النتائج 1 إلى 5 من 5
    الصورة الرمزية dahmedsamir
    dahmedsamir غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Wink مشكله في تحويل مبلغ للحساب

السلام عليكم . انا فتحت حساب فى فرع امريكا وارسلت جميع الاوراق المطلوبة وطلبت ان افتح فى فرع استراليا وتم الرد عليا بملئ الطلب وقد تم ... بعد ذلك ردوا عليا بأن الحساب تم انشائه وسيتم ارسال password & username بعد تحويل المبلغ لفرع استراليا ... لي استفسار!!!
    هل لازم ارسل ورقة الغاء الفوائد الربوية لفرع استراليا مع العلم اننى ارسلتها لفرع امريكا؟
    لما اعمل تحويل للاموال لبنك استراليا انا شوفت الطلب لقيت انه مش موجود فيه فورمة توقيع اللى بيحتجاه البنك علشان سحب الشيك يبقى ازاى لما اريد ان اسحب جزء من حسابى هيعرف البنك انه انا اللى ارسلت الطلب مش حد تانى ؟؟؟
    وشكرا لمشاركاتكم.........

الصورة الرمزية عبده المصرى
    عبده المصرى غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

افتراضي رد: اريد الافادة ضرورى !!!!!!!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dahmedsamir مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم . انا فتحت حساب فى فرع امريكا وارسلت جميع الاوراق المطلوبة وطلبت ان افتح فى فرع استراليا وتم الرد عليا بملئ الطلب وقد تم ... بعد ذلك ردوا عليا بأن الحساب تم انشائه وسيتم ارسال password & username بعد تحويل المبلغ لفرع استراليا ... لي استفسار!!!
    هل لازم ارسل ورقة الغاء الفوائد الربوية لفرع استراليا مع العلم اننى ارسلتها لفرع امريكا؟
    لما اعمل تحويل للاموال لبنك استراليا انا شوفت الطلب لقيت انه مش موجود فيه فورمة توقيع اللى بيحتجاه البنك علشان سحب الشيك يبقى ازاى لما اريد ان اسحب جزء من حسابى هيعرف البنك انه انا اللى ارسلت الطلب مش حد تانى ؟؟؟
    وشكرا لمشاركاتكم.........
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

1- لازم ترسل نموذج إلغاء الفوائد مرة أخرى.

2- التوقيع عند السحب بيكون له نموذج خاص بالسحب وتحول الحوالة إلى حسابك البنكى الشخصى الذى سترفق بياناته داخل نموذج السحب .

لعلى أكون أفادتك إن شاء الله،،،
    توقيع العضو
    متداول محترف متفرغ للفوركس

الصورة الرمزية محمد العزب
    محمد العزب غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبده المصرى مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

1- لازم ترسل نموذج إلغاء الفوائد مرة أخرى.

2- التوقيع عند السحب بيكون له نموذج خاص بالسحب وتحول الحوالة إلى حسابك البنكى الشخصى الذى سترفق بياناته داخل نموذج السحب .

لعلى أكون أفادتك إن شاء الله،،،
    بارك الله فيك أستاذ عبده
    مثل ما قال لك أستاذ عبده ويمكنك الاستفسار على أي شئ مع خدمة عملاء المتداول العربي على الايف شات
    https://www.arabictrader.com/livehelp/index.php

أو مراسلتهم على
    [email protected]

الصورة الرمزية dahmedsamir
    dahmedsamir غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مشكورين جدا على الرد . وانا عارف انه يوجد نموذج للسحب وانا اكتب به بيانات حسابى ...
    لكن انا قصدى انه لو اى شخص سحب النموذج من على الكمبيوتر وكتب البيانات بتاعتى وبعتها للشركة برقم حساب تانى ... هيكون ايه الوضع وقتها مش المفروض يبقى فيه وسيلة امان بحيث محدش يرسل نموذج السحب بتاعى ... ارجو ان يكون سؤالى وضح الان.

الصورة الرمزية المحب للخير
    المحب للخير غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dahmedsamir مشاهدة المشاركة
    مشكورين جدا على الرد . وانا عارف انه يوجد نموذج للسحب وانا اكتب به بيانات حسابى ...
    لكن انا قصدى انه لو اى شخص سحب النموذج من على الكمبيوتر وكتب البيانات بتاعتى وبعتها للشركة برقم حساب تانى ... هيكون ايه الوضع وقتها مش المفروض يبقى فيه وسيلة امان بحيث محدش يرسل نموذج السحب بتاعى ... ارجو ان يكون سؤالى وضح الان.

لن تقوم الشركة بإرسال أى مبالغ إلا إلى حسابك الشخصى فقططططططططط ( يعنى لازم يكون الحساب باسمك انت )
    ولو عاوز زيادة أمان خاطب الشركة باسمك واسم البنك ورقم حسابك وان لا تعمل اى عملية للسحب إلا إلى هذا الرقم بس لو حبيت تغير الرقم هيكون الموضوع مقلق شوية،،،

ويفضل ان يكون ايميلك غير مستخدم الا مع الشركة فقط يعنى ايميل خاص جدا ليس مع احد غيرك مع تغيير الباسورد ويكون معقد من وقت لاخر .

بيتهيألى كده قفلت كل محاولات الشك بداخلك....

والله الموفق ..........