صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 16 إلى 25 من 25
    الصورة الرمزية Teranoz
    Teranoz غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد: هل تصدق رافعه ماليه 1:1000

FXSol & Deutche bank

الصورة الرمزية staroxman
    staroxman غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الخبر مزبوط الرافعه الماليه هي 1:1000 أنا أعرف شخص يتداول مع هذه الشركه وهو يمتدحها كما قال لي أقل مبلغ للإيداع هو 300 دولار وليس 1 دولار كما ذكر بعض الأخوه وانا حكيت معهم وإتأكدت

الصورة الرمزية khiriba
    khiriba غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الشركة الى حد ما جيدة جدا وسرعة فى السحب لا مثيل لها

اقل من 7 ساعات فى البنوك الاليكترونية

وهذا ما يهمنى فى الشركة

الصورة الرمزية Yousifaction
    Yousifaction غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوراشد مشاهدة المشاركة
    اخواني الافاضل لو تكرمتوا حد يخبرنا عن شركة instaforex هل هي مأمونه وهل مسجله في اي جهة رقابيه ؟ هذه الشركه لها فرع في دبي بس المميزات التي فيها خياليه وما دخلت عقلي لانها تعطي رافعه ماليه خياليه 1:1000 والاحد الادنى للايداع 1 دولار امريكي ولديها حسابات خاليه من الفوائد وتعطي بونص وليس هناك مارجن كول قبل ان يصفر الحساب هل هذا معقول ام هو لعب عيال وضحك على عقول الناس ارجو من له معرفه بهذه الشركة او تجربه ان ينورنا مشكورا
    مع احترامى يااخى مين اللى قال لك الكلام اللى باللون الاحمر ده؟ عشان الكلام ده غلط فى غلط
    مشكلتنا اننا عاملين نسمع ونصدق ومن غير حتى مانبص
    انظر يااخى على الجدول اللى فى الصفحة http://instaforex.com/account_types.php
    وشوف مكتوب ايه جنب خانة stop out هتلاقى مكتوب 10% فى كل انواع الحسابات يعنى المارجن يوصل الى 10% الصفقة تقفل اجبارى ولما المارجن بيوصل لـ 30% بتشوف المارجن كول

بص يااخى انا مع الشركة دى بقالى حوالى 3 سنين يعنى بعد مافتحت بسنة تقريبا
    انا هجيبلك من الاخر عشان اريحك
    بالنسبة للرافعة 1-1000 بتكون للحسابات اللى فيها رصيد اقل من 1000 دولار يعنى مثلا انا فتحت حساب بمية دولار واخترت رافعة 1:1000 ووصل الرصيد الى 1000 دولار
    بعد 1000 دولار بواحد دولار الرافعة تنزل اوتوماتيك الى 1:500 والموضوع ده انا متأكد منه عشان سئلت الدعم فيه قبل كده

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة staroxman مشاهدة المشاركة
    الخبر مزبوط الرافعه الماليه هي 1:1000 أنا أعرف شخص يتداول مع هذه الشركه وهو يمتدحها كما قال لي أقل مبلغ للإيداع هو 300 دولار وليس 1 دولار كما ذكر بعض الأخوه وانا حكيت معهم وإتأكدت
    انا لسة كنت بقول اننا بنسمع ونصدق من غير مانسأل ونتأكد
    نقووووووووووووووووووووول تانى
    بص على الجدول اللى فى الصفحة دى وشوف مكتوب ايه فى تانى خاااااااانة
    Minimum deposit 1 USD لأى تريده من الحسابات
    جبت منين بقا حكاية ال 300 دولار دي
    اتحداك يااخى ان يكون كلامك صحيح حتى لو كلمت الدعم بتاعهم اكيد حصل لخبطة

انا اسف الرابط نسيته
    http://instaforex.com/account_types.php

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oops مشاهدة المشاركة
    اتكلم عن تجربتي معهم .. فقد فتحت حساب لديهم .. وعن ارسال الاموال رايتها حيه ذات خمس رؤوس.. لا اعرف مصداقيتها ولكن لم اعرف موطنها فهي لها اكثر من دولة واكثر من فرع .. وعند سؤالهم قالوا انه بروكر روسي .. وبعد شهور تعيد عليهم السؤال فيقولوا انه بروكر اسباني او ماليزي!! لذا قلت انها حيه ذات رؤوس كثيره..

الحق يقال بأن عروضهم مغريه جدا جدا.. أشتغلت بالديمو والرافعه 1:1000 بمبلغ 2000 دولار وصنعت منها 200 الف في غضون شهر .. وهي تأخذ منك عمولات على الايداع وكذلك على الارسال الارباح .. انني لم اقم بالأيداع ولكنني حاولت ورأيت انهم يطلبون بالعموله برساله تأكيديه .. فقمت بالغاء التأكيد والغاء ايداع المبلغ .. ولم أقم بعمل اي صفقات لأنني كنت ببدايه تعاملي معهم .. ووجدتها مغرمه بعمل المسابقات وعروض السيارات .. وسالت عنها أحد البنوك عندنا بالدوله فحذروني من أي تعاملات مع أي بروكر روسي أو آسيوي أما الأسباني والاروربي فلا بأس .. وبالتالي أوقفت التعامل معهم بعدما رأيت منهم عدم الوضوح وعدم الشفافيه ..

وكنت قد طرحت موضوعا يخص السؤال عن هذه الشركه هنا بالمنتدى (سأبحث عنه واتركه لكم هنا) ووجدت شخصا واحد يمدحها .. وأخذت منه كلامه .. وذهبت لأطبقها على أرض الواقع .. فوجدت أن الاخ يمدح وهو غير صادق للأسف الشديد .. وهذا ما زاد في تأكيد عدم وضوح أو صدق البروكر ..

