صفحة 1 من 6 123456 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 80
    الصورة الرمزية fxtime
    fxtime غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي سر من اسرار الفوركس

السلام عليكم

دائماً اركز على كتابة عنوان الموضوع لتحفيز الناس للدخول ولكن بدون ( شتيمه من فضلكم )

هل انت معك سر او استراتيجية حقيقه لحركة السعر ؟ اذا نعم هل عندك المانع لمشاركة 100% من السر ده !

لو انت عندك استراتيجية او سر فعلاً انت اكتشفته او وصلت له بأي شكل او اتعلمته تقدر تشارك السر ده هنا ونجمع معلومات ممكن كلنا نستفيد بيها ؟

بس من فضلكم موفينجات وتقاطع واستوكاستك وماكد والكلام ده لا سيبونا من الكلام ده

انا عن نفسي عندى طريقه بعتمد عليها فى التداول وهشاركها معاكم ولكن اشوف الناس اللى هيشاركو والمعلومات اللى هتتشارك هنا هنحاول ندمجها حتى تكون استراتيجية واحده ممكن تبقا استراتيجية قويه وتحقق اللى كلنا بندور عليه

طلب اخير اذا كنت مش مقتنع بالموضوع فا من فضلك الوضع لا يتحمل للجدال وياريت المشاركات تكون شرح واضح بدون فلسفه حتى يكون مشاركتك مفهومه للجميع

اتمنى الموضوع يحقق هدف كويس وهو تجميع لأفكارنا وبناء استراتيجية قويه

الصورة الرمزية fxguide
    fxguide غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياستاذ والله ما في شئ اسمه سر
    كل الموضوع مهاره بتكتسبها من كثرة بحثك وضربات السعر لك بعد مده كبيره بتصبح ناضج فوركسيا وعندك مناعه الى حد ما ضد الحركات السعريه
    -------------------
    وافتكر انت بتتعامل علميا مع شئ عشوائي يعنى دايما مجرد احتمال فتتعلم الانضباط في اداره ماليه بالتالى ارباحك لا تتجاوز 50% سنويا
    -----------------------
    لو اطلقنا على المهاره سر
    علميا لا يجب ان اخبرك به لماذا؟ لانك بسوق تنتقل فيه الاموال من ايد لايد مش بتتولد يعنى يتربح انت يربح انا وده شبه القمار يعنى مينفعش حد يقولك هو سره ايه اقصد مهارته
    طيب والمواضيع الخيريه المنتشره هاقولك مجرد اجتهاد لامتلاك المهاره
    يعنى انت محتاج تنشر وتتعلم ابحاث غير مكتمله وبمجرد الاكتمال ستكون انانى وحقك ولن تخبر احد
    محتاج تبص هنا
    https://forum.arabictrader.com/t253491.html
    توقيع العضو
    1- اقتنعت شخصيا بشكل فردى بحرمانية تجارة الرافعه والمارجن(السبب :لم اجد فيديو واحد فقط لاى شيخ معروف يحللها)
    2- كل مشاركاتى ان اتبعتها ستسبب لك خسائر ماديه فادحه على المدى الطويل(السبب:بها اخطاء علميه)

الصورة الرمزية amro10
    amro10 غير متواجد حالياً عضو نشيط

لدى سر لكن عفوا ما المقابل ؟ تعبت اكثر من 10 سنوات بالسوق لكى اصل لاستراتيجية التداول

الصورة الرمزية fxguide

معلومه بسيطه لا يمكنك ابدا ان تحصل على مهاره حقيقيه مقابل المال ابدا ابد ابدا فقط مقابل الجهد
    من يطلب منك مال اعلم انه نصاب ولا يملك المعلومه
    تذكر كلامى لا ثمن الا جهدك والا فلا والف لا احذر
    توقيع العضو
    1- اقتنعت شخصيا بشكل فردى بحرمانية تجارة الرافعه والمارجن(السبب :لم اجد فيديو واحد فقط لاى شيخ معروف يحللها)
    2- كل مشاركاتى ان اتبعتها ستسبب لك خسائر ماديه فادحه على المدى الطويل(السبب:بها اخطاء علميه)

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dramrtalaak مشاهدة المشاركة
    لدى سر لكن عفوا ما المقابل ؟ تعبت اكثر من 10 سنوات بالسوق لكى اصل لاستراتيجية التداول
    مش انت بس اللى عندك سر او استراتيجيه خاصه بك

المقابل هو ان مشاركة المعلومات هتبني نظام تداول يعتمد على اكثر من سر زى ما بنقول او على معلومات صحيحه عن السوق هو ده المقابل

او هنفضل طول حياتنا ينقصنا معلومات او اداة تساعدنا على الربح المستمر وكل واحد هينهي حياته ومعاه معلومه من الممكن كانت تفيد غيره

