بالنسبة لليورو نيوزلاندي
فهوا حاليا فعلن لو صعد هيكون كون قاع صاعد بس انا شايف الاتجاه الهابط قوي علي الديلي
بس عموما لازم نلزتم بالقواعد عشان كدا انا شايف اننا نلغيها
Printable View
بالنسبة لليورو نيوزلاندي
فهوا حاليا فعلن لو صعد هيكون كون قاع صاعد بس انا شايف الاتجاه الهابط قوي علي الديلي
بس عموما لازم نلزتم بالقواعد عشان كدا انا شايف اننا نلغيها
ها مين مسح الازواج النهاردة يا شبااب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اليورو نيوزيلاندى يا شباب عند منطقة الدخول
ايه رأيكم يدعمه منطقة دعم سابق قد تتحول لمقاومة
ويعيبها وجود قمة صاعدة
لو حد موجود يعطينا رأيه بسرعة
تمام يا ابو فرح كلامك سليم
طبعا انا اقلقكم خبرة ومشاركتى لتصححوا لى اخطائى واتعلم منكم
طبعا فرصة اليورو نيوزلندى الغيت فحبيت اشارك برئى فيها واشوف هل انا صح ولا غلط
اعتقد انه كسر ترند هابط واعاد اختباره وهو للصعود
وممكن نقدر نقول كان عليه فرصة كسر الترند بس من فيبوا 50 وحققت حوالى 120 نقطة
ياترى انا فاهم صح ولا غلط :hands:
الترند غير صحيح
الارتكاز الثانى ليس قمة صحيحة
عندما أجد صعوبة فى رسم ترند أرسمه على فريم اكبر أولا ....
وعموما سواء ترندك أو ترندى فقد كسره السعر وليس شرط ان يصعد
بل قد يكون تصحيح أو حركة عرضية ....
فى هذه الحالة نحتكم للفريمات الأكبر لتوقع الأتجاه
الاتجاه العام هابط على الاسبوعى واليومى
ان شاء الله رحله موفقه
بالنسبه لفرصه الاسترالى نيوزلاندى هنفضل سايبنها معلقه لغايه لما تتفعل ولا ممكن نلغيها فى وقت محدد وهل ممكن الدخول فى فرصه eur-chf دلوقتى
السلام عليكم
بعد التحيه للجميع
لماذا لا يوجد توصيات ولا مقترحات من ذوي الخبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ها مين مسح الازواج انلهاردة يا شباب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انا حالن هتغدي و همسحهم لان اعتقد محدش مسحهم من امبارخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرصة اليورو استرالي قربت جدا من نقطة الدخول انا و دكتور احمد كنا موافقين عليها
ايه رايكوا هنعتمدها ولا لأ؟
ملقتش ولا فرصة تانية علي طريقة كسر الترند ....
جاري البحث عن فرص النظام 1 ........