صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 20

الموضوع: اين العمالقه

الصورة الرمزية dr eurusd
    dr eurusd غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي اين العمالقه

يوم بعد يوم يزداد يقيني ان هذا المنتدي للتشتيت وليس للاضافه
    اين اصحاب اليورو ل 1.38 واين اصحاب الين ابو 90 واين واين واين واين واين
    ياريت المنتدي يعمل فلتره لهؤلاء وياريت الناس تبطل تفتي وترحمنا بقي
    وياريت يبقي في رقابه من اداره المنتدي للتوصيات والتحليلات ليس خوفا على سمعه المنتدي بل خوفا على اموال المسلمين

الصورة الرمزية EMAD-D-GANN
    EMAD-D-GANN غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr eurusd مشاهدة المشاركة
    وياريت يبقي في رقابه من اداره المنتدي للتوصيات والتحليلات ليس خوفا على سمعه المنتدي بل خوفا على اموال المسلمين
    هو مين اللي بالزبطاداك فتوى بصعود اليورو .
    تابع موضوعي وسوف تعرف اني كنت معين نقطة الانعكاس قبل اسبوع
    وراجع موضوع الاخ ابو ادم فهو ايضا قد دخل بيع على اليورو ونوه لللهبوط قبل اسبوع ايضا وكذللك الاخت رانيا وجدي
    اذن ما معنى موضوع حضرتك انا مش فاهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية dr eurusd
    dr eurusd غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا مش قصدي شخص بعينه بس حضرتك زي ما في 10 قالوا هبوط في 10 قصادهم قالوا صعود وانطلاق صاروخي وده بعينه التشتيت

الصورة الرمزية EMAD-D-GANN
    EMAD-D-GANN غير متواجد حالياً موقوف

انا مش قصدي شخص بعينه بس حضرتك زي ما في 10 قالوا هبوط في 10 قصادهم قالوا صعود وانطلاق صاروخي وده بعينه التشتيت
    اخي الكريم في ناس قبل شهر قالت انه هابط طب دلوقتي هبط وفي ناس اشترت من 10 يوليو وباعت نهاية يوليو
    المهم الفكرة هتلاقي ناس كده وناس كده المطلوب من اللي عاوز ياخد نصيحة وليس توصية ان يفلتر من ياخذ منه الاتجاه ثم يستخدم استراتيجة الخاصة
    تحديد الاتجاه ليس بالموضوع السهل

الصورة الرمزية VEVA
    VEVA غير متواجد حالياً عضو نشيط

معاك حق وما اكتر النوعية اللي بتتكلم عنها اللي متخيلين نفسهم في منتدى رياضي او منتدى فني ومش عارفين اننا في منتدى بنشتغل بفلوس والله اعلم بظروف كل واحد ووقت الخسارة الموضوع يضيع في الصفحات الخلفية ولو صدق صاحبه يرفعه بسرعة الصاروخ

الصورة الرمزية Abo Abdullah
    Abo Abdullah غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:اين العمالقه

كل عام وانت بخير يا اخي الغالي , سوف تجد ان في كل المنتديات والمواقع اختلاف في وجة النظر

والتحليل بل حتى البنوك فكل شخص يحلل بطريقه او بأخرى هذا السوق والطرق كثيره ولا تنتهي وكل

الطرق قابله للخطأ والصواب وواقع السوق هو الي يحدد مسار العمله ونحن نعلم ان الواقع دائما متغير

بالتالي لن تجد اي طريقه تعطيك نتائج 100% حتى لو اتبعت اكبر البنوك العالميه فممكن ترى البنك

يحلل عمله معينه في الصباح لكن سيفعل العكس بعد العصر مثلا وهذا كله يتوقف على الاخبار السياسيه

والاقتصاديه فهذا هو واقع السوق ويجب عليك ان تتقبله اذا اردت الاستمرار فيه , ونصيحتي لك ان

تتبع موضوع واحد او استراتيجيه واحده خصوصا اذا كنت مبتدأ لكي لا تشتت نفسك وتضيع اموالك

بالتجارب , وفقك الله يالغالي ورزقك ان شاء الله .

