صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 16
    الصورة الرمزية ronny
    ronny غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي موضوع للنقاش هام جدا لجميع المهتمين بالاكسبيرتات دعوة خاصة للأخ مستر دولار والأخ جميل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تحياتي لجميع اخواني واخواتي في هذا القسم العظيم واخص بالذكر الاخ جميل والاخ مستر دولار واشكرهم مره اخري علي مجهودهم العظيم في هذا القسم ومحاولتهم مساعده اخوانا اصحاب الافكار سواء الفاشلة او الناجحة فهم لا يميزون وبصراحة انا لا اري قسم في المنتديات العربيه كلها افضل من هذا القسم حيث مساعده الأخر

اما بعد ::: انا هفتح موضوع مهم جدا واتمنا من الله تعالي ان يكون فيه حلول لمشكلة كبيرة جدا بتواجه جميع الي بيحاولو يتوصلو لحاجة بالاكسبيرتات واعتقد ان الاكسبيرتات مهمه جدا في سوق الفوركس ليس فقط لان ممكن اننا نتركها تعمل 24 ساعه بدون متابعه ولاكن لفلتره الفرص والتاكد من نجاح الطرق علي المدي الطويل يعني انا زمان لما كنت بحب اشوف طريقة واختبرها برجع بالشارت وبرهق نفسي في حساب الفرص ومرة قعدت يومين اراجع نسبة نجاح طريقة ما

فا الاكسبيرت ان كان بسيط فا بياخد في ايد المبرمج ساعه مثلا وبيوفر علينا احنا ايام لاكن دلوقتي فيه مشكلة مهمه جدا

انت بتجيب الطريقة وبتطلبها والمبرمجين جزاهم الله خير بينفزوها تيجي تفتح الشارت تعمل باك تيست تلاقي نتائج تيجي تفتح الاكسبيرت علي سيرفر وتشغله يومين تلاقي نتائج تعمل عليه باك تيست تاني بالنتائج الي اتحققت لايف علي الشارت تلاقي النتائج مختلفة سواء بالسلب او بالأيجاب

طيب مهو دا مؤثر جدا وان مكنش فيه حل للمشكلة دا معناها ان الاكسبيرت اصبح ملهوش لزمة واصبح احنا لازم كل طريقة نرجع ونعملها باك تيست يدوي مرة تانية ونقعد ايام نحسب في الفرص ويا سلام لو كانت الطريقة اسكليبنج كدا هتبقا دمار وخراب طيب احنا نعمل اية

احد الاخوة هيقول المشكلة في سبريد الشركة طيب لو كان فعلا المشكلة في سبريد الشركة وانا اشك فيها طيب ايه الحل

انا عايز لما اجي اعمل باك تيست النتائج الي تظهرلي هي تكون النتائج الواقعية النتائج الحقيقية علشان دا هيوفر عليا كتير من الجهد

ومش هنسبب ارهاق كبير للمبرمجين في عمل تعديلات نتيجة لوهمية النتائج يعني انا دلوقتي عملت اكتر من اكسبيرت

واجي ابص علي النتائج الاقيها كذا ابحث عن نقاط الضعف واحلها واعمل التعديلات المناسبة الي المفروض نظريا تطلع النتائج ايجابيه واعمل باك تيست الاقيها سلبيه بردو

مع ان المنطق والعقل بيقول ان المفروض النتائج تكون ايجابيه

لاكن للاسف عمليا النتائج مش زي المنطق والعقل ما بيقول كمثال لو انا مثلا عندي اكسبيرت فتح صفقة بيع الساعه 2 بتوقيت المنصة وبستوب 20 نقطة وبهدف 20 نقطة والسعر هبط لحد 15 نقطة وبعدين صعد وضرب ستوب 20 نقطة

طيب لو انا جيت عملت تعديل وروحت عامل الهدف 12 نقطة والستوب 20 نقطة واجي اعمل باك تيست تاني الاقيه ضرب ستوب بردو طيب ليييييييه ؟؟؟؟ مش المفروض المنطق والعقل بيقول انه هيجيب الهدف ؟؟؟؟