عندك جان النهارده فين ؟ وسايب العالم كله بيبحث عن اساليب جان

حتى لو انتشرت الاستراتيجيه والماركت ميكر حب يخسر الناس اللى بتعتمد عليها الماركت ميكر هيسيب وراه ثغرات جديده والثغرات دى هيبقا سهل الوصول لها

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxguide مشاهدة المشاركة
    ياستاذ والله ما في شئ اسمه سر
    كل الموضوع مهاره بتكتسبها من كثرة بحثك وضربات السعر لك بعد مده كبيره بتصبح ناضج فوركسيا وعندك مناعه الى حد ما ضد الحركات السعريه
    -------------------
    وافتكر انت بتتعامل علميا مع شئ عشوائي يعنى دايما مجرد احتمال فتتعلم الانضباط في اداره ماليه بالتالى ارباحك لا تتجاوز 50% سنويا
    -----------------------
    لو اطلقنا على المهاره سر
    علميا لا يجب ان اخبرك به لماذا؟ لانك بسوق تنتقل فيه الاموال من ايد لايد مش بتتولد يعنى يتربح انت يربح انا وده شبه القمار يعنى مينفعش حد يقولك هو سره ايه اقصد مهارته
    طيب والمواضيع الخيريه المنتشره هاقولك مجرد اجتهاد لامتلاك المهاره
    يعنى انت محتاج تنشر وتتعلم ابحاث غير مكتمله وبمجرد الاكتمال ستكون انانى وحقك ولن تخبر احد
    محتاج تبص هنا

هناك سر سواء كان فوركس او اسهم والحركه ليست عشوائيه والا لم نسمع عن قصص نجاح اللى نجحو وصلو لطريقه واضحه لفهم السوق وهو ده السر انك تكون فاهم الحركه مش سر بمعني انك تملك السوق بأيدك ولكن ان تفهمه

انا فكرت قلت ممكن نجمع استراتيجيه تعتمد على اكثر من معلومه والله فى ناس شاركت فا دي حاجه كويسه والله كل واحد حابب يحتفظ باللى عنده بردو كل واحد حر الاهم ان كل واحد يكون عنده معلومه او خلينا نقول سر يقدر يستغله

وهشوف الموضوع اللى كتبت رابط له
    آخر تعديل بواسطة fxtime ، 08-05-2020 الساعة 04:41 PM

الصورة الرمزية fxguide

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxtime مشاهدة المشاركة
    هناك سر سواء كان فوركس او اسهم والحركه ليست عشوائيه والا لم نسمع عن قصص نجاح اللى نجحو وصلو لطريقه واضحه لفهم السوق وهو ده السر انك تكون فاهم الحركه مش سر بمعني انك تملك السوق بأيدك ولكن ان تفهمه

انا فكرت قلت ممكن نجمع استراتيجيه تعتمد على اكثر من معلومه والله فى ناس شاركت فى دي حاجه كويسه والله كل واحد حابب يحتفظ باللى عنده بردو كل واحد حر الاهم ان كل واحد يكون عنده معلومه او خلينا نقول سر يقدر يستغله

وهشوف الموضوع اللى كتبت رابط له
    كل التوفيق لك في رعاية الله
    توقيع العضو

الصورة الرمزية fxtime

معلومه بسيطه لا يمكنك ابدا ان تحصل على مهاره حقيقيه مقابل المال ابدا ابد ابدا فقط مقابل الجهد
    من يطلب منك مال اعلم انه نصاب ولا يملك المعلومه
    تذكر كلامى لا ثمن الا جهدك والا فلا والف لا احذر

اكيد كلامك صحيح ولكن انا مش محتاج المهاره من حد فقط مشاركة معلومات تخيل مثلاً ان انت متعرفش حاجه اسمها تريند مكسور

وانا قلت لك عندى سر وانت تسألنى ما هو السر وابداء فى الشرح لك ان هناك ترند وعند كسره ده دليل على تغير الاتجاه طبعاً ده مثال ان اعطيك معلومه لم تعرفها وليست موجود على الانترنت او اليوتيوب

الصورة الرمزية amro10
    amro10 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxtime مشاهدة المشاركة
    مش انت بس اللى عندك سر او استراتيجيه خاصه بك

المقابل هو ان مشاركة المعلومات هتبني نظام تداول يعتمد على اكثر من سر زى ما بنقول او على معلومات صحيحه عن السوق هو ده المقابل

او هنفضل طول حياتنا ينقصنا معلومات او اداة تساعدنا على الربح المستمر وكل واحد هينهي حياته ومعاه معلومه من الممكن كانت تفيد غيره

