احسن استراتيجية مربحة لمن لديه عمل صباحى عادى
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 18
  1. #1
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    العمر
    37
    المشاركات
    52

    05 احسن استراتيجية مربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    السلام علكم
    يضم هذا المنتدى العظيم العديد من الأستراتيجيات الناجحة و التى اثبتبت جدارتها

    ولكن سؤالى للخبراء فى هذا المنتدى العظيم

    ما هى أفضل استراتيجية تنصحون بها لمن لدية عمل صباحى مثلى

    و أعتقد أن هناك كثيرون فى مثل حالتى و ستكون الأجابة مفيدة لفئة عريضة من المتاجرين اصحاب الاعمال الصباحية

    وشكرا

  2. #2
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    العمر
    35
    المشاركات
    356

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    ما شاء الله
    الموضوع اجا بمحلو ننتظر الرد من الخبراء وشكرا

  3. #3
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الإقامة
    cairo
    العمر
    39
    المشاركات
    990

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    و الله يا جماعة انا كنت فاتح موضوع لنفس الهدف دا من كام يوم و لكن متفعالش معايا ناس كتير
    اتمنى ان الموضوع دا يكون فيه تفاعل اكتر و نلاقى حل مناسب و استراتيجية يمكن العمل بها
    و لكم تحياتى

  4. #4
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الإقامة
    cairo
    العمر
    39
    المشاركات
    990

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    طب شوفوا يا رجالة انا عندى فكرة و بصراحة كنت بحاول اظبطها الاول و اجربها على الديمو و بعدين اطرحها و لكن طالما لاقيت ناس من نفس ظروفى و محتاجين كلنا الثبات على استراتيجية واحدة فممكن نجربها مع بعض
    ايه رايكوا ؟؟

  5. #5
    تاريخ التسجيل
    Apr 2006
    الإقامة
    الإمارات العربية المتحدة
    المشاركات
    8,713

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    توكلنا علي الله

  6. #6
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    العمر
    37
    المشاركات
    52

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medhat 2007 مشاهدة المشاركة
    طب شوفوا يا رجالة انا عندى فكرة و بصراحة كنت بحاول اظبطها الاول و اجربها على الديمو و بعدين اطرحها و لكن طالما لاقيت ناس من نفس ظروفى و محتاجين كلنا الثبات على استراتيجية واحدة فممكن نجربها مع بعض
    ايه رايكوا ؟؟
    مفيش مانع ... أتفضل
    متابعين معاك

  7. #7
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الإقامة
    المتداول العربي
    المشاركات
    3,463

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    في استراتيجية اسمها trend follower تابعوها .. قوية جدا وتصلح لكل العملات علي فريم الخمس دقائق والساعة والأربع ساعات .. وهي علي العموم سهلة جدا هتلاقوها في المنتدي بإسم اقوي الاستراتيجيات للمجنون الاستراتيجية الأولي .. وهي مش للمجنون بس أكرر انا استخدمها لكل العملات وناجحة جدا .. بالتوفيق

  8. #8
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الإقامة
    cairo
    العمر
    39
    المشاركات
    990

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    بسم الله الرحمن الرحيم
    اولا هى استراتيجية رقمية بحتة بدون تحليل فنى
    ثانيا هى طبعا الاستراتيجية مش جديدة هى نفس استراتيجية الاخ وليد الحلو الرقمية
    و لكن مع اضافة حاجة و احدة فقط لا غير
    الطريقة بتعتمد على اخذ الهاى و اللو للساعة الثامنة صباحا و الدخول لونج فوق الهاى ب 12 نقطة و الدخول شورت تحت اللو بنفس النقط و الهدف ( بصراحة مش فاكر كان كام )
    المهم ان هى دى الاستراتيجية كما طرحها الاخ وليد تقريبا
    انا عملت فيها تعديل بسيط ( على قدى كدا ) و لكن و الحمد لله مش وحشة
    و هقولكلوا التعديل حالا
    انتظرونا

  9. #9
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الإقامة
    المتداول العربي
    المشاركات
    3,463