دا محصلش معايا بس انا بديلكم مثال للي بيحصل

طيب هقولك علي حاجة عملتها النهاردة انا كنت بجرب في اكسبيرت المهم مشغله علي سيرفر مأجرة ودافع فيه فلوس الي شكلها راحت عليا هههههههه بسبب الاخطاء دي الي قرفاني يعني انا بقول طيب ليه بقا اعمل اكسبيرت طالما لما هشتغل بيه واعمل باك تيست النتائج بتاعته مش دقيقة وفي نفس الوقت انا مش هستحمل ااجر سيرفر لشهور علشان اجرب اكسبيرت لو فيه ناس معاها الاغلبيه ممعهاش اقل سيرفر ب 18 دولار يعني بتقريبا 140 جنية يعني علشان ااجره 6 شهور اجرب عليه حاجات يا هتنجح يا هتفشل محتاج 840 جنية ودا صعب جدا علشان شوية تجارب ادفع المبلغ دا او حد غيري يدفع المبلغ دا

المهم نرجع للحوار انا ماجر سيرفر وبجرب اكسبيرت المهم جيت بصيت علي نتائج الاكسبيرت الايف لقيتها ارباح 15 دولار

وجيت عملت بقا باك تيست لقيت ان الارباح بس 8.8

طيب مهو كدا فيه فرق كبير جدا يعني قرب يوصل للنص طيب الواحد يعمل اية علشان يخلي الباك تيست هي هي النتائج لايف

يا جماعة بجد لو فيه حل فا دا هيريح المبرمجين لان ساعتها معالجة الاكسبيرتات هتبقا واضحة لان نقاط الضعف والقوة واضحة من خلال الباك تيست

وفي نفس الوقت هيريحنا احنا لما نيجي نعمل باك تيست للاكسبيرت مع العلم الباك تيست الي كنت بعمله علي منصة 5 ارقام

طيب هقول علي حاجة كمان النتائج بتختلف من منصة للتانية يعني انا لما عملت الباك تيست علي المنصة الي شغال عليها وجيت عملت باك تيست علي منصة شركة اخري بنفس القيم والمواصفات

لقيت ان النتائج خسائر كبيرة جدا قولت المنصة الاولانية ارحم

ممكن حلول للي بيحصل وتفسيرات واقعية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية Jmeel
    Jmeel غير متواجد حالياً عضو نشيط

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    انت وصلت لمربط الفرس كما يقال ، وأزيدك من الشعر بيت ، من أمس بدخل المنتدى اقرأ المشاركات واخرج ماليش نفس لا أرد ولا اشتغل اي حاجه ، عارف ليه ؟؟ كله بسبب الباك تيست . تلاقيه في منصة بينفذ صح ومنصة بيغلط وكلها 5 ارقام ، وبيقفل بزيادة او نقص اكثر من سبع نقاط من المحدد ، وكل المبرمجين بيعانو من الكلام ده وعارفينه ، المهم اذا عايز تعرف الأكسبيرت سليم في تنفيذ الفكرة وبيربح مافيش غير حلين حساب ديمو يتحط عليه ويتراقب التنفيذ فأذا كان سليم حتتأكد بعدها اذا كانت الفكرة التي بني عليها الأكسبيرت مربحة ولا بتخسر بعدها الحل التاني بتجربته على حساب حقيقي . تحياتي لك ولكل من يفكر ويبحث مثلك .
    توقيع العضو
    اعتذر لمن لن أتمكن من تنفيذ طلبه بسبب عدم قناعتي بالفكرة

الصورة الرمزية ronny

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jmeel مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    انت وصلت لمربط الفرس كما يقال ، وأزيدك من الشعر بيت ، من أمس بدخل المنتدى اقرأ المشاركات واخرج ماليش نفس لا أرد ولا اشتغل اي حاجه ، عارف ليه ؟؟ كله بسبب الباك تيست . تلاقيه في منصة بينفذ صح ومنصة بيغلط وكلها 5 ارقام ، وبيقفل بزيادة او نقص اكثر من سبع نقاط من المحدد ، وكل المبرمجين بيعانو من الكلام ده وعارفينه ، المهم اذا عايز تعرف الأكسبيرت سليم في تنفيذ الفكرة وبيربح مافيش غير حلين حساب ديمو يتحط عليه ويتراقب التنفيذ فأذا كان سليم حتتأكد بعدها اذا كانت الفكرة التي بني عليها الأكسبيرت مربحة ولا بتخسر بعدها الحل التاني بتجربته على حساب حقيقي . تحياتي لك ولكل من يفكر ويبحث مثلك .
    وعليكم السلام اخي جميل والله كلامك مهم

