صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 39
    الصورة الرمزية mohamed555555
    mohamed555555 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي نداء لاهل الرقمى والفلكى

هل من اين ابتدى بالبحث فى علم الارقام والمثلثات والفلك لانى اعتقد انى فيها الخير الكثير اريد طرف الخيط لمن لديه الخبرة وجزاكم الله خير فى اخيكم لانى للامانة خسرت كتير وأوشكت على رفع الراية البيضاء وشكرا.

الصورة الرمزية yshawky100
    yshawky100 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اضم صوتى لصوتك
    ينصح الكثير من المتداولين بعلم الفلك بالقراءة المتكررة لكتب جان و انك لن تفهم المعانى الخفية من اول مرة فى القراءة
    و لكن مع تكرار القراءة
    ياريت حد يقول مصدر افضل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yshawky100 مشاهدة المشاركة
    اضم صوتى لصوتك
    ينصح الكثير من المتداولين بعلم الفلك بالقراءة المتكررة لكتب جان و انك لن تفهم المعانى الخفية من اول مرة فى القراءة
    و لكن مع تكرار القراءة
    ياريت حد يقول مصدر افضل
    شكرا على مرورك الكريم اخى وربنا معانا ان شاء الله

الصورة الرمزية FOREXIST
    FOREXIST غير متواجد حالياً عضو نشيط

انصحك بمتابعة ورشة تعليم الاخ / بداح

اعتبرها بداية تنطلق منها ..كون خلفية مناسبة..ثم نوع في قراءاتك
    اقرأ لاساتذة التحليل الفلكي او الزمني...لوثر جنسن...جورج بير..جان..جيم هيرست..وغيرهم..
    حاول ان تلم ببعض قواعد فن التنجيم الفلكي...
    ليكن عندك اطلاعات و قراءات في بعض علوم الهندسة المقدسة من مصادر اجنبية وليست عربية...

اطلع على مبادىء العلوم الهرمسية القديمة السبعة...
    علوم الرباعيات Quardivium ...الفلك الموسيقى الرياضيات الهندسة...
    لو كنت صاحب خيال واسع...ستهتدي من تلقاء نفسك بعد تشبعك و دراستك..
    اعتبرها رحلة طويلة...وكانك تدرس مرحلة البكالوريا..
    و بالله التوفيق
    توقيع العضو
    سـيـذكـرنـي قـومـي إذا جـد جـدهـم =:= و فـي الـلـيـلـة الـظـلـمـاء يـفـتـقـد الـبـدر

