مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما رايك في هذا الموضوع ؟؟

المصوتون
63. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • حلو و مفيد و حاجة كويسة

58 92.06%
  • ملوش اي لازمة و فكرة فاشلة

5 7.94%
صفحة 1 من 7 1234567 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 100
    الصورة الرمزية zelenko
    zelenko غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي تحقيق (( المليون )) بأذن الله بسهولة و من مبلغ بسيط (( بشرط )) مشاركة الجميع

السلام عليكم

ملحوظة : هذا الموضوع موجه للناس الخبرة اللي بتكسب قبل المبتدئين لان الناس الخبرة هيحسوا بفائدة الموضوع ده لانهم عندهم خبرة هههههههه

طبعا فيه ناس كتير مجرد ما هيشوفوا اسمي و عنوان الموضوع و من قبل ما يفتحوا الموضوع هيكونوا مجهزين عبارات الاستهزاء و السخرية

و انا اقول لهم قال رسول الله صلي الله عليه و سلم (( من كان يؤمن بالله و اليوم الاخر فليقل خيرا او ليصمت ))

ندخل بقي علي الموضوع

ركز معايا كويس و خليك متفائل و بلاش تشاؤم

لو معاك 100 دولار و عايزهم يوصلوا مليون ايه المطلوب

مطلوب انك تعمل تدبيلة كل شهر لمدة 14 شهر او تدبيلتين كل شهر يبقي محتاج 7 شهور بس

طب ازاي اعمل تدبيلة او تدبيلتين كل شهر ؟؟

تخش عشر صفقات كل صفقة ستوبها 10% من الحساب و تارجتها 10% من الحساب او اكتر او تخش عشرين صفقة تدبل مرتين

100
    200
    400
    800
    1600
    3200
    6400
    12800
    25600
    51200
    102400
    204800
    409600
    800000
    1,600,000

طبع كلكم فطسانين علي روحكم من الضحك و بتقولوا زهقنا من الاحلام الوردية اللي ملهاش لازمة دي

طب خليك معايا

دلوقتي ما هو العائق لتحقيق هذا الحلم ؟؟؟؟ هما حاجتين بس

1- الطريقة ( الاستراتيجية ) 2- النفسية

بالنسبة للنفسية ممكن تتحل لو ان الطريقة مجربة كويس جدا و نتايجها كويسة جدا

يبقي مش ناقص غير الطريقة او الاستراتيجية اللي هنحقق بيها الحلم

و هي طبعا مش موجودة ههههههههههههههههههههههههههههه

طبعا كله عايز يضربني دلوقتي هههههههههههههههه

هو فعلا مفيش طريقة تعمل كدة و لكن فيه (((( طرق ))))

و هو ده الجديد

ركزوا بقي معايا كويس قوي قوي قوي لان الشغل الجد هيبدأ دلوقتي

انا قلت مفيش طريقة و لكن فيه طرق او استراتيجيات مثلا ازاي ؟؟؟؟

دلوقتي عندنا هنا في منتدي المتداول العربي كام استراتيجية سواء كانت كلاسيكي او رقمي او اساسي او فني او موجي او زمني او فلكي او حتي طريقة سرية او طريقة جنية ههههه و تكون مثلا نسبة نجاحها 70% ؟؟؟

طبعاعندنا كتير و كل طريقة ليها ناسها

و كل طريقة ليها خبرائها والخبراء دول بيبقي ليهم كبير اللي هو اكتر واحد متعايش مع الاستراتيجية و فاهمها اكتر من اي حد صح و لا انا غلطان ؟؟؟؟

طب دلوقتي سؤال لكل واحد خبير في طريقته ايا كانت : موفنجات او كلاسيكي او رقمي او موجات ..... الخ

يا عم الخبير طريقتك الحلوة دي اللي انت ادمنتها و حفظتها و فهمتها ايا كانت نوعها ايه تقدر تدينا صفقة واحدة بس في الشهر بس تكون متاكد من نجاحها بنسبة عالية 90% مثلا ؟؟؟؟

