النتائج 1 إلى 15 من 15
    الصورة الرمزية engm7mad
    engm7mad غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي استفسار بخصوص فيزا البنك الاهلي المصري

السلام عليكم ورحمة الله...
    عندي استفسار لاعضاء المنتدى الكرام...انا عندي حساب في البنك الاهلي المصري بالدولار وبستخدمه في السحب والايداع مع fxsolutions ...وعايز اطلع فيزا استخدمها بدل الحوالات لان مصاريفها كتير وبتتأحر...موظفين البنك قالولي كذا نوع من الفيزا هناك وانا مش عارف ايه النوع المناسب عشان اشتغل بيه مع fxsolutions
    رجا اي حد اتعامل مع البنك الاهلي المصري وعنده مغلومة اكيد عن الموضوع دة يقولي...
    وجزاكم الله كل خير

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engm7mad مشاهدة المشاركة
    عندي استفسار لاعضاء المنتدى الكرام...انا عندي حساب في البنك الاهلي المصري بالدولار وبستخدمه في السحب والايداع مع fxsolutions ...وعايز اطلع فيزا استخدمها بدل الحوالات لان مصاريفها كتير وبتتأحر...موظفين البنك قالولي كذا نوع من الفيزا هناك وانا مش عارف ايه النوع المناسب عشان اشتغل بيه مع fxsolutions
    رجا اي حد اتعامل مع البنك الاهلي المصري وعنده مغلومة اكيد عن الموضوع دة يقولي...
    وجزاكم الله كل خير

نوع الفيزا اللي بتقبل بيه افكسول هو فيزا انترنت

الصورة الرمزية engm7mad

جزاك الله خيرا بس ياريت لو حد عنده معلومة اكيدة او جرب البنك الاهلي على وجه الخصوص يقولي..في في البنك الاهلي ماستر كارد انترنت ودة اللينك بتاعها
    http://www.nbe.com.eg/Default.aspx?AID=4&CID=11#Title
    هل دي مقبولة عند افكسول
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفهد المصري مشاهدة المشاركة

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

جزاك الله خيرا بس ياريت لو حد عنده معلومة اكيدة او جرب البنك الاهلي على وجه الخصوص يقولي..في في البنك الاهلي ماستر كارد انترنت ودة اللينك بتاعها
    هل دي مقبولة عند افكسول
    ليا ناس جربوا بالفعل فيزا انترنت في الايداع في افكسول ونجحت العملية ولكن مكنش في البنك الاهلي
    فإن شاء الله يكون حد من الاعضاء حسابه في البنك الاهلي ويفيدك اكتر

الصورة الرمزية engm7mad

Mahmoud: إن شركة FX Solutions سوف تقبل الإيداعات التي تتم عن طريق البطاقة المسبقة الدفع PREPAID أو فيزا ألكترون VISA ELECTRON أو البطاقات الائتمانية المخصصة للإستخدام عبر الانترنت. Mahmoud: إذا تم الإيداع بأيّ من الطرق المذكورة، فإن شركة FX Solutions لن تتحمّل المسؤولية في حال السحب نظرا أن بعض هذه الأنواع من البطاقات مخصصة للإيداع فقط
    Mahmoud:
    mohammad: تمام جزاك الله خيرا
    Mahmoud: العفو
    Mahmoud: يا هلا بيك
    Mahmoud: لحظة
    Mahmoud: اخي محمد
    mohammad: معاك
    Mahmoud: ما هو رقم حسابك ؟
    mohammad: fa471695
    Mahmoud: اذا كان حسابك في فرع استراليا فلا يمكن تمويله بالفيزا الكترون مع الاسف فقط حسابات فرع بريطانيا تتمتع بهذه الميزة
    mohammad: اه فعلا حسابي في استراليا
    Mahmoud: بامكانك التحويل لفرع بريطانيا ان رغبت بالتمويل بالفيزا الكترون او الحصول على فيزا كلاسيك و تمويل حسابك في فرع استراليا
    mohammad: الفيزا كلاسيك تعمل على استراليا؟
    Mahmoud: نعم تعمل

الصورة الرمزية مصطفى خالد
    مصطفى خالد غير متواجد حالياً عضو نشيط

وجزاكم الله كل خير
    سيبك من الاهلى
    الفيزا بتاعه كريدت و مزعجه

معندهوش كروت ديبت
    توقيع العضو
    409068

هل دي مقبولة عند افكسول
    مقبوله بس اعمل كرت ديبت افضل
    توقيع العضو
    409068

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفهد المصري مشاهدة المشاركة
    مافيش فيزا انترنت ديبت فى الاهلى
    توقيع العضو
    409068

الصورة الرمزية engm7mad

لقيت في البنك الاهلي ماستر كارد انترنت (ديبيت) دي غير الكريديت ...اعتقد دي ممكن تشتغل في التحويل