لاكن ليه مفيش حل يعني حضرتك اتكلمت بردو علي نفس المشكلة والي هي واقعيه فعلا وللاسف مش عارف الناس مبتتكلمش عليها علشان ميعرفوهاش ولا يعرفوها ومكسلين يبحثو عن الحل

اخ جميل حضرتك قولت الحل الوحيد اني اجربه يا علي حساب ديمو يا علي حساب حقيقي طيب مهو فيه مشكلة هنا وهي اني قولت انا مش مستعد ااجر سيرفر لمدة 6 شهور علشان اجرب حاجة يا تفشل يا تنجح بصراحة دا صعب جدا كل ما الواحد يكتشف حاجة ويحب يجربها ياجرلها سيرفر ممكن الكلام دا متوفر مع غيري لاكن مع الاغلبيه لا

فا دلوقتي علشان نوفر الوقت والمجهود لازم يكون فيه حل

خاصة ان اغلب الطرق دلوقتي الي بيعتمد عليها الاكسبيرتات اسكليبنج وفرق نقطة او نقطتين دا يقلب الموازين

الصورة الرمزية ecash
    ecash غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:موضوع للنقاش هام جدا لجميع المهتمين بالاكسبيرتات

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ronny مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام اخي جميل والله كلامك مهم

لاكن ليه مفيش حل يعني حضرتك اتكلمت بردو علي نفس المشكلة والي هي واقعيه فعلا وللاسف مش عارف الناس مبتتكلمش عليها علشان ميعرفوهاش ولا يعرفوها ومكسلين يبحثو عن الحل

اخ جميل حضرتك قولت الحل الوحيد اني اجربه يا علي حساب ديمو يا علي حساب حقيقي طيب مهو فيه مشكلة هنا وهي اني قولت انا مش مستعد ااجر سيرفر لمدة 6 شهور علشان اجرب حاجة يا تفشل يا تنجح بصراحة دا صعب جدا كل ما الواحد يكتشف حاجة ويحب يجربها ياجرلها سيرفر ممكن الكلام دا متوفر مع غيري لاكن مع الاغلبيه لا

فا دلوقتي علشان نوفر الوقت والمجهود لازم يكون فيه حل

خاصة ان اغلب الطرق دلوقتي الي بيعتمد عليها الاكسبيرتات اسكليبنج وفرق نقطة او نقطتين دا يقلب الموازين
    السلام عليكم ورحمه الله
    تحية طيبة للجميع

اخي هذا رابط موقع اختبار اكسبيرتات
    اضغط هنا

يوجد مواقع لاختبار الاكسبيرتات على النت وبرامج اختبار اكسبيرتات تحتاج الى بحث في جوقل او يوتيوب
    لاكن الاكسبيرتات الناجحة تستخدم api لتنفيذ الاومر وبرامج تحليل خاصة تم تصميمها لهم وهي ترسل الاومر بعد التحليل
    الميتاتريد لن يعطيك نتائج صحيحة في الاختبار او في مكان فتح الصفقات واغلاقها

مع تمنياتي للجميع بالتوفيق
    لاتنساني من دعائك

الصورة الرمزية ronny

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ecash مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله
    تحية طيبة للجميع

اضغط هنا

يوجد مواقع لاختبار الاكسبيرتات على النت وبرامج اختبار اكسبيرتات تحتاج الى بحث في جوقل او يوتيوب
    لاكن الاكسبيرتات الناجحة تستخدم api لتنفيذ الاومر وبرامج تحليل خاصة تم تصميمها لهم وهي ترسل الاومر بعد التحليل