الصورة الرمزية basuoni
    basuoni غير متواجد حالياً عضو نشيط

لا يوجد ما هو اكيد فى هذا السوق ... يجب انت تعلم هذا جيدا
    من اكد لك ان السعر سيصعد هو اجتهاد شخصى من شخص مجتهد حاول توقع الحركه الحركه القادمه
    ومهما اكد الجميع على حركه سواء كانت هبوط او صعوط فهى فى النهايه اجتهادات قابله للخطاء ( الفوركس سوق كبييييير جدا )
    ............................................
    اما بالنسبه للعمالقه فهم مجتهدون اصرو على البقاء داخل السوق واجتهد ودرسو وافنو سنين من عمرهم حتى يتمكنو من الوصول للخبره التى تساعدهم على فلترة تحليلاتهم
    ليه بترمى اللوم على الناس
    ....................
    لو فاكر ان الموضوع سهل تبقى مخطئ
    حاول واتعلم ... المنتدى هنا للتعليم اولا وليس للتوصيات (( المنتدى مليان علم كتير وناس مبتتأخرش فى المعلومه على حد ))
    الفرق بس فى الخبره
    واتحداك واتحدى اى شخص يكون تحليله دائما 100% صحيح
    وحتى لو كان تحليله 80 % صحيح ممكن تلاقيه فى مجمل صفقاته خسران ( نتيجة الضغوط النفسيه وعدم تقسيم العقود بشكل جيد وعدم المقدره على ادارة راس المال )
    الموضوع متشعب ( ليس تحليلا فقط )
    ...................
    الخلاصه
    حاول تتعلم وتتعلم وتتعلم وجرب مره واتنين وتلاته
    وانظر بداخلك
    دور على اخطائك واسأل متتكسفش هتلاقى الف واحد يساعدك
    لحد ما تفهم نفسك وايه اللى ينفع معاك
    ايه اللى ينفع مع اسلوب حياتك
    ايه اللى ينفع مع عصبيتك
    ايه اللى ينفع مع ملل المتاجره والانتظار بالنسبالك
    ..............
    ومتلومش على حد كلنا هنا بنجتهد للوصول الى افضل التوقعات
    ............................
    تقبل خالص تحياتى

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

الاخ صاحب الموضوع
    ماذا لو اتفق كل المنتدى من اول صاحبه الاستاذ طلال السميرى مرورا بالاستاذ وليد الحلو وباقى العمالقة والمحترفين والمبتدئين والمتعلمين والرابحين والخاسرين وكللللللللللله على شراء اليورو
    ثم
    هبط اليورو هبوط صاروخى
    ماهو هو تعليقك على هذه الحالة ؟؟

الصورة الرمزية SHINOBI
    SHINOBI غير متواجد حالياً عضو نشيط

أخي الكريم لا يوجد عمالقة في هذا السوق كان من كان

بالنسبة لاختلاف الآراء ، فهذا أمر أكثر من طبيعي و منطقي جدا و على أساسه الدنيا كلها بتتحرك مش سوق الفوركس بس

الصورة الرمزية عباس 1
    عباس 1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كلام سليم اخي بسيوني انا دخلت المنتدى في 2008 واستمريت عامين اتبع توصيات واراء القدامى وخسرت عشرات الالاف من الورق الاخضر حتى دعيت على من اسس المنتدى وهجرته ثم عدت اليه تلميذا ينبش المشاركات المفيدة وما اكثرها لمن يبحث فوصلت وتعلمت وكانت البداية من موضوع للاخ اسامة عبده يشرح فيها الفيبوناشي فوجدت ان التحليل علما بسيطا ليس معقدا كما كنت اظن ولم ازد على ذلك الا السلوك السعري فقط ولله الحمد لست محتاج لراي او توصية من احد .. لا اقول الان صرت اربح لكن استطيع ان اقول لا اخسر الا ما وضعت في حسباني احتمال خسارته .. ومرحلة انتظار انقلاب الوضع بالدعاء انتهت
    اذن فانا من اساء استخدام المنتدى في البداية ...

