رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
بارك الله في عملك اخي عمرو
تقبل تحيات اخوك توفيق
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
زاويه اليوم هي 153
دخول مباشر واوامر معلقه عاديه
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
و مازال الخروف الاسترالى فى حالة سبات عميق لليوم الثانى على التوالى يبدو أنه أحس بقرب عيد الأضحى
همسة :
أعتذر للأخ عمرو و الاخوة المتابعين عن الخطأ الذى وقعت فيه بالأمس حيث دخلت خطأ على الاسترالى نيوزلندى ثم لغيت الصفقة عندما تبينت الأمر .
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اليورو/دولار
الزاويه 110.5 في الربع الأول من الربع الثاني (بيع)
تم وضع الأوامر عند بداية الشمعه اليوميه على أساس دخول بيع 0.2 لوت من الخط الأخضر الأول و 0.4 لوت من الخط الأخضر الثاني
الآن بعد مضي أكثر من 10 ساعات و فشل اليورو للوصول الى اول نقطة بيع (الخط الأخضر الأول) تم وضع أمر بيع معلق 0.1 لوت على سعر إفتتاح اليوم
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr. Eng.
اليورو/دولار
الزاويه 110.5 في الربع الأول من الربع الثاني (بيع)
تم وضع الأوامر عند بداية الشمعه اليوميه على أساس دخول بيع 0.2 لوت من الخط الأخضر الأول و 0.4 لوت من الخط الأخضر الثاني
الآن بعد مضي أكثر من 10 ساعات و فشل اليورو للوصول الى اول نقطة بيع (الخط الأخضر الأول) تم وضع أمر بيع معلق 0.1 لوت على سعر إفتتاح اليوم
تفعل أمر البيع ل 0.2 لوت من الخط الأخضر الأول بعد مضي حوالي 12 ساعه بالتالي نلغي أمر البيع المعلق 0.1 لوت على سعر الإفتتاح
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
وصول الاسترليني فرنك الي الهدف من اول محاوله
تم الغاء باقي الاوامر المعلقه
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اخوانى الأحباب بارك الله فيكم جميعاً
لازلنا نحافظ على الحساب والحمد لله وهذا كما قلت سابقاً يعتبر انجاز فى عالم الفوركس ان تتداول 4 اسابيع على التوالى وتظل محافظا على الحساب رغم وجود بعض الأخطاء ونقص فى دخول بعض العملات وعدم المتابعه المستمره من البعض إلى ان الامر ثابت بفضل الله تعالى
فما بالكم إن ادخلنا بعض التعديلات القويه على الأمر ,فبلا شك إن شاء الله ستكون النتيجه رائعه
عموما سنتابع سوياً فى هذا الأسبوع ومن الاسبوع القادم إن شاء الله نرى ماذ نفعل
جزاكم الله خيراً
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اين تعليقاتكم وملاحظاتكم قبل ان ندخل فى الجديد
جزاكم الله خيراً
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
زاويه اليوم 303
الدخول مع الافتتاح بيع
ووضع الاوامر المعلقه
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amro
اخوانى الأحباب بارك الله فيكم جميعاً
لازلنا نحافظ على الحساب والحمد لله وهذا كما قلت سابقاً يعتبر انجاز فى عالم الفوركس ان تتداول 4 اسابيع على التوالى وتظل محافظا على الحساب رغم وجود بعض الأخطاء ونقص فى دخول بعض العملات وعدم المتابعه المستمره من البعض إلى ان الامر ثابت بفضل الله تعالى
فما بالكم إن ادخلنا بعض التعديلات القويه على الأمر ,فبلا شك إن شاء الله ستكون النتيجه رائعه
عموما سنتابع سوياً فى هذا الأسبوع ومن الاسبوع القادم إن شاء الله نرى ماذ نفعل
جزاكم الله خيراً
بارك الله فيك أخي عمرو
بصراحه لغاية الآن ممتاز و نتائج مذهله
لكن حاليا يبقى هل راح يكون في طريقة ربط مع زمن؟ و كيف نتعامل مع الزمن؟
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amro
اين تعليقاتكم وملاحظاتكم قبل ان ندخل فى الجديد
جزاكم الله خيراً
ملاحظاتى ان برضو نفس الكلام لما قسمنا كل ربع ل 3 ارباع
برضو ممكن زوج ميعملش الشروط زى ما حصل امبارح
النهاردة احترمو شوية
احنا فى انتظار الطريقة اكيد من الاسبوع القادم و ربنا يسهل
بحيث تعرفنا الاتجاه بطريقة اشد
بحيث نتجنب الدخول الخاطىء
طبعا احييك ان الطريقة ما زالت محافظة عالحساب و ده انجاز طبعا كبير فى الفوركس انك تفضل محافظ على حسابك اكيد
يعنى نسبة النجاح حاليا 50 فى المية يعتبر
نريد اكيد ان نصل لنسبة نجاح حوالى 75 فى المية لنبدا بجنى الارباح ان شاء الله
احنا فى انتظار استخدام بعض الطرق بجانب الطريقة دى
و انا اعتقد ان مؤشر مربع جان سوف يكون هو الفلتر لهذه الطريقة
ربنا يكرم وفى انتظار الجديد اخى عمرو
و بارك الله فيك
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr. Eng.