عندك جان النهارده فين ؟ وسايب العالم كله بيبحث عن اساليب جان

حتى لو انتشرت الاستراتيجيه والماركت ميكر حب يخسر الناس اللى بتعتمد عليها الماركت ميكر هيسيب وراه ثغرات جديده والثغرات دى هيبقا سهل الوصول لها
    والله انا مقلوتش انو انا لوحدى اللى عبقرى و لديا اسرار اكيد كل واحد قدر يوصل للملاايين فهو عنده اسرار كتير لكن سؤاهل من حقك القاء التهم و الافتراءات و الكلام الفاضى ده لكل حد يخرج للنور و او يطلب مقابل عمله و تعبه سنين في سوق للفلوس اصلا ؟ عامة انا لااحتاج منك او من غيرك شىء لان انا هوصل للى عايزه بمالى و بسرى برضو اللى اقدرت اوصله بتعبى بس احب اقولك طول مابنفكر بهذه الطريقة و العقلية محدش هيوصل لحاجة سلااام

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dramrtalaak مشاهدة المشاركة
    والله انا مقلوتش انو انا لوحدى اللى عبقرى و لديا اسرار اكيد كل واحد قدر يوصل للملاايين فهو عنده اسرار كتير لكن سؤاهل من حقك القاء التهم و الافتراءات و الكلام الفاضى ده لكل حد يخرج للنور و او يطلب مقابل عمله و تعبه سنين في سوق للفلوس اصلا ؟ عامة انا لااحتاج منك او من غيرك شىء لان انا هوصل للى عايزه بمالى و بسرى برضو اللى اقدرت اوصله بتعبى بس احب اقولك طول مابنفكر بهذه الطريقة و العقلية محدش هيوصل لحاجة سلااام
    سبحان الله هو انا القيت عليك التهم ؟ او افتريت عليك وكلامى فاضي

هو انت تقصد ترد على كلامى انا طيب مش بالغلط ؟

لان انا شايف ان فى خطأ عندك يا dramrtalaak واعتقد ان الاخ fxguide لما اتكلم عن ان مينفعش حد يحصل على المهاره الحقيقه مقابل المال ميقصدش حاجه

الصورة الرمزية محترفكو
    محترفكو غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

عندي سر وشمعة لم اجد لها ذكر في قواميس الشموع اليابانية ونسبة نجاحها 85% فما فوق

الصورة الرمزية .ابوجاسم
    .ابوجاسم غير متواجد حالياً عضو نشيط

المتداولين العرب عندهم المهارة والموهبة على هزيمة الفوركس لكن لاتوجد حاضنة أو راعي رسمي يجذب هذه المواهب ويعوضها تعبها وخسارتها
    أمريكا لم تتقدم على الأمم إلا لأنها Brain magnet
    على جميع المستويات العلمية والصناعية حتى تجارة البورصة

لما يصير عندنا بالفوركس نفس الميزة اللي بأمريكا راح يجتمعون أفضل المواهب العربية بالفوركس وراح يربحون المتداولين العرب أما شغلة الفهلوة والأساليب الملتوية ماتنفع
    توقيع العضو
    .

الصورة الرمزية صـالح
    صـالح غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Red face

انت بتتعامل علميا مع شئ عشوائي يعنى دايما مجرد احتمال
    اخي الغالي السوق ماشي بإنتظام ودقيق مثل تكت الساعة وعدوم وصولك لهذه المعرفة لا يعني انه سوق عشوائي

هذه عينة بسيطة من صفقات اليوم مساء

تحياتي وتقديري اخي الكريم
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة بدون عنوان.png‏  

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محترفكو مشاهدة المشاركة
    عندي سر وشمعة لم اجد لها ذكر في قواميس الشموع اليابانية ونسبة نجاحها 85% فما فوق
    ممتاز ممكن تشرح الفكره ولو كانت نماذج افضل من الشموع لان الاعتماد على شكل شمعه مش بالقوه اللى انت متخيلها ولكن اشرح الفكره اذا مفيش مانع

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .ابوجاسم مشاهدة المشاركة
    المتداولين العرب عندهم المهارة والموهبة على هزيمة الفوركس لكن لاتوجد حاضنة أو راعي رسمي يجذب هذه المواهب ويعوضها تعبها وخسارتها
    أمريكا لم تتقدم على الأمم إلا لأنها Brain magnet
    على جميع المستويات العلمية والصناعية حتى تجارة البورصة

لما يصير عندنا بالفوركس نفس الميزة اللي بأمريكا راح يجتمعون أفضل المواهب العربية بالفوركس وراح يربحون المتداولين العرب أما شغلة الفهلوة والأساليب الملتوية ماتنفع
    انا اتمنى ان نجتمع ونكمل الورشه دى ونخرج بأستراتيجية مربحه قويه

صفحة 1 من 6 123456 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17