صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 46
    الصورة الرمزية tohamy5
    tohamy5 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي موضوع خطير خذوا بالكم منه

أنا بقالى سنتين بتعامل فى الفوركس , لكن أول مره يحصل معايا المزضوع ده , الحكاية بدأت من أسبوع تقريباً , أنى كنت داخل صفقتين بيع على المجنون و فجأه لقيت رسالة من برنامج التداول بتقول دخول متكرر من الآى بى رقم 84.36.154.96 وفجأه قفلت الصفتين على خسارة 332 $ , المهم إتصلت بالشركة , أكدولى إن الصفقتين إتعملهم ستوب يدوى , المهم بعد تأكيدات ومداولات مع الشركة طبعاً ضاع المبلغ لأن الشركة ملهاش ذنب , المهم الأوسخ من كده , أنى كنت إمبارح سهران مع المجنون وعمال أعزف عليه رايح جاى لغاية االساعة 8 الصبح , وبعدين قلت بارك الله فى ما رزق ورحت نايم فرحان طبعاً بالأرباح اللى حققتها , وطبعاً لأنى كنت مأجز النهارده صحيت الساعه 2 الضهر , قمت رايح على الجهاز على طول قلت أكمل عزف سيمفونية المجنون , تخيلوا لقيت إيه ؟ لقيت الحساب بتاعى مخصوم منه 400 دولار !!!!
    طبعاً إتجننت رحت مكلم الشركه على طول , قالوا لى إنى مقدم طلب سحب على الويب منى !!! قلت لهم طبعاً الكلام ده ما حصلش وأنا مش بتعامل بالويب منى , وياريت تلغوا طلب السحب ده لأن كده الصوره وضحت إنه فيه هكر حرامى بيحاول يسحب من حسابى , يعنى الأول خسرنى , ودلوقتى جاى يسرقنى , وبعد شويه لقيت الشركه بتتصل بيه تانى , وبتقولى إنى ( المفروض أنا ) بكلمهم على الشات بتاع الموقع دلوقتى , ولأن الدعم عارفنى , فعرف أن مش أنا اللى بكلمه على الشات , فسأله عن رقم تليفونه فقاله على نفس رقم تليفونى فراح مكلمنى علشان يبلغنى فكررت له برجائى عدم سحب أى مبلغ من حسابى على بنوك إلكترونية لأنى مش بتعامل بيها , المهم الموضوع غريب وأول مره يحصل معايا , كلمت شركة النت اللى أنا مشترك فيها قالوا إنهم معندهمش إى حاجه ممكن يساعدونى بيها فى الموضوع ده .
    المهم أنا بكتب الموضوع ده علشان الأخوه فى المنتدى ياخدوا بالهم قوى من الموضوع ده علشان الهكر ولاد الكلب دول معندهمش ضمير ولا وازع دينى يردهم عن عمل كده وكمان ده بيبقى مراقبك بطريقه فظيعه وبيعرف إنت بتعمل إيه بالظبط طول ما إنت على الجهاز وممكن يسرق حسابتكم . وبعدين أنا بطرح الموضوع ده لأنه مهم جداً ولازم نطرحه للبحث هنا وإزاى نواجهه بالطرق التقنيه ( طبعاً أنا بدأت أواجهه بطريقه قانونيه شويه ) لكن أنا عايز نطرح هنا إزاى نواجه الموضوع من أساسه علشان الناس تعرف تشتغل فى أمان وما تبقاش مهدده , وإلا إيه لازمة التعب وحرق الأعصاب بقى لما بعد كده يجى واحد تانى ياخدهم على الجاهز من غير تعب , واللا إنتم مش معايا فى الموضوع ده ؟

الصورة الرمزية سمير صيام
    سمير صيام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: موضوع خطير خذوا بالكم منه

حيلهم لا نتنهى
    المهم انك قدرت توقف سحب فلوسك وان شاء الله الاخوة ياخدوا بالهم من مثل هذه النقط

الصورة الرمزية الرقم الالكتروني
    الرقم الالكتروني غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يجزاك خير اخوي

وربي يحفظك من الهكر
    توقيع العضو
    ++ سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم ++