بارك الله فيك أخي عمرو
بصراحه لغاية الآن ممتاز و نتائج مذهله
لكن حاليا يبقى هل راح يكون في طريقة ربط مع زمن؟ و كيف نتعامل مع الزمن؟
بالطبع اخى الحبيب راح يكون فى ربط مع الزمن لا تقلق
كله فى اوانه إن شاء الله وقريبا نبدأ مع الزمن فى الاسبوع القادم إن شاء الله
جزاك الله خيراً
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foreeex
ملاحظاتى ان برضو نفس الكلام لما قسمنا كل ربع ل 3 ارباع
برضو ممكن زوج ميعملش الشروط زى ما حصل امبارح
النهاردة احترمو شوية
احنا فى انتظار الطريقة اكيد من الاسبوع القادم و ربنا يسهل
بحيث تعرفنا الاتجاه بطريقة اشد
بحيث نتجنب الدخول الخاطىء
طبعا احييك ان الطريقة ما زالت محافظة عالحساب و ده انجاز طبعا كبير فى الفوركس انك تفضل محافظ على حسابك اكيد
يعنى نسبة النجاح حاليا 50 فى المية يعتبر
نريد اكيد ان نصل لنسبة نجاح حوالى 75 فى المية لنبدا بجنى الارباح ان شاء الله
احنا فى انتظار استخدام بعض الطرق بجانب الطريقة دى
و انا اعتقد ان مؤشر مربع جان سوف يكون هو الفلتر لهذه الطريقة
ربنا يكرم وفى انتظار الجديد اخى عمرو
و بارك الله فيك
اخى الحبيب بارك الله فيك
حتى تأتى بإتجاه اكيد ونقول بنسبه 95 إلى 99 % فقد تلجأ إلى المعادلات الرياضيه الفلكيه وللتسهيل تلجأ لدراسة الفلك
لكن هنا نتحايل على الأمر ونحاول اقحام بعض المعادلات البسيطه والبدائية بعض الشيئ
وكما ذكرت انت سيكون لمربع جان دور كبير فى تغيير الأوضاع , وهو ما يخبرنا الأن بإنعاكاس للباوند ين فى هذه الساعه والله تعالى اعلى واعلم
جزاك الله خيراً
رد: (_(_(_ أيها الخاسر ..... تعالى ندردش ونجرب الأول قبل أن نبدأ بفضل الله تعالى _)_)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amro
اخى الحبيب بارك الله فيك
حتى تأتى بإتجاه اكيد ونقول بنسبه 95 إلى 99 % فقد تلجأ إلى المعادلات الرياضيه الفلكيه وللتسهيل تلجأ لدراسة الفلك
لكن هنا نتحايل على الأمر ونحاول اقحام بعض المعادلات البسيطه والبدائية بعض الشيئ
وكما ذكرت انت سيكون لمربع جان دور كبير فى تغيير الأوضاع , وهو ما يخبرنا الأن بإنعاكاس للباوند ين فى هذه الساعه والله تعالى اعلى واعلم
جزاك الله خيراً
لا لا لا لا لا يا غالى
انا مقولتش عاوزين ناكد الاتجاه بنسبة 99 فى المية ولا حاجة
ده مستحيل على فكرة و زى ما قولت هنحتاج لمعادلات فلكية اكيد
انا قولت فقط 75 فى المية بحيث يكون فى ربح
لان 99 فى المية نجاح ده مستحيل فى عالم الفوركس
جزاك الله خيرا يا اخى وربنا يكرم ان شاء الله واكيد انا متابع معاك