اهلا وسهلا اخوى
الله يسلمك يارب
سورى على التاخير لسه واصل والله
بس دقايق واشفهولك حاضر
الاسترلينى ين
الملف المرفق 312158
الله اعلم المجنون دلوقتى بيلعب على حدود قناه صاعده وبيعافر مع الموفينج 14 علشان يكون اقرب للهبوط محتاجين ثبات تحت 129.10 ان شاء الله الى 128.50-127.80-126.60-125.50 والنقطه دى هتكون قويه جدا لو نزلها
الثبات فوق الموفينج وجوه القناه او فوق الترند الصاعد هيبقا قدامه القمه عند 129.70-130.20 وهتكون نقاط بيع ان شاء الله
اما لو كسر القمه وثبت فوق ال 130.20 الله اعلم هيبقا قدامه مناطق ال 130.80-131.60-132.50
والله اعلى واعلم
دى وجهه نظرى القابله للخطاء والصواب
الحمد لله تحقق هدف الاربع ساعات عند 0660
https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2349519
الملف المرفق 312172
طالما القمه ثابته فنظره عامه نزل ان شاء الله للاهداف الى بالاقتباس ان شاء الله
وممكن الله اعلم مناطق 1.0770-1.0750 تكون مناطق مقاومه محترمه
الله اعلم انهارده الفجر فى فايده استرالى واعتقد هنشوف حركه جامده
اهدافى تحت 0440-0370
والله اعلى واعلم
http://i45.servimg.com/u/f45/11/85/81/22/710.gif
الكيبل على الاربع ساعات كلاسيكيا يحاول تشكيل نموذج راس وكتفين والكتف الايمن مفترض يكون الحد الاقصى له عند حدود 1.5920 تقريبا وبكسر خط الاتجاه الصاعد + خط العنق بشمعة هابطة يحقق هدف النموذج تجاه 1.5750 - 1.57 تقريبا قبل استئناف الصعود .
الملف المرفق 312199
على فريم الساعة نموذج مثلث صاعد بعد موجة صاعدة قصيرة ربما اختراقه يدعم الوصول لمنطقة تكوين الكتف الايمن للنموذج على الاربع ساعات .....
الملف المرفق 312201
موجيا باذن الله بثبات منطقة 1.59 فله عودة الى مناطق 1.5780 - 1.5740 قبل اسئناف الصعود تجاه اخر قمة وباختراقها مناطق 1.6040 - 1.61 مستهدفه بحول الله وقوته ... يفشل التوقع مباشرة بكسر منطقة 1.57 بشمعه هابطة
الملف المرفق 312202
(( اذا كانت وجهة النظر هذه تدعم تحليلك يُمكنك الاخذ بها ))
تحليلات رائعة
و أتوقع للكيبل مستويات 1.6000 قريباً
صباح الخير
https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2350546
الهاى 5881 السعر الحالى 5825
محتاجين كسر والثبات تحت 5750 علشان نكمل للاهداف ان شاء الله
الهاى كام 0690 زى ماحنا للاهداف ان شاء الله
https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2349519
https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2350546
الحمد لله طلع 5880 ونزل حقق تقريبا اول هدف عند 5750 وزى ماقلنا دى دعم محترم محتاجين الكسر علشان نروح لل 5640 ان شاء الله
الف مبروك
وإن شاء الله نشاهد 1.5640 اليوم
مبروك أخي أبوآدم
طبعا بعد ما أقولك ألف مبروك يا ابو آدم
عاوز اقولك انك عنيد جدا جدا جدا
بجد انا سعيد ان انا كنت معاك في الرؤيا وشوفتك بتتصرف ازاي
مع أرق تحياتي يا زعيم
الحمد لله اتحقق اول هدفين ان شاء الله اخونا الغالى الى سال عن المجنون يكون استفاد
الله يبارك فيك اخوى
تسلم والحمد لله ربنا يسهل ونشوفها انهارده بكره المهم يكسرها
الله يباركلك ياغالى مبروك عليك ان شاء الله
اهلا اهلا ابو حميد ازيك
الله يبارك فيك ومبروك عليك انت كمان
هو صراحه ممكن يكون العند من صفاتى بس صدقنى العند مع السوق ده اكيد مش فى صالحنا بس تقدر تقول الموضوع ان الواحد لازم لو مقتنع بتحليله يتبت علي رايه طالما مقتنع ولا يشتت نفسه بس
وربنا يسهل بس ويكمل كسر
تيلم ياغالى
السلام عليكم ورحمة الله
متابعة لنموذج الرأس والكتفين الذي تمت الاشاره اليه اعلاه واجه الزوج دعما كلاسيكيا قويا متمثل في خط ترند صاعد + 200 موفينج بعد ان سجل لو 1.5757
الملف المرفق 312288
يفشل النموذج بالعودة للاغلاق بشمعة صاعدة فوق 1.5885 ليكون بذلك نموذج قاع مزدوج صغير على شارت الساعة بعد موجة هبوط متوسطة ...
الملف المرفق 312290
الملف المرفق 312355
الحمد لله تم كسر الترند منطقه ال 5750 ان شاء الله دلوقتى عن نفسى بحط مراكز بيع من بدايه ال 5770-5820 وهدف ان شاء الله 5640 والحذررر من النقطه دى ان لم يكسرها بقوه يبقا تربل بوتوم وهيطلع يعمل قوه جديده والله اعلم كسر ال 5640 هنشوف ال 5550-5460 وده المتوقع ان شاء الله
والله اعلى واعلم
وكل واحد مسئول عن حسابه
الحمد لله تحقق الهدف التالت 126.60 دلوقتى مناطق البيع والله اعلم 127.80-128.20 طالما تحت ال129.20 الله اعلم رايح لل 125.50 باذن الله
والله اعلى واعلم