صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 24

افتراضي مطلوب متابع محترف زوايا سعرية لمتابعة شارتاتي

السلام عليكم
    بدون مقدمات انا اتعلم الزوايا السعرية منذ 6 اشهر وللاسف لم اتقنها وعرفت انه يجب ان اتعلمها عملي وهذا ما افعله ولكن للاسف ما فائدة التعلم بدون متابع ولذلك قررت ان ادعو من هو محترف هذه الزوايا ان يتابعني وانا هنزل شاراتات للعملات ورسمها وكل ما على هذا المتابع ان يجيب على الاسئلة و يعطي رأيه بالرسم هل صحيح ام خطأ وبالتحليل لعلي اتقدم فيها قليلا فمن هو المتبرع بهذا وسيكون له مكانة كبيرة عند الله لانه لم يكتم علم
    ملحوظـــــــــــــــــــــــــــــــــــة
    الى كل من يعتقد ان في كتمان العلم محافظة على الرزق والى كل من يعتقد ان هنااك اسرار لا يجب البوح بها حتى لا يتقدم فلان عني هل يكون ضميرك مرتاح عندما تجد فلان يخسر امامك من طريقة انت تعرف مسلكها الصحيح ولا تخبره
    اقول لهؤلاء ما تجنون على انفسكم الا نارا تأكل في بطونكم ولن تضرون الا انفسكم لسبب بسيط انه فوق كل ذي علم عليم والرازق خزائنه لا تنفذ ولو قدر ان يحرمكم من رزقه لفعل ولكنه يقول حتى اذا نسوا ما ذكروا به فتحنا عليهم ابواب كل شيء حتى اذا فرحوا بما اوتوا اخذناهم بغتة صدق الله العظيم
    ولذلك اتقي الله يا من تعتقد ان الرزق بيدك انه بيد الحي الذي لا يموت

ايه يا جماعة للدرجادي محدش فاضي يا خسارة

الصورة الرمزية بابا لباس
    بابا لباس غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لست محترفا وسأكتفي بالمتابعة صامتا
    وفقك الله اخي

افتراضي رد:مطلوب متابع محترف زوايا سعرية لمتابعة شارتاتي

الباوند دولار
    انا حسبت من القاع 5427
    اول زاوية لقيتها ردت السعر 90
    الفاصل الزمني عملته 67 شمعة
    الزوج كسر زاوية 180
    هل هذا صحيح طبعا دا فريم الساعة
    الرسم في الملفات المرفقة
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة زوايا باوند اول.png‏  

الصورة الرمزية samerbaddar
    samerbaddar غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طرزان البرنس مشاهدة المشاركة
    الباوند دولار
    انا حسبت من القاع 5427
    اول زاوية لقيتها ردت السعر 90
    الفاصل الزمني عملته 67 شمعة
    الزوج كسر زاوية 180
    هل هذا صحيح طبعا دا فريم الساعة
    الرسم في الملفات المرفقة

السلام عليكم

جرب فاصل زمني 90 و لا تنسى ان تبدا الرسم من الفريمات الاكبر لتعرف اين انت فيجب البدا يومي من القاع 14812 اولا
    توقيع العضو
    ارقام محققة للكيبل باذن الله
    ارقام محققة لليورو باذن الله

الصورة الرمزية gashaweb
    gashaweb غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:مطلوب متابع محترف زوايا سعرية لمتابعة شارتاتي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مقولة جميلة : فاقد الشئ لا يعطي !!!

اخي الكريم دخل الموضوع الغالي samerbaddar وهو خير من يرد على استفساراتك حول زوايا جان هو ودكتور حمادة سلام

دمت بود،،،
    آخر تعديل بواسطة مراقب المنتدى ، 09-09-2013 الساعة 10:34 PM

الصورة الرمزية النسر الذهبى
    النسر الذهبى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا جماعة اهدوا هو انا عامل الموضوع دا علشان نتخانق لا ويا عم markov انا مش قاصد اني اهدد او ارهب حد انا قايل كلام واضح عاوز الكل يفهموا ان اللي عندوا معلومة وبيبخل بيها على حد دا عقابه على ربنا كبير ودا لاني مريت للاسف طول فترة تعلمي للفوركس منذ 3 سنوات بناس كانوا بيتعمدوا يضللوا الواحد على العموم ربنا كبير
    المهم سيبنا من الكلام دا كله خلينا في الزوايا الدكتور لما سألته ليه الشكل الدائري بيلمس 270 وبيرجع ل 180 واحيانا 90 وبعد كدا ينطلق ل 360 قالي راجع سلوك الاشكال انا عمال ادور عليها مش لاقيها يا ريت تقولهالي اكون شاكر

الشكل الدائري معروف بانه حركاته راليات سريعة وفي الغالب يتوقف عند الزاوية 270 اما يدور حولها فتره اي يتذبذب حول الزاوية او يرتد إلي الزاوية 180 وقد يمتد ارتداده إلي الزاوية 90 ثم ينطلق إلي الزاوية 360 وفي اغلب الأحيان يكسر الزاوية 360 بقوة فهو شكل عنيف

تحياتي
    آخر تعديل بواسطة النسر الذهبى ، 09-09-2013 الساعة 10:29 PM

الصورة الرمزية alameen911
    alameen911 غير متواجد حالياً عضو نشيط

يا جماعة اهدوا هو انا عامل الموضوع دا علشان نتخانق لا ويا عم markov انا مش قاصد اني اهدد او ارهب حد انا قايل كلام واضح عاوز الكل يفهموا ان اللي عندوا معلومة وبيبخل بيها على حد دا عقابه على ربنا كبير ودا لاني مريت للاسف طول فترة تعلمي للفوركس منذ 3 سنوات بناس كانوا بيتعمدوا يضللوا الواحد على العموم ربنا كبير
    المهم سيبنا من الكلام دا كله خلينا في الزوايا الدكتور لما سألته ليه الشكل الدائري بيلمس 270 وبيرجع ل 180 واحيانا 90 وبعد كدا ينطلق ل 360 قالي راجع سلوك الاشكال انا عمال ادور عليها مش لاقيها يا ريت تقولهالي اكون شاكر

تحية للجميع .. أخي الكريم موضوع سلوك الاشكال السعرية كثيرة وموضوعها كبير فإن رغبت ممكن أزودك بها ..

تحياتي

الصورة الرمزية المراقب العام
    المراقب العام غير متواجد حالياً مراقب المتداول العربي

الاخوة الاعزاء

نعتذر لكم عن حذف بعض المشاركات الخارجة عن سياق الموضوع والتي تتسبب في تشتت وعدم افادة اعضاء المنتدى ونرجو منكم الالتزام بسياق الموضوع والبعد عن المشاركات التي تحمل تهكم او سخرية

نشكر لكم تفهمكم وحسن تعاونكم معنا

تقبلوا تحيات المراقب العام

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى مشاهدة المشاركة

الشكل الدائري معروف بانه حركاته راليات سريعة وفي الغالب يتوقف عند الزاوية 270 اما يدور حولها فتره اي يتذبذب حول الزاوية او يرتد إلي الزاوية 180 وقد يمتد ارتداده إلي الزاوية 90 ثم ينطلق إلي الزاوية 360 وفي اغلب الأحيان يكسر الزاوية 360 بقوة فهو شكل عنيف

تحياتي
    يعني دلوقتي لو لقيت اول زاوية ردت السعر كانت 90 اعرف ان الشكل دا دائري ؟
    ولو دائري ابدأ اتعامل معاه ازاي بمعني ادخل بيع امتى وشرا امتى بعد الكسر ولا باللمس وعلى انهي زاوية

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alameen911 مشاهدة المشاركة

تحية للجميع .. أخي الكريم موضوع سلوك الاشكال السعرية كثيرة وموضوعها كبير فإن رغبت ممكن أزودك بها ..

تحياتي
    يا ريت يا اخي اكون شاكر ليك

يا ريت يا اخي اكون شاكر ليك
    تأمر أمر ولكن أسمحلي أن أفتح موضوع منفصل الان وأتمنى أن يفيدك ويفيد جميع الاخوة والاخوات

تحياتي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alameen911 مشاهدة المشاركة

تأمر أمر ولكن أسمحلي أن أفتح موضوع منفصل الان وأتمنى أن يفيدك ويفيد جميع الاخوة والاخوات

تحياتي
    اوك اخي ويا ريت لما تفتح الموضوع تبلغنا برابطه واتمنى ان تعم الفائدة على الجميع

الصورة الرمزية النسر الذهبى
    النسر الذهبى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يعني دلوقتي لو لقيت اول زاوية ردت السعر كانت 90 اعرف ان الشكل دا دائري ؟
    ولو دائري ابدأ اتعامل معاه ازاي بمعني ادخل بيع امتى وشرا امتى بعد الكسر ولا باللمس وعلى انهي زاوية
    الشكل الدائري لا يحترم زوايا وسلوك الأشكال كالشكل الثلاثي او الرباعي او السداسي .... فبالتالي يكون شكل دائري ولما يوصل عند الزاوية 270 نجده بدأت حركاته السريعة تهدأ واحيانا يتذبذب هنا ممكن تشتري باستوب نصف المسافة بين الزاوية 270 والزاوية 360 بهدف اول الزاوية 180 وهدف تاني الزاوية 90

طيب وجدته عمال يلف ويدور حول الزاوية 270 بحيث انه لا يذهب للزاوية 360 ولا يرتد إلي 180 هنا نعرف انه مش هيرتد إلي 180 وهيكمل للزاوية 360 بس بياخد فتره راحة عند الزاوية 270

اما ان ارتد كما حدث في اليورو يبقي احنا تمام وضرب الهدف الأول الزاوية 180 نبص علي احتكاكه بالزاوية 180 وده بيحدد هل هيكتفي بالأرتداد عندها ولا هيكمل للزاوية 90 يعني بتشوف هل لما وصل لل 180 وقف وعمل شموع عاكسه ولا اختراقها بسرعة ده بيحدد هيكمل لل 90 ولا لا

ولما يوصل لل 90 هنا بتدخل مع اتجاه الدورة بهدف الزاوية 360 او لو وجدته تباطئ وعمل شموع عاكسه من الزاوية 180 يبقي تدخل من ال 180 ومتستناش ال 90 وفيه ناس بتدخل علي طول بنصف العقد من الزاوية 180 والنصف التاني من الزاوية 90 لو وصلها والاستوب الزاوية 0

الشكل الدائري صعب التعامل معاه لانه عنيف ويحتاج للمرونه واللي ذكرته بالأعلي بناء علي ما تعلمته من مشاركات الدكتور حماده لذا راجع مشاركاته بعناية وراجع الشارتات القديمة والتحليلات القديمه وهتلقي كل حاجة واضحة وهيكون كانه تدريب مباشر ومش هتحتاج انك تسال عن اي حاجة فقط اجتهدوا في القرأة والتطبيق المباشر علي الشارتات القديمة والفرص القديمة اللتي طرحت في الموضوع

بالتوفيق
    آخر تعديل بواسطة النسر الذهبى ، 10-09-2013 الساعة 12:06 AM

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17