لاتنساني من دعائك
    بدايتا جزاك الله كل خير يا اخي

هل المواقع دي مضمونة فعلا وبتدي نتائج واقعيه ومؤكدة ؟؟؟؟

وهل فيه مواقع مجانية

لان المواقع غير مجاني
    آخر تعديل بواسطة ronny ، 31-03-2013 الساعة 02:25 PM

الصورة الرمزية turkm
    turkm غير متواجد حالياً عضو نشيط

شكرا ليك يا أخي لفتحك هذا الموضوع للنقاش المنطقي
    برأيي الشخصي إكسبيرتات الإسكالبيج دائما سوف تعطيك نتائج مختلفة إما بسبب إختلاف المنصات وبالتالي إختلاف المواقيت أو أختلاف البروكر وبالتالي إختلاف السبريد ناهيك عن جودة البيانات التي تقوم بالفحص عليها
    وعلى هذا الاساس لا أرى حلا أبدا لإكسبيرتات الإسكالبيج إلا مع فحصها على حساب ديمو لايف مثل ما ذكر الاخ جميل ومن ثم فحصها على حساب حقيقي أو لا بد لك من تأجير سيرفر وهذا ماتحاول إيجاد حل له

مشكلة الإسكالبيج أنه يعتمد على الدخول السريع والخروج السريع فإذا تناسينا جميع المشاكل التي ممكن أن تحدث فبطأ الانترنت من حين إلى آخر ربما سيؤدي سلبا على النتائج وبالتالي الحكم غير الصحيح على الإكسبيرت يعني ممكن ان تجد إكسبيرتك (الإسكالبيج) نتائجه رهيبة أحيانا وأحيانا أخرى سيئة على نفس العملة ونفس البروكر والمنصة ووووو فقط بسبب بطأ الانترنت

وعلى هذا الاساس لا أرى إكسبيرت ناجح إلا إذا كانت أهدافه تتعدى 100 نقطة والستوب (أضعف الايمان) أن يكون بالمثل وليس الضعف وان لايعتمد على التريلنج ستوب

يعني بالمختصر فقط هدف وستوب

ولذلك لانرى أبدا أبدا إكسبيرتات ذات أهداف بعيدة وإن وجدت ستعطيك في الشهر عملية أو عمليتين على الأكثر

الصورة الرمزية ronny

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة turkm مشاهدة المشاركة

شكرا ليك يا أخي لفتحك هذا الموضوع للنقاش المنطقي
    برأيي الشخصي إكسبيرتات الإسكالبيج دائما سوف تعطيك نتائج مختلفة إما بسبب إختلاف المنصات وبالتالي إختلاف المواقيت أو أختلاف البروكر وبالتالي إختلاف السبريد ناهيك عن جودة البيانات التي تقوم بالفحص عليها
    وعلى هذا الاساس لا أرى حلا أبدا لإكسبيرتات الإسكالبيج إلا مع فحصها على حساب ديمو لايف مثل ما ذكر الاخ جميل ومن ثم فحصها على حساب حقيقي أو لا بد لك من تأجير سيرفر وهذا ماتحاول إيجاد حل له

مشكلة الإسكالبيج أنه يعتمد على الدخول السريع والخروج السريع فإذا تناسينا جميع المشاكل التي ممكن أن تحدث فبطأ الانترنت من حين إلى آخر ربما سيؤدي سلبا على النتائج وبالتالي الحكم غير الصحيح على الإكسبيرت يعني ممكن ان تجد إكسبيرتك (الإسكالبيج) نتائجه رهيبة أحيانا وأحيانا أخرى سيئة على نفس العملة ونفس البروكر والمنصة ووووو فقط بسبب بطأ الانترنت

وعلى هذا الاساس لا أرى إكسبيرت ناجح إلا إذا كانت أهدافه تتعدى 100 نقطة والستوب (أضعف الايمان) أن يكون بالمثل وليس الضعف وان لايعتمد على التريلنج ستوب

يعني بالمختصر فقط هدف وستوب

ولذلك لانرى أبدا أبدا إكسبيرتات ذات أهداف بعيدة وإن وجدت ستعطيك في الشهر عملية أو عمليتين على الأكثر
    اخي الكريم العفو وتحياتي لحضرتك