اظن عيب قوي تقوللي لأ هههههههههههههههههه

بس يا رجالة هو ده الحل

من المستحيل ان شخص واحد يتقن كل الطرق و لكن اكيد كل طريقة ليها واحد متقن لها جدا و حفظها و صمها

بس كدة دلوقتي مطلوب من الجميع سواء مبتدئين او خبراء بترشيح انفسهم و هنسيب الترشيح لمدة شهر

و بعد كدة الادارة تفرزهم و تطلعلنا الناس الكويسة مش معني كدة ان الباقي وحش لا سمح الله و لكن احنا عايزين زبدة الزبدة

و ارجو نشر هذا الموضوع لانه سيعم بالخير علي الجميع لو حد ليه واحد صاحبه خبير او عنده طريقة سرية او في منتدي اخر يا ريت يدله علي الموضوع ده

و انا بقول للخبراء اللي عندهم طرق سرية ما تخافش مش هنقولك اشرحلنا طريقتك احنا عايزين صفقة واحدة بس او صفقتين طول الشهر و اعتبرهم يا اخي زكاة عن العلم اللي ربنا رزقهولك

المهم النظام هيبقي ماشي ازاي

هنسيب الموضوع ده شهر مثلا علشان الناس تشوفه و الناس تبلغ بعضها و بعد كدة نشوف الخبراء و نصفيهم و في الاخر نعلن اسمائهم في اول مشاركة و بعد كدة نبدأ الشغل بجد

و بالنسبة للخبير اوعي تخاف من المسؤلية و ان الناس هتمشي وراك لا يا سيدي احنا راضيين و حتي لو ضربت ستوب اكيد انت كمان في حسابك الحقيقي اكيد ضربت ستوب فما تقلقش احنا متفهمين الموضوع

بس خلي بالك يا عم الخبير انا مش هاخد منك غير صفقة واحدة طول الشهر او صفقتين حد اقصي و مش هاقبل منك اي صفقات تاني حتي لو الصفقتين بتوعك اللي اديتهوملنا في اول يوم كسبوا و جابوا تارجت

و طبعا السبب من كدة انك لما تعرف انه مطلوب منك صفقة واحدة بس او اتنين طول الشهر فده هيخليك تنقي احلي صفقتين و هيخليك تصبر و ما تحطش اي صفقة و خلاص دا انت هتنقي الصفقة الصح حسب طريقتك اللي انت حافظها دي فلوس ناس برضه يا عم الحاج هههههههههههههه

و علي فكرة يا عم الخبير لو قعدت طول الشهر ما حطتش صفقات مش مهم ولا تزعل نفسك المهم تدينا الصفقة الصح بس و عايزك تصبر علي الاخر حتي لو الصفقة جت في اخر يوم في الشهر مش مهم المهم انك تدينا الصح المضمون بنسبة كبيرة

و طبعا لو طلع لنا من منتدانا الجميل ده 10 خبراء بس (( و ده عيب طبعا دا احنا ممكن نطلع حوالي خمسين هههههههههه)))

و كل واحد ادانا صفقة واحد بس هنعمل التدبيلة في شهر و لو كل واحد ادانا صفقتين يبقي تدبيلتين ولو جمعنا مثلا 20 خبير مش عايز اقولكم علي اللي هيحصل هههههههههههههههههه

كل الناس تبلغ كل الناس صدقوني الموضوع ده هيفيدنا كلنا سواء خبراء او مبتدئين

و اظن كده المليون ما بقاش صعب المسالة هتكون مسالة وقت بس

منتظر ردودكم

و علي فكرة انا عامل استفتاء فوق جنب راس الموضوع يا ريت اعرف رايكم

و السلام عليكم

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

جمعة مباركة يا عصام فكرة كويسة المهم تلاقي دعم من الاعضاء اصحاب الورش وان شاء الله نساعد بالي نقدر عليه
    ربنا يسهل
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية zelenko