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tohamy5 مشاهدة المشاركة
    أنا بقالى سنتين بتعامل فى الفوركس , لكن أول مره يحصل معايا المزضوع ده , الحكاية بدأت من أسبوع تقريباً , أنى كنت داخل صفقتين بيع على المجنون و فجأه لقيت رسالة من برنامج التداول بتقول دخول متكرر من الآى بى رقم 84.36.154.96 وفجأه قفلت الصفتين على خسارة 332 $ , المهم إتصلت بالشركة , أكدولى إن الصفقتين إتعملهم ستوب يدوى , المهم بعد تأكيدات ومداولات مع الشركة طبعاً ضاع المبلغ لأن الشركة ملهاش ذنب , المهم الأوسخ من كده , أنى كنت إمبارح سهران مع المجنون وعمال أعزف عليه رايح جاى لغاية االساعة 8 الصبح , وبعدين قلت بارك الله فى ما رزق ورحت نايم فرحان طبعاً بالأرباح اللى حققتها , وطبعاً لأنى كنت مأجز النهارده صحيت الساعه 2 الضهر , قمت رايح على الجهاز على طول قلت أكمل عزف سيمفونية المجنون , تخيلوا لقيت إيه ؟ لقيت الحساب بتاعى مخصوم منه 400 دولار !!!!
    طبعاً إتجننت رحت مكلم الشركه على طول , قالوا لى إنى مقدم طلب سحب على الويب منى !!! قلت لهم طبعاً الكلام ده ما حصلش وأنا مش بتعامل بالويب منى , وياريت تلغوا طلب السحب ده لأن كده الصوره وضحت إنه فيه هكر حرامى بيحاول يسحب من حسابى , يعنى الأول خسرنى , ودلوقتى جاى يسرقنى , وبعد شويه لقيت الشركه بتتصل بيه تانى , وبتقولى إنى ( المفروض أنا ) بكلمهم على الشات بتاع الموقع دلوقتى , ولأن الدعم عارفنى , فعرف أن مش أنا اللى بكلمه على الشات , فسأله عن رقم تليفونه فقاله على نفس رقم تليفونى فراح مكلمنى علشان يبلغنى فكررت له برجائى عدم سحب أى مبلغ من حسابى على بنوك إلكترونية لأنى مش بتعامل بيها , المهم الموضوع غريب وأول مره يحصل معايا , كلمت شركة النت اللى أنا مشترك فيها قالوا إنهم معندهمش إى حاجه ممكن يساعدونى بيها فى الموضوع ده .
    المهم أنا بكتب الموضوع ده علشان الأخوه فى المنتدى ياخدوا بالهم قوى من الموضوع ده علشان الهكر ولاد الكلب دول معندهمش ضمير ولا وازع دينى يردهم عن عمل كده وكمان ده بيبقى مراقبك بطريقه فظيعه وبيعرف إنت بتعمل إيه بالظبط طول ما إنت على الجهاز وممكن يسرق حسابتكم . وبعدين أنا بطرح الموضوع ده لأنه مهم جداً ولازم نطرحه للبحث هنا وإزاى نواجهه بالطرق التقنيه ( طبعاً أنا بدأت أواجهه بطريقه قانونيه شويه ) لكن أنا عايز نطرح هنا إزاى نواجه الموضوع من أساسه علشان الناس تعرف تشتغل فى أمان وما تبقاش مهدده , وإلا إيه لازمة التعب وحرق الأعصاب بقى لما بعد كده يجى واحد تانى ياخدهم على الجاهز من غير تعب , واللا إنتم مش معايا فى الموضوع ده ؟
    الذي اوقفني الذي علمته بالاحمر وواضح ان الشركة كاذبة فيما قالته لك والدليل رسالة دخول متكرر وتعني سكالبينق اي دخول وخروج في اوقات متقاربة وجنر ارباح بسيطة ومعناه ان الشركة تمنع السكالبينق وخصمو منك ولادخل للهكر بذلك ثم ادعو ان هناك ستوب يدوي ولاصار خصمك القاضي من تقاضي .

اما عن طلب السحب وخلافه فهذا شيء معروف انه فعلا شغل هكر .

الصورة الرمزية صقر بغداد
    صقر بغداد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يعينك اخي
    حاول ان لاتدخل احد لباب رزقك
    اي بمعنى اصح حاول ان يكون جهازك على ايدك فقط ولا تستقبل رسائل من اي شخص كان ولا تدع الجهاز من دون برامج حمايه كافيه
    فمثلما قلت لك ----هذا باب رزقك-----

الصورة الرمزية tohamy5

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة
    حيلهم لا نتنهى

المهم انك قدرت توقف سحب فلوسك وان شاء الله الاخوة ياخدوا بالهم من مثل هذه النقط
    مرورك شرف لى , وشكراً على مشاركتك يا أستاذنا الغالى

الصورة الرمزية tohamy5

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقم الالكتروني مشاهدة المشاركة
    الله يجزاك خير اخوي

وربي يحفظك من الهكر
    ويحفظك أنت وجميع الأخوة بالمنتدى

الصورة الرمزية jnene
    jnene غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كل شيء جائز والله أعلم بالنوايا لكن يا سيدي العزيز بموضوعك حضرتك كاتب الأي بي الخاص فيك علانية للجميع
    بصراحة أنا مستغرب من هذا الموضوع ؟؟
    تحياتي

الصورة الرمزية tohamy5

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشق الذبذبـة مشاهدة المشاركة
    الذي اوقفني الذي علمته بالاحمر وواضح ان الشركة كاذبة فيما قالته لك والدليل رسالة دخول متكرر وتعني سكالبينق اي دخول وخروج في اوقات متقاربة وجنر ارباح بسيطة ومعناه ان الشركة تمنع السكالبينق وخصمو منك ولادخل للهكر بذلك ثم ادعو ان هناك ستوب يدوي ولاصار خصمك القاضي من تقاضي .