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medhat 2007 مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم
    اولا هى استراتيجية رقمية بحتة بدون تحليل فنى
    ثانيا هى طبعا الاستراتيجية مش جديدة هى نفس استراتيجية الاخ وليد الحلو الرقمية
    و لكن مع اضافة حاجة و احدة فقط لا غير
    الطريقة بتعتمد على اخذ الهاى و اللو للساعة الثامنة صباحا و الدخول لونج فوق الهاى ب 12 نقطة و الدخول شورت تحت اللو بنفس النقط و الهدف ( بصراحة مش فاكر كان كام )
    المهم ان هى دى الاستراتيجية كما طرحها الاخ وليد تقريبا
    انا عملت فيها تعديل بسيط ( على قدى كدا ) و لكن و الحمد لله مش وحشة
    و هقولكلوا التعديل حالا
    انتظرونا
    استاذي الفاضل .. هل تقتنع بالاستراتيجيات الرقمية .. انا شخصيا لا أقتنع بها .. لأنها ليست مبنية علي أي تحليل فني قوي .. مع احترامي للجميع الرقمي في النهاية خسران بالتأكيد مع تقلبات السوق .. تحياتي يا شباب

  10. #10
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الإقامة
    cairo
    العمر
    39
    المشاركات
    990

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    التعديل اللى عاملته و بجربه هو كلاتى :
    1 ـ اخذ الهاى و اللو للفترة من الافتتاح حتى شمعة الساعة الثامنة
    يعنى مش هاى و لو اخر شمعة فقط .
    و الدخول فوق الهاى ب 20 نقطة لونج
    و الخول تحت اللو ب 20 نقطة شورت
    الاهداف و الاستوب حسب كل زوج و لكن من الافضل استبعاد الازواج ذات الحركة البطيئة
    يعنى مثلا الباوند دولار ممكن يكون الهدف 20 او 30 نقطة و الاستوب مساوى للهدف ( من عيوب الطريقة ) .
    و الباوند ين 50 نقطة و لو شوفتوا النهاردة مثلا و امبارح هتلاقوا انه جاب الهدف و زيادة
    طبعا من مميزاتها وضع الاوردات الصبح قبل الذهاب للعمل لغير المتفرغين و قبل افتتاح اهم فترة بتفوت على الغير متفرغ و هى الاوربية
    من عيوبها الاستوب زى الهدف و ممكن ضرب الاستوب للامرين
    عموما زى ما قلتلوكوا انا لسه بجربها و طبعا محدش يسالنى عن باك تيست و الكلام دا
    و لكن اعتقد انها جيدة نوعا ما و ارباحها ممكن توكن قليلة و لكن بالنسبة لغير المتفرغين كويسة
    و اتمنى التفاعل و لو فى اى ملاحظات نتناقش فيها و ممكن نوصل للافضل .
    و لكم جميعا تحياتى

  11. #11
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الإقامة
    cairo
    العمر
    39
    المشاركات
    990

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة freedomfighter مشاهدة المشاركة
    استاذي الفاضل .. هل تقتنع بالاستراتيجيات الرقمية .. انا شخصيا لا أقتنع بها .. لأنها ليست مبنية علي أي تحليل فني قوي .. مع احترامي للجميع الرقمي في النهاية خسران بالتأكيد مع تقلبات السوق .. تحياتي يا شباب
    وجهة نظرك على العين و الراس يا باشا
    و لكن هل تقتنع بالمتاجرة فى الفترة الاسيوية فقط لا غير و تحقيق ارباح جيدة ؟؟
    برجاء الافادة

  12. #12
    تاريخ التسجيل
    Nov 2006
    المشاركات
    83

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    اخواني
    السلام عليكم
    صحيح نحن الذين نعمل بدوام صباحي نجد صعوبه في سوق العملات ونحتاج الى استراتيجه لنعمل بها
    ولكن هل ننتظر حتى يأتينا الفرج لماذا لانتعلم الآستراتيجيات الموجوده في المنتدى بلعربي نتعلم اكثر من استراتيجيه
    على حساب ديموا حتى نتقن اكثر من واحده ونختار اثنتين منها ونبدأ التداول بها اليس هذا افضل من انتظار الحل
    أو الاعتماد على الإستراتيجية الرقميه التي تؤدي الى الهلاك
    يقول المثل قوما تعونوا مذلوا
    لو نتعاون أكثر من شخص كل شخص يدرس استراتيجيه معينه ويطبقها على حساب ديموا
    حتى يتقنها بعد ذلك يقيمها ومدا نجحها معه شخصيا
    ونفتح موضوع خاص بنا نحن الموظفين مو افضل
    آخر تعديل بواسطة the night steed ، 01-11-2007 الساعة 04:47 PM

