دي من اساسيات الطريقة حبيبي سمبا ،، معنديش شك بانه سيعود ل 16023 ان شاء الله (مبدأيا) وسارفع المشاركة عندها باذن الله تعالى
شوف على مستوى الساعة و 4 ساعات بعود لها ، فما بالك بالديلي؟؟؟
تحياتي
Printable View
وصل الكيبل الي الزاوية 360 ليهدأ باله والان اقرأو عليه الفاتحة
يعني لازم يصعد فوق بكم نقطه تقريبا عشان تكون متأكد انه راح يرجع لها غصب عنه
طيب لو فرضنا النه الزوج صاعد ووصل للزاويه 180 وارتد منها ثم صعد فوقها بكثير من النقاط هل بكد نقول انه لازم يرجع لها غصب عنه
حتى لو ارتد منها في الاول
يعني توقعي انه لو كان صاع فلا بد ان يرجع للزاويه 180 لأخذ عزم الصعود
تحياتي
يمكن مستني تاريخ 28 عشان ينزل والله خلاص المارجن قرب كثير :(
يااااااااارب ارحمنا
من الآن خلاص بشتغل واخلي بيني وبين المارجن 2000 نقطه
لو ما كنت اشتقت وتحمست للبورصه من جديد يمكن ما كان حصل اللي حصل
الحمد لله على كل حال .
ربنا يكون في عونك يا مهدي بس متقلقش خلاص دي هاي الكيبل باذن الله
الرسمه اللى انا رافعها على الدايلى يعنى دوره كبرى كل الحكايه بس ان الباوند بيكرر نفس السيناريو اللى عمله فى الشكل دا ( لو تلاحظ فى الشكل جاء الوقت ولم ياتى السعر بس السعر لم يصعد مباشرة ولكن هبط ليخرج كل من قام بالشراء ويعمل عمليه ضرب استوبات وسرعان ما انطلق فى الصعود ) وان شاء الله نفس السيناريو هيتكرر فى الشكل اللى الذى يصعد عليه ( يصعد ليضرب استوبات كل من قام بالبيع ولكن سرعان ما يتذكر انه جاء الوقت ولم ياتى السعر ويبدا فى الهبوط )
اخي الحبيب نعم هذه القمه للباوند وقد تمتد الى 6280 وهذا الامتداد هو لاخراج الاغلبيه من السوق ولضرب الاستوبات فليس الجميع يأخذ الاتجاه من اوله والهبوط لن يكون هبوط حر ولكنه على مراحل ومحطات الاتجاه المتوقع سيكون كالتالي ان شاء الله هو صعود الى 6285 ومن ثم الهبوط لحدود 6200 ومن ثم الصعود مره اخرى الى 6265 ومن ثم الهبوط الى 6070 ومنها صعود وهبوط وهدف الموجة الاخير عند 5800 ومنها صعود الى 6520 هذه نظره على المدى الطويل وليست باهداف يوميه قد تاخذ عده شهور
بالتوفيق ان شاء الله اهم شيء ادارة راس مالك وماتطمع
تقبل تحياتي