صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 32
    الصورة الرمزية forexegyptian
    forexegyptian غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي وجهة نظري حول التحليل الفلكي ؟ ارجو المشاركة

التحليل الفلكي او ما يسمي بالتنجيم هل لو اساس علمي وهل هو مفيد انا بحثت عنه كثير وقرات كتيره وحاولت اجرب علاقة الكواكب مع بعضها ومع قمر بس انا ببحث فكرت معني ان الكواكب لها تاثير علي سوق فوركس او اى سوق مالي يعني هذا ان كواكب سوف تخبرنا ان سوف يحدث انهيار مالي سنة 2008 وسوف يحدث ااحداث 11 ستمبر وغيرها من كواركث المالية والاقتصادية والبيئية لانها كلها تؤثر علي سوق المال وهذا مستحيل لا احد يعلم المستقبل اما بخصوص بعض ياتي بعلاقة بين قمر وكوكب ويقول انه حدث فى ذلك اليوم صعود لليورو او غيره من عملات وهذا مجرد صدفة لانك بعد ما صعد اليورو بحثت عن علاقة بين الكواكب حتي تقول ان كوكب معين أثر علي اليورو اتحدي اى شخص يقول انه فى يوم كذا سوف يحدث صعود او هبوط لعلمة نتجية تحليله فلك هذا خرافة نصيحة مني وكل شخص لو الحق ان يقبلها او يرفضها بس شايف موضوع تحليل الفلكي ده خرافة ومش معني ان جان كان بيحاول يستخدمها انها صحيح فنيوتن كان بيحاول تحويل التراب الى الدهب بالسحر مش معني ان شخص له خبرته نجاحه فى مجاله ان نصدقه فى كل شئ لابد ان نصدق ما يتفق مع عقولنا ومع منطق

الصورة الرمزية فوركس افندي
    فوركس افندي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شوف ................. جميع انواع التحاليل عبارة عن توقع للمستقبل بناء على الاداة المستخدمة سواء فلكي أو رقمي أو كلاسيكي .......... و كل مضارب يحاول ربط أو استنباط اشارة معينة مع حرلة السعر ويستنتج الاتجاه واذا كانت الامور تدار بهذا الشكل لوجدت 95 % رابحين
    اذا دع الخلق للخالق ودع كل انسان يعمل بما يحلو له وبما يقنع به ولا تتفاجأ اذا وجدتني يوما ارسم بطة على الشارت واقول اذا وصل السعر للجناح فهو صاعد واذا لامس الذيل فهو هابط .....تحياتي

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:وجهة نظري حول التحليل الفلكي ؟ ارجو المشاركة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة **********ian مشاهدة المشاركة
    التحليل الفلكي او ما يسمي بالتنجيم هل لو اساس علمي وهل هو مفيد انا بحثت عنه كثير وقرات كتيره وحاولت اجرب علاقة الكواكب مع بعضها ومع قمر بس انا ببحث فكرت معني ان الكواكب لها تاثير علي سوق فوركس او اى سوق مالي يعني هذا ان كواكب سوف تخبرنا ان سوف يحدث انهيار مالي سنة 2008 وسوف يحدث ااحداث 11 ستمبر وغيرها من كواركث المالية والاقتصادية والبيئية لانها كلها تؤثر علي سوق المال وهذا مستحيل لا احد يعلم المستقبل اما بخصوص بعض ياتي بعلاقة بين قمر وكوكب ويقول انه حدث فى ذلك اليوم صعود لليورو او غيره من عملات وهذا مجرد صدفة لانك بعد ما صعد اليورو بحثت عن علاقة بين الكواكب حتي تقول ان كوكب معين أثر علي اليورو اتحدي اى شخص يقول انه فى يوم كذا سوف يحدث صعود او هبوط لعلمة نتجية تحليله فلك هذا خرافة نصيحة مني وكل شخص لو الحق ان يقبلها او يرفضها بس شايف موضوع تحليل الفلكي ده خرافة ومش معني ان جان كان بيحاول يستخدمها انها صحيح فنيوتن كان بيحاول تحويل التراب الى الدهب بالسحر مش معني ان شخص له خبرته نجاحه فى مجاله ان نصدقه فى كل شئ لابد ان نصدق ما يتفق مع عقولنا ومع منطق
    اعرف الاول الفرق بين الفلك والتنجيم قبل ما تكتب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo reem مشاهدة المشاركة
    اعرف الاول الفرق بين الفلك والتنجيم قبل ما تكتب
    اعرف جداااااا بقول فلك علشان الناس اللي بشتغل تاثير كواكب علي سوق العملات بتسميه تحليل فلك بس هو تنجيم مش عاوز حد يزعل لما اقول عليه تنجيم علشان انت بستخدم علاقات الكواكب مع بعضها وتشوف تاثيرها علي العملات
    ام الفلك فهو دراسة الظواهر الفلكية والاجرام السماوية وليس تاثيرها علي حياة الانسان

الصورة الرمزية مرعي آل عباس
    مرعي آل عباس غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لا تستهين بعلم الغير