  13. #13
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الإقامة
    المتداول العربي
    المشاركات
    3,463

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medhat 2007 مشاهدة المشاركة
    وجهة نظرك على العين و الراس يا باشا
    و لكن هل تقتنع بالمتاجرة فى الفترة الاسيوية فقط لا غير و تحقيق ارباح جيدة ؟؟
    برجاء الافادة
    وجهة نظري المتاجرة في الفترة الاسيوية لا تحقق أرباح بل علي العكس كل الاستراتيجيات تحذر منها .. لكن أي متاجرة في الفترة من 9 صباحا إلي 9 مساء أي في الأوروبي والأمريكي ممتازة .. أعتقد ان كمان في استراتيجية اسمها the 80's بتعتمد علي السوينجات إلي حد ما .. ممكن السوينجات هي اللي تناسب الغير متفرغين .. عموما واصلوا البحث مع بعض وهتوصلوا لحاجة بإذن الله .. انا شخصيا بقول استراتيجية trend follower لأن دي اقوي استراتيجية شفتها حتي الآن واشتغلوا بيها في اي وقت فرصها مش بتخلص ومربحة جدا

  14. #14
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    العمر
    35
    المشاركات
    356

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the night steed مشاهدة المشاركة
    اخواني
    السلام عليكم
    صحيح نحن الذين نعمل بدوام صباحي نجد صعوبه في سوق العملات ونحتاج الى استراتيجه لنعمل بها
    ولكن هل ننتظر حتى يأتينا الفرج لماذا لانتعلم الآستراتيجيات الموجوده في المنتدى بلعربي نتعلم اكثر من استراتيجيه
    على حساب ديموا حتى نتقت اكثر من واحده ونختار اثنتين منها ونبدأ التداول بها اليس هذا افضل من انتظار الحل
    أو الاعتماد على الإستراتيجية الرقميه التي تؤدي الى الهلاك
    يقول المثل قوما تعونوا مذلوا
    لو نتعاون أكثر من شخص كل شخص يدرس استراتيجيه معينه ويطبقها على حساب ديموا
    حتى يتقنها بعد ذلك يقيمها ومدا نجحها معه شخصيا
    ونفتح موضوع خاص بنا نحن الموضفين مو افضل
    المشكلة يا صاحبي انو الاستراتيجيات الموجودة والقوية يجب على الذي يطبقها التفرغ التام
    ومعلومك في هذا الموضوع يلي طارحينو نحنا مالنا فاضيين بالنهار

  15. #15
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    المشاركات
    714

    افتراضي رد: احسن استراتيجيةمربحة لمن لديه عمل صباحى عادى

    لعلها تنفع غير المتفرغين
    http://www.arabictrader.com/vb/showthread.php?t=35032
    بــارك الــلــه فـيـكم

المواضيع المتشابهه

  1. لدي استراتيجية مربحة جدا أرجو عمل اكسبيرت
    By askme in forum برمجة المؤشرات واكسبرتات التداول - Experts Advisor EA
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 19-04-2009, 11:02 AM
  2. معا نبحث عن احسن بنك لديه خدمات الفوركس
    By قدوري محمد in forum سوق تداول العملات الأجنبية والسلع والنفط والمعادن
    مشاركات: 95
    آخر مشاركة: 12-12-2008, 03:39 AM
  3. طريقة جديدة لganbah مربحة مربحة مربحة
    By GANBAH in forum طرق و استراتيجيات التداول في أسواق المال
    مشاركات: 99
    آخر مشاركة: 14-12-2007, 08:39 PM

الاوسمة لهذا الموضوع