النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: عندى مشكلة

الصورة الرمزية loaaymhmd
    loaaymhmd غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي عندى مشكلة

عندى مشكلة و هى انى عايز افتح حساب فى شركة fxcm المهم انا خلصت الاوراق و فتحت الحساب فاضل انى امول الحساب و جيت علشان ابعت الحوالة قالولى لازم يكون حسابك دولارى فى البنك الاهلى و سألت على الحساب الدولارى قالى ان لازم يعدى فترة 6 شهور عليه علشان اقدر احول منه حضراتكم شايفين ان اية الحل و انا لسه عارف ان فى حاجة اسمها فيزا انترنت من كريدي اجريكول ممكن دى اتعامل بيها مع شركة fxcm و لا مش هينفع و لا اية الحل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ارجو الرد

الصورة الرمزية mhk720
    mhk720 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ممكن تحل هذه المشكله فى انك تشحن فلوسك بالمصرى بس لم تيجى تسحب هتسحب بالمصرى
    وده فى الاول و الاخر يتوقف انت هتدخل تحت اى وسيط دى بتكون اتفاقات بين الشركة و الوسيط الا انت داخال معاه
    لو داخال مع الشركة مباشرتا تواصل مع الدعم واسالة

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

جرب تسأل في بنك أخر عن شروط التحويل مثل بنك بلوم أوpiraeus أو جريدي أجريكول

بخصوص فيزا الإنترنت المدفوعة مقدما FXCM لا تقبلها للأسف ،
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية batttot
    batttot غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الكريم للاسف بعد الثوره البنك المركزي منع تحويل اي مبلغ من اي حساب بالدولار قبل مرور ستة اشهر علي تاريخ فتح الحساب واكبر مبلغ يمكن تحويله هو 10000 عشرة الالف دولار ولكي اقول لك الخلاصه

البنك الاهلي لابد مرور ستة اشهر علي الحساب واقل مبلغ لفتح الحساب اعتقد 100 دولار او تزيد قليلا
    بنك hsbc لابد مرور ثلاثة اشهر واقل مبلغ لفتح الحساب 2000 دولار
    بنك cib لابد مرور ثلاثة اشهر علي فتح الحساب واقل مبلغ للحساب 1000 دولار
    وهذه الثلاث بنوك القويه التي ارتاح في التعامل معها

ولديك اختيارات اخري مثل
    بنك بي ان بي لا انصح به مطلقا يشترط مرور ثلاثة اشهر والعموله للتحويل مرتفعه بصورة خرافيه تصل الي 120 دولار علي الالف وقل مبلغ لديهم هو 1000 دولار للحساب
    بنك كريدي اجريكول اقل مبلغ لفتح حساب 500 دولار ولا يشترط مرور شهور فقط يمكن التحويل منه بعد 10 ايام من فتح الحساب وعمولته عاديه ولا انصح به لانه سيء جدا جدا في خدمات التحويل لانه بعد التحويل قد تأخذ الحواله شهر ولا تصل الي الجهة المرسله ليها

واخيرا وهو نصيحتي من خبره شخصية بعد البحث عن حلول بديله

بنك بيروس وهو يشترط 200 دولار حد ادني لفتح الحساب والعموله 35 دولار ويمكنك التحويل من حسابك لاي جهة بعد فتح الحساب ب10 ايام عمل والحواله تصل خلال خمسة ايام عمل

والكلام الذي اقوله هو من خبره شخصية في التعامل مع هذه البنوك لذلك اذا كان البملغ كبير انصحك بالبنك الاهلي او hsbc او cib لانها فعلا بنوك لا غبار عليها في التعامل اما لو كان المبلغ قليل انصحك ببنك بيروس لانه سوف يوفي بالغرض ويوفر الوقت

الصورة الرمزية batttot
    batttot غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بخصوص الفيزا انا سألت في البنك الاهلي علي الفيزا انترنت للبنك الاهلي ........ للاسف هي للشراء فقط من علي الانترنت ولا تصلح للمعاملات البنكيه لانه ممكن ببساطه تجد ان الشركه ترفض ان تسحب الاموال المودعه في حسابك عن طريق طريق الفيزا الا من خلال نفس الفيزا وللاسف فيزا الانتر نت لا تصلح لتلقي الاموال عليها هي فقط للشراء من الانترنت ...... وهذا كان رد احد موظفي خدمة العملاء في البنك الاهلي ان الفيزا هي للشراء فقط وليس لاستقبال الاموال لذلك افضل الحلول للتعامل في الفوركس هو الحوالات البنكيه .......اتمني اكون قد افدتك اخي الكريم واتمني لك التوفيق

الصورة الرمزية أبو فاطنة
    أبو فاطنة غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

من مصر تقدر تربط حسابك البنكي بالويسترن يونيون
    تحول عن طريق الويسترن يونيون
    حسب علمي FXCM لا تمانع

الصورة الرمزية loaaymhmd
    loaaymhmd غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا لردودكم جميعا و ان شاء الله احاول مع بنك بيروس لعل و عسى لو مش كده مفيش حل هيبقى قدامى غير انى استنى فترة ال6 شهور مفيش قدامى حل تانى لأنى مش عايز الجئ لوسيط

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17