النتائج 1 إلى 9 من 9
    الصورة الرمزية Dr.Mohamed.G
    Dr.Mohamed.G غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي اريد النصيحه يا عرب مخي وجعني ..

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اخوانى انا بقالي شهر بفكر فى انى افتح حساب اخر جديد فى شركه جديده ومؤخرا قررت افتح في سوليوشن يو كى اللي هيا نفس الشركه اللى انا فيها الوقتي
    هذه الشركه مميزاتها كثيره بس تعقيداتها كتيره ايضا وبصراحه عاوز اغير بحب التغيير انا اصلي
    حاليا افكر جديا افتح فى دبليو دبليو ام واقوم حاليا بمراسله الدعم بالموقع لفتح الحساب ولكن لفت نظري فى المقارنه بين الشركتين فى الموقع التالي :
    اف اكس سوليوشن يو كى : مسجلة في الهيئات الحكومية البريطانية والاسترالية والامريكيه FSA – NFA - AFS

دبليو دبليو ام : مسجلة بالهيئة العامة للخدمات المالية بجزر العذراء البريطانية BVI-FSC و FINRA

ايه الفرق ؟؟؟ وايت شركه الاكثر ثقه فى التعامل مع المبالغ الكبيره حسب المقارنه دي ؟؟
    ايه الفرق بين الهيئه الحكوميه البريكانيه والاستراليه وبين الهيئه العامه بجزر العذراء دي

دبليو دبليو ام شركه مش معقده وسهله والكارت بتاعهم دا ميزه جميله جدا ومنصه الميتاتريدر 4 خانات ولكن يعيبها انها فقط 20 زوج ودا اكبر عيب فيها عيب ماينفعش مع واحد زيي صفقاتي كلها سوينجات وعلى كل الازواج وفوركساوي فقط ولا بتاجر على الدهب ولا يحزنون ...

سوليوشن معقده ابا عن جد اي حاجه عاوز تعملها تملأ استماره وترسلها ومش عارف ايه عاوز تعطس تملأ استماره وتبعتها والتمويل حواله بنكيه فقط لا تقبل الانترنت كارت ومصاريف التحويل عاليه ممكن توصل 50 دولار بس انا معاهم بقالي اكثر من سنتين وبصراحه اكثر مشاكلى تأخر الحوالاات اذكر مره من اكثر من سنه حولت ووصلت الفلوس لحسابي بعد اكثر من شهر !!! وكان ايامها الله يسعده الاستاذ محمود فوزي بالدعم الفني بالموقع تعب معايا لحد ماوصلت الفلوس ...
    مشكله موضوع الحولات البنكيه فى سوليوشن مشكله غريبه معايا ممكن حد يقولي بتوصلي بعد يومين ولا مش عارف ايه انا عايش بين مصر وجده بس اغلب الاوقات فى مصر ودا فعلا بيحصل التأخير فى وصول الحوالاات اسرع حواله وصلتلي بعد 10 ايام بالظبط واكتر واحده اتأخرت 34 يوم بالظبط ...

مش عارف اعمل ايه الموضوع دا عباره عن كلام مع نفسي كدا وكأني بفكر بصوت عالي بس ...
    استحاله اغير لدبليو دبليو ام وهيا 20 زوج فقط على منصتها .. طب حد عندو شركه تانيه بس تكون ثقه ومش معقده وتحويلاتها وايداعتها سهله وبأكثر من طريقه وكدا ومسجله فى هيئه مش عارف ايه فى الجزر المش عارف ايه ؟؟

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مساء الخيرات ياباشا
    بالنسبة ل wwm هى بالفعل فتحت ترخيص خلاص فى fsa
    (http://www.fsa.gov.uk/register/firmB....do?sid=302800)
    بالنسبة لسول وانا حسابي فيها.. التعقيدات الى حضرتك قولت عليها ده.. احد اسباب بقاءئ معها من سنة ونصف حتى الان
    لان كل شئ كما حضرتك تفضلت بيبقا باستمارات فببقا مطمئن على حقي لاني عندي اثباتات ورقية وليست على ميل وخلاص
    مشكلتي الوحيدة شخصيا مع سول ان شايف سبريدها عالي عن بقية الشركات.. ولكن مكمل معهم لانها شركة بالفعل مطمئن على فلوسي معها.. فبقا مشمهم النقطة الزيادة الى بياخدوها مني

