صفحة 3 من 10 الأولىالأولى 123456789 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 138

الموضوع: تحذير هام

  1. #31
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    709

    افتراضي رد:تحذير هام

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مسلم موحد مشاهدة المشاركة
    طيب انت قلتها وواثق كده ناس هتاخد بكلامك وناس لا

    دكتور حماده ليه ناس بتثق في رايه وهو حذرهم وموضوع الهبوط هو ذكره من قبليك كمااان من ايام موضوع "اين الدكنور حماده "

    هو مبيدخلش مواضيعك يهاجمك فبلاش تعمل كده
    100 /100

  2. #32
    تاريخ التسجيل
    Sep 2013
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    176

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EMAD-D-GANN مشاهدة المشاركة
    وليش ماتقولهم اشتروا الدولار امام الفرنك على دفعات
    اول دفعة 5% من الحساب لانو هادا قاع متوقع له وهيك بتكونوا اشتريتوا من قاع وحتى لو ضرب الاستوب رح يضرب على عدد صغير من النقاط
    وليش وليش وليش وليش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EMAD-D-GANN مشاهدة المشاركة
    وليش ما تقولهم انو هي الحادثة رح ترفع الدولار اما م الازواج عموما --هي موعد قمم وقيعان
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EMAD-D-GANN مشاهدة المشاركة
    شوف اخي انا اللي عندي قلتو وكل واحد حر بحسابه
    يعني الراجل كفاه بصراحة دفاع عن نفسه ومواضيعه تشهدله....الدكتور دخل حذر و خلاص و قال كل واحد يلتزم استوب..علي فكرة انا مش بطبله لاني مش هيرجع عليا ده بحاجة و انا اصلا والله مش شغال بطريقته مع احترامي لها لانه قدر يعمل شئ جديد و ياما ناس كسبت من وراه بفضل ربنا..خفف من حدتك قليلا اخي عماد

  3. #33
    تاريخ التسجيل
    Sep 2009
    الإقامة
    مصر
    العمر
    29
    المشاركات
    556

    افتراضي

    اظن لو اتحرك هيبقى بكره علشان فيه خبر متاجل من الاسبوع اللى فات

  4. #34
    تاريخ التسجيل
    Jan 2012
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    554

    افتراضي

    الدولار زاد النهاردة حوالى 65 نقطة مقابل الين فى الفترة الأسيوية

  5. #35
    تاريخ التسجيل
    May 2013
    الإقامة
    Pandora
    المشاركات
    11

    افتراضي

    نريد رأيك يا استاذ بالنسبة للأسبوع القادم...
    لأنه ربما ستكون هناك اخبار قوية على الدولار وهذا ما سيؤثر على السوق كثيرا

  6. #36
    تاريخ التسجيل
    Apr 2012
    المشاركات
    2,177

    افتراضي

    صحيح دكتور وبدون الدخول بالتفاصيل
    بيع ازواج الين
    بس ليس اليوم فقط بل 3 ايام خطرة
    اما الاخوة الذين يتصورون ان الاتفاق بامريكا
    سيفيد الدولار
    نعم
    ولكن ربما ساعة او ساعات وبعدها ؟؟؟؟؟؟

  7. #37
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الإقامة
    الشرقية
    العمر
    45
    المشاركات
    3,793

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EMAD-D-GANN مشاهدة المشاركة
    اليوم ميركوري رح يعمل ترانزيت على ساترن والعقدة الجنوبية
    والسوق بيكون بحالة اضطراب والاضطراب رح يكون ابتداء من الساعة 14 اف اكس دي دي حتى نهاية اليوم موعد انتهاء الترانزيت
    حبيبى عماد معلوماتك الفلكية غير متعمقة او بمعنى أصح لا تلم بكل الجوانب

    كان مفروض انك بتعرف الحدث اولا ثم تقول يوم كذا فيه حدث كذا

    لا ان تعرف الموعد من غيرك ثم تذهب للبرنامج لترى ما هو الحدث فى هذا اليوم وتأتى لتقوله

  8. #38
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الإقامة
    الشرقية
    العمر
    45
    المشاركات
    3,793

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EMAD-D-GANN مشاهدة المشاركة
    وليش ما تقولهم انو هي الحادثة رح ترفع الدولار اما م الازواج عموما --هي موعد قمم وقيعان
    وهذة هى الشعرة التى تحرم التعامل مع الفلك شرعا

    انك استخدمت الحدث الفلكى لكى تقول انه سيرفع العمله كذا او سيخفض العمله كذا وهذا حرام شرعا

  9. #39
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الإقامة
    الشرقية
    العمر
    45
    المشاركات
    3,793

    افتراضي

    انا قلت فى بداية الموضوع ان احداث مهمة ستحدث ماهى؟

    الله اعلم

    ربما تكون احداث سياسية او احداث فيزيائية تؤثر بالتبعية على سوق الفوركس ربما اليوم او بعد حين