الصورة الرمزية engm7mad

الصورة الرمزية Gamal Awad
    Gamal Awad غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بسم الله الرحمن الرحيم...الاخ صاحب السؤال...انا اتعامل مع البنك الاهلي منذ اكثر من 20 عام...سابقا كان من الممكن ان تستخرج اي نوع من انواع الكروت ( سواء فيزا او ماستر كريدت كارد ) باي مبلغ تريده طالما انك تستطيع ان تربط وديعه ضامنه لهذا الكارت فيقوم البنك باعطاءك تسهيل للكارت ب 80% من قيمه الوديعه.....اما بعد ظهور حالات السرقات علي الانترنت فحرصا من البنك علي اموال عملاءه الغي التعامل بهذه الكروت علي الانترنت فقط ولكن تستطيع ان تستعملهافي المشتريات خارج مصر وداخلها.....ثم اصدر كريدت كارد خاص فقط بالانترنت( ماستر وفيزا ) ولهم ليمت محدود لا يزيد عن 3000 جنيه مصري او ما يعادلها...حرصا علي اموال العميل من الهاكر...اذا ما الحل اذا كنت اريد ان استخدم اكثر من هذا المبلغ ؟؟ استطيع ذلك بان اقوم بايداع اي مبلغ حتي وان كان 100 الف جنيه في حساب الكارت فيصبح رصيد الكارت مدين بهذه القيمه حتي وان كان الكريدت ليمت الخاص بالكارت 3000 جنيه فقط......ارجو ان اكون اوضحت الفكره...بالنسبه الي اف اكس سول تقبل الايداع بهذا النوع من الكروت الخاصه بالانترنت فقط بدعم من المتداول العربي ( كانت سابقا لا تقبله ) وعن تجربه استخدمت ماستر انترنت كريدت كارد البنك الاهلي في الايداع بحسابي فيها اكثر من مره....وكانت الايداعات تظهر بحسابي بعد ساعتين علي الاكثر. ارجو ان اكون قد افدتك.....وبالتوفيق ان شاء الله .

الصورة الرمزية ahmedphen0m
    ahmedphen0m غير متواجد حالياً أفضل ورشة عمل مضاعفات 2012

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Gamal Awad مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم...الاخ صاحب السؤال...انا اتعامل مع البنك الاهلي منذ اكثر من 20 عام...سابقا كان من الممكن ان تستخرج اي نوع من انواع الكروت ( سواء فيزا او ماستر كريدت كارد ) باي مبلغ تريده طالما انك تستطيع ان تربط وديعه ضامنه لهذا الكارت فيقوم البنك باعطاءك تسهيل للكارت ب 80% من قيمه الوديعه.....اما بعد ظهور حالات السرقات علي الانترنت فحرصا من البنك علي اموال عملاءه الغي التعامل بهذه الكروت علي الانترنت فقط ولكن تستطيع ان تستعملهافي المشتريات خارج مصر وداخلها.....ثم اصدر كريدت كارد خاص فقط بالانترنت( ماستر وفيزا ) ولهم ليمت محدود لا يزيد عن 3000 جنيه مصري او ما يعادلها...حرصا علي اموال العميل من الهاكر...اذا ما الحل اذا كنت اريد ان استخدم اكثر من هذا المبلغ ؟؟ استطيع ذلك بان اقوم بايداع اي مبلغ حتي وان كان 100 الف جنيه في حساب الكارت فيصبح رصيد الكارت مدين بهذه القيمه حتي وان كان الكريدت ليمت الخاص بالكارت 3000 جنيه فقط......ارجو ان اكون اوضحت الفكره...بالنسبه الي اف اكس سول تقبل الايداع بهذا النوع من الكروت الخاصه بالانترنت فقط بدعم من المتداول العربي ( كانت سابقا لا تقبله ) وعن تجربه استخدمت ماستر انترنت كريدت كارد البنك الاهلي في الايداع بحسابي فيها اكثر من مره....وكانت الايداعات تظهر بحسابي بعد ساعتين علي الاكثر. ارجو ان اكون قد افدتك.....وبالتوفيق ان شاء الله .
    شكرا جزيلا علي الافادة
    بس بتدفع كام عمولة؟
    يعني مثلا لو هتدوع بالكارت ده 1000 دولار بتدفع كام؟
    و مصاريف البطاقة كام فالسنة؟

الصورة الرمزية First step
    First step غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

للاسف مقدرش افيدك في البنك الاهلي
    انما فيزا بنك مصر
    طلبتها واستلمتها من فرع المعاملات الدولية بوسط البلد في 8 ايام
    تم الشحن ودخول الرصيد في خلال يوم ونص
    وتم الايداع على فرع استراليا بدون اي مشاكل
    العمولة 1.5% + 5 جنيه .. فاذا اودعت 1000 دولار بالكريدت لضمان تنفيذ العمليه ومتتعلقش
    1000-16= 984
    او 980 أأمن

الصورة الرمزية engm7mad

الكريديت كارد عرفت ان فيها شبهة ربا...طيب ايه يخليني اعمل كريديت لو كان في ديبيت؟؟ في احد الزملاء في رده قال ان الديبيت كارد مقبولة في فكسول برضو

الكريديت كارد عرفت ان فيها شبهة ربا...طيب ايه يخليني اعمل كريديت لو كان في ديبيت؟؟ في احد الزملاء في رده قال ان الديبيت كارد مقبولة في فكسول برضو
    اه الديبت احسن بكتير
    و بتتقبل عادى
    توقيع العضو
    409068

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17