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

في واحد ممكن يفيدك بس هو عامل حادث لمن يفوق ويصحصح بيظهر في المناسبات
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية عبدالعزيزمحمد
    عبدالعزيزمحمد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed555555 مشاهدة المشاركة
    هل من اين ابتدى بالبحث فى علم الارقام والمثلثات والفلك لانى اعتقد انى فيها الخير الكثير اريد طرف الخيط لمن لديه الخبرة وجزاكم الله خير فى اخيكم لانى للامانة خسرت كتير وأوشكت على رفع الراية البيضاء وشكرا.
    شوف اخى الكريم رحلتى مع الارقام والفلك بدأت منذ عشر سنوات وبعد أن قرأت لبرادلى وجان وباتريك ميكولا وباير وكل من سيمرون عليك اثناء التعلم وهى بالمناسبه كتب مجانيه موجوده على الانترنت اكتشفت ان الجميع يؤسس لفهم علم الفلك ولم يذكرون سرا واذا ذكرو احد الاسرار لاتجدها صالحه للتداول لانه بالاصل مؤسس العلم نفسه اخفى طرق الاستخدام فاتجهت للقرأن الكريم لاكتشف ما لم اكن اعرفه من قبل ببساطه احنا تعبنا واتبهدلنا فوق فوق ماتتخيل والسر موجود فى كتاب ربنا قد تصدقنى وهذا انفع لك وقد لا تصدقنى وتقول عليا مجنون لكن الحقيقه التى اقرها واعلنها لوجه الله حتى لا تتهوه ويضيع بك العمر اعرف الجزء الخاص بنظام الهليوسينتريك ونظام الجيوسنتريك جيدا
    واردس سايكل القمر لان القمر هو السعر على الشارت وبعدها انطلق لكتاب الله واستخرج ارقام القران جميعها وابحث فيها ولابد ان يكون لديك 2 برانامج مهمين جدا جانليست وجانزيلا بذلك اكون وفرت عليك 80% بدون مبالغه من الاستغراق فيما لاينفع واحذرك ان من ضياع الوقت اذا توهمت ان القراءه بكل مدارس الفلك ستنفع لدينا
    فالباحث هنا لديه مدرسه التنجيم ودى حط عليها اكس ولا تقرأ فيها كلمه مضيعه للوقت
    ولديا مدرسه الهندسه الفلكيه والمربعات الرقميه وديه الى تهتم بيها كويس جدا
    ولدينا مدرسه الخوارزميات ومنبع اصولها القرأن الكريم ولا وصول لحقيقه مدرسه الهندسه الفلكيه الا من خلالها
    واخيرا مدرسه الزمن ديه عباره عن توقيتات للانعكاس وقد تصيب وقد تخيب ممكن تعرفها من باب العلم بالشى لكن ماتستغرقش فيها لان محصلتها احتمالات تصدق احيانا واحيانا لا
    اذا معانا مدرستين عينك عليهم ماتحدش عنهم ابدا مدرسه الهندسه الفلكيه والمربعات الرقميه
    ومدرسه الخوازميات وبكرر منبع اصولها القرأن الكريم
    وتركز على الجزء الخاص بنظامى الفلك او جناحى الاسعار كما يقولون نظام الهليوسينتريك ونظام الجيوسينتريك
    احب اكد ليك ان 90% مما كتب على الانترنت فى طرق استخدام الفلك مع الارقام مجرد خزعبلات هاتقؤلى فيه ناس بتكسب بالطرق ديه هاقؤلك مش دايما لانهم بيرجعوا يخسروا اغلب الارباح الناجح فيهم هاتلاقيه اضاف الكثير من اجتهاده اثناء البحث ولو سألته هايقؤلك بشتغل بالاشكال الهندسيه وزوايا السعر هو صحيح بيشتغل بيهم بس انت ماتعرفش ايه الفكره الى اضافها عليهم فتكون مركز وتتوكل على الله ولا اقول ان الطريق صعبا ولا اقول انه سهلا ولكن محتاج وقت ليس بالقليل
    خوارزميات رقميه + فلك = الحقيقه اذا اردتها
    فلك لوحده ماينفعش
    خوارزميات لوحدها ماتنفعش
    فايدتهم انهم بيحددولك امرين الموجه البيعه او الشرائيه بحدود رقميه طبعا وزمنيه ومصدات الدعم والمقاومه المحدده عن طريق خوارزميات الهندسه الفلكيه السعر بيحترمها مسطره بانعكاس عشرين نقطه بالكتير ومش عايزك تتخدع زينا فى بدايه الطريق لما قالوا الشكل الهندسى مربع لا ده مثلث لا ده اوكتاجون لا ده نوناجون لا ده هيكساجون وارسموا معيار الزمن طبقا للزاويه الى رد منها السعر او نصفها او ربعها كل ديه خزعبلات مع الاسف الشديد وزى ماقلتك بتكسب شويه وتخسر شويه ماتقدرش تعتمد عليها الحقيقه والبدايه الصحيحه فى المدرستين الى ذكرتهم ليك لو ماعملتش كده هاضيع من عمرك سنين بحثا عن السراب الامر ربك خفاه فى كتابه لكن تذكر ان لكل داء دواء علمه من علمه وجهله من جهله بمعنى ممكن حد يجى يقؤلنا الان عندى علاج للمرض الفلانى والمتعارف عليه ان المرض ده مالوش علاج هنا بقى الحكيم مايكدبش المدعى لانه ممكن يكون صادق ..........ليس بينى وبينك اى مصلحه لكى ادعى كذبا فيما اقول لكى اضللك ولكنك فكرتنى بنفسى فابيت أن يغمض جفنى بدون توضيح الصوره امام عينك ويشهد الله الوكيل والملك والمهيمن على السماء والارض انى صادق فيما قلت واتحدى اى شخص ان يناقشنى فى الفلك المالى من اوله لأخره .....
    وجتى نلخص كل ماقلت فى جمله واحده الامر اخى الكريم يشبه موجات محدده سعريا من خلال الفلك ومحدده فلكيا من خلال الخوازميات ومنهج الخوازميات اصله وبدايته بالقرأن الكريم..................
    اعلم ان بعد مشاركتى تلك سوف يدخل من يقول لا تقحم القران فى الفوركس بل انى اشهد ان الله على كل شى قدير وان كتابه تبيان لكل شى فى الكون ولكنهم صم بكم عمى
    واعلم ان هناك من سيدخل ليقول كفايه ادعاء على كتاب الله بل انى افخر انى وجدت سبيل الهدايه فيه واعلنها صراحه ونحن على صيامنا ان الامر كله لله وان هناك شفره رقميه مذهله تكشف اقدار الارقام واتجاهاتها ومراحل توقفهما بيا وشراء
    وان المسلمين قد قصروا فى البحث عن العلوم واصلها واتجهوا للغرب لكى يتعلمون منه على اساس ان الغرب لما يلاقى سر العلوم هايعلمهلنا طبعا مستحيل هاريمولنا القشور التى تزيد من المتاهه ولا تغنى ولاتسمن من جوع
    ولكى اؤكد لك وانير قلبك بالحق الم يقل الله ومافرطنا فى الكتاب من شى .... تعرف يعنى ايه ربنا يقؤلك مافرطنا فى الكتاب من شى يعنى كل شى فيه بس ممكن مايكونش باين ليك نتيجه تقصيرنا فى اليحث عن المعنى العلمى والروحى لعلاقه الارقام بكتاب الله
    سوره المطففين الايه 9 بتقؤلك كتاب مرقوم
    مرقوم ولكن هنا فيه شفره رقميه سامعنى شفره رقميه فيها السر الاعظم لكل الهم ده ومن خلالها هاتقدر تحدد اتجاه ومصدات واؤكدل لك انى لست مجنونا او معتوها او مبالغا
    يأخى ان فاتحه الكتاب فقط كافيه شافيه لكل الامراض ما لم يحن الأجل هاتقؤلى بطل بقى هاقؤلك معلش هاتقؤلى ماكل الناس بتقراها كانوا خفوا هاقؤلك تمام لكن بيقروها ازاى هل تعلموا قرائتها ام يقرأوها كمن يقرأ الجرايد
    لكل شى اصل وطريق فمن بحث عن الطريق قبل أن يفهم معنى الاصل ضل وهوى
    كلمه اخيره لست شيخا ولست ملتحيا ولكنى عبد ظن ووثق ان الله لديه مفاتيح كل شى
    قد لا استطيع ان اكتب لك كل شى لان هناك من سيتهمنى بما ليس فيه وانا اعذره لجهله
    انا فقط احاول ان اوجههك لاختصر عليك اغلب الوقت
    الله معاك بأذن الله ويوفقك
    ومايعلم جنود ربك الا هو / صدق الله العظيم
    آخر تعديل بواسطة عبدالعزيزمحمد ، 10-05-2020 الساعة 06:06 AM
    توقيع العضو
    مؤسس نظريه المثلث الرقمى لتحديد ترند الاتجاه
    و تحديد المدى الرقمى لانعكاس الاسعار شمالا او جنوبا