انا ذكرت مثال واضح في الموضوع وهو لا يقبل الشك او التشكيك حتي لو كان فيه اختلافات في المنصات وانا انتقيت ارقامي علشان اخرج من الكلام عن السبريد

انا قولت عملت باك تيست وجدت صفقة بيع بستوب وهدف 20 نقطة والسعر هبط 15 نقطة وبعدين صعد ضرب ستوب وبعدين عدلت الهدف خليته 12 نقطة وبردو ضربت استوب وعلي نفس المنصة

طيب ليه ؟؟؟؟

اخي الكريم انا بكلمك عن باك تيست المفروض النتائج تكون ثابته في كل الاحوال والظروف طالما اعدادت الاكسبيرت واحده وطالما الشارت واحد

لاكن للاسف دا مبيحصلش

الصورة الرمزية turkm

اخي الكريم العفو وتحياتي لحضرتك

انا ذكرت مثال واضح في الموضوع وهو لا يقبل الشك او التشكيك حتي لو كان فيه اختلافات في المنصات وانا انتقيت ارقامي علشان اخرج من الكلام عن السبريد

انا قولت عملت باك تيست وجدت صفقة بيع بستوب وهدف 20 نقطة والسعر هبط 15 نقطة وبعدين صعد ضرب ستوب وبعدين عدلت الهدف خليته 12 نقطة وبردو ضربت استوب وعلي نفس المنصة

طيب ليه ؟؟؟؟

اخي الكريم انا بكلمك عن باك تيست المفروض النتائج تكون ثابته في كل الاحوال والظروف طالما اعدادت الاكسبيرت واحده وطالما الشارت واحد

لاكن للاسف دا مبيحصلش
    أخي العزيز كن على ثقة تامة إذا كنت تعمل على نفس المنصة ونفس البيانات وعملت الباك تيست 99 فأكيد نتيجتك هي 99 وعلى الحقيقي أيضا طالما أن الاكسبيرت ليس سكالبيج
    المهم باك تيست 99

الصورة الرمزية ronny

أخي العزيز كن على ثقة تامة إذا كنت تعمل على نفس المنصة ونفس البيانات وعملت الباك تيست 99 فأكيد نتيجتك هي 99 وعلى الحقيقي أيضا طالما أن الاكسبيرت ليس سكالبيج
    المهم باك تيست 99
    للاسف اغلب الاكسبيرتات سكليبنج وكمان يا اخي انا عملت الباك تيست لفترة معينه وجيت عملت نفس الفترة في يوم تاني ولقيت بردو النتائج مختلفة علي الرغم من انها نفس المنصة

الصورة الرمزية turkm

للاسف اغلب الاكسبيرتات سكليبنج وكمان يا اخي انا عملت الباك تيست لفترة معينه وجيت عملت نفس الفترة في يوم تاني ولقيت بردو النتائج مختلفة علي الرغم من انها نفس المنصة
    سؤالي لك أخي الكريم

هل كان الباك تيست 99%

فإذا كان جوابك نعم فعلى الأغلب أنك شغلت الباك تيست والمنصة متصلة فحدث تحديث للبيانات (لهذا يتوجب علينا وضع سكريبت معين لا أذكر أسمه ولكن الهدف منه منع المنصة من تحديث البيانات أثناء الباك تيست)
    وبعد تحديث هذه البيانات (أغلبنا يعمل مع بيانات الدوكاس كوبي) والتي هي بالاساس مختلفة عن بيانات المنصة كان لابد من إختلاف النتيجة

الخلاصة:

طالما أنك متأكد من البيانات التاريخية التي لديك وأنك تعمل باك تيست 99% فحتما يجب أن تحصل على نفس النتيجة كل مرة

الصورة الرمزية ronny

سؤالي لك أخي الكريم

هل كان الباك تيست 99%

فإذا كان جوابك نعم فعلى الأغلب أنك شغلت الباك تيست والمنصة متصلة فحدث تحديث للبيانات (لهذا يتوجب علينا وضع سكريبت معين لا أذكر أسمه ولكن الهدف منه منع المنصة من تحديث البيانات أثناء الباك تيست)
    وبعد تحديث هذه البيانات (أغلبنا يعمل مع بيانات الدوكاس كوبي) والتي هي بالاساس مختلفة عن بيانات المنصة كان لابد من إختلاف النتيجة

الخلاصة:

طالما أنك متأكد من البيانات التاريخية التي لديك وأنك تعمل باك تيست 99% فحتما يجب أن تحصل على نفس النتيجة كل مرة
    اخي لا اعلم ماذا تقصد بباك تيست 99% هل تقصد Every tick ?