اما عن طلب السحب وخلافه فهذا شيء معروف انه فعلا شغل هكر .
    أخى عاشق الذبذبه أدو أن أسجل إعجابى بموضوعاتك فى المنتدى أولا .
    أنا شكيت أيضاً إن ممكن الشركه يكون ليها يد فى الموضوع ده , بس أنا بقالى سنتين معاهم ماحصلش كده ولا مره , وبعدين الرساله دى ظهرت معايا مره من غير ما أفتح صفقات , وكنت لسه داخل البرنامج وبقول بسم الله الرحمن الرحيم , لكن أنا عموماً قمت بتقديم بلاغ فى إدارة مكافحة جرائم الإنترنت فى وزارة الداخلية , وهما قالوا إنهم هايتصرفوا , ويا خبر النهارده بفلوس بكره يبقى ببلاش زى ما بنقول فى مصر

الصورة الرمزية tohamy5

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jnene مشاهدة المشاركة
    كل شيء جائز والله أعلم بالنوايا لكن يا سيدي العزيز بموضوعك حضرتك كاتب الأي بي الخاص فيك علانية للجميع
    بصراحة أنا مستغرب من هذا الموضوع ؟؟
    تحياتي
    الآى بى ده مش بتاعى , ده الآى بى اللى دخل على حسابى

الصورة الرمزية jnene
    jnene غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tohamy5 مشاهدة المشاركة
    الآى بى ده مش بتاعى , ده الآى بى اللى دخل على حسابى

الصورة الرمزية tohamy5

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صقر بغداد مشاهدة المشاركة
    الله يعينك اخي
    حاول ان لاتدخل احد لباب رزقك
    اي بمعنى اصح حاول ان يكون جهازك على ايدك فقط ولا تستقبل رسائل من اي شخص كان ولا تدع الجهاز من دون برامج حمايه كافيه
    فمثلما قلت لك ----هذا باب رزقك-----
    بارك الله فيك أخى صقر بغداد
    لكن جهازى لايستخدمه غيرى , حتى أخى الصغير لديه جهازه الخاص به , ولا يوجد أى شخص آخر على شبكتنا . لكن فعلاً الكلام ده ما حصليش إلا لما جاتنى رساله على إيميلى من شخص يطلب منى شراء 1100 دولار ليبرتى , فأنا رديت عليه وقولت له أنى للأسف كان بودى أساعده لكن أنا مش بتعامل بالبنوك الإلكترونيه , لكن كان فيه برنامج فيروول على الجهاز , عموماً حسبنا الله ونعم الوكيل فيهم

الصورة الرمزية عمرو الكيلانى
    عمرو الكيلانى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ربنا يبعدهم عننا بس المشكله ازاى نعرف انو الهكر جه على جهازنا وايه احسن برنامج يمنع ده
    جزاكم الله خير

الصورة الرمزية tohamy5

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fox 2000 مشاهدة المشاركة
    ربنا يبعدهم عننا بس المشكله ازاى نعرف انو الهكر جه على جهازنا وايه احسن برنامج يمنع ده
    جزاكم الله خير
    ماهو أنا طرحت الموضوع ده علشان أعرف الإجابه على سؤالك ده من شخص يكون محترف أو له خبره كبيه فى المجال ده وإن شاء الله يقولنا إيه اللى ممكن يتعمل علشان نحنى نفسنا من الهكر الأوساخ , وإن ما حصلش فربنا موجود وفوق الكل يبعدهم عننا

الصورة الرمزية deadsoul
    deadsoul غير متواجد حالياً متداول مميز

هناك احتمالان ام ان يكون جهازك مخترق وكل معلوماته سرقت
    واما ان يكون حسابك وبياناته سرقت
    الحل :
    غير الباسوورد للحساب مباشره
    ركب اذا لا يوجد fire wall قوي وانصح بbitdefender_internetsecurity_2009_32b
    اذا يمنع اي برنامج هكر من الاتصال من الكمبيوتر ويستطيع كشف كل انواع التروجان والسباي وور

صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة