صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 16 إلى 25 من 25
    الصورة الرمزية maherhussein
    maherhussein غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zamalek مشاهدة المشاركة
    لكل من اقترح هذا الاسلوب في المتاجرة ! هل سيسعفك حساب الفوركس ؟ أم ان حساب التمويل يعتبر حلا نموذجيا وسريعا ؟؟
    حساب فوركس برافعة كبيرة يمكن 500 تكفي

انت احسب المارجن واعمل دراسة قبل بشهر او اثنين

الصورة الرمزية zamalek
    zamalek متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومنصور1 مشاهدة المشاركة
    اخ زمالك الرجاء الرد على هذه الجزئية وهل هناك فرق ؟
    نعم
    توقيع العضو
    لا تبحث عن الحل السحري لأنه ببساطه محدش عارف حاجه ..

الصورة الرمزية zamalek

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maherhussein مشاهدة المشاركة
    حساب فوركس برافعة كبيرة يمكن 500 تكفي

انت احسب المارجن واعمل دراسة قبل بشهر او اثنين
    الرافعة غير حساب التمويل .. حساب التمويل اذا نجحت في مرحلة الاختبار يكون لديك 10% تراجع يعني لو دفعت 1000$ ونجحت في اختبار ال 200 الف يكون لديك حساب تراجعه 20 الف !!
    توقيع العضو

الصورة الرمزية karim_said
    karim_said غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الرافعة غير حساب التمويل .. حساب التمويل اذا نجحت في مرحلة الاختبار يكون لديك 10% تراجع يعني لو دفعت 1000$ ونجحت في اختبار ال 200 الف يكون لديك حساب تراجعه 20 الف !!
    كنت عايز اسال حضرتك على شركه fundednext هل التوثيق كان مع حضرتك عادي ولا في مشاكل وهل في مستندات مطلوبة غير البطاقه او الباسبور ؟ لاني قريت كذا تعليق انه لازم تكون مترجمه من مكتب ترجمه ومختومة؟ واثبات سكن بردوا نفس الكلام ؟ هل دا فعلا صح ياريت تفيدنا بما ان حضرتك كنت كاتب انك جربتها وسحبت منها الحمدلله . شكرا
    آخر تعديل بواسطة karim_said ، 31-03-2024 الساعة 05:02 PM

الصورة الرمزية zamalek

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karim_said مشاهدة المشاركة
    كنت عايز اسال حضرتك على شركه fundednext هل التوثيق كان مع حضرتك عادي ولا في مشاكل وهل في مستندات مطلوبة غير البطاقه او الباسبور ؟ لاني قريت كذا تعليق انه لازم تكون مترجمه من مكتب ترجمه ومختومة؟ واثبات سكن بردوا نفس الكلام ؟ هل دا فعلا صح ياريت تفيدنا بما ان حضرتك كنت كاتب انك جربتها وسحبت منها الحمدلله . شكرا
    التحقق في كل الشركات اعتقد تقريبا واحد منهم من يطلب اثبات سكن او لا .. العملية بسيطة جداا اخي لأنها تتم من خلال طرف ثالث يعني ابليكيشن مستقل عن الشركة بياخد صورة سيلفي لك وبياخد صورة الجواز (بصراحة مجربتش البطاقة ) ولو محتاج اثبات سكن ممكن ترفعله اي كشف حساب بنكي بينزل من الانترنت أنا عن نفسي عندي كشف حساب بنكي بي دي اف بغير التاريخ فيه كل ما يعدي 3 شهور وساعات بدخل فاتورة مياه او كهربا حتي لو بالعربي .. العملية بسيطة ولا ترجمة ولا اختام ولا غيره
    توقيع العضو

التحقق في كل الشركات اعتقد تقريبا واحد منهم من يطلب اثبات سكن او لا .. العملية بسيطة جداا اخي لأنها تتم من خلال طرف ثالث يعني ابليكيشن مستقل عن الشركة بياخد صورة سيلفي لك وبياخد صورة الجواز (بصراحة مجربتش البطاقة ) ولو محتاج اثبات سكن ممكن ترفعله اي كشف حساب بنكي بينزل من الانترنت أنا عن نفسي عندي كشف حساب بنكي بي دي اف بغير التاريخ فيه كل ما يعدي 3 شهور وساعات بدخل فاتورة مياه او كهربا حتي لو بالعربي .. العملية بسيطة ولا ترجمة ولا اختام ولا غيره
    شكرا للرد والتعليق
    انا قولت كدا بردوا ال KYC العادي زي اللي بيتعمل في منصة باينانس وغيرها بس حبيت اتاكد من حضرتك بما انك جربتها . معلش استفسار اخير هل حضرتك جربت funded engineer ؟

الصورة الرمزية zamalek

شكرا للرد والتعليق
    انا قولت كدا بردوا ال KYC العادي زي اللي بيتعمل في منصة باينانس وغيرها بس حبيت اتاكد من حضرتك بما انك جربتها . معلش استفسار اخير هل حضرتك جربت funded engineer ؟
    جربتها كتير بس للاسف لم يحالفني التوفيق واعدي اختبارهم .. هي شركة جديدة لكن سمعتها جيدة جدا خصوصا بعد الارتباك الاخير الخاص بالميتاتريدر اغلقت الشركة مؤقتا لمدة 3 اسابيع ثم عادت ولم تتأثر ..
    توقيع العضو

جربتها كتير بس للاسف لم يحالفني التوفيق واعدي اختبارهم .. هي شركة جديدة لكن سمعتها جيدة جدا خصوصا بعد الارتباك الاخير الخاص بالميتاتريدر اغلقت الشركة مؤقتا لمدة 3 اسابيع ثم عادت ولم تتأثر ..
    بإذن الله موفق في المحاولة القادمة
    بالظبط دا الإنطباع اللي وصلي بردوا بعد البحث ..... وفعلا زي ما حضرتك قولت مافيش شركة مثالية كل واحدة ليها مميزات وعيوب بتقيمها على حسب حاجتك ليها والأفضل التنويع .

الصورة الرمزية zamalek

بإذن الله موفق في المحاولة القادمة
    بالظبط دا الإنطباع اللي وصلي بردوا بعد البحث ..... وفعلا زي ما حضرتك قولت مافيش شركة مثالية كل واحدة ليها مميزات وعيوب بتقيمها على حسب حاجتك ليها والأفضل التنويع .
    ايوة بالظبط التنوع ولازم تعمل احتياطك لان ممكن اي شركة تقفل مهما كان اسمها انا خسرت حسابات في شركات مشهورة جددا بسبب اغلاقها
    توقيع العضو

ايوة بالظبط التنوع ولازم تعمل احتياطك لان ممكن اي شركة تقفل مهما كان اسمها انا خسرت حسابات في شركات مشهورة جددا بسبب اغلاقها
    فعلا مفيش مضمون وعشان كدا من اهم المميزات وانا بدور ان ال trading cycle تكون قصيرة عشان يكون متاح قدامك فرصة في اقرب وقت لو في اي شك او على الاقل يكون السحب بشكل دوري وفي شركات متاح كل ظ¥ ايام او كل اسبوعين . ما اعتقدتش في اقصر من كدا او صادفت حضرتك اقل من كدا ؟��

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17