المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.SeMSeM
ربنا يكرمك يا عم رائد , اصل انا ماكنتش معاكم عند مرحلة الصعود عشان كدة اول مرة اتعرض لي كدة , اصل اللي انا فيه ده بيفكرني بطرقي القديمة بتاعت زمان او اي حد حوضحلك ازاي ,
زمان مثلا لما كنت تدخل على توصية او مؤشر صفقة بيع والسعر يعكس عليك كنت بتعد تدور على اي حاجة تقولك انه فعلا نازل عشان يبقى على هواك يعني تشوف نوصية حد تاني تشوف موضوع تاني مؤشر تاني ترسم ترند على مزاجك او مقاومة على مزاجك عشان تقول انه نازل , يعني من الاخر كنت بتنزله بالعافية او بتقنع نفسك بالعافية انك صح وفي النهاية والنتيجة بتكون خسران , وده اللي انا حاسه هنا عمال ارسمله في اي نموذج نازل عشان اقول هينزل اهو انا معاك انه على الفريمات الكبيرة نازل وده بياكد النزول , بس ليه هو ميكنش مثلا على الفريمات الكبيرة اكتفى لحد هنا وقال شكرا زي ما بيعمل على الفريمات لصغيرة ويكون فعلا طالع , حتقولى ماهو مجاش الوقت ولا كسر القناة يبقى احنا في النموذج طيب ماهو ممكن يكون خلص على كدة وحيفضل يتمرجح بينا كدة ويصعد بقى عشان برضه مش كل الناس تاخد الاتجاه من اوله , فضفضة وليس اكتر
يا عم فوكسي مانت عارف اللي فيها نفسي اعرف انيل اي حاجة بجد تعبت , يا عم انا مش عايز ملايين مع اني طبعا نفسي فيها , انا لو اضمن اني بس اطلع من الفوركس ده في الشهر 1000 دولار انا اخد هدومي واروح بكرة بلدنا ومشتغلش حعمل الفوركس شغلي طول النهار قدام الشاشة بس فين كل ده وانا بقالي اسبوعين متشعلق بس في اليورو