انا ولا جيبت سيره النت ولا الكمبيوتر ولا العفاريت
انا قولت سيرفر الشركه وقف يعنى no connection
وبعدين ايه اف اكس سول دى ولا سمعنا عنها حتى فى طبق اليوم انها كويسه
دا حتى استراليا بعيده اوى
هذان اسكربتان الاول لغلق المعلق للعمله التي يوضع عليها فقط
والثاني لغلق الصفقات المفتوحة وايضا للصفقات التي يوضع عليها فقط
https://forum.arabictrader.com/attac...se-oreders.rar
وانا جربتهم وهم يعملون بشكل جيد
ياخواني مامشكله 100 نقطه الافتراضي 10 في فارق السعر وهذا الي مسببلي مشاكل
والله خساره 6 الاف عايز امرجن الحساب متنرفز :@
وفكسول بريطاني لايعلق اوامر
ساعدوني الله يرزقكم
عندما تكون المنصة 4 ارقام بعد الفاصلة يكون الفارق 10 نقاط.
عندما تكون المنصة 5 ارقام بعد الفاصلة يكون الفارق 100 نقاط.
المرجو التعديل ليكون 10 على كل المنصات
جرب ان تضع رقم 1 بدل 10 على منصة 5 ارقام. لاحظ في الصورة
انا بقالي يومين متابع الموضوع وبحاول اقنع نفسي ان فيه حاجه انا مش فاهمها ..
يعني الفوركس طلع تعزيزات منتظمه فقط لاغير ..كل مالسعر يطلع 10 نقط اشتري والعكس لو كان الاتجاه هابط ...
انا بس عندي لبس بسيط في نقطه ان لو كان متفعل عمليات بيع والسعر صعد وبدأ ينفذ عمليات شرا لحد ماوصل مثلا للمستوي الخامس .. ساعتها ابدأ مع كل مستوي جديد اني اسكر عمليه بيع من الخسرانين ؟
وعندي ملاحظه علي الموضوع ... وبصراحه الموضوع ممتع جدا لدرجة اني حاسس اني قاعد مع الشباب علي القهوه وبنشرب والعياذ بالله شيشه looool
بارك الله فيه يا احمد باشا علي الطريقه البسيطه
اهلا بك وبملاحظتك
انت ذكرت احد الافكار التى طرحناها وهى التخلص من الخساره التى حدثت بسبب الصفقات العكسيه ولكن ليس ما قلت بالضبط ولكن ساعطيك مثال
لو انت داخل الصفقه بـ 0.1 لوت يعن النقطه بدولار
اذن يمكنك ان تقسم الصفقه الى 10 اجزاء كل جزء 10 سنت
وتغلق جزء جزء من الصفقه عند كل مستوى صاعد
عندالخامس تغلق جزء
وعند السادس تغلق جزء وهكذا
وهناك فكره اخرى سيتم شرحها قريبا وستجد اعجاب من الكثيرين
اخي احمد بالنسبة لهذا الملف
اين اضعه في مجلد الاكسبرتات ام السكربتات ام المؤشرات
عشان انا جربته وما اشتغل ....
https://forum.arabictrader.com/attac...rog_man-v1.ex4