انت شخص جميل اقسم بالله كفاية إلى انت قولتو ومش من مصلحتك أو هايفيدك حاجة لو ماقولتوش انا يحترم الأشخاص إلى زى حضرتك دى انا كنت لسة منزل كتابmarket esoterica تفتكر هاينفعنى ولو حبيت تقربلى سنة كمان سنة بس يمكن ربنا كتبلى الخير انا وبعض إلى موجودين وحضرتك تكون السبب قربلى المسافة حبة ابحث أزاى بالظبط ولو بكلمات قصيرة منك اخى اشكرك حتى ان لم ترد عليا الله يعزك مقدارك وشكرا.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed555555 مشاهدة المشاركة
    انت شخص جميل اقسم بالله كفاية إلى انت قولتو ومش من مصلحتك أو هايفيدك حاجة لو ماقولتوش انا يحترم الأشخاص إلى زى حضرتك دى انا كنت لسة منزل كتابmarket esoterica تفتكر هاينفعنى ولو حبيت تقربلى سنة كمان سنة بس يمكن ربنا كتبلى الخير انا وبعض إلى موجودين وحضرتك تكون السبب قربلى المسافة حبة ابحث أزاى بالظبط ولو بكلمات قصيرة منك اخى اشكرك حتى ان لم ترد عليا الله يعزك مقدارك وشكرا.
    اولا تنزل برنامج جانزيلا وبرنامج جانليست بعدها قولى انك نزلتهم وان شاء الله اكتبلك تبدا ازاى
    توقيع العضو

ده لينك برنامج جانزيلا حمله من على موقعه
    https://gannzilla.ru/
    توقيع العضو

عندى برنامج جانليست بس مش عارف ارفعهولك على المنتدى وفيه حاجات كتير عندى عايز ابعتهالك هاتفيدك جدا وتقصر عليك الوقت
    توقيع العضو

الصورة الرمزية ابويوسف77
    ابويوسف77 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالعزيزمحمد مشاهدة المشاركة
    عندى برنامج جانليست بس مش عارف ارفعهولك على المنتدى وفيه حاجات كتير عندى عايز ابعتهالك هاتفيدك جدا وتقصر عليك الوقت
    جزاكم الله خيرا اخي الكريم.
    ممكن توضيح اكثر للارقام القرآنية؟

اولا تنزل برنامج جانزيلا وبرنامج جانليست بعدها قولى انك نزلتهم وان شاء الله اكتبلك تبدا ازاى
    البرنامجين فعلا عندى اخى عبد العزيز وشكرا لاهتمامك اخى الكريم

بصراحة انا محروج منك اخويا عبد العزيز ومش عايز اكون ليك مضيعة للوقت أو ثقيل عليك يعزكم الله مشكلة الرفع على المنتدى بصراحة مش عارف ازاى لانى لسة جديد

اقرا بهذا الموقع وخاصه اللينك ده وفيه كمان موقع الدكتور عبد الدائم الكحيل لو كتبت اسمه هايطلعلك موقعه على جوجل
    دول اهم موقعين للبحث فى العلوم الرقميه بالقرأن الكريم
    https://quranway.com/article/%D8%A7%...d=79&parent=65
    توقيع العضو

اقرا بهذا الموقع وخاصه اللينك ده وفيه كمان موقع الدكتور عبد الدائم الكحيل لو كتبت اسمه هايطلعلك موقعه على جوجل
    دول اهم موقعين للبحث فى العلوم الرقميه بالقرأن الكريم
    https://quranway.com/article/%D8%A7%...d=79&parent=65
    تسلم اخوياتمام زى مابيقولو ساقتلة بحثا وقرائه توكلنا على الحى الذى لايموت

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17