صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 57
    الصورة الرمزية SKY FALL
    SKY FALL غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي اكسبيرت استراتيجية ◄ 10 Pips ►.... خير كتير جدا وربح يومى ان شاء الله

بسم الله الرحمن الرحيم

قبل ان اقول اى كلمة رسالة شكر الى
    اخوانى الكرام الذين ابدعوا هذا الاكسبيرت الرائع
    فريق العمل
    الاخ الكريم صاحب الاستراتيجية
    كريم عبد الله
    https://forum.arabictrader.com/t146350.html

الاخ الكريم صاحب المؤشر
    halmoos

https://forum.arabictrader.com/t146350-3.html

الاخ الكريم صانع الاكسبيرت

spiders101

وذلك تم عن طريق مراسلتة على الخاص

اما انا بقة معملتش حاجة :D

نتكلم بقة عن الاكسبيرت ..

انا هضعة بين ايديكم للوصول الى افضل اعدادات ولو احتجنا تعديل اكيد اخونا سبايدر مش هيتأخر

الكل يشوف الاول الاستراتيجية ويفهم شغالة ازاى

الاكسبيرت يعمل كالاتى

يدخل على اساس اشارة المؤشر الذى يجمع بين شروط الطريقة

بيع وشراء على فريم النصف ساعة ازواج
    اليورو دولار
    الاسترلينى
    والاسترالى
    وممكن يعمل على ازواج تانية بس دى المفضلة لصاحب الطريقة
    وبيفضل العمل وقت اوربا وامريكا
    ودة ممكن تحديدة من الاكسبيرت
    وهدفة كان بيكون 10 نقط
    والاستوب يرجع لكل متاجر

النقاش هنا بقة للوصول الى افضل اعدادات

انا جربتة على ايام مختلقة كدة باى اعدادات وباستوب متحرك وبكل حاجة لدرجة انى عملت حساب ب1000
    دولار وخليت النقطة ب10 دولار
    وهدف 30 واستوب 30

دبل الحساب فى 3 ايام على زوج واحد

بس دة طبعا غلط

محدش يعمل كدة

احنا هنجرب وهنلعب زى ما عايزين لغاية ما نوصل الى افضل نتيجة ياريت الكل يشارك والله انا كنت بفضل المتاجرة اليدوية على طول بعد اللى شوفتة من الاكسبيرت بقيت سعيد اوى بالاكسبيرتات
    لانى هريتة تجارب فى ظروف مختلفة

وياريت اللى عندة سيرفير يرفع الاكسبيرت علية على حساب ديمو ويجرب معانا

الاكسبيرت والمؤشر والتمبيلت فى المرفقات ومنتظر مشاركات بحماس

الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية داليـــا
    داليـــا غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الاكسبيرت الأصلي هدف 10 نقاط وستوب 10

لماذا لا يكون الأستوب كما هو موضح في طريقة العمل في موضوع الأخ الكريم صاحب الفكره ؟

اي في حال ظهور فرصه معاكسه يغلق الصفقه ويتم الدخول بعقد مضاعف .

الصورة الرمزية كريم عبد الله
    كريم عبد الله غير متواجد حالياً بطل دوري أبطال التحليل (7)

شكرا لفتح الموضوع ، وانا مع رأى داليا الاكسبيرت يكون هدف 10 بيب والاستوب عقد مضاعف للصفقة التالية
    توقيع العضو
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

الصورة الرمزية SKY FALL

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داليـــا مشاهدة المشاركة
    الاكسبيرت الأصلي هدف 10 نقاط وستوب 10

لماذا لا يكون الأستوب كما هو موضح في طريقة العمل في موضوع الأخ الكريم صاحب الفكره ؟

اي في حال ظهور فرصه معاكسه يغلق الصفقه ويتم الدخول بعقد مضاعف .

