لالا لا تخاف ،، انت بس اسال اخوي ابو أدم عن الحدس وهوه حيشرح لك طريقتي :)
Printable View
السلام عليكم
اخوانى و العلم عند الله لن يصعد قريبا فكل المعطيات له سيئه و هناك شىء و الله تعلمته من هذا السوق و هو عن خبره انه عندما يقترب من دعم قوى يرتد سريعا جدا لو كان هناك بوادر صعود او انه ينوى الصعود و هذا ما لا نراه الان فهو متوقف تماما عند القاع و اكاد اجزم بمزيد من الهبوط لذلك ارجوكم الحذر ووضع الاستوب و حسن اداره رأس المال او البعد عن اليورو حاليا فالسوق ملئ بأزواج اخرى . ان اخطأت فمن نفسى و ان اصبت فتوفيق من الله و الله ولى التوفيق
ياباشا انا معتز باعروبتى والانجليزى لابد منه وشويه المانى اما الصينى ده محتاج بقا تشد عنيك وتضم شفايف يعنى من الاخر انا مبقاش انا ههههههههه
اهلا اخوى ازيك
والله اخوى زى ماانت شايف النزول عامل ازاى واليورو دايما ملاعب فهو دلوقتى تحت عنده مناطق هامه زى ال 3150 -3070 واخيرا بالنسبه ليا 2870 اما فوق ان شاء الله لو حب يطلعممكن نشوف اول عائق بعد تغطيه الجاب والكلام ده باذن الله 3440 وعندها نشوف هيخترق ونوصل لل 3770 وله ايه بس ان شاء الله هيروحلها طالما فوق ال 2870 باذن الله
بالتوفيق اخوى ودى وجهه نظرى قابله للخطا والصواب والله اعلم
اه اسالنى انا بكل تاكيد حدس نوره بيفكرنى دايما بشوربه العدس ههههههههههه فاكره اليورو من شهر
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وانا معاك بس خد بالك اليورو دلوقتى بقا طريقته معروفه
شوف يطلع يطلع يطلع ويخلينا نقول كدا خلاص مفيش نزول والعكس صحيح ومره واحده يلف ويعكس الاتجاه
شوف الى ساعد نزول النهارده انه مش قادر يثبت فوق ال 3400 ودلوقتى فى تصريحات على وكالات التصنيف وكمان العوائد على السندات الاسبانيه عاليه بس ده كله بيبقا موقت دلوقتى خلينا نشوف فنيا هو امامه دعوم محترمه خلينا نشتغل عليه لحد مانشوف هيعمل معاها ايه وبرضو نشوف بكره اخبار الفايده ايه نظامها
وعلى فكره مجمل نتائج القمه الاوربيه كويسه بس الى بيحصل كله دلوقتى رواسب مشاكل
تحياتى اخوى وربنا يكرمنا جميعا
احب امسي على كل الأخوه والأخوات :asvc:
وخصوصاً الأخ ابو ادم
وجهة نظري المتواضعه ان اليورو ممكن يهبط اكثر بلأيام القادمه
الملف المرفق 299071
على فريم الأربع ساعات السعر كسر القناتين إذاً خلال هذا الأسبوع راح يكون البيع هو سيد الموقف
إلا إذا اظهر السعر سلوك سعري قوي يدل على الأرتداد وعاد واغلق داخل القناه
الملف المرفق 299072
عالديلي إذا اغلقت شمعة اليوم بهالشكل فاراح يكون كسر القناة الحمراء للداخل مره اخرى
وهدفه الاول منطقة خط المنتصف للقناة الحمراء والبيفوت الشهري 3140-3120
والله اعلى واعلم
الملف المرفق 299079
LoOoOoOoL
السلام عليكم اعتقد أن اليورو اذا أغلق ليوم واحد تحت 1.3155 تماما فالهدف المقبل سيكون 1.2060 تقريبا.....خلال آذار ونيسان والله أعلم
راح فيها العم يورو ههههههه
عن نفسي راح اعمل اضراب عن اي تعزيز الظاهر الحكايه مطوله :)
اتوقع حاليا ،، بدون اي خبر قادم لليورو ،، سيستمر نزيف اليورو
لكن نتابع ونشوف :)
وهذا شارت لأشرف العيدي ارجو التمعن فيه جيدا http://ashraflaidi.com/content/image...8.jpg_640W.gif
باشا ازيك ياصحبى عامل ايه شوف كدا المشاركات الى بالاقتباس دى
v
v
بص ياباشا مناطق ال 3150 متوقعه وهى دبل بوتوم و عن نفسى استحاله الصعود الثبات تحت مناطق ال 2870 ده كلامى وانا مسئول عن حسابى فقط لكن كل الى بيحصل ده متوقع وكلنا تقريبا متوقعين ال 3150 وممكن ال 3070 عادى:0021:
ربنا يسهل
فعلا اخوي ابو ادم النقاط ذكرتها انت في ردود سابقه
وللامانه انا اتوقف دائما عندها
عموما كرأي شخصي اتوقع ان مايحصل الان هو بسبب التصريحات ،، وعدم وجود اي اخبار تدعم اليورو سنرى النقاط التي ذكرتها وقد يكون أدنى منها
لكن ،، نتابع ونشوف ،، لاني تعلمت من اليورو ان ترى معه نجوم الليل في عز الظهيره ،، يعني توقع منه اي شي :013:
نوره هو انتى كمان عرفتى الايموشن بتاع الى بيشرب سجاير !!! ههههه
شوفو اليورو مش هيتغير زى القطر من غير محطات ويفضل ياخد اتجاه لحد مايخلى الناس تفقد الامل وتلاقو لف ورجع
بكره فايده وفيدرالى على الدولار هنشوف الكلام الى هيتقال ربنا يسهل
الى فيه الخير يعمله ربنا
صحيح فى اخونا ابو محمد 22 ان شاء الله يكون استفاد من النزول والراجل مدخلش على كلامه