همسة لكل مبتديء في هذا السوق : لو بدات تتعلم اجزم لك انك في اليوم الاول ستفهم كل الطلاسم والرموز التي يتحدث بها من تظن ان الوصول الى مستواهم مستحيل وفي السنة الاولى ستجاريهم وربما تتفوق عليهم ان كان لديك حدس تجاري اقوى منهم

الصورة الرمزية science
    science غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد:اين العمالقه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس 1 مشاهدة المشاركة
    كلام سليم اخي بسيوني انا دخلت المنتدى في 2008 واستمريت عامين اتبع توصيات واراء القدامى وخسرت عشرات الالاف من الورق الاخضر حتى دعيت على من اسس المنتدى وهجرته ثم عدت اليه تلميذا ينبش المشاركات المفيدة وما اكثرها لمن يبحث فوصلت وتعلمت وكانت البداية من موضوع للاخ اسامة عبده يشرح فيها الفيبوناشي فوجدت ان التحليل علما بسيطا ليس معقدا كما كنت اظن ولم ازد على ذلك الا السلوك السعري فقط ولله الحمد لست محتاج لراي او توصية من احد .. لا اقول الان صرت اربح لكن استطيع ان اقول لا اخسر الا ما وضعت في حسباني احتمال خسارته .. ومرحلة انتظار انقلاب الوضع بالدعاء انتهت

همسة لكل مبتديء في هذا السوق : لو بدات تتعلم اجزم لك انك في اليوم الاول ستفهم كل الطلاسم والرموز التي يتحدث بها من تظن ان الوصول الى مستواهم مستحيل وفي السنة الاولى ستجاريهم وربما تتفوق عليهم ان كان لديك حدس تجاري اقوى منهم

الصورة الرمزية ABO ZAID
    ABO ZAID غير متواجد حالياً قلم متميز عن شهر مايو 2014

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basuoni مشاهدة المشاركة

لا يوجد ما هو اكيد فى هذا السوق ... يجب انت تعلم هذا جيدا
    من اكد لك ان السعر سيصعد هو اجتهاد شخصى من شخص مجتهد حاول توقع الحركه الحركه القادمه
    ومهما اكد الجميع على حركه سواء كانت هبوط او صعوط فهى فى النهايه اجتهادات قابله للخطاء ( الفوركس سوق كبييييير جدا )
    ............................................
    اما بالنسبه للعمالقه فهم مجتهدون اصرو على البقاء داخل السوق واجتهد ودرسو وافنو سنين من عمرهم حتى يتمكنو من الوصول للخبره التى تساعدهم على فلترة تحليلاتهم
    ليه بترمى اللوم على الناس
    ....................
    لو فاكر ان الموضوع سهل تبقى مخطئ
    حاول واتعلم ... المنتدى هنا للتعليم اولا وليس للتوصيات (( المنتدى مليان علم كتير وناس مبتتأخرش فى المعلومه على حد ))
    الفرق بس فى الخبره
    واتحداك واتحدى اى شخص يكون تحليله دائما 100% صحيح
    وحتى لو كان تحليله 80 % صحيح ممكن تلاقيه فى مجمل صفقاته خسران ( نتيجة الضغوط النفسيه وعدم تقسيم العقود بشكل جيد وعدم المقدره على ادارة راس المال )
    الموضوع متشعب ( ليس تحليلا فقط )
    ...................
    الخلاصه
    حاول تتعلم وتتعلم وتتعلم وجرب مره واتنين وتلاته
    وانظر بداخلك
    دور على اخطائك واسأل متتكسفش هتلاقى الف واحد يساعدك
    لحد ما تفهم نفسك وايه اللى ينفع معاك
    ايه اللى ينفع مع اسلوب حياتك
    ايه اللى ينفع مع عصبيتك
    ايه اللى ينفع مع ملل المتاجره والانتظار بالنسبالك
    ..............
    ومتلومش على حد كلنا هنا بنجتهد للوصول الى افضل التوقعات
    ............................
    تقبل خالص تحياتى
    السلام عليكم

اوجزت فاصبت بسيوني

اخي دكنور يورو بصفتك انك دكتور هل يمكن ان تعطينا اتجاه اليورو لمدة شهر تقريبا

التحليل من اسمه تحليل ربما يصيب ربما يخطى كما قال بسيوني هذا سوق كبير

عندما تريد ان تدخل في عملة معينة ربما تجلس ساعات وساعات تحلل بالنهاية يوجد خيارين فقط بيع او شراء عندما ان تريد ان تبيع مثلا ياخذ الامر منك ثانية فقط بعد ان حللت ساعات