    انظر الى هذا الخبر

    http://www.skynewsarabia.com/web/art...8A%D8%A8%D8%A9

    وانظر الى توقيت حدوثة فى اعلى الصفحة

    وما اوتيتم من العلم الا قليلا

  10. #40
    تاريخ التسجيل
    Sep 2013
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    176

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    انا قلت فى بداية الموضوع ان احداث مهمة ستحدث ماهى؟

    الله اعلم

    ربما تكون احداث سياسية او احداث فيزيائية تؤثر بالتبعية على سوق الفوركس ربما اليوم او بعد حين

    انظر الى هذا الخبر

    http://www.skynewsarabia.com/web/art...8A%D8%A8%D8%A9

    وانظر الى توقيت حدوثة فى اعلى الصفحة

    وما اوتيتم من العلم الا قليلا
    مردتش برده يا دكتور هي الايام دي في الورقة

  11. #41
    تاريخ التسجيل
    Feb 2012
    الإقامة
    الإمارات العربية المتحدة
    المشاركات
    606

    افتراضي

    جزاك الله كل خير يا دكتور

    ولكن .............

    كوريا الشمالية - روسيا - ايران - حزب الله

    خرطي في خرطي

    ينطبق عليهم المثل القائل :

    اسمع جعجعة ولا ارى طحنا

  12. #42
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الإقامة
    الشرقية
    العمر
    45
    المشاركات
    3,793

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مسلم موحد مشاهدة المشاركة
    اليورو دولار اليوم هل يكمل الشكل
    اهو دة اللى انا باعمله باستخدام الاحداث الفلكية

    اهم حدث اليوم والذى لم يذكرة الاخ عماد هو ان الزاوية بين الشمس والقمر اليوم فى تمام الساعة 15:07 بتوقيت اف اكس دى دى ستكون

    الزاوية بينهم 45 درجة مما سينتج عنة كمية طاقة كبيرة ستدفع بالازواج فى اتجاه ما . ما هو هذا الاتجاه؟ الله اعلم

    بنرسم الزوايا والاشكال بتاعتنا عادى وجدنا هذا الشكل



    سنجد ان الفاصل الزمنى الموضح فى الصورة عند الساعة 15:00 بالظبط وهو فاصل 72 ساعة عن القمة الاخيرة التى تكونت لزوج اليورو دولار

    وهو متوافق مع الساعة 15:07 والتى سيحدث فيها الحدث الفلكى والذى ذكرته

    اى نتوقع انه موعد انعكاس وانطلاق الزوج فى اتجاه ما

    كل اللى باعمله انى بدأت الحساب من قمة اى اننى سأدخل بيع ان شاء الله فى هذا الموعد وهدفى هو الزاوية 144 عند السعر 13457

    وسيكون الاستوب هو كسر القمة التى احسب من عندها

    اى اننى استخدمت الحدث الفلكى واستفدت من كمية الطاقة التى ستتولد باذن الله فى توقع اتجاة معين فقط ولم اجزم بشئ

    ووضعت احتمال انه ممكن ان يتجه لاعلى لذلك سأضع استوب هذة طريقة

    والطريقة الاخرى اننى اضع خط عرضى على السعر وقت الحدث بالظبط وادخل فى اى اتجاة دون وضع استوب وهدفى 50 نقطة

    هذا الخط العرضى مهما ابتعد عنة السعر فى معظم الاحيان باذن الله يعود السعر الية مرة ثانية ويمكن ان تبنى استراتيجيات لهذة الطريقة

  13. #43
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الإقامة
    الشرقية
    العمر
    45
    المشاركات
    3,793

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kareem19 مشاهدة المشاركة
    مردتش برده يا دكتور هي الايام دي في الورقة
    يوم 6-اكتوبر موجود فى الورقة وانت عارف ان الأحداث ممكن تكون يوم بعدة او يوم قبلة

  14. #44
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الإقامة
    الشرقية
    العمر
    45
    المشاركات
    3,793

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AlaaFX مشاهدة المشاركة
    جزاك الله كل خير يا دكتور

    ولكن .............

    كوريا الشمالية - روسيا - ايران - حزب الله

    خرطي في خرطي

    ينطبق عليهم المثل القائل :

    اسمع جعجعة ولا ارى طحنا
    باذن الله الطحين قادم لا محاله

    تقبل تحياتى

  15. #45
    تاريخ التسجيل
    Jun 2013
    الإقامة
    المملكة العربية السعودية
    المشاركات
    1,078

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة


    حبيبى عماد معلوماتك الفلكية غير متعمقة او بمعنى أصح لا تلم بكل الجوانب

    كان مفروض انك بتعرف الحدث اولا ثم تقول يوم كذا فيه حدث كذا

    لا ان تعرف الموعد من غيرك ثم تذهب للبرنامج لترى ما هو الحدث فى هذا اليوم وتأتى لتقوله
    اه صح معلوماي غير مكتملة ههههه

صفحة 3 من 10 الأولىالأولى 123456789 ... الأخيرةالأخيرة