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbuJmel مشاهدة المشاركة
    جمعة مباركة يا عصام فكرة كويسة المهم تلاقي دعم من الاعضاء اصحاب الورش وان شاء الله نساعد بالي نقدر عليه
    ربنا يسهل
    حبيبي ابو جميل انا يا عم مش عايز دعم ولا شرح و لا عايز اتعبهم في اي حاجة هي صفقة واحدة بس في الشهر يكتبها الخبير في مشاركة سطرين اتنين بس

الصورة الرمزية محمود ابو مازن
    محمود ابو مازن غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Thumbs up

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كلام جميل جدا وفى عندنا ماشاء الله خبراء كتيييييييييييييير والموضوع سهل جدا وفكره صراحه جامده
    واجمل ما فيها انها هتجمع خبراء الورش والمواضيع وان شاء الله تكون بفايده للجميع
    توقيع العضو
    يقولون 5 % يصنعون الحدث,,,,15 % يشاهدن الحدث,,,.80 % لايدرون ماذا حدث فمن أي صنف تريد أن تكون ?? أنت من سوف يقرر !!!! أنت من ستجنى نتائج قرارك

الصورة الرمزية anwar3
    anwar3 غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم
    ممكن اشارك معكم ولو انني مبتدا .. بس ان شاء الله ساكون سعيدا لو وفقنى الله في كم توصية شهرية لي وللاخوة هنا
    بس هناك شرط
    لايجب ان يتم الدخول في الاوامر اكثر من 20 % مجتمعة
    والله اعلم
    توقيع العضو
    game over

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تمام ياعصام
    ويشرفني ان اكون معاكم بالتالتة لو ممكن
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

الله يسهل منورين الشباب واكيد احبابنا اعضاء المنتدى كلهم بحبوا الخير للجميع
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية zelenko

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود ابو مازن مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كلام جميل جدا وفى عندنا ماشاء الله خبراء كتيييييييييييييير والموضوع سهل جدا وفكره صراحه جامده
    واجمل ما فيها انها هتجمع خبراء الورش والمواضيع وان شاء الله تكون بفايده للجميع
    امين يا رب
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anwar3 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    ممكن اشارك معكم ولو انني مبتدا .. بس ان شاء الله ساكون سعيدا لو وفقنى الله في كم توصية شهرية لي وللاخوة هنا
    بس هناك شرط
    لايجب ان يتم الدخول في الاوامر اكثر من 20 % مجتمعة
    والله اعلم
    انور باشا مش عايز كام صفقة انا عايز واحدة بس احلي واحدة فيهم نقيها لنا بس ههههههههههه
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    تمام ياعصام
    ويشرفني ان اكون معاكم بالتالتة لو ممكن
    حبيبي يا معطي انت معانا طبعا
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbuJmel مشاهدة المشاركة
    الله يسهل منورين الشباب واكيد احبابنا اعضاء المنتدى كلهم بحبوا الخير للجميع
    ربنا يسهل يا ابو جميل احنا مش هنتسرع و هنسيب الموضوع مفتوح شهر مثلا عقبال ما ينتشر و الناس تظبط امورها دي ملايين يا جدعان مش لعب عيال

الصورة الرمزية ahmedphen0m
    ahmedphen0m غير متواجد حالياً أفضل ورشة عمل مضاعفات 2012

فكرة جميلة يا زيلينكو باشا

الصورة الرمزية mobizoone
    mobizoone غير متواجد حالياً موقوف

كلامك جميل جدا ولكن بشرط الالتزام التام ولى بعض الاراء
    اولا يتم تكبير مبلغ البدايه مثلا الى 1000 دولار
    ثانيا هناخد 25 نقطه يوميا باداره راس مال سليمه يعنى النقطه بواحد دولار لكل الف دولار

