ههههههههههه الله كريم
امشي زي مايقول الاخ حمزة وحتزبط معاك
فين الاخ حمزة اتمنى مايحرمنا من تحليلاته الرائعة
ههههههههههه الله كريم
امشي زي مايقول الاخ حمزة وحتزبط معاك
فين الاخ حمزة اتمنى مايحرمنا من تحليلاته الرائعة
شكرا لك اخي الكريم على هذا الإطراء ،، لكن نصيحة لا تمشي مثل ما أقول انا أو يقول غيري فكلنا نجتهد والتوفيق من الله سبحانه وتعالى ،،لأن الهدف من الموضوع كما تشبر دائما الأستاذة رانيا تبادل وجهات النظر وتعلم تحليل الشارت وسلوك العملة ومعرفة أسباب البيع والشراء ،، بالمناسبة قبل عدة أيام أشرت إلى البيع ولم أستفد منه حيث وضعت اوردر البيع عند 1.6416 وأعلى سعر كان 1.6410 ،، أما اليوم فقد إشتريت أول مرة على 1.6129 وخرجت على 1.6176 ثم وضعت أوردر شراء على 1.6134 وجني الأرباح عند 1.6234 وبفضل الله لقط الأوردر بالملي حيث أن أعلى سعر عند 1.6234 حتى اللحظة والأن أستعد للبيع وفق السيناريو المعد مسبقا
همسة ،، أنتبه جيدا لما تقول الأستاذة رانيا وفي حال وجدت اكثر من تحليل متوافق مع وجهة نظرك توكل على الله في حال كان لك وجهة نظر تتفق مع التحليل المكتوب وبالتوفيق لنا جميعا في هذه الورشة .
السلام عليكم
كيفك حمزة شكرا جزيلا لنصحك وشكرا لكم جميعا لما تقدمونه هنا من تحليلات ونصائح وجزاكم الله خيرا وننتظر استمراركم وتواصلكم المستمر مأجورين بإذن الله
يبارك في عمرك ودعوتك أعلاه تساوي كل الصفقات ،، بالتوفيق لنا جميعا في الصفقة الحالية وفي قادم الأيام ،،
اهلين اخ حمزة كانه شمعة الاربع ساعات محيرة شوي
ياليت تعطيني رأيك واقتراحاتك للباوند ايضا اليورور لو فيه مجال مع الشكر والتقدير
الباوند لا جديد عليه وكما ذكرت في أخر تحليل هو للبيع في الصفقة الحالية بإستوب إغلاق 4 ساعات فوق 1.6320 وهي فايبو 38.2 من حركة الإسبوع الماضي ،، وبهدف 1.6075 وقد يمتد إلى 1.6013 حسب قوة المسار والهدف النهائي لموجة الهبوط 1.5885 والله وأعلم قبل دراسة سلوكه في تلك المناطق في حال زيارتها ،، بخصوص اليورو بإختصار كون الموضوع مخصص للباوند هو للهبوط بهدف 1.3985 والله وأعلم .
جزاك الله خيرا ورزقك من حيث لاتحتسب وبارك لك وبك وفيك
صباح الفل
الباوند بقا رخممممممم ومملل قله التصريحات عليه خلتها فى تذيذب عجيب الشارت بتاعه مايضاف عليه جديد بالاسبوع والاتنين
الملف المرفق 281724
ان شاء الله الاسترلينى هيلعب بين مناطق 6050 لمناطق 6550
هشترى من 6180 وال 6110 واستوب اغلاق يومين تحت 6050 والهدف ان شاء الله 6550
ان ضرب الاستوب الباوند هيكون لل 5660 ثم 5500
والله اعلم
ولا ننسى بكره الجمعه يعنى السندباد ودريم بارك
يا جماعة راييى المتواضع و على شارت الديلى و الويكلى ان الاسترلينى كسرتريند صاعد و قفل تحتة اسابيع و شهرين و كل اللى بيعملة انة بيزور التريند المكسور و ينزل جامد يزور 1.5780 تانى على الاقل ان لم يكن 1.5550
اما على مستوى التحليل الاساسى نرجع تانى الى الدولار كملاذ امن مع النظر بعمق الى مشاكل امريكا و ما حدث فى داو جونز و و ما يحدث فى اوروبا و انجلترا
هلا اخوى عامل ايه
والله اخوى انت اقتبست مشاركه ليا اعتقد اخوى انت شايف انى حاطط استوب وان حصل الاستوب هيروح لمناطق كمان موجوده وهى تقريبا نفس المناطق الى حضرتك قلتها
والحمد لله الباوند وصل لنقطه دخولى ومحقق اكتر من 100 نقطه وان شاء الله خير وان ضرب الاستوب عادى مافى مشاكل
تانى شى اى ترند صاعد مكسور اخوى ديلى وويكلى ياريت تحط تشارت
اى واحد فيهم الى مكسور
ديلى
الملف المرفق 281954
ويكلى
الملف المرفق 281955
مش شايف صراحه ترندات مكسوره ممكن بعد اذنك تبينها بشارت
اما موضوع الملاذ الامن فهو الدهب وين وفرنك وبعديييهم الدولار ولاحظ رغم هبوط الداو كل ده الدولار كمان مش عارف يخترق منطقه 75 وده معناه حتى وهو ملاذ ضعيف دلوقتى
وكل سنه وانت طيب اخوى
استاذى العزيز ها هى الصورة التريند المكسور واضح جدا
الملف المرفق 281971
الملف المرفق 281988
:asvc: