الاخ الكريم مستر دولار هل توجد تلك الخواص فى التحديثات الجديدة للميتاترادر
1 بالنسبة للاوامر المعلقة عندما ننظر الى الترمينال اذا اقترب السعر بعشرة نقاط من سعر الامر المعلق نجد سطر الامر المعلق قد تلون بلون اخضر فهل من الممكن التحكم فى عدد النقاط ساعات الواحد ان فى امر معلق قرب يتفعل وبتكون خصلت متغيرات ويكون من الافضل انك تلغى ذلك الامر الذي بدأ يخضر ولكن ساعات فارق العشرة نقاط
بيكون قليل فى بعض الازواج ذات الحركة السريعة والواحد ما يلحقش يلغيه و يلاقيه اتفعل فهل من الممكن التحكم فى المدي السعري لتلوين سطر الامر المعلق بحيث مثلا لو انا عايز اتنبه للامر المعلق قبلها ب 50 نقطة مثلا يبقى قبل ما الامر يتفعل ب 50 نقطة الاقى السطر لونه اخضر اشوف الغيه و لا اسيبه
لان العشر نقاط الواحد ما بيلحقش يلغى الامر يلاقيه اتفعل

2- لما الواحد بيعمل امر او بيقفل امر البرنامج بيصدر صوت ولكن عند تفعيل الاوامر المعلقة او حتى عندما تغلق المنصة اوتوماتيكيا امر مفتوخ يدويا سواء بالتيك بروفيت او الاستوب لوس
لا يصدر البرنامج اي صوت فهل من الممكن اضافة تنبيه صوتى لتلك المواقف المذكورة

3- هل من الممكن التحكم فى ترتيب ظهور الاوامر فى نافذة الترمينال بحيث ان الطبيعى ان الاوامر بتترتب بحيث ان اخر امر من تحت هو اخر امر مفتوح وبالتالى ممكن تلاقى امر معلق كنت انت مفكر فيه من وقت طويل اتفعل فعلا ولكنه مش اخر واحد فى الترمينال ولكن لان فى اوامر مفتوحة يدوي بعده تلاقيع محشور وسط الاوامر
فهل من الممكن التحكم فى ترتيب ظهور الاوامرالمعلقة فى الترمينال بخيث ان تظهر فى التمينال طبقا للتوقيت اللى اتفعلت فيه مش طبقا للتوقيت اللى الواحد فكر يعمله