تقبل تحياتي
    آخر تعديل بواسطة Mo3Ty ، 01-10-2012 الساعة 06:42 PM
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية حسين اسكندراني
    حسين اسكندراني غير متواجد حالياً متداول مميز

جربت شركات كثير الحقيقة

وافض شركة بدون مجاملة جربتها واسرع شركة تحول الارباح هي شركة الباري

وانا ابصم بالعشرة . نقطتين لو اتحسنت في فكسول راح تكتسح العالم
    الاولى ايجاد حل لسرعة تحويل الارباح
    الثانية ايجاد حل لمشكلة تعليق المنصة
    كير كذا فتعاملهم ممتاز

بالتوفيق حبيبي وان شاء الله تلاقي الشركة اللي ترتاح معاها

والاخوان راح يفيدوك ان شاء الله

الصورة الرمزية houssem1012
    houssem1012 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مميزات الشركتين في ibfx

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex_ghost مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اخوانى انا بقالي شهر بفكر فى انى افتح حساب اخر جديد فى شركه جديده ومؤخرا قررت افتح في سوليوشن يو كى اللي هيا نفس الشركه اللى انا فيها الوقتي
    هذه الشركه مميزاتها كثيره بس تعقيداتها كتيره ايضا وبصراحه عاوز اغير بحب التغيير انا اصلي
    حاليا افكر جديا افتح فى دبليو دبليو ام واقوم حاليا بمراسله الدعم بالموقع لفتح الحساب ولكن لفت نظري فى المقارنه بين الشركتين فى الموقع التالي :
    اف اكس سوليوشن يو كى : مسجلة في الهيئات الحكومية البريطانية والاسترالية والامريكيه FSA – NFA - AFS

دبليو دبليو ام : مسجلة بالهيئة العامة للخدمات المالية بجزر العذراء البريطانية BVI-FSC و FINRA

ايه الفرق ؟؟؟ وايت شركه الاكثر ثقه فى التعامل مع المبالغ الكبيره حسب المقارنه دي ؟؟
    ايه الفرق بين الهيئه الحكوميه البريكانيه والاستراليه وبين الهيئه العامه بجزر العذراء دي

دبليو دبليو ام شركه مش معقده وسهله والكارت بتاعهم دا ميزه جميله جدا ومنصه الميتاتريدر 4 خانات ولكن يعيبها انها فقط 20 زوج ودا اكبر عيب فيها عيب ماينفعش مع واحد زيي صفقاتي كلها سوينجات وعلى كل الازواج وفوركساوي فقط ولا بتاجر على الدهب ولا يحزنون ...

سوليوشن معقده ابا عن جد اي حاجه عاوز تعملها تملأ استماره وترسلها ومش عارف ايه عاوز تعطس تملأ استماره وتبعتها والتمويل حواله بنكيه فقط لا تقبل الانترنت كارت ومصاريف التحويل عاليه ممكن توصل 50 دولار بس انا معاهم بقالي اكثر من سنتين وبصراحه اكثر مشاكلى تأخر الحوالاات اذكر مره من اكثر من سنه حولت ووصلت الفلوس لحسابي بعد اكثر من شهر !!! وكان ايامها الله يسعده الاستاذ محمود فوزي بالدعم الفني بالموقع تعب معايا لحد ماوصلت الفلوس ...
    مشكله موضوع الحولات البنكيه فى سوليوشن مشكله غريبه معايا ممكن حد يقولي بتوصلي بعد يومين ولا مش عارف ايه انا عايش بين مصر وجده بس اغلب الاوقات فى مصر ودا فعلا بيحصل التأخير فى وصول الحوالاات اسرع حواله وصلتلي بعد 10 ايام بالظبط واكتر واحده اتأخرت 34 يوم بالظبط ...