اختر طريقتك في المضاربة بالنهاية هذا السوق بالنسبة لي سهل اذا اجتمعت امور معينة وهي ادارة راس المال واختيار نقطة الدخول الامنة باستوب امن

وبانتظار تحليلك يا دكتور اليورو

الصورة الرمزية basuoni
    basuoni غير متواجد حالياً عضو نشيط

انا الحمد لله من البدايه مكنتش بدور على مكسب قد ما كنت بدور على وظيفه تانيه ... دائما ما يروادنى هاجس مرعب انى مش هكمل فى عملى الحالى .... لانى مش مرتاح فيه ... ومن هنا كنت بحاول اتعلم ...
    كنت زمان لما اقراء تحليل فنى على اى موقع .. ابقى منبهر واقول الناس دى جامده... هو الواحد ممكن يبقى زيهم فى يوم من الايام
    وتلاقى الصدمه لما التحليل الفنى يطلع غلط
    طب مين الصح اللى مبيغلطش ... دورت كتير ورا مواقع كتير وبنوك وفى النهايه بلاقى التحليل مش دايما بيبقى صح
    ....................
    وابتديت اتعلم وحاولت كتير انى ابقى زى الناس اللى بتحلل على المواقع .. والحمد لله بقيت بعرف احلل واعمل تقارير
    وزيى زى اكبر موقع للفوركس .. مش على طول التحليل بيبقى صح ... بس عشان انا اللى عامل التحليل ببقى حاطط احتمالات للخساره والانعكاس وامتى اخرج

...................
    اتعذبت شويه على ما قدرت اترجم التحليل لصفقات ناجحه ... ودى اهم نقطه
    سعات الخوف والكسل .. بيخلى الواحد يقفل على مكسب قليل
    لانك طول ما انت مستمر فى الصفقه لازم تفضل مستمر فى التحليل اليومى ومتابعة الاخبار والمستجدات لحد ما توصل للهدف النهائى .. الموضوع مرهق جدا
    ..................
    بس اللى اكتشفته بقى انى لما ابقى فى صفقه كسبانه ببقى نفسيا مرتاح .. ونفسيا بيبقى فى بعض الاستهتار فى التحليل ناتج عن بعض العوامل النفسيه ( غرور + ثقه زياده + طمع + فرحه بالمكسب ) وتلاقى الصفقه عكست عليك
    نفس القصه لو ما اشتغلتش بأستوب واعتمدت على التعزيز .. التحليل بيبقى مختلف ... عوامل نفسيه زعيمها هو الخوف ويدوب تقفل على خساره تلاقى السعر رجع تانى
    ,, اما بقى لو بتحلل وانت خارج السوق الملل بيبقى بيقطع فى نفسيتك هتموت نفسك وتدخل وتحس انك بتختلق فرص من مفيش ... بتتلكك يعنى عشان تدخل
    ..................................................
    كلها عوامل نفسيه ... الخبره والممارسه المستمره مع اسلوب عمل ثابت .. بتقدر تتغلب عليها كويس
    ...............
    وتبداء تدخل فى مرحله عدم الخساره( السيطره على الخسائر ) الحمد لله وصلتلها
    ومن بعدها مرحلة ( تعزيز المكاسب ) لسه بحاول معاها
    .......................................
    الموضوع صعب شويه ( البورصه دى بتفرز اسواء ما فى داخل البنى ادم )
    ...................
    عشان كده بقول لا يوجد سر
    انظر فى داخلك

الصورة الرمزية Mr GBPCHF
    Mr GBPCHF غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة + حســـــون + مشاهدة المشاركة
    أخي الكريم لا يوجد عمالقة في هذا السوق كان من كان

بالنسبة لاختلاف الآراء ، فهذا أمر أكثر من طبيعي و منطقي جدا و على أساسه الدنيا كلها بتتحرك مش سوق الفوركس بس

الصورة الرمزية عبدالرحمن محمد
    عبدالرحمن محمد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

عمالقه

ههههههههههههههههههه
    اللهم اني صائم

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17