النتائج 1 إلى 8 من 8

الموضوع: From CJA To KareemErgawy

الصورة الرمزية CJA
    CJA
    CJA غير متواجد حالياً موقوف

Thumbs up From CJA To KareemErgawy

أنا فى انتظارك يا كريم

الصورة الرمزية CJA
    CJA

Thumbs up رد: From CJA To KareemErgawy

أخى كريم مرفق شارت لعمليات تم تحقيق الهدف فيها ولم يتم الدخول
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.gif‏   2.gif‏  

الصورة الرمزية العرجاوى
    العرجاوى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: From CJA To KareemErgawy

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CJA مشاهدة المشاركة
    أخى كريم مرفق شارت لعمليات تم تحقيق الهدف فيها ولم يتم الدخول
    اسف جدااااااااااا على هذه الغلطه ... انا زعلت من نفسى جدا انى عملتها ... الظاهر مش كنت مركز وانا بعمل الاكسبيرت
    الغلطه كانت انى مش بحط ال Stop Loss صح فى ال OrderSend فمش يعرف يفتح ال Order اصلا
    كنت بحطها stopLoss فى حين انها المفروض منطقيا تبقOpen[0]-Point*stopLoss للشراء و Open[0]+Point*stopLoss للبيع
    يلا خير ان شاء الله اسف على الغلطه دى

تم اضافة التنبيه الصوتى زى ما حضرتك عاوز لكن اخر جزء نظرا لعدم توافر الخبره الكافيه يحتاج لقليل من الوقت ارجو من حضرتك ان تتكرم وتمهله لى

ان شاء الله كله يخلص بقى وابعت الاكسبيرت علطول

الصورة الرمزية CJA
    CJA

Thumbs up رد: From CJA To KareemErgawy

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KareemErgawy مشاهدة المشاركة
    اسف جدااااااااااا على هذه الغلطه ... انا زعلت من نفسى جدا انى عملتها ... الظاهر مش كنت مركز وانا بعمل الاكسبيرت
    الغلطه كانت انى مش بحط ال Stop Loss صح فى ال OrderSend فمش يعرف يفتح ال Order اصلا
    كنت بحطها stopLoss فى حين انها المفروض منطقيا تبقOpen[0]-Point*stopLoss للشراء و Open[0]+Point*stopLoss للبيع
    يلا خير ان شاء الله اسف على الغلطه دى

تم اضافة التنبيه الصوتى زى ما حضرتك عاوز لكن اخر جزء نظرا لعدم توافر الخبره الكافيه يحتاج لقليل من الوقت ارجو من حضرتك ان تتكرم وتمهله لى

ان شاء الله كله يخلص بقى وابعت الاكسبيرت علطول
    والله يا كريم انت بتحرجنى بأخلاقك و ادبك ربنا يزيدك و يوسع رزقك
    و جمعة مباركة و بلاش حضرتك اسمى هانى ياراجل احنا طلعنا بلديات يعنى اخوات فى البلد و فى الاسلام و برحتك خالص فى الاجازة و اتمنالك اجازة سعيدة و جمعة مباركة

الصورة الرمزية العرجاوى

الاخ العزيز الاستاذ هانى

انا الحمد لله على حسب اعتقادى خلصت الاكسبيرت خلاص

بس انا كان عندى استفسار بسيط ... بالنسبه لحكاية ال OneCancelOnether انا عملتها لما يبقى فى عملية بيع مثلا وحصلت ان شروط الشرا اتحققت بقفل عملية البيع وبدخل فى عملية شرا ... اللى انا عايز اسأل عليه حضرتك قولت لما اكون مثلا فى عملية بيع وتتحقق شروط الشرا وعملية البيع تضرب الاستوب ببدأ اكنسل عملية البيع وادخل فى شرا ... طيب ما هو لما البيع يضرب الاستوب كده كده عملية البيع هتكون خلصت خلاص ومش هحتاج ان انا اقفلها ... ولا هعرف اشيك عليها اصلا فى الاكسبيرت .. لان انا لما احب اشيك فى اى اكسبيرت على اى عمليه مش بقدر اشيك الا على العمليات اللى شغاله حاليا ... فهل اللى انا عملته ده صح ولا غلط ؟؟ يعنى ان انا لما ابقى فى عمليه وتحقق شروط العمليه العكسيه ادخل فى العمليه العكسيه واكنسل الاولى ؟؟

