صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 37
    الصورة الرمزية masrawy
    masrawy غير متواجد حالياً نجم المتداول العربي - مارس + نوفمبر

افتراضي الايداع بالفيزا للفوركس والبنوك الالكترونيه من مصر . هل هناك حل

ارجو المساعده لان الفتره الاخيره من كام يوم حاولت اعمل ايداع فى نتلر او سكريل بفيزا كريدى اجريكول وجربت كارت cib travel choice ومنفعش . هل فيه حاجه شغاله الايام دى يا شباب

الصورة الرمزية Snow_Hawk
    Snow_Hawk غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

المشكلة فى البنوك المصرية تحاول الحفاظ على الدولار داخل مصر
    حاول عن طريق البنك نفسه

الصورة الرمزية mannon
    mannon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شوف وسيط محترم

الصورة الرمزية الغدةالنخامية
    الغدةالنخامية غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

عندما كنت أعيش في مصر كنت أستخدم بطاقة الفيزا كارد الصادرة من البنك العربي الافريقي وكانت شغالة 100% وبدون مشاكل..لاأعرف هذه الايام ممكن الامور تغيرت بسبب أزمة الدولار في مصر

الصورة الرمزية gomana
    gomana غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

فييزا البنك العربي الافريقي فيه فور يو انترنت كارد ده شغال لحد الان بالايداعات بشركات الفوركس لكن الليمت بتاعه باليوم الواحد ظ،ظ¥ الف مصري انما الكريدت كارد انا الكارت بتاعي كان شغال لحد من شهر وقفوه للتعامل بره مصر عالانترنت واعتبروني مستخدم سيء وبالنسبه للفيزا بالبنك الاهلي مبتشتغلش بالايداعات بشركات الفوركس وقفوها لكن بقدر اعمل بيها ايداعات بسكريل فقط
    ده بالنسبه لتعاملاتي الي الوقت الحالي

الصورة الرمزية AhmedBenAli
    AhmedBenAli غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي عندى نفس المشكلة

للأسف البنوك كلها وقفت التعامل مع شركات الفوركس بشكل مباشر وأيضا البنوك الإلكترونية مثال سكريل ونتلر بس أنا معايا كريدت كارد البنك العربى الإفريقى دى الوحدية اللى شغالة بنوك إليكترونية وبدور على واحدة تانية علشان استخدمها ومش لاقى ياريت اللى يعرف يقولى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gomana مشاهدة المشاركة
    فييزا البنك العربي الافريقي فيه فور يو انترنت كارد ده شغال لحد الان بالايداعات بشركات الفوركس لكن الليمت بتاعه باليوم الواحد ظ،ظ¥ الف مصري انما الكريدت كارد انا الكارت بتاعي كان شغال لحد من شهر وقفوه للتعامل بره مصر عالانترنت واعتبروني مستخدم سيء وبالنسبه للفيزا بالبنك الاهلي مبتشتغلش بالايداعات بشركات الفوركس وقفوها لكن بقدر اعمل بيها ايداعات بسكريل فقط
    ده بالنسبه لتعاملاتي الي الوقت الحالي

أنا معايا فور يو ومش شغالة اللى شغالة معايا ال كريدت كارد بس

الصورة الرمزية masrawy

ا جمانه . معلش انا عايز اكد وده ضرورى جدااا . فيزا فور يو شغاله مع حضرتك سكريل حتى الان ولا الكريدت كارد . والكريدت طبعا لازم افتح حساب ويخد وقت عقبال ما يطلع والمشكله انى مستعجل جداا
    انا يهمنى حاجه مضمونه لسكريل وشكرا جزيلا لك
    آخر تعديل بواسطة masrawy ، 19-04-2016 الساعة 03:01 PM

الصورة الرمزية masrawy

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AhmedBenAli مشاهدة المشاركة
    للأسف البنوك كلها وقفت التعامل مع شركات الفوركس بشكل مباشر وأيضا البنوك الإلكترونية مثال سكريل ونتلر بس أنا معايا كريدت كارد البنك العربى الإفريقى دى الوحدية اللى شغالة بنوك إليكترونية وبدور على واحدة تانية علشان استخدمها ومش لاقى ياريت اللى يعرف يقولى
    يعنى الكريدت كارد شغال ايداع فى سكريل عادى . بيخد وقت اد ايه عقبال ما يطلع . وهل فيه حاجه مشبقه الدفع بحيث تطلع على طول ?