اختى الفاضلة .. الاخ سبايدر عمل 2 اكسبيرت واحد معتمد على الطريقة والمضاعفات .. والثانى وهو المطروح الان يعمل على اشارة واحدة دقيقة جدا والتى تحدث مرة او اثنين يوميا .. بدون اى مضاعفات .. وتعطى نتائج افضل من اى مضاعفات وممكن اذا دخلنا مضاعفات تنتهى بمرجنة الحساب او خسارة مبلغ ضخم منة وخصوصا اننا لو اعتمدنا على الطريقة الاولى هنمشى مع اشارات المؤشرات وانتى اكيد عارفة انها بتعيد رسم نفسها .. ما عدا البارابولك سار .. طيب ولية نتعب نفسنا هى فرصة او اتنين على كل زوج يوميا ان شاء الله يعنى قولى مثلا 3 ازواج لو فتحنا مثلا 3 صفقات صفقة على كل زوج اكيد ان شاء الله ال3 مش هيضربوا استوب دة على زوج واحد عمل نتائج خرافة ناقصنا بس نوصل الى افضل اعدادات .. وخصوصا بقة يا سلام لو شغلنا حجز الربح فى ايام حجز ربح 100 نقطة .. وشاركى برايك معنا وجربى وشوفى النتائج

الصورة الرمزية SKY FALL

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم عبد الله مشاهدة المشاركة
    شكرا لفتح الموضوع ، وانا مع رأى داليا الاكسبيرت يكون هدف 10 بيب والاستوب عقد مضاعف للصفقة التالية
    الفكرة يا كريم من انى رافض المضاعفات هى الاتى

دلوقتى مثلا الاكسبيرت بيفتح على اشارة السهم ودى افضل صفقات ممكن ندخلها .. لو مثلا الاكسبيرت فتح صفقة شراء من سعر 1.6060
    وهدفة 10 نقط والمضاعفة مكان الاستوب يعنى يفتح صفقة عكسية بعد 10 نقط مثلا من سعر 1.6050
    تمام افرض بقة حصل الاتى ان السعر فعل المضاعفة اللى هى بيع علشان يعوض خسارة الشراء والسعر يدوب نزل 2 نقطة تحت وارتد على طول فى اتجاة الشراء .. هيبقى اية الحل .. قفل الشراء الاولى على خسارة ودخل بلوت مضاعف بيع على خسارة بردة يبقى كدة ما ينفعش ... انا فكرتى .. انى هشغلة على 3 ازواج وفى الباك تيست خلال سنة كاملة بكل اشكالها وخصوصا فى الفترة الاوربية والامريكية .. كان دائما مجموع ال3 زواج بالموجب .. ولو يا سيدى ال 3 ضربوا لا قدر الله الفكرة فى الاجمالى يا جماعة اتمنى تكونوا فهمتوا قصدى

الصورة الرمزية كريم عبد الله
    كريم عبد الله غير متواجد حالياً بطل دوري أبطال التحليل (7)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY1945 مشاهدة المشاركة
    الفكرة يا كريم من انى رافض المضاعفات هى الاتى

دلوقتى مثلا الاكسبيرت بيفتح على اشارة السهم ودى افضل صفقات ممكن ندخلها .. لو مثلا الاكسبيرت فتح صفقة شراء من سعر 1.6060
    وهدفة 10 نقط والمضاعفة مكان الاستوب يعنى يفتح صفقة عكسية بعد 10 نقط مثلا من سعر 1.6050
    تمام افرض بقة حصل الاتى ان السعر فعل المضاعفة اللى هى بيع علشان يعوض خسارة الشراء والسعر يدوب نزل 2 نقطة تحت وارتد على طول فى اتجاة الشراء .. هيبقى اية الحل .. قفل الشراء الاولى على خسارة ودخل بلوت مضاعف بيع على خسارة بردة يبقى كدة ما ينفعش ... انا فكرتى .. انى هشغلة على 3 ازواج وفى الباك تيست خلال سنة كاملة بكل اشكالها وخصوصا فى الفترة الاوربية والامريكية .. كان دائما مجموع ال3 زواج بالموجب .. ولو يا سيدى ال 3 ضربوا لا قدر الله الفكرة فى الاجمالى يا جماعة اتمنى تكونوا فهمتوا قصدى
    تمام يا باشا ، وانا عن نفسى بشتغل الصبح على اشارتين بس من الاسهم وخلاص ، وهتلاقينى كتبتلك مشاركة فى الموضوع التانى شوفها
    توقيع العضو
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

الصورة الرمزية adel600
    adel600 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا ارى انسب حل .. في حال عكس الصفقه يغلق العقد الاول على الاستوب وينتظر اشاره معاكسه ويفتح عقد مضاعف .. اذا لم تكن هذه الخاصيه موجوده بالاكسبيرت فانه من الافضل اظافتها