اتمنى ان الاكسبيرت يكون ان شاء الله زى ما حضرتك عايز ... وياريت تجربه ولو فى غلطه يا ريت مش تزعل منى وتصبر على شويه وتقولى فى غلط فى الحته الفلانيه ... انا عارف ان انا ممكن اكون مش قوى اوى لسه فى اللغه دى ولكن الحمد لله بتقدم بسرعه لا بأس بها ... دى تالت او رابع محاوله فى الاكسبيرتات .. عشان كده ممكن يكون فى حاجه واقعه منى وانا مش واخد بالى منها

واسف على التأخير ... بس انا قولت يعنى اسيبه دلوقتى لحد يوم الحد واهو كده كده امفيش شغل سبت وحد فمش هيعطل حضرتك فى حاجه
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية CJA
    CJA

كريم باشا

one cancel other

بمعنى اذا تم الدخول بيع يتم الغاء الشراء حتى لو تحققت الشروط لا يعمل الاكسبيرت شراء و العكس صحيح False
    تم الدخول بيع و ضرب الاستوب و اتجه السعر الى اعلى و تحققت الشروط للشراء يدخل شراء عادىTrue

كيمو لو مينفعش ده يتعمل مش مشكلة يبقى نرجع للاكسبيرت العادى و هو الشراء و البيع عند توفر الشروط و عدم قفل اى عملية غير بالاستوب او البروفيت

الصورة الرمزية temo
    temo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Smile رد: From CJA To KareemErgawy

ايوه كده يعم كريم شد حيلك ما شاء الله اتعلمت بسرعة وكلها شهر والقيك مبرمج اسبيرتات محترم انتا فعلا اسبت انتا اول دفعت حاسبات ومعلومات مش اى كلام تحياتى واستفيد من الاخوان فى المنتدى عشان عيزك تبرمج الاستراتيجية الى انا اقلتلك عليها ولما اقابلك بكره ممكن اجيلك البت ونظبط تحياتى لك ولجميع الاخوان فى المنتدى

الصورة الرمزية العرجاوى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عدلت الغطله اللى كانت فى الاكسبيرت زى ما حضرتك قولت وكمان عملت الانديكيتور وبتقدر تدخل فيه عدد الايام اللى انت عايز تعمل عليها باك تست

وانا اسف جدا جدا جدا على التأخر والله العظيم ما طناش ولا حاجه .... بس احنا طالع عنينا فى التدريب الصيفى فى الكليه والله ... كل يوم من 9 ل 3 وطبعا بروح مقتول من الحر الرهيب ده وحتى لما ببقى فاضى مش ببقى قادر اعمل حاجه .... انا اسف جدا كمان مره تانيه يا استاذ هانى واتمنى ان حضرتك مش تكون اتضايقت منى بسبب التأخير لانه مش بمزاجى والله ... انا كلمت حضرتك مره على النت بس مش رديت فقولت يمكن النت فصل او هو مش رد على لانه مضايق او فاكرنى مكبر للموضوع ومش مهتم بس قولت حتى لو كده هيبقى ليك حق

اسف جدا كمان مره على التأخير ... واتمنى لو فى غلطه فى الاكسبيرت او فى الانديكيتور حضرتك تقولى ان فى غلط فى الحته الفلانيه ... بس اعتقد الاكسبيرت كده الحمد لله تمام ان شاء الله
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الاوسمة لهذا الموضوع

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17