أنا معاك يا معلم
حلو الاسلوب ده سطو ومسلح التجديد مطلوب برضه
ههههههههه
Printable View
ههههههههه اية ياعم دة دة الحياة سهلة جدا اهوة وعمالين نوزع مئات النقاط
800 على الكيبل و800 على الداو دة غير اليورو والذهب وكمان الاخوة متخصصى الذبح فى الخرفان والمعييز
امال الناس مستصعبة الفوركس لية؟
يالا خلى كلة يرزق وربنا يسهل وسمسم يطلع بقى من تحت اللحاف خلية ياخد نصيبة
مرحبا اخت نهى
شوفي يا اخت احنا اللي تعلمناه من الطريقه يقول الزوايا 36 او 45 او 60 او 72 او 90 او .....الخ تمام
انا بحب اخذ الزاويه بالملي من اول قاع على الساعه وارسم السيكل لاين بالاعتماد على اول مربعين عشان ياخذ السعر الشكل الهندسي له
ومعنديش مشكله ان السيكل لاين يكون نصف او ثلاث ارباع او يساو او ضعف الزاويه
يعني انا اخذت الزاويه 67 والسيكل لاين 34 ومشى مضبوط .
اللي يزيد توكيدي هو المربع الاصفر وهو تمحور السعر في خط منتصف القناه الوهمي
+
المربع الاحمر وهو خروج السعر قليلا من مستوى القناه وهنا راح يحدث تسارع في الحركه.
----------------------------
المربع الاحمر لو يحدث في الزاويه الثالثه او الرابعه وقتها اراقب الزمن الصحيح للشكل الهندسي برمته علشان اعرف ان الوقت اتى والسعر لم ياتي وادخل بالاتجاه المعاكس...وهكذا
يعني العمليه خبره على الشارت وقوه ملاحظه
الملف المرفق 312368
السلام عليكم
فضلا لا امرا شرح معنى هذه العلاقه 7.03.2012 6:26:44 0°00'00"Vir <<<
انا تلميذ عجوز ونظرى على قدى
صحه وهنا شباب تعشينا وعاوزها الان معسل عشان نوزن الجمجمه هههه
صفقه المجنون اللي لحق ودخل ماركت يطلع الان بربح 40بيب واللي ما لحق يدخل لا يدخل الصفقه لان انتهى استباق السعر للزمن .. وينتظر فرصه قويه للبيع غدا او بعد غد.
يبقى فقط اليورو والكيبل عليهم الدخول شراء في مشاركه سابقه
--------------------------------
اخت نهى وضعت بالاسفل شارت الكيبل عليه شرح كيف دخلنا وكيف نحلل الشكل بصوره جيده وطبعا شارت المجنون اللي نوهت عن الصفقه قبل ساعات راح للاتجاه المطلوب
الملف المرفق 312375
الملف المرفق 312376
:0031:
الف شكر على التنبيه
انا كنت عامل الفاكتور للزاويه 0.5 لكن ما كنت مغير رقم الزاويه الى 90 هههههه الي بستخدم المؤشر تبع الزاويه 60 وبغير يدوي .
الرسم هو نفسه لكن فقط الترقيم كان عندي خطا ....سقط سهوا
والصفقه هيه هيه فقط ترقيم الزوايا وهو الشراء من 270 بهدف 180 ولو ما وصلها ولاحظتوا سلوك سعري قفلوا على الربح او وقفم على الدخول لكن اذا هبط
ادخلوا مضاعف من 360 بهدف 270
وستوب للجميع الزاويه 450:eh_s(7):
الملف المرفق 312401