:Emoticon1::Emoticon1::Emoticon1:
الف شكر للجميع
خرجت من الصفقه
فرصتين لاحظتهم متأخر و اتفعلوا لكن أرجو التصحيح ان كان بهم خطأ
الملف المرفق 288581
الملف المرفق 288582
https://forum.arabictrader.com/images/misc/pencil.png
اسف لعدم عرض التفاصيل
الاسترالي كانت بيع من 0.9723 نقوم بفتح عقدين العقد الاول هدفه كان 30 نقطه حسب قيمة مؤشر ال atr وقت
تنفيذ امر البيع وهدف العقد الثاني 60 نقطه يعني قيمة ال atr مضروب في 2 .
بالنسبه لوقف الخساره هو الخط الاخضر مستوى الشراء .
والان بعد تحقيق الهدف الاول ال 30 نقطه عاد السعر الى نقطة الدخول بعد تحقيق 45 نقطه لذللك نقوم باغلاق العقد الثاني على نقطة التعادل وتصبح المحصله +30 نقطه .
اتمنى تكون فهمتني واسف على تاخري في رد جالي مشوار مفاجىء :doh:
تحياتي
يا باشا انا قولت ان احنى بنعتمد على المؤشرات الاوليه فهي اسهل وابسط بكثير ومش محتاجه انك تفتح قبل الساعه
12 انت بتفتح في اي وقت وبعدين بنشوف اول نموذج يترسم بعد المونو وبعدين بنرسم احنى خط على اول قمه وخط
على اول قاع اعتقد الموضوع بسيط جداا يا شبااب .
تحياتي .
يعني الفرص دي ظهرت عندكم و لا ﻷ , ﻷن لو ﻷ يبقى أنا أكيد عندي حاجة غلطاقتباس:
عموماا لو انت قادر تعرف الفرص الغلط فيها يبقى تمام مش مهم
اليوم بعد اغلاق السوق ساقوم برفع تقرير فرص الاسبوع .
تحياتي .
شباب ايه رايكم في تغير اسم الموضوع الى
استراتجية المتداول العربي :Emoticon1:
الملف المرفق 288648
اليوم و بعد اسبوعين من طرح الموضوع وشرح الفكره الرئيسيه للاستراتجيه بقواعدها وعرض العديد من الفرص
والعديد من المؤشرات وعرض قوة الاستراتجيه وفكرتها الرئيسيه قررت ان اعود الى المعمل لاني الحمدالله كنت
مؤمن اني لما اشرح اللي عندي اكيد هستفاد من الافكار ومن اخواني في المنتدى وهو ما حدث والان يجب ان اعود
الى المعمل لاختبار كل تلك الافكار التي حصلت عليها بفضل الله ثم فضلكم لاني لا اعترف بافكار بدون باكتيست واكيد
عارفين ان الفيجوال بياخد وقت وجهد لكنه الافضل :0031:
----------------------------------------------------------------------------------
للاسف ساستمر في المعمل لمدة 10 ايام لكي اظهر بالشكل النهائي واعتقد ان التطوير سيكون في زيادة دقة الفرص
ولكن اكيد ستقل الفرص عموما ده اللي بفكر فيه بس ان شاء الله هحاول اوصل الى اكمل وجه للاستراتجيه .:hands:
ان شاء الله بعد 10 ايام من الان سارفق بيانات حساب حقيقي لمتابعة الفرص التي سندخلها على الحقيقي واخر للديمو .
والى ان يتم ذلك ساقوم برفع فرصه يوميا على اليورو دولار فقط لمدة تلك ال 10 ايام وسيكون لها حساب ديمو خاص للحكم على ال 10 ايام فقط وذلك لاخذ ثقة التداول على الحقيقي لاني متوقف عن ذلك لمدة اسبوعين .
وايضا لياخد الاخوه المتابعين ايضا على الحقيقي لاني بصراحه بفكر نطلع رحله في الورشه مش هاقول المليون هاقول :
رحله من الف دولار الى 5 الاف دولار ولتكن رحلتنا الاولى وان شاء الله تكتر الرحلات بعدها .:eh_s(7):
على طول بنرسم الترند بعد حركة السعر
ايه رايكو نرسم ترند صاعد ونكون عليه قمم نجاحاتنا ؟
انا عن نفسي قررت ابدا من يوم 10\10 بتفاءل بالرقم ده بصراحه :012:
حجز رحلة ال 5 الاف دولار سيبدا من الان عرض خاص لاول 10 :012::0016:
والله الموفق
الملف المرفق 288650
ايه المؤشرات المستخدمة حاليا بالظبط ؟؟