مش عارف اعمل ايه الموضوع دا عباره عن كلام مع نفسي كدا وكأني بفكر بصوت عالي بس ...
    استحاله اغير لدبليو دبليو ام وهيا 20 زوج فقط على منصتها .. طب حد عندو شركه تانيه بس تكون ثقه ومش معقده وتحويلاتها وايداعتها سهله وبأكثر من طريقه وكدا ومسجله فى هيئه مش عارف ايه فى الجزر المش عارف ايه ؟؟

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

حياك الله أخي الكريم

شركة دبليو إم حصلت مؤخرا على ترخيص بالهيئة الرقابية البريطانية أيضا FSA , كما تفضلت كل شركة مسجلة بأكثر من هيئة رقابية حسب البلد التي بها فروع للشركة لإضفاء مزيدا من المصداقية والثقة في التعامل مع العملاء وان كان الأقوى من وجهة نظري الشخصية هو ترخيص الهيئة البريطانية FSA

أتفق معك بخصوص عدد الأزواج المتاحة على دبليو إم وكان من اول المطالب بالنسبة لي وحسب معلوماتي الشركة سوف تقوم بزيادة عدد الأزواج ضمن خططها ان شاء الله ,

شركة إفكسول تتميز بقدر كبير من المصداقية والثقة ودعم ممتاز لم تواجهني معهم أى مشكلة الا وتم حلها بشكل عاجل
    وتقبل التحويل بالبطاقات الإئتمانية لكن بشرط ألا تكون من النوع المدفوع مقدما ,

بشكل عام مسألة التحويل مقبولة نسبيا مع شركة تثق في أموالك معها ولا تقلق مهما زاد حجم المحفظة ويدعمك فريق خدمة عملاء من أحد أكبر الوكلاء العرب للشركة يتدخل لحل اى مشكلة تخصك ,

لذا رأي اذا كان التعامل مع افكسول في التداول جيد لا تغامر بذلك من أجل مميزات اخرى يمكن التغاضي عنها طالما انك تثق بالشركة التي تتعامل معها وبمصداقيتها

تحياتي وتقديري
    آخر تعديل بواسطة رانيا وجدي ، 01-10-2012 الساعة 11:25 PM
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية ahmedphen0m
    ahmedphen0m غير متواجد حالياً أفضل ورشة عمل مضاعفات 2012

استاذة رانيا معلش هي البطقات المدفوعة مقدما دي المقصود بيها ايه؟
    dept or credit cards?

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة
    استاذة رانيا معلش هي البطقات المدفوعة مقدما دي المقصود بيها ايه؟
    dept or credit cards?
    ياهلا د.احمد

المدفوعة مقدما وغالبا ماترفض من إفكسول هى بطاقات Prepaid Internet Card

مثل بطاقات بنك مصر وهدايا جريدي أجريكول

http://www.banquemisr.com/sites/ArBM...ndedCards.aspx
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية Dr.Mohamed.G
    Dr.Mohamed.G غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:اريد النصيحه يا عرب مخي وجعني ..

الشكر كل الشكر للأخوه والأخوات اللي شاركوا معايا وادوني رأيهم
    سواء كان هنا او بمراسلتي على الخاص ..
    وانا اخدت قرار اتمنى من الله ان يكون فيه الخير لي وهو اني سأقوم بفتح حساب اخر بسوليوشن ان شاء الله واقتنعت فعلا ان مشكله تأخير الحوالات موجوده فى مصر من بعد الثوره
    وبالنسبه للسبريد العالي الصراحه ما يفرق معي بما انى متاجر على المدى المتوسط والطويل
    والشكر مره اخرى لكل الاخوه والاخوات اللى ادونى رأيهم سواء فى الموضوع او على الخاص بدون استثناء ربي يخزاكم خير ان شاء الله على النصيحه
    بسم الله توكلت على الله ..

الصورة الرمزية mcmr3
    mcmr3 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الشكر كل الشكر للأخوه والأخوات اللي شاركوا معايا وادوني رأيهم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17