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masrawy مشاهدة المشاركة
    يعنى الكريدت كارد شغال ايداع فى سكريل عادى . بيخد وقت اد ايه عقبال ما يطلع . وهل فيه حاجه مشبقه الدفع بحيث تطلع على طول ?
    الكريدت شغالة عادى بس طبعا دة حوا ومش اى حد حايعرف يطلع كريدت بسهولة لانك لازم يبقى ليك مرتب بيتحول ع البنك او بتفتح حساب وبيتحجز قيمة الكريدت بس هى شغالة معايا حلو وبسحب بيها لحد النهاردة بس انا عايز واحدة تانية لانى عندى حساب يورو سكريل ومش عارف اسحب عليه لان مينفعش استخدم نفس الفيزا لحسابين ودى مشكلتى

الكريدت شغالة عادى بس طبعا دة حوا ومش اى حد حايعرف يطلع كريدت بسهولة لانك لازم يبقى ليك مرتب بيتحول ع البنك او بتفتح حساب وبيتحجز قيمة الكريدت بس هى شغالة معايا حلو وبسحب بيها لحد النهاردة بس انا عايز واحدة تانية لانى عندى حساب يورو سكريل ومش عارف اسحب عليه لان مينفعش استخدم نفس الفيزا لحسابين ودى مشكلتى

الصورة الرمزية gomana
    gomana غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ا جمانه . معلش انا عايز اكد وده ضرورى جدااا . فيزا فور يو شغاله مع حضرتك سكريل حتى الان ولا الكريدت كارد . والكريدت طبعا لازم افتح حساب ويخد وقت عقبال ما يطلع والمشكله انى مستعجل جداا
    انا يهمنى حاجه مضمونه لسكريل وشكرا جزيلا لك
    شوف الي اكيد شغال معايا للايداع بسكريل الي الان هو فيزا البنك الاهلي المصري فقط
    الفور يو مجربتش اعمل ايداع بيه بسكريل عملت بيه ايداعات بشركات الفوركس بس ومش كل شركات الفوركس بتقبل الفور يو
    وللاسف طبعا الفيزا عشان تعملها هتاخد شويه وقت اتمني حد يفيدك بخصوص الفور يو لو عملوا ايداع بيه بسكريل ولا لا

الصورة الرمزية masrawy

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gomana مشاهدة المشاركة
    شوف الي اكيد شغال معايا للايداع بسكريل الي الان هو فيزا البنك الاهلي المصري فقط
    الفور يو مجربتش اعمل ايداع بيه بسكريل عملت بيه ايداعات بشركات الفوركس بس ومش كل شركات الفوركس بتقبل الفور يو
    وللاسف طبعا الفيزا عشان تعملها هتاخد شويه وقت اتمني حد يفيدك بخصوص الفور يو لو عملوا ايداع بيه بسكريل ولا لا
    شكرا جزيلا لحضرتك . انا حجرب qnb لو مكنش اخى معاه فيزا البنك الاهلى ممكن ابقى استخدمها

الصورة الرمزية ahmedchantawi
    ahmedchantawi غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

البنوك المصرية بالكامل لم تعد تعمل مع النتلر اخي لحد الساعة وهده من تجربة لكي تشحن حسابك ابحت عن شخص لديه نتلر ترسل له الجنية ويرسل لك دولار في النتلر وهدا هو التعامل الجاري به الان ادا كنت تريد اي مساعدة انا في الخدمة

الصورة الرمزية masrawy

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedchantawi مشاهدة المشاركة
    البنوك المصرية بالكامل لم تعد تعمل مع النتلر اخي لحد الساعة وهده من تجربة لكي تشحن حسابك ابحت عن شخص لديه نتلر ترسل له الجنية ويرسل لك دولار في النتلر وهدا هو التعامل الجاري به الان ادا كنت تريد اي مساعدة انا في الخدمة
    شكرا جزيلا اخى للرد . انا فعلا ملاحظ ان نتلر فيه مشكله مع الكروت البنكية . مشكلة الوسطاء انهم كلهم بيبالغوا فى اسعارهم . بمعنى مثلا يشترى النتلر ب 9.3 ويبيعه ب 9.7 او 9.8 . وكذلك السكريل . ده حتى لو بيعمل بيه ايداع بالفيزا مثلا مش حيكلفه اكتر من سعر الدولار الرسمى مثلا ب 30 قرش للدولار .. يبقى ليه المبالغه فى الاسعار اوى كده

فاا اخدت عهد انى متتعاملش معاهم تانى فى الايداع ولا السحب " حبقى اسحب على حسابى البنكى باليورو واريح نفسى "

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17