بكده يتم تدبيل الحساب كل شهرين 40 يوم عمل اذا تم اكتساب 25 نقطه كل يوم لمده 30 يوم يتم التدبيل واذا لم نحصل على النقاط فى ايام معينه يبقى لدينا 10 ايام للتعويض
    1000 الى 2000 30 يوم عمل
    2000 الى 4000 30 يوم عمل

4000 الى 8000 30 يوم عمل
    8000 الى 16000 30 يوم عمل
    16000 الى 32000 30 يوم عمل وهكذا

كده المده ذادت شويه بس باداره راس مال وبدون مخاطره مع الاخذ فى الحسبان ان فى ايام لم يتم تحقيق 25 نقطه ويمكن يكون فى خساره

مرفق ملف اكسل للطريقه

انا اول المتطوعين معك

نصائح اخرى مهمه جدا
    شركات الماركت ميكر لن تعطينا ولا حتى 1000 دولار لذلك يجب البحث عن شركه ecn لكى لا يكون هناك تضارب مصالح
    - الرافعه 1 :50 اقصى شى وتكون مسجله فى امريكا nfa وكل الشركات بتهرب منها لانعقوباتها صارمه
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية Leonardo
    Leonardo غير متواجد حالياً عضو نشيط

شوف الجدول دا كدا
    انا شخصيا بمشى عليه ب جزء من الارباح احطهم فى حساب جديد و امشى ب الطريقة دى لحد ما اضرب مارجن فى مرة اروح ساحب الارباح كلها لان المارجن بيكون حققلى كذا تدبية بس احيانا بتضرب معايا من اول مرة و افضل لحد ما اعوض الجزء الى دخلت بيه و ابدأ من جديد و هكذا
    و الطريقة بتكون سكالبنج لقنص ( على رأى معطى ) 10 نقاط فى كل مرة دخول بس تكون الفرصة قوية حتى لو مدخلتش حاجة خالص فى اليوم مش مشكلة المهم انى بدخل فقط الفرص القوية فقط فقط
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 'طريقة المليون.gif‏  

الصورة الرمزية zelenko

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة
    فكرة جميلة يا زيلينكو باشا
    منتظرين مساهمتك معانا ياغالي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mobizoone مشاهدة المشاركة
    كلامك جميل جدا ولكن بشرط الالتزام التام ولى بعض الاراء
    اولا يتم تكبير مبلغ البدايه مثلا الى 1000 دولار
    ثانيا هناخد 25 نقطه يوميا باداره راس مال سليمه يعنى النقطه بواحد دولار لكل الف دولار

بكده يتم تدبيل الحساب كل شهرين 40 يوم عمل اذا تم اكتساب 25 نقطه كل يوم لمده 30 يوم يتم التدبيل واذا لم نحصل على النقاط فى ايام معينه يبقى لدينا 10 ايام للتعويض
    1000 الى 2000 30 يوم عمل
    2000 الى 4000 30 يوم عمل

4000 الى 8000 30 يوم عمل
    8000 الى 16000 30 يوم عمل
    16000 الى 32000 30 يوم عمل وهكذا

كده المده ذادت شويه بس باداره راس مال وبدون مخاطره مع الاخذ فى الحسبان ان فى ايام لم يتم تحقيق 25 نقطه ويمكن يكون فى خساره