وايضا ماذا تقصد بتحديث البيانات

البيانات التاريخية بالتاكيد ثابته والتحديث بيتم علي البيانات الجديدة فقط او اللحظية

اخي الكريم فيه اشياء كتير غريبة وعجبية والنتائج بتختلف اختلافات كبيرة ملهاش اي مبررات اذاي علي منصة اكسبيرت يكسب 150 وعلي منصة تانية يخسر 600
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية turkm

البيانات التاريخية بالتاكيد ثابته والتحديث بيتم علي البيانات الجديدة فقط او اللحظية

اخي الكريم فيه اشياء كتير غريبة وعجبية والنتائج بتختلف اختلافات كبيرة ملهاش اي مبررات اذاي علي منصة اكسبيرت يكسب 150 وعلي منصة تانية يخسر 600
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    أخي الحبيب
    من تساؤلك يبدو أنك لم تعمل أبدا باك تيست 99% (أي نسبة الخطأ فيه 1% تخيل)
    أما عندما تقوم بعمل باك تيست Every tick (الاعتيادي) فبعد الإنتهاء سيعطيك نسبة دقة هذا الإختبار وفي أحسن الأحوال 80%
    أنت ربما تقول طيب 80 بالمية مش بطالة
    ولكن أقول لك وكل من جرب الإكسبيرتات وله خبرة مع إختباراتها فحتى نسبة 90% غير كافية أبدا لتسمح للاكسبيرت بأن يدير أموالك الحقيقية

فقط وأقول فقط باك تيست 99% مع بيانات تاريخية عالية الدقة من بروكر معتمد (أغلبنا يعمل مع بيانات الدوكاس كوبي)
    ويوجد داخل المنتدى طريقة عمل هذا الباك تيست كما وقام الأخ كيرا برفع بيانات تاريخية عالية الدقة لعدة أزواج وعلى فكرة الأخ (Kira-h) متخصص بعمل الباك تيست 99% ويمكنك سؤاله عما تريد

عذرا لان ردودي أخذت الموضوع لمنحى آخر

ولكن أعيد مرة ثانية

بيانات تاريخية عالية الدقة + باك تيست 99% + إكسبيرت لايحتوي أخطاء برمجية يجب أن يعطيك دوما نفس النتيجية ممكن تزيد أو تنقص 1% فقط

الصورة الرمزية turkm

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ونعم كلامك صحيح يلي في الاحمر

يعني يا ما عملت إكسبيرتات جربتها لأول مرة وكانت النتيجة مليارات نعم مليارات وليست ملايين ولكن بعد يوم أو يومين لما أجرب الاكسبيرت بنفس الإعدادات مع نفس الزوج والفريم لكنو كان يفشل فشل ذريع لدرجة اني كنت أتوهم أن هناك ملعوب كبير في الخفاء

طبعا هذا الكلام كلو كان في بداية تعلمي للبرمجة لكن بعد مافهمت شو الصح وشو الغلط عرفت لماذا.....؟؟؟؟

الصورة الرمزية abo_yomna
    abo_yomna غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كلام الاخ turkm صحيح

قم باختبار اكسبيرتاتك بجودة 99%

بالمصادفة قبل دقائق كتبت موضوع عن طريقة الحصول على باك تيست 99.90% بأسهل الطرق تجده في الرابط التالي :

https://forum.arabictrader.com/t166907.html

الصورة الرمزية deloryan
    deloryan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ecash مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله
    تحية طيبة للجميع

اضغط هنا

لاتنساني من دعائك
    careful with this website, the main idea is to steal ea's that give better results

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17