النتائج 1 إلى 10 من 10
    الصورة الرمزية nileroad
    nileroad غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي عاجل ارجو من احد الاخوة المبرمجين او المشرفين برمجة هذا الاكسبرت لمؤشر 4TFStochBars

بسم الله الرحمن الرحيم

ارجو من احد الاخزة الافاضل المشرفين او المبرمجين ان يلقي نظرة علي طلبي البسيط بالاسفل و ينفذه باذن الله

اكسبرت لمؤشر 4TFStochBars

الاساس العام هوا العمل وفق البارة رقم 0 اي الحالية للاربع ساعات و سوف نتابعها علي فريم الربع ساعة " الشمعة الواحدة الاربع ساعات مقسمة 16 ربع ساعة اي 16 بارة سنتعامل مع البارة 0 الحالية عند اغلاقها و ليس البارة 1 السابقة لاسباب معينة و للاختصار لن اخوض فيها للتسهيل علي من سوف يبرمج "

الشراء عند اغلاق بارة " حالية حالية 0 و ليس سابقة 1 " بلون اخضر

البيع عند اغلاق بارة " حالية حالية 0 و ليس سابقة 1 " بلون احمر

شرط اغلاق الشراء هوا شرط فتح البيع

شرط فتح البيع هوا شرط اغلاق الشراء و كلاهما بالاعلي

الحساب 4 ارقام

الفريم المستخدم غير محدد فقط نلتزم ان الفتح و الشراء ببارة اربع ساعات المؤشر فيه 8 انديكاتور لانه يعرض 4 فريمات فكل لونين لفريم فيجب علي المبرمج معرفة من في ال 8 متغيرات يخص السطر الخاص بالاربع ساعات بشرط ان يكون متابع بارة الاربع ساعات هذة علي فريم الربع ساعة

العملات و المعادن و الاسهم غير محددة

خانة قيمة اللوت يمكن تغيرها

الحد الادني للوت = 0.01 اي 1 سنت لقيمة النقطة

خانة الاستوب لوس يمكن تغيرها و القيمة الافتراضية ليها 100 بونت

منتظر ارجوكم حد من الاخوة الافاضل يبرمج الاكسبرت المؤشر مرة اخري مرفوق لي مركز رفع الملفات بالموقع + التمبلت اللي شغال عليه بالمرفقات

صورة توضيحية لشروط الشراء و البيع و الغلاق حسب البارة الحالية 0 و ليس السابقة 1

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	صورة توضيح شروط الشراء و البيع و الاغلاق.PNG
المشاهدات:	90
الحجـــم:	147.8 كيلوبايت
الرقم:	395627
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية nileroad

فرص اكتيف شغالة حاليا علي الحساب ربنا يكرم و تغلق علي ربح لما ينتهي الاتجاه ان شاء الله حوالي 120 نقطة علي 3 عملات كلها شرا " البارة 0 الخاصة بالاربع ساعات الموجودة علي فريم الربع ساعة حالية اغلقت خضراء "

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	gbpjpy-m15-instaforex-group.png
المشاهدات:	45
الحجـــم:	31.3 كيلوبايت
الرقم:	395633

الملف المرفق 395630

الملف المرفق 395632
    آخر تعديل بواسطة nileroad ، 14-01-2014 الساعة 05:19 AM

الصورة الرمزية Jmeel
    Jmeel غير متواجد حالياً عضو نشيط

المؤشر يعيد رسم نفسه والنتيجة الحالية افضل مايمكن من هذا المؤشر فأذا رأيت دخول مخالف للشرط في بعض الحالات فهذا بسبب المؤشر ولايمكن اصلاحه .
    توقيع العضو
    اعتذر لمن لن أتمكن من تنفيذ طلبه بسبب عدم قناعتي بالفكرة

الصورة الرمزية nileroad

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jmeel مشاهدة المشاركة
    المؤشر يعيد رسم نفسه والنتيجة الحالية افضل مايمكن من هذا المؤشر فأذا رأيت دخول مخالف للشرط في بعض الحالات فهذا بسبب المؤشر ولايمكن اصلاحه .
    سلام عليكم اخي الفاضل اولا شكرا لحضرتك علي وجودك في الموضوع كان عندي استفسار بعد اذنك الملف اللي حضرتك ارفقته هل هوا نسخة من المؤشر لا تعيد رسم نفسها لانه فيه مؤضرات بنفس الامتداد ام انه حضرتك برمجت مؤشري و دا ملف الاكسبرت ؟ شكرا ليك و منتظر ردك ان شاء الله ملاحظة في حال انه كان الاكسبرت هوا هوا من تصميمك اقصي الشرط في الفتح و الغلاق موجود كما طلبته في المشاركة بالاعلي + هل هوا يعمل وفق اغلاق البارة الحالية 0 لشمعة اربع ساعات علي فريم الربع اعذرني بتاكد بس لاني هشغله علي حساب لايف ان شاء الله تحياتي ليك كتير جدا و منتظر ردك ان شاء الله ملاحظة اخري هوا ساعات ابارة 0 تعيد تغيير لونها اثناء عملها بس و لاكن ما تلبس ان تغلق بلون الافتتاح ربنا ييسر و يكون خير برجاء الرد علي اسئلتي السابقة شكرا لحضرتك و برجاء ارسال كود mq4 للاكسبرت مفتوح يعني علشان لو حبيت اعدل عليه او كدا في المستقبل شكرا ليك انا وضعته علي الشرت بس لم اجد للاسف خانة لل slippage لان ساعات فرق الاسبريد بيكون اكبر من 3 ممكن حضرتك تضيف الخانة دي عذرا دا تقصير مني سقط من بالي الشارة للخاني دي لاني ساعات اشتغل علي الدهب و اسبريدها غير العملات طبعا اسبريدها 60 اما العملات 3 و فيه 6 ممكن خانة لل slippage اغير قيمتها بنفسي ؟
    آخر تعديل بواسطة nileroad ، 14-01-2014 الساعة 08:44 AM