مرفق ملف اكسل للطريقه

انا اول المتطوعين معك

نصائح اخرى مهمه جدا
    شركات الماركت ميكر لن تعطينا ولا حتى 1000 دولار لذلك يجب البحث عن شركه ecn لكى لا يكون هناك تضارب مصالح
    - الرافعه 1 :50 اقصى شى وتكون مسجله فى امريكا nfa وكل الشركات بتهرب منها لانعقوباتها صارمه
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo مشاهدة المشاركة
    شوف الجدول دا كدا
    انا شخصيا بمشى عليه ب جزء من الارباح احطهم فى حساب جديد و امشى ب الطريقة دى لحد ما اضرب مارجن فى مرة اروح ساحب الارباح كلها لان المارجن بيكون حققلى كذا تدبية بس احيانا بتضرب معايا من اول مرة و افضل لحد ما اعوض الجزء الى دخلت بيه و ابدأ من جديد و هكذا
    و الطريقة بتكون سكالبنج لقنص ( على رأى معطى ) 10 نقاط فى كل مرة دخول بس تكون الفرصة قوية حتى لو مدخلتش حاجة خالص فى اليوم مش مشكلة المهم انى بدخل فقط الفرص القوية فقط فقط
    جزاكم الله اخواني الكرام و لكن الموضوع لن يكون سكالبنج او تحديد لعدد معين من النقاط

حسب الخبير ما هيقول احنا هننفذ

يعني دلوقتي جه الخبير الفلاني ادانا صفقة ستوبها خمسين و تارجتها خمسين و احنا مثلا حسابنا الف دولار يبقي نظبط اللوت و نخليه 2 دولار للنقطة بحيثن كدة التارجت بتاع الخبير يساوي 10% من الحساب

و لو جه خبير ادانا صفقة تارجت 200 و ستوب 200 مثلا يبقي هانخش النقطة بنص دولار لو كان حسابنا الف

ارجو يكون الاعضاء فهموا نظام ادارة رأس المال

فكره جميله جدا محتاجه عزيمه واصرار وباذن الله بيتحقق المليون اخونا قائد السلاحف كان بين الفريق تنسيق على الماسنجر وكل فريق مكون من كذا عضو حتى ان غاب عضو لظروف خارجه عن ارادته يتابع باقي فريقه لما يتم الدخول والخروج جماعي على التوصيات بيتم ازاله مايسمى العامل النفسي وعند تحديد النسبه للدخول وموعد تحقيق النتائج يزال ايضا عامل الطمع الذي يسبب خساره الاغلبيه في هذا السوق واهم شيء التوصيات تكون باستوب لمنع التعلق ايام بالسوق كل قائد استراتيجيه يتبرع ولو 4 او 5 تبرعو يكون ممتاز وكل قائد له فريق ولو من 3 اعضاء ينسق معاهم وهذا الفريق يتابع في وضع جدول التوصيات ونتائجها الموضوع محتاج تنسيق واللي عنده فكره يقولها حتى نوصل للحل النهائي ان شاء الله اهم شيء الاصرار والعزيمه وعدم النظر للاحباطات فكم خسر الجميع من خسائر الا يكون هذا هدف لبدايه جديد والمتداول العربي ماراح يقصر في توفير جميع ماتحتاجونه فهذا المشروع اذا تحقق سيكون جلب كبير للاعضاء من كافة الاماكن اتمنى التوفيق وانا متبرع بان اكون عضو في اي فريق برجاء حصر الاعضاء المتبرعين وحصر الاعضاء اصحاب الاستراتيجيات وتكوين خطة يتم الاتفاق عليها
    الان كل من لديه خطه في التنسيق يقولها ان شاء الله ونتفق على افضلها

الصورة الرمزية Trend Trader
    Trend Trader غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اعتقد ان هذا مستحيل لانك لن تلقى الدعم واي خبير لن يضع توصيته لانه اي خبير رغم خبرته لا يعرف الصفقة هل هي ناجحة ام لذى لن ترى هنا الا من هو واكل السوق و حابب مساعدة اخوانه في الله

الصورة الرمزية zelenko

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamsafwat2 مشاهدة المشاركة
    فكره جميله جدا محتاجه عزيمه واصرار وباذن الله بيتحقق المليون اخونا قائد السلاحف كان بين الفريق تنسيق على الماسنجر وكل فريق مكون من كذا عضو حتى ان غاب عضو لظروف خارجه عن ارادته يتابع باقي فريقه