النتائج 1 إلى 11 من 11
    الصورة الرمزية mohamedh
    mohamedh غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي هل يوجد بنوك مصرية تتعامل فى سبائك الذهب

هل يوجد بنوك مصرية استطيع عن طريقها شراء سبائك ذهب بسعر البورصة العالمية كما يوجد فى دبى ؟

الصورة الرمزية mohamedh

معقولة ولا رد يجماعة هو السؤال صعب ولا ايه

الصورة الرمزية moh.gahmy
    moh.gahmy غير متواجد حالياً عضو نشيط

والله اخى كان بودى مساعدتك لكن للاسف لا اعرف يوجد ام لا
    ولكن فى اعتقادى الشخصى انه لا يوجد
    ممكن تكلم احد البنوك وليكن العربى الافريقى على 19555 وتتاكد هل يوجد لديهم ام لا
    تقبل خالص تحياتى

الصورة الرمزية صلاح الدين الفوركساوى
    صلاح الدين الفوركساوى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أعتقد أخى انه لايوجد فى اى مكان فى العالم غير دبى فقط

والله أعلم

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

دبي مركز تجارة عالمي يا اخواني في فرق كبير بينها وبين باقي المدن السبب كبير جدا اولا موقعها الجغرافي الرهيب من عدة نواحي ثانيا سياسة الانفتاح الاقتصادي يوجد شركات كبيرة وكثير في دبي عالمية تمارس اعمالها من هناك كما اسلفت العامل الجغرافي له اثر كبير جدا
    تقبلوا خالص تحياتي
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية عبدالعزيز اليمني
    عبدالعزيز اليمني غير متواجد حالياً قلم متميز عن شهر مارس 2014

افتراضي رد:هل يوجد بنوك مصرية تتعامل فى سبائك الذهب

في موقع اسمه http://www.sabayek24.com/ وانا اسف من المراقب لوضع الموقع وانا عارف التعامل على الذهب حرام وعارف ايضا محد هيتفيد منها بس هذا الموقع غريب يتم الشراء والبيع بسعر السوق زي المحلات ارجو من يعرف اكثر عن هذه الموقع ان يتم الرد وانا عارف اخي عرابي هيجاوبني ماشاء الله عليه خبرة
    تحياتي لك

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالعزيز اليمني مشاهدة المشاركة
    في موقع اسمه http://www.sabayek24.com/ وانا اسف من المراقب لوضع الموقع وانا عارف التعامل على الذهب حرام وعارف ايضا محد هيتفيد منها بس هذا الموقع غريب يتم الشراء والبيع بسعر السوق زي المحلات ارجو من يعرف اكثر عن هذه الموقع ان يتم الرد وانا عارف اخي عرابي هيجاوبني ماشاء الله عليه خبرة
    تحياتي لك
    هلا وغلا باخي الكينج عبدالعزيز
    للاسف هذا الموقع اولمرة اعرف عنه بس في شركات اخرئ اجنبية توفر الخدمة ايضاء ما تحضرني الاسماء الان لكن يوجد عدة شركات تقوم بخدمة بيع الذهب وبعضهم يوصله لك بالنواقل الجوية بس تكلفتهم بتكون عالية في حالة اشتريت الذهب منهم وطلبته توصيله الافضل دوما انك تروح تشتري سبائك صغيرة توجد غالبا في كل المدن العربية وتحطها في خزينة مع البنك الذئ تملك معه حساب مثلا معظم البنوك يوفروا خدمة خزائن مؤمنة ومحمية جدا تشتري الذهب في شكل سبائك وتضعه في خزانة البنك افضل من المخاطرة بحفظه في المنزل وتنتظر حتئ تحتاج لبيعه وتبيعه بسعر افضل ان شاء الله الاستثمار بالذهب هو الامن والافضل حاليا حتئ افضل من العقار السكني او التجاري في راي رغم اني اجد كثير من المعارضين لهذا الامر
    تقبلوا خالص تحياتي
    آخر تعديل بواسطة ابو لاما ، 11-05-2013 الساعة 11:24 AM
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية Leonardo
    Leonardo غير متواجد حالياً عضو نشيط

حاول تنزل الصاغة و تسأل هتلاقى فيه سبائط صغيرة و مش بياخدوا عليها مصنعية بس معرفش سعرها بيبقى متوافق مع سعر الدهب العالمى ولا بيمشوها على مزاجهم زى المحلات العادية ما بتعمل

الصورة الرمزية mohamedh

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالعزيز اليمني مشاهدة المشاركة
    تحياتي لك
    لموقع دة موقع تداول على الذهب والفضة يعنى ممكن تشترى اونصة الذهب بسعرها الحالى دلوقتى وتستنى اما يرتقع سعرها وتبيعها تانى للشركة وتكسب انت الفرق وممكن تشتريها انت وتاخدها من الشركة بس دة موال كبير الاول لازم تشتريها بدولار واللوقتى الموضوع دة مشكلة مش هتلاقى دولار اللوقتى فى السوق وبعدين تروح تحط ثمنها فى بنك سى اى بى وبعد 5 ايام يبعدولك يقولولك تعالا خد السبيكة وبيخدم عليها خمسين دولار مصنعية بالاضافة لنص فى المية من تمن السبيكة عمولة

الصورة الرمزية mohamedh

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عرابي مشاهدة المشاركة
    دبي مركز تجارة عالمي يا اخواني في فرق كبير بينها وبين باقي المدن السبب كبير جدا اولا موقعها الجغرافي الرهيب من عدة نواحي ثانيا سياسة الانفتاح الاقتصادي يوجد شركات كبيرة وكثير في دبي عالمية تمارس اعمالها من هناك كما اسلفت العامل الجغرافي له اثر كبير جدا
    تقبلوا خالص تحياتي
    يجماعة البنوك اللى تقدر تشترى منها ذهب مش فى دبى بس وكمان فى السعودية وبنك الراجحى بيقدم الخدمة ديه يس للاسف ملوش فرع فى مصر واللوقتى فى دول ممكن تصرف منها الذهب من ماكينة atm مش عارف اشمعنا فى مصر يعنى بس انا دورت كتير فى البنوك ملقتش وبعد البحث لقيت فى قانون البنوك ان ممنوع على اى بنك التعامل او المضاربة على الذهب للاسف احنا متاخرين كتير

الصورة الرمزية mohamedh

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo مشاهدة المشاركة
    حاول تنزل الصاغة و تسأل هتلاقى فيه سبائط صغيرة و مش بياخدوا عليها مصنعية بس معرفش سعرها بيبقى متوافق مع سعر الدهب العالمى ولا بيمشوها على مزاجهم زى المحلات العادية ما بتعمل
    على حد علمى ان مفيش ذهب او سبائك من غير مصنعية وكمان مفيش اسعار فى مصر متوافقة مع سعر الذهب العالمى يعنى تيجى تشوف اسعار الذهب فى مصر بالتليفزيون او الجرائد تلاقيها ااقل بكتير من سعر السوق لان الحكومة بتحسب بسعر العالمى بسعر الدولار بالبنوك والسوق بيحسب بالسعر الدولار فى السوق السوداء.. المتحكم الرئيسى فى سعر الذهب فى مصر الصاغة او بالاصح السوق مفيش رقابة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17