صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 18
  1. #1
    الصورة الرمزية بحبك يامصر
    بحبك يامصر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    8

    افتراضي النظام الرقمى الخاص بمتتاليات المربع والمثلث

    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    قبل أن نبدأ رحلتنا معكم احب أن اشكر اشخاص اعزاء على قلبى افتقدهم واحبهم جدا ولكنى ادعوا لهم بظهر الغيب
    السيد حماده سلام
    السيد ياسر المصرى
    السيد عمروا القرشى
    السيد ماركوف
    هؤلاء الاربعه هم اساتذه التحليل الرقمى والزمنى فى مصر بلا منازع هم من اجتهدوا سابقا وفتحوا الباب للبحث والاجتهاد وأخرين لا اعلمهم كل التحيه والتقدير لهم
    لعلنا نكمل جزء مما تركوا لنا
    كنت اقرأ لهم بالمنتديات ولا اشارك احاول فى صمت وفشلت مرات عديده اكثر من عامين فى البحث بين الكتب قديمها وجديدها
    عن اسلوب تحديد الاتجاه واختيار المناطق الامنه للبيع والشراء
    واخير توصلت لنظام رقمى يتبع متتاليات خاصه بالمربع والمثلث تحدد الاتجاه اولا ثم كلاستر البيع والشراء الأمن ونستطيع ان نعتمد عليه فى بورصات الاسهم وليس الفوركس فقط
    الهدف من الموضوع ان ننشر الخير ونساعد الأخوه لوجه الله لا نريد شكرا ولا احسانا ولا مبالغات بل نريد ان نتعاون فقط من أجل الخير فقط ونتعلم
    كل الطرق تؤدى الى روما ولكن لعل الله يقربنا الى اقصر الطرق فهو نعم المولى ونعم النصير
    الحمد لله رب العالمين

  2. #2
    الصورة الرمزية kaloeg
    kaloeg غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Jul 2010
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    1,053

    افتراضي

    منور و بالتوفيق ان شاء الله

  3. #3
    الصورة الرمزية kmalex14
    kmalex14 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    الإقامة
    الإسكندرية
    المشاركات
    277

    افتراضي

    تسجيل حضور ومتابعة بالتوفيق ان شاء الله

  4. #4
    الصورة الرمزية بحبك يامصر
    بحبك يامصر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    8

    افتراضي

    التوصيه الاولى

    بيع اليورو

    11790

    الهدف

    11756

    التعزيز

    11810

    ادره رأس المال هامه فلنتذكر ذلك جميعا

    توصيه سوينج بعقد صغير وسيبوها هاتروح لهدفها مهما حصل اذا اغلق اليورو اليوم دايلى تحت 11800 فالهدف الى 11600 ثم 11400

    بالله التوفيق لكم فهو نعم المولى ونعم النصير

  5. #5
    الصورة الرمزية بحبك يامصر
    بحبك يامصر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    8

    افتراضي

    لمتابعى البورصه المصريه احب ان انوه على الاتى

    الاتجاه صاعد على المدى القصير الى 9300_مربع البيع_9500 الاكستنشن الى 9820 هابط على المدى المتوسط الى 8100__مثلث الشراء__7920

    البورصه السعوديه

    انهت التصحيح عند 7200 وتتجه الى 10800 هدف اول الشراء بين 7700____8100

  6. #6
    الصورة الرمزية janoubi
    janoubi غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الإقامة
    لبنان
    المشاركات
    2,501

    افتراضي

    بالتوفيق ان شاء الله

  7. #7
    الصورة الرمزية بحبك يامصر
    بحبك يامصر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    8

    افتراضي

    من يتابع ما يحدث فى اليورو مازال البيع شغال ومن نقطه التعزيز الجباره بفضل الله وسوف تصل للهدف المعلن بل ازيد انها سوف تصل الى 11736 ولكنا نكتفى بالقليل لعل الله يزيد
    طيب نجهز شغل الدولار ين الذاهب الى 12400 بحول الله وقوته ونرجعلكم وكذلك نؤكد على المسار الهابط لليورو الى 11600 على فريم الدايلى ثم 11400
    نتمنى من الاخوه وخاصه المفكر العبقرى تابلت ان يشاركنا الرحله الماتعه وبالله التوفيق فهو نعم المولى ونعم النصير


  8. #8
    الصورة الرمزية Marlon
    Marlon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jul 2012
    الإقامة
    البحرين
    المشاركات
    828

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحبك يامصر مشاهدة المشاركة
    من يتابع ما يحدث فى اليورو مازال البيع شغال ومن نقطه التعزيز الجباره بفضل الله وسوف تصل للهدف المعلن بل ازيد انها سوف تصل الى 11736 ولكنا نكتفى بالقليل لعل الله يزيد
    طيب نجهز شغل الدولار ين الذاهب الى 12400 بحول الله وقوته ونرجعلكم وكذلك نؤكد على المسار الهابط لليورو الى 11600 على فريم الدايلى ثم 11400
    نتمنى من الاخوه وخاصه المفكر العبقرى تابلت ان يشاركنا الرحله الماتعه وبالله التوفيق فهو نعم المولى ونعم النصير

    ياااااه، ده الدكتور تابلت بقاله زمن، ده إنتا من أيام زمن المنتدى الجميل أيام عمالقة الرقمي

  9. #9
    الصورة الرمزية بحبك يامصر
    بحبك يامصر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    8

    افتراضي

    فعلا كان زمن جميل اخى الكريم ياريت الناس ديه ترجع يطموننا عليهم بس ويرجعوا لمعاملهم تانى احنا موافقين ربنا كبير احساسى انهم راجعين

  10. #10
    الصورة الرمزية بحبك يامصر
    بحبك يامصر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    8

    افتراضي

    نقلوا الموضوع مع ان الهدف ماكنش توصيات وبس لا كان العلم والحوار واستدعاء العمالقه كما تقول الموضوع اكبر من التوصيات

  11. #11
    الصورة الرمزية Marlon
    Marlon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jul 2012
    الإقامة
    البحرين
    المشاركات
    828

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحبك يامصر مشاهدة المشاركة
    نقلوا الموضوع مع ان الهدف ماكنش توصيات وبس لا كان العلم والحوار واستدعاء العمالقه كما تقول الموضوع اكبر من التوصيات
    أعتقد أنه لم يتم تفهم الهدف من الموضوع، أعتقد أن من شروط وضع أي صفقة أن يتم إرفاق شارت توضح أسباب الدخول لكن أنا أعلم أنه سوء تفاهم مش أكتر

  12. #12
    الصورة الرمزية poland
    poland غير متواجد حالياً موقوف
    تاريخ التسجيل
    Jan 2015
    الإقامة
    تونس
    المشاركات
    1

    افتراضي

    جئت حضرتك بعد انتهاء الحفلة, ولم تكتفي بذلك ..أتيت على عبارة (بلا منازع)..كل هذا لانك ضحيّة ما يسمحو لك بمتابعته في المنتديات, وما حجب اعظم

  13. #13
    الصورة الرمزية allmouafa9
    allmouafa9 غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الإقامة
    تونس
    المشاركات
    1,912

    افتراضي

    حبيبي والله كنا قلقين عليك اكتير والحمدالله على السلامة كنت اكتب في موضوع الاخ العاشق لفتح موضوع جديد حتى نبهني الاخ اوسو الى ان الموضوع فتح
    معاك ومنتظرين مواضيعك العلمية كالعادة

  14. #14
    الصورة الرمزية allmouafa9
    allmouafa9 غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الإقامة
    تونس
    المشاركات
    1,912

    افتراضي

    مافي جديد فينك اخي بحبك يامصر

  15. #15
    الصورة الرمزية allmouafa9
    allmouafa9 غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الإقامة
    تونس
    المشاركات
    1,912

    افتراضي

    هل هذا في مجال البحث ؟؟؟؟؟ للتحفيز
    Activity:
    Session 1

    Build this triangular pattern with counters, and ask the students to tell you how many counters were used.
    Discuss the methods they used like adding the layers 1 + 2 + 3 + 4 + 5 = 15.
    Comment that fifteen is a triangular number since it forms a triangular pattern.
    Challenge the students to find how many counters would be needed to make the tenth triangular number, that is a triangular pattern with ten counters on the bottom row.
    Allow the students access to counters if need be but encourage them to use mental arithmetic to find a solution. Discuss ways in which they solved the problem.
    Suggest that one way to find the number of counters in the five-layer triangle may have been to transform it like this:

    So 1 + 2 + 3 + 4 + 5 = (1 + 4) + (2 + 3) + 5
    = 3 × 5
    = 15
    Encourage the students to use the same strategy for the tenth pattern:

    (1 + 10) + (2 + 9) + (3 + 8) + (4 + 7) + (5 + 6) = 5 × 11
    = 55
    Challenge the students to make up a list of the triangular numbers for as far as they can, beginning with the known numbers; 1, 3, 6, 10, 15, …, 55, …
    Discuss what patterns they can see that allows them to work out the next number without making the figure with counters. Note that the pattern goes:

    Challenge the students to find the 100th triangular number, i.e. the sum of the counting numbers to 100:
    1 + 2 + 3 +… + 98 + 99 + 100 = (1 + 100) + (2 + 99) + (3 + 98) + …
    = 50 × 101
    = 5050
    Make this square figure using counters.
    Ask the students to work out how many counters, in total, were needed to make the figure.
    Tell them that 4 × 4 = 16 is a square number as sixteen counters can be arranged into a square figure.
    Challenge them to find other square numbers. Compile a collective list as more square numbers are found. Note that the differences between consecutive square numbers are all odd.

    Ask the students to look at the square figures of counters and explain the odd differences.

    The number of new counters added on to an existing square is always a multiple of two (black counters) plus one (white counter). So the difference is always an odd number.
    Challenge the students to find the 100th square number which is 100 × 100 = 10 000.
    Session Two

    Revisit the set of triangular numbers. Ask the students to find the sum of consecutive triangular numbers and organise their results in a systematic way. For example:
    1 + 3 = 4 Triangular numbers 1 3 6 10 15 …
    3 + 6 = 9 Consecutive sums 4 9 16 25 …
    6 + 10 = 16
    10 + 15 = 25
    Ask the students to describe any pattern they see and record it as a conjecture. For example:
    “If you add any two consecutive triangular numbers you always get a square number.”
    Suggest to the students that they need to come up with a way to prove that the conjecture is true. Their proofs are likely to be geometric. For example:

    This may lead to the generalisation:

    Require the students to be more specific in terms of expressing their generalisation.
    “Can you predict the size of the square number if you are given the size of triangular numbers? For example, if you know that the first triangular number is the sum of,
    1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6, can you say how big the square number will be?”
    Use more specific examples like that to encourage students to describe the link between triangular numbers and square numbers. Ask them to express their ideas in words first, such as:
    “The first triangular number plus the second triangular number equals the square number that is the equivalent to the second triangular number”
    Students might recognise that inventing notation like T
    6
    for the sixth triangular number, and S
    7
    for the seventh square number (7
    2
    ) can be used to describe the generalisation:
    T6 + T7 = S7 , leading to Tn + Tn+1 = Sn+1 = (n + 1)2
    Session Three

    Use Copymaster 1 to provide the students with a sequence of problems related to square numbers. Allow the students to solve the problems independently or in small co-operative groups. Assemble the class to discuss the common properties of the problems.
    Problems one and two both contain geometric patterns in which an odd number of triangle or squares is added to the previous pattern. Consideration of the layers in the triangular pattern shows that one, then three, then five, then seven triangles are added. This is the property of the sequence of square numbers found in lessons one and two. Students should realise that the tenth square number is 100 so the window would have ten layers of triangles.
    Similarly, rearranging the staircase patterns shows that they can be reformed into squares. For example, here is a reformation of the 4-high staircase.

    Therefore the number of small squares found in a 15-high staircase would be the fifteenth square number (15 x 15 = 225).
    The garden problem (Problem Three) also involves square numbers, as students should detect from the 9m2 and 49m2 square fields. The problem requires connections to the square root, that is the side length that produces a square of given area. So the length of a side in the 49m2 plot is 7 metres since (√49 = 7). Comparing the side lengths of the given squares 7 metres and 3 metres suggests that the smallest plot must have a side length of 2 metres (area 4m2) so the top left square has a side length of 7 – 2 = 5 metres (area 25 m2). The other plot areas can be worked out from there as 16m2 and 36 m2.
    In Problem Four students should recognise similar number sequences in the “Dance till You Drop” competition. If someone dances for twenty-four hours the last hour will be worth $47 and they will receive a total of 242 (twenty-four squared) dollars. That is $576.
    For problem five students will need to be aware that there are different sized squares involved and this is helpful in systematically finding them all. Consider the 4 x 4 checkerboard.
    Counters can be used to mark the centre of each square as shown below.

    Sixteen 1 × 1 squares Nine 2 × 2 squares Four 3 × 3 squares
    …and the large square itself.
    So the 3 × 3 checkerboard has 1 + 4 + 9 + 16 = 30 squares (The sum of the first five square numbers) By similar reasoning the 8 × 8 checkerboard will have 1 + 4 + 9 + 16 + 25 + 36 + 49 + 64 = 204 different squares.
    Exactly the same reasoning can be applied to problem six which shows successive squares being joined together. Students may recognise that the number of floors below each square join is 1 then 3 then 6 then 10, and so forth. These are the triangular numbers so a fifty-five floor building must contain 10 different square sections since 55 is the tenth triangular number. So the total number of windows will be found by 1 + 4 + 9 + 16 + 25 + 36 + 49 + 64 + 81 + 100 = 385 windows.
    Session Four

    Give the students copies of Copymaster Two that has problems related to triangular numbers. Allow them to solve the problems individually or in co-operative groups.
    After a while gather the class together to share their solution strategies.
    In solving problem one the students might note that the welds form matching triangular patterns allowing the triangular numbers to be used an efficient way to get the answer. For example, the welds for four joined squares is twice the third triangular number ( 2 x 6 = 12). For ten square twice the ninth triangular number, forty-five gives the number of welds (90).
    Problem two involves a pattern in which the next distance in the spiral is the previous distance plus one metre. Students should recognise that this pattern of differences is found in the triangular numbers. The spiral will have a total distance of the tenth triangular number, fifty-five.
    This pattern is less recognisable in problems three to five that involve combinations. In the icecream problem each new flavour creates an extra number of icecreams equal to the previous number of flavours plus one. For example, combining Uncool with the other flavours X, Y, and Z, gives four more possible icecreams. They are XU, YU, ZU, and UU. The next flavour Vex will combine with the others to create five more double scoop icecreams XV, YV, ZV, UV, and VV. So the total number of possible icecreams will be the sum of 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 = 21 (the sixth triangular number).
    Similar reasoning can be used to solve the other two problems. Each new town creates a number of roads equal to the number of existing towns. Consider the addition of the first new town, Dag, results in three new roads, AD, BD, and CD.

    So the number of roads with seven town in total will be the sum of 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 = 21 (the sixth triangular number).
    Problem Five involves a different context but the same mathematics where each new person added must play games with each of the current players. The number of games that must be played is the sum of 1 + 2 + 3 + …+7 + 8 + 9. This is forty-five, the ninth triangular number.
    Session Five

    Provide the students with the following sequential patterns. Invite them to find out how many counters will be needed to form the tenth member of each pattern.
    Swimming Togs

    size one size two size three size four
    Town Houses

    Plan 1 Plan 2 Plan 3 Plan 4
    Note that both patterns involve figures that can be partitioned into triangular and square arrays. The swimming togs pattern is made of two triangular arrays joined together and therefore the number of counters is twice the matching triangular number:
    Size 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Counters 6 12 20 30 42 56 72 90 110 132


    The townhouse pattern consists of square (body of the house) and triangular (roof line) patterns being joined.
    Plan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Body 4 9 16 25 36 49 64 81 100 121
    Roof 1 3 6 10 15 21 28 36 45 55
    Total 5 12 22 35 51 70 92 117 145 176
    As a final problem pose this challenge:
    This triangular pattern can be changed into a square by moving only a few counters.What is the smallest number of counters that need to be moved?
    Students may realise that the figure has 36 counters that could be used to form a 6 x 6 square pattern.



    Superimposing the size of a 6 x 6 counter square over the triangular array reveals that only six counters need to be moved.

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17