الصورة الرمزية SKY FALL

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel600 مشاهدة المشاركة
    انا ارى انسب حل .. في حال عكس الصفقه يغلق العقد الاول على الاستوب وينتظر اشاره معاكسه ويفتح عقد مضاعف .. اذا لم تكن هذه الخاصيه موجوده بالاكسبيرت فانه من الافضل اظافتها

متشكر لمشاركتك بس الفكرة ان الاشارت اللى بنتكلم عنها بتكون بعيدة جدا عن بعض فى غالب الاحوال .. والمشكلة انى بقلق من المضاعفات لان ممكن يحصل زى ماشرحت فى المشاركة السابقة

الصورة الرمزية adel600

متشكر لمشاركتك بس الفكرة ان الاشارت اللى بنتكلم عنها بتكون بعيدة جدا عن بعض فى غالب الاحوال .. والمشكلة انى بقلق من المضاعفات لان ممكن يحصل زى ماشرحت فى المشاركة السابقة
    صحيح حتى انا اكره المضاعفات .. ورايك اعتقد انسب .. راح اجرب الاكسبيرت بكره ديمو .. بس حضرتك هل لاحظت ان الاكسبيرت بيفتح الصفقات بدقه او يكون متاخر شويه من واقع تجربتك

الصورة الرمزية SKY FALL

صحيح حتى انا اكره المضاعفات .. ورايك اعتقد انسب .. راح اجرب الاكسبيرت بكره ديمو .. بس حضرتك هل لاحظت ان الاكسبيرت بيفتح الصفقات بدقه او يكون متاخر شويه من واقع تجربتك
    الاكسبيرت تم عملة اليوم .. وعلى الباك تيست بيفتح الصفقات بدقة وجرب تشغلة وتضيف التمبيلت هتفهم المقصود ياريت حضرتك تجربة بكرة على الديمو .. من الساعة ال9 صباحا حتى السادسة مساءا ... على زوج اليورو دولار و الاسترالى دولار والاسترلينى دولار .. بهدف 10 نقاط .. واستوب 20 نقطة .. ونشوف كدة هيعمل اية

الصورة الرمزية فايز
    فايز غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:اكسبيرت استراتيجية ◄ 10 Pips ►.... خير كتير جدا وربح يومى ان شاء الله

السلام عليكم
    تسجيل متابعه ومشاركه

الصورة الرمزية adel600

للاسف اتت فرصتين هذا الصباح والاكسبيرت لم يفتح صفقات لهم ؟؟...... منصتي ecn 5 digits

الصورة الرمزية SKY FALL

للاسف اتت فرصتين هذا الصباح والاكسبيرت لم يفتح صفقات لهم ؟؟...... منصتي ecn 5 digits
    طيب هو اشتغل معاك على الباك تيست على نفس المنصة لو ما اشتغلش يبقى دة عيب بسيط لانة شغال على المنصات اربع ارقام وخمسة وممكن نراجع دة مع الاستاذ سبايدر

الصورة الرمزية adel600

طيب هو اشتغل معاك على الباك تيست على نفس المنصة لو ما اشتغلش يبقى دة عيب بسيط لانة شغال على المنصات اربع ارقام وخمسة وممكن نراجع دة مع الاستاذ سبايدر
    اسف جدا وشكرا لمتابعتك .... بعد مراجعه اوقات الفرص لقيت انها كلها قبل الساعه 9 والفرص كانت قبل الساعه 9 بتوقيت مكه وانا حاطط التوقيت يبدأ من 9.... بس سبب اللخبطة اني صحيت من النوم ولسه ماشربت الكوفي ... يالله ان شاء الله يكون شغال حلو

الصورة الرمزية Mr_10_pips
    Mr_10_pips غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الاكسبيرت تم عملة اليوم .. وعلى الباك تيست بيفتح الصفقات بدقة وجرب تشغلة وتضيف التمبيلت هتفهم المقصود ياريت حضرتك تجربة بكرة على الديمو .. من الساعة ال9 صباحا حتى السادسة مساءا ... على زوج اليورو دولار و الاسترالى دولار والاسترلينى دولار .. بهدف 10 نقاط .. واستوب 20 نقطة .. ونشوف كدة هيعمل اية
    شكرا على جهودك

ممكن تربط الحساب بmyfxbook.com

و تحط الرابط

صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17