اذا اردت ان تستفيد فجعل انك المجنون و الطرف الثاني هو العاقل حتى تثبت عكس ذلك

من خلال متابعتي لهم حتى الأن وجدت ان تحليلهم يتطابق مع تحليلي الكلاسيكي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركس افندي مشاهدة المشاركة
    شوف ................. جميع انواع التحاليل عبارة عن توقع للمستقبل بناء على الاداة المستخدمة سواء فلكي أو رقمي أو كلاسيكي .......... و كل مضارب يحاول ربط أو استنباط اشارة معينة مع حرلة السعر ويستنتج الاتجاه واذا كانت الامور تدار بهذا الشكل لوجدت 95 % رابحين
    اذا دع الخلق للخالق ودع كل انسان يعمل بما يحلو له وبما يقنع به ولا تتفاجأ اذا وجدتني يوما ارسم بطة على الشارت واقول اذا وصل السعر للجناح فهو صاعد واذا لامس الذيل فهو هابط .....تحياتي
    مش حكاية كل انسان يعمل اللي عاوزه المفروض قبل ما يدخل ويتعلم العلم ده التنجيم يشوف هو فعلا مفيد وله تاثير علي السوق ام مجرد كلام وبس علشان حيضيع وقت من عمره فى دراسة حاجة مش حتفيده بحاجة وانا شايف موضوع الكواكب والنجوم خرافات وقولت دليلي علي كده وهو لو كان الكواكب لها تاثر علي سوق العملات معني ذلك انها تعلم او هي السبب فى الحوادث و الكوارث المالية والاقتصادية والبيئية وغيرها التي تاثر علي السوق ده راي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرعي آل عباس مشاهدة المشاركة
    لا تستهين بعلم الغير

اذا اردت ان تستفيد فجعل انك المجنون و الطرف الثاني هو العاقل حتى تثبت عكس ذلك

من خلال متابعتي لهم حتى الأن وجدت ان تحليلهم يتطابق مع تحليلي الكلاسيكي
    انا ممكن اخترع تحليل اسمه تحليل السندبات الطائر واحاول اشوف اى قمة او قاع اعمل ليه تحليل يتفق مع تحليل وبقيت كده استاذ ومخترع فى ساعات كتير صدفة تاتي مع تحليلك فتصدق انه من تحليلك وليس من صدفة انا بتكلم علي الموضوع بصفة عامة وقولت رائ انه مستحيل ان الكواكب لها تاثير سواء علي حياة الانسان او سوق المال وده كلام عقلاني بعيد عن الدين
    وليه ابقي مجنون المفروض انا عاقل قبل ما اقبل فكرة معينة لازم افكر فيها كويس قبل ما ادخل فيها لو ثبت لى انها صحيحة اقبلها واتعلمها

الناس اللي بستخدم علاقات الكواكب بتسميه تحليل فلكي حاجة اغرب من الخيال امال علماء الفلك بيعملو ايه ده اسم تنجيم كان حضارات القديمة كانت بستخدمه حضارة المصرية والبابلية والهندية و حتي اليهود كمان ليهم تنجيم خاص بيهم كلها اساطير

الصورة الرمزية ozoon
    ozoon غير متواجد حالياً عضو نشيط

لتكون ما تكون الطريقة
    اهم شي تستطيع ان تحدد اتجاه الزوج والربح منه

الصورة الرمزية MRVivantor
    MRVivantor غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:وجهة نظري حول التحليل الفلكي ؟ ارجو المشاركة

فى نظري تحليل الفلكي اشبة بقراءة الابراج انا مش شيخ عشان اقول حرام او حلال بس خلينا فى دقتة مع الاسواق المالية انا فى نظري زية زي اكنك بتشوف برجك بيقولك اية النهردا ممكن تديلك دقة 100% عالحصلك انهردا وحصلت معايا كتير واعتقد دا نفس ال بيحصل مع ال بيحللو فلكي وممكن تديك 0% دقة فرق بين السما والارض بأختلاف كل يوم عن التاني فدا التحليل الفلكي من وجهة نظري تقبل تحياتي
    توقيع العضو
    The World is yours

الصورة الرمزية eng.emad82
    eng.emad82 غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr hicham مشاهدة المشاركة
    جميع التحاليل سواء (فني، اساسي، موجي، فلكي، جان.....)غير مجدي
    والا لأصبح الجميع رابحا في هذا السوق! واصبح المحللون اغنياء العالم!
    حكى بدري

الصورة الرمزية jamaika200
    jamaika200 غير متواجد حالياً موقوف

موفق اخي متابع معاك

بش مهندس عماد, ان شالله اخبارك ودراستك بخير, انا اقمت بدمشق عشر سنوات

الصورة الرمزية eng.emad82
    eng.emad82 غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jamaika200 مشاهدة المشاركة
    بش مهندس عماد, ان شالله اخبارك ودراستك بخير, انا اقمت بدمشق عشر سنوات
    اهلا بيك اخي الكريم كيف حاللك انت درست بدمشق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ

درست اقتصاد بكلية الاقتصاد بدمشق, اشكر مجهودك في ما يتعلق بنظرية الاهتزاز والتوسع في اطروحات جان, رغم انني شخصيا اتداول على نظام مختلف تماما, ولكن احترم اطروحاتك واستفيد منها

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17