الله من وراء القصد .. والله على ما أكتب وأقول شهيد..
    السلام عليكم
    بص يااخى انا بصراحة من ساعة تسجيلى فى المنتدى وشوفت حاجات كتييير مكتوبة عن الشركة دى تحرق الدم بصراحة
    يعنى كلام حضرتك ده بصراحة حرق دمى
    يعنى احنا مش مليين عينك وشايفنا عيال صغيرة تضحك عليها بكلام ذى اللى مكتوب باللون الاحمر
    انا واحد بتاجر فى الشركة دى بقالى 3 سنين وعملت ايداع وسحب بعدد شعر راسى وكمان بكذا طريقة وفى اكتر من حساب واعرف ناس كتير بتشتغل معاها بقالها سنة واتنين وتلاتة كمان وعمرى ماسمعت عن اللى انت بتقولوا ده

بص يااخى انا اكتر حاجة تنرفزنى لما اشوف شخص فى موقف مظلوم ولا يجد من يرد له حقه

فيقولوا انه بروكر اسباني او ماليزي!!
    بالله عليك يااخى بلاش استخفاف بعقول البشر للدرجة دى هو فيه دعم فنى بيرد على عميل يقولوه الشركة اسبانية او ماليزية!!!!! ده يبقى دعم فنى لمحل فول وطعمية معلش عشان بصراحة دى حاجة تنرفز
    لو انت فعلا دورت وبحثت عن الشركة هتلاقى فى الموقع عنوان المقر الرئيسى للشركة
    The Headquarters of InstaForex is located in Kaliningrad, Russian Federation.
    http://instaforex.com/offices.php
    ودى صور لمقر الشركة فى روسيا يعنى مش كلام مكتوب وبس
    http://instaforex.com/ar/office_gallery.php

وهي تأخذ منك عمولات على الايداع
    قسم بالله العظيم من بداية تعاملى معهم لم يحصلوا مرة على عمولة على الايداع يعنى نفس المبلغ الذى تقوم بايداعه يصلك بدون اى نقص
    والحق يقال ان حساب من حساباتى وصل فى مرة الى قيمة سالبة بسبب صفقة اغلق السوق وهى مازالت مفتوحة وفى بداية يوم الاثنين اتضح انها خسرت وكانت القيمة سالبة حينها قمت بالايداع وخصموا المبلغ الذى يخصهم واعطونى البقية وهذا حقهم
    مع العلم ان السحب بيكون فيه رسوم تخصم ليس لهم دخل فيها واعطيك مثال
    انا بشتغل الان وبسحب ببطاقة انستافوركس ماستر كارد وهى تابعة لشركة تحويلات مالية امريكية
    عندما اقوم بالسحب يصلنى المبلغ وتقوم شركة التحويلات بخصم رسم معين وليست الشركة
    جبت حضرتك بقا الكلام ده منييييييين اظاهر والله اعلم ان فى واحد بيضلك وله مصلحة فى كده وانا مش هقول اكتر من كده فياريت تتأكد قبل مانضل الاعضاء هما كمان عشان ربنا مايحسبناش

ووجدتها مغرمه بعمل المسابقات وعروض السيارات
    النقطة دى مش هتكلم عليها كتيير عشان مش مهمه اوووى بس الشئ الوحيد اللى همووووووووت واعرفه ايه اللى مضايق حضرتك فى موضوع المسابقات والسيارات والطيارات طب ما اغلب الشركات بتعطى بونص عشان تجذب الناس
    يعنى هو انا عشان اجذب الناس وانا شركة لسة جديدة وفتحت فى 2007 عشان يفتحوا مع الشركة بقى جريمة وحرام يعنى الشئ الحلو بقى مكروه يعنى عندك مثلا fxsol وغيرها بيعملولها مسابقات وحضرتك متكلمتش يعنى
    انا نفسى اعرف حاجة واحدة بس اذاى شركة لسه فاتحة جديد تجذب عملاء العقل بيقول اكيد هتعمل عروض ومزايا عشان الناس تروح

ووجدت شخصا واحد يمدحها .. وأخذت منه كلامه .. وذهبت لأطبقها على أرض الواقع
    طب حضرتك فى سؤال اذااى الشركة بعد ان طلعت افعة بخمسة روووووس ترجع وتشتغل معاها تانى؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    ملحوظة : الشركة دى عندها قاعدة عملاء 300000 عميل من 50 دولة والكلام ده بس من 2007 يعنى الشركة مش بتهرج ومش صغيرة ذى ماحضرتك قلت
    ياريت طلب اخى الفاضل تقولى على الشركة اللى انت بتتعامل معاها لعل وعسى تكون فيها مزايا عن شركتى المفضلة يبقى بصراحة افدتنى
    اولا واخيرا بالتوفيق لك فى اى شركة

الصورة الرمزية madrilan
    madrilan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شركة موثوقة و تعاملة معها هناك عمولة فقط عند ايداع عن طريق بنك الألرتباي
    أما هي فهي شركة مدهشة
    و مجربة هناك الكثير من الجزائرين يتعاملون معها و انا واحد منهم

الصورة الرمزية msasb
    msasb غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Yousifaction مشاهدة المشاركة
    انا لسة كنت بقول اننا بنسمع ونصدق من غير مانسأل ونتأكد
    نقووووووووووووووووووووول تانى
    بص على الجدول اللى فى الصفحة دى وشوف مكتوب ايه فى تانى خاااااااانة