الصورة الرمزية nileroad

انا وضعت و فعلت المتاجرة الالية و لاكن للاسف لم يفتح صفقات ! هل حضرتك مبرمجه بفكرة ان لازم تكون البارة السابقة حمرا و الحالية خضرا علشان يفتح شرا ؟ انا افضل انه يكون شرط وحيد خاص بالبارة الحالية علشان مثلا اقدر ادخل في نص الاتجاه لو كنت قافل الجهاز و دخلت بعد ظهور بارة و لكن نفس اللون مستمر اقدر ادخل و الحق ربنا يكرمك منتظر ردك و التعديل لو امكن
    آخر تعديل بواسطة nileroad ، 14-01-2014 الساعة 08:57 AM

الصورة الرمزية nileroad

سلام عليكم الاكسببت فتح صفقة واحدة شرا حسب الاتجاه فعلا بسهيا كانت بارات شرا بدءت من مدة و فتح الان البارة دا كويس تمام يعني مش ملتم ان تكون السابقة بارة حمرا و الححالية خضرا بس انا واضعه علي الربع ساعة و لاقيته فتح باضلبط الان و الساعة لسا 7:57 am يعني دا مش توقيت اغلاق بارة خضرا من بارات الاربع ساعات لانها في شارت الربع 16 بارة البارة الحالية تبدا 7:45 am و تغلق 8:00am و لاكن الاكسبرت فتحها 7:57am و فيه صفقة تانية فتح علي اليورو دولار كدا زوجين فتحوا و زوجين لا اليورو دولار فتحت الان قبل الميعاد برده 7:59 am اتمني من حضرتك التاكد من المشكلة علي فكرة هوا لم يفتح علي اليورو ين و الباوند ين

الصورة الرمزية nileroad

ايضا ممكن بعد اذنك حضرتك تقلي شرط الشرا كتبه بصيغة ايه مش اقصد لغة البرمجة او الكود لا اقصد الفكرة العامة لو كان شمعة كذا حصل ليها كذا او كدا يعني اقصد قارنت الشمعة الحالية 0 بايه ؟ لاني حاولت كتير بنفسي معرفتش ممكن للافادة بس يعني لو تكرمت شكرا ليك
    آخر تعديل بواسطة nileroad ، 14-01-2014 الساعة 09:11 AM

الصورة الرمزية nileroad

استاذ جمال البارة اللي فتح فيها برغم انها فتحت في توقيت 7:59 يعني مش توقيت بارة اربع ساعات علي شارت ربع ساعة هيا كانت شرا بس الان اغلق بارة اخري حمراء و لم يحدث اغلاق للصفقة الشرا فدا خطا اخر ارجو من فضلك مراجعة الاكسبرت مرة اخري تحياتي و منتظرك بعمل ريفرش للصفحة كل دقيقة و الله شكرا ليك

الصورة الرمزية Jmeel
    Jmeel غير متواجد حالياً عضو نشيط

اخبرتك ان المؤشر يعيد ر سم نفسه وهذه صورة باك تست يوجد صفقات سليمة ويوجد صفقات خطأ بسبب المؤشر ، لايمكن ان يعطي افضل من هذه النتيجة ، إن شاء الله يساعدك احد الأخوان بعمل الأكسبيرت كما تريده .
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة gbpusdm15.png‏  
    توقيع العضو
    اعتذر لمن لن أتمكن من تنفيذ طلبه بسبب عدم قناعتي بالفكرة

الصورة الرمزية nileroad

شكرا لك استاذ جمال علي ردك انا اخدت بنصيحتك و بحاول اعتمد علي مؤشر هيكن اشي بتهيالي النسخة smooth منه باعدادات 2-21-3-10 هتعملك شغل محترم جدا علي فريم 5 دقايق دي هدية لحضرتك علشان تعجبك معايا انهردا ان شاء الله يكون فيها خير كتير لك و الق نظرة علي المؤشر لو اعجبك ممكن نعمله اكسبرت هوا في المرفقات انا عدلت عليه الوان و قيم من قيمة الاربعة و قيمة الاصلية كانت 2-6-3-2 تحياتي

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17