صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 20
    الصورة الرمزية naderko2002
    naderko2002 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي XMT Scapler V3 يحول 3000 الى 1000000 اقل من سنه ارجوا التاكيد

أخوانى لقد وجدت هذا الأكسبرت و قمت بتعديل الاعدادات و وجدت هذه النتائج
    لقد وجدته يعمل على Euro/Dollar فقط Chart 1H
    ارجوا اجراء التجربه من اتجاهكم مره اخرى الأن مش مصدق انه يحول 3000 $ الى اكثر من 1000000 فى اقل من سنه
    انا لم اجربه على Demo حتى الأن
    واذا هذه النتائج حقيقيه هل يمكن فتح البرنامج وجعله يعمل على عملات اخرى

سنه 2015
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	1-1-2015.jpg
المشاهدات:	151
الحجـــم:	119.2 كيلوبايت
الرقم:	448082

الاســـم:	1-1-2015r.jpg
المشاهدات:	105
الحجـــم:	56.8 كيلوبايت
الرقم:	448083

سنه 2014

الاســـم:	1-1-2014.jpg
المشاهدات:	80
الحجـــم:	115.8 كيلوبايت
الرقم:	448084

الاســـم:	1-1-2014r.jpg
المشاهدات:	67
الحجـــم:	56.0 كيلوبايت
الرقم:	448085

سنه 2013

الاســـم:	1-1-2013.jpg
المشاهدات:	76
الحجـــم:	120.1 كيلوبايت
الرقم:	448086

الاســـم:	1-1-2013r.jpg
المشاهدات:	69
الحجـــم:	56.1 كيلوبايت
الرقم:	448087

ارجوا ان يكون حقيقيا
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية hmssmm
    hmssmm غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي الكريم ٠٠ حاولت ان اعمل تيست للاكسبيرت لكنه لم يعمل ٠٠ارجو منك الافاده ٠٠لك كل التقدير ٠٠٠

اخى العزيز انا جربته على Euro / Us شغال ولكن عندما اجرى اختبار على عمله اخرى لا يعمل

الصورة الرمزية hmssmm
    hmssmm غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هل لك ان تضع الاعدادات التي قمت بعمل الباك تيست عليها ٠٠٠ ولك الشكر والتقدير ٠٠٠

مرفقه مع البرنامج فى الأعلى

الصورة الرمزية MR.dollar
    MR.dollar غير متواجد حالياً مشرف المتداول العربي

نتائج الإكسبرت ممتازه أعتقد كان يوجد موضوع يتحدث عن نفس الإكسبرت وكان به نسخه مفتوحه
    لكن ليس شرط أن يعمل الإكسبرت على عمله أخرى جيده بنفس نتائج هذه العمله حاول تجربته فتره ديمو وأخبرنا بالنتائج

الصورة الرمزية Mr Euro
    Mr Euro غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخى... اية هى الشركة اللى قمت بعمل الباك تيست عليها ؟

تحياتى

الصورة الرمزية AlTair
    AlTair غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الإكسبيرت يعمل على اليورو دولار فقط و لازم له شروط معينه علشان تشوف نتائج حقيقية قريبة من الباكتيست...طيب الشروط هى تنفيذ صفقات سريع جداً و بدون أى نوع من أنواع التأخير أو الإنزلاقات السعرية أو إعادة التسعير..أهم شرط و ده لازم و ضرورى جداً لعمل الإكسبيرت سبريد صغير على اليورو دولار لا يتجاوز نقطة واحدة و يفضل لو السبريد نصف نقطة فى معظم الأحيان عند البروكر بتاعك....طيب السؤال بقى هل يوجد بروكر ريتيل يوفر لك الشروط دى؟ لا، لا يوجد و لا من قريب و لا من بعيد ...و حتى لو فيه بروكر وفرلك جزء من الشروط ديه هيضحك عليك فى حاجة تانية.. مثال: يعطيك سبريد صغير جدا يتناسب مع الإكسبيرت بس يحط Commission per million عالية مثلاً فا تصبح خسائر الإكسبيرت عالية لأن محصلة السبريد فى الآخر لا تزال عالية على الإكسبيرت بعد إضافة ال Commission و لو فرضنا إن البروكر وفرلك كل اللى أنت عاوزه و سيباك تعمل مليون من أصل بضع آلاف فى كام شهر...ممكن أوى فى الآخر ينصب عليك و لا يعطيك أرباحك ولا الشركة حتى تفلس و قابلنى لو عرفت تأخذ فلوسك ساعتها مثل ما حصل معا البارى UK و كانوا خاضعين لرقابة FCA و لحد الآن عملاء كتير يلاحقوا الشركة قضائياً للحصول على أموالهم...طيب الحل فين؟ الحل إنك تشتغل مباشرةَ مع بنك أو مزود سيولة....هتقولى محتاجة ملايين هقولك فى كذا مزود سيولة محترم بيبدأ شغل معه من ٥٠ ألف دولار و بيوفرلك الشروط اللى تحدثت أنا عنها هنا دى و الإكسبيرت اللى معاك ييشتغل تمام من غير ولا سبريد عالى و لا إنزلاقات و لا نصب فى الأرباح و لا الكلام العبيط بتاع الريتيل بروكر ده...
    توقيع العضو
    If opportunity doesn't knock, build a door

الصورة الرمزية Aymoon_FX
    Aymoon_FX غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AlTair مشاهدة المشاركة
    الإكسبيرت يعمل على اليورو دولار فقط و لازم له شروط معينه علشان تشوف نتائج حقيقية قريبة من الباكتيست...طيب الشروط هى تنفيذ صفقات سريع جداً و بدون أى نوع من أنواع التأخير أو الإنزلاقات السعرية أو إعادة التسعير..أهم شرط و ده لازم و ضرورى جداً لعمل الإكسبيرت سبريد صغير على اليورو دولار لا يتجاوز نقطة واحدة و يفضل لو السبريد نصف نقطة فى معظم الأحيان عند البروكر بتاعك....طيب السؤال بقى هل يوجد بروكر ريتيل يوفر لك الشروط دى؟ لا، لا يوجد و لا من قريب و لا من بعيد ...و حتى لو فيه بروكر وفرلك جزء من الشروط ديه هيضحك عليك فى حاجة تانية.. مثال: يعطيك سبريد صغير جدا يتناسب مع الإكسبيرت بس يحط Commission per million عالية مثلاً فا تصبح خسائر الإكسبيرت عالية لأن محصلة السبريد فى الآخر لا تزال عالية على الإكسبيرت بعد إضافة ال Commission و لو فرضنا إن البروكر وفرلك كل اللى أنت عاوزه و سيباك تعمل مليون من أصل بضع آلاف فى كام شهر...ممكن أوى فى الآخر ينصب عليك و لا يعطيك أرباحك ولا الشركة حتى تفلس و قابلنى لو عرفت تأخذ فلوسك ساعتها مثل ما حصل معا البارى UK و كانوا خاضعين لرقابة FCA و لحد الآن عملاء كتير يلاحقوا الشركة قضائياً للحصول على أموالهم...طيب الحل فين؟ الحل إنك تشتغل مباشرةَ مع بنك أو مزود سيولة....هتقولى محتاجة ملايين هقولك فى كذا مزود سيولة محترم بيبدأ شغل معه من ٥٠ ألف دولار و بيوفرلك الشروط اللى تحدثت أنا عنها هنا دى و الإكسبيرت اللى معاك ييشتغل تمام من غير ولا سبريد عالى و لا إنزلاقات و لا نصب فى الأرباح و لا الكلام العبيط بتاع الريتيل بروكر ده...
    نشكرك على ردك اخي
    انا كان لي تجربة مع بنك دوكاسكوبي وكانت اوسخ من انستا فوركس ذات نفسها
    تحياتي لحضرتك
    توقيع العضو
    اخوكم أيمن
    مبرمج اكسبرتات أي خدمة تحت أمركم

الصورة الرمزية AlTair
    AlTair غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aywa مشاهدة المشاركة
    نشكرك على ردك اخي
    انا كان لي تجربة مع بنك دوكاسكوبي وكانت اوسخ من انستا فوركس ذات نفسها
    تحياتي لحضرتك
    للعلم دوكاسكوبى ليس بنك...ده retail broker مثله مثل أى بروكر عادى...هما بيكتبوا كلمة بنك بجانب أسمهم علشان القانون السويسرى لا يوجد به تراخيص لسمسرة الفوركس، فا لكى تعمل شركة سمسرة فى الفوركس فى سويسرا بتحصل على أقرب رخصة مشابهة للعمل فى الفوركس و هى رخصة البنوك الخاصة...يعنى حضرتك ممكن تكون فاتح بروكر صغير و ممكن تنصب على الناس كمان بس لمجرد إنك فاتح فى سويسرا بيتكتب جمب إسم شركتك كلمة بنك مما قد يخدع الكثير من الناس اللى ما يعرفوش موضوع التراخيص السويسرية ده...للعلم شركة Swiss Quote نفس الكلام بالظبط...الشركة عبارة عن ماركت ميكر سويسرى و يطلقوا على نفسهم بنك بسبب الصغرة اللى فى التراخيص السويسرية و التجار االمبتدئين يعتقدوا أنها بنك بجد و يتنصب عليهم...اللهم بلغت اللهم فأشهد
    توقيع العضو
    If opportunity doesn't knock, build a door

الصورة الرمزية ubuntu
    ubuntu غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هذا الاكسبيرت كما قال لكم اخي AlTair يحتاج مواصفات خاصه للعمل اهم عنصر هو سرعه التنفيذ في الباك تست تجد تنفيذ عادي وصاروخي لكن بالحقيقه الامر يختلف
    اذا كنت مهتم بهذا الاكسبيرت انصحك تجد شركة تنفذ لك الامر بسرعه وتقوم بحجز سيرفر قريب من مقر الشركة
    في مثل هذا بروكر
    fxmtf.com
    يستخدم تقنيه شركة LMAX وهذه الشركة توفر لك سرعه تنفيذ 4ms صراحه لم اشاهد شركة تنفذ اوامرك بهذه سرعه !!!
    ممكن استعمال منصتهم سيرفر سريع لدعم اربيتراج واستقبال اسعار منهم
    لكن لاعلم لي عن مصداقيه الشركة فقط جذبني انه يعملون بسرعه عاليه
    المشكلة بالمنتدى بجد اغلب الاخوه يذم بشركات الفوركس نفسي اعرف هم الان مع اي شركات يعملون ؟
    لم تبقى شركة بمجال الفوركس لم تتعرض لهجوم وذم
    اذا كل الشركات نصابه نحن ماذا نفعل هنا
    هذا الاكسبيرت تم تطويره توقع بنفس الفكره عده مرات يقوم المسوقين بعمل باك تست نتائج مذهله وبيعه للناس
    توقيع العضو
    أذكار المسلم

الصورة الرمزية عبد المهيمن عبد الواحد
    عبد المهيمن عبد الواحد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ubuntu مشاهدة المشاركة
    سؤال منطقي جدا وصادم - لكن الحقيقة المرة أنهم لن يتركوك تدخل بـ الف اوحتي عشرة الالاف تم تخرج بمليون

الصورة الرمزية bod501
    bod501 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ubuntu مشاهدة المشاركة
    هذا الاكسبيرت كما قال لكم اخي AlTair يحتاج مواصفات خاصه للعمل اهم عنصر هو سرعه التنفيذ في الباك تست تجد تنفيذ عادي وصاروخي لكن بالحقيقه الامر يختلف
    اذا كنت مهتم بهذا الاكسبيرت انصحك تجد شركة تنفذ لك الامر بسرعه وتقوم بحجز سيرفر قريب من مقر الشركة
    في مثل هذا بروكر
    fxmtf.com
    يستخدم تقنيه شركة LMAX وهذه الشركة توفر لك سرعه تنفيذ 4ms صراحه لم اشاهد شركة تنفذ اوامرك بهذه سرعه !!!
    ممكن استعمال منصتهم سيرفر سريع لدعم اربيتراج واستقبال اسعار منهم
    لكن لاعلم لي عن مصداقيه الشركة فقط جذبني انه يعملون بسرعه عاليه
    المشكلة بالمنتدى بجد اغلب الاخوه يذم بشركات الفوركس نفسي اعرف هم الان مع اي شركات يعملون ؟
    لم تبقى شركة بمجال الفوركس لم تتعرض لهجوم وذم
    هذا الاكسبيرت تم تطويره توقع بنفس الفكره عده مرات يقوم المسوقين بعمل باك تست نتائج مذهله وبيعه للناس
    اخي هل هذا الكلام حقيقة؟ لانني بجد قلق من هذا الجانب .. و لا اخفيك سرا فكرة الفوركس بالكامل لم تدخل عقلي فكيف لشركات بأن تأخذ مبالغ خيالية لتعطيعها كا قروض لزبائنها مقابل مبالغ بسيطة ... في اعتقادي من يمتلك عقلا بأن يؤسس شركة كهذه في اعتقادي انه يمتلك عقلا بأن يتاجر بهذه القروض بنفسه لكي يربح مبالغ خيالية . هذا السؤال حيرني و لم اجد له جواب مقنع و عندما اسمع بفلان نصبت عليه الشركة الفلانية لا استغرب هذا .

الصورة الرمزية ubuntu

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد المهيمن عبد الواحد مشاهدة المشاركة
    سؤال منطقي جدا وصادم - لكن الحقيقة المرة أنهم لن يتركوك تدخل بـ الف اوحتي عشرة الالاف تم تخرج بمليون
    اخي الحبيب من واجب الشركات المحترمه تقوم ربط العميل لديهم بالسوق وهم يربحوا من قيمه سبريد وتبييت العقود لغير المسلمين
    نفترض فقط من سبريد سوف تقوم الشركة بتحقيق ملايين خلال العام من سبريد فقط ...!!
    لكن شركات كشك سجاير لايتم ربط العميل بالسوق لكن يتم ربطه بالمطبخ عندهم لهذا شي نجد اغلب الاخوه يصارخ من نصب الشركات
    الشركة المحترمه تقوم ربطك بالسوق لايهم كم تربح بالعكس من صالحهم انك تربح وتستمر بالسوق لانه استمرارك يعني تفتح المزيد من العقود == ربح سبريد
    هذا هو المفترض ان يحصل ولكن للاسف نشاهد العكس
    صدمني اخي ايمن بكلامه عن شركة دوكاسكوبي لانه حسب مابعرفه انه من الشركات المحترمه بهذا السوق وتعمل على رافعه 100 او 200 اذا تعمل على رافعه 300
    ينقلون حسابك لغير مكان ياريت لو اخي ايمن يذكر لنا تجربته بالتفصيل
    توقيع العضو
    أذكار المسلم

الصورة الرمزية ubuntu

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bod501 مشاهدة المشاركة
    اخي هل هذا الكلام حقيقة؟ لانني بجد قلق من هذا الجانب .. و لا اخفيك سرا فكرة الفوركس بالكامل لم تدخل عقلي فكيف لشركات بأن تأخذ مبالغ خيالية لتعطيعها كا قروض لزبائنها مقابل مبالغ بسيطة ... في اعتقادي من يمتلك عقلا بأن يؤسس شركة كهذه في اعتقادي انه يمتلك عقلا بأن يتاجر بهذه القروض بنفسه لكي يربح مبالغ خيالية . هذا السؤال حيرني و لم اجد له جواب مقنع و عندما اسمع بفلان نصبت عليه الشركة الفلانية لا استغرب هذا .
    اخي الحبيب فقط تصفح المنتدى وشوف كميات الشكوى على شركات الفوركس شيئ بالهبل
    وناس تنقطع عندها الكهربا كانه بروكر بالعشوائيات وايضا بروكر ilq كنت بنصح الناس فيه وجدت انهم يقولوا لدينا مشاكل تقنيه بالمنصه
    من يجد لديه مشكله "تلاعب" يكلمنا حتى نعوضه ونحل مشكلته طيب اذا كان شخص يشغل اكسبيرت ولم ينتبه للتلاعب هل يؤكل حقه ؟
    والشي الغريب عندما يقولك سيرفر المنصه علق في بعض بروكر وكانهم لم يسمعوا بحياتهم عن شيئ اسمه load balancer تشعر انه قائمين
    على شركات الفوركس مجرد هواه
    للاسف خلال السنوات الاخيره بدا البحث عن شركات صادقه بدل مايبحث المضارب عن طرق مربحه بالسوق صار العكس صار يفكر اي شركه اعمل معها
    الشركه هدفها اخي الحبيب انها تربطك بالسوق الامر ترسله للشركة يتم تنفيذه مع البنوك المتفقين معهم هذا هو الواجب
    لكن يبدو الواقع معاكس لهذا شي اذا كان ربحك خساره للبروكر مستحيل يدعك تربح لانها تعتبر معركه بقاء او انت او هو بالطبع هو لن يرضى على نفسه
    سابقا ظهر على اساس دوتشه بنك وانه اكبر بنك في المانيا ومن كبار البنوك بالسوق طلع بالاخير واجهه لبروكر fxcm
    توقيع العضو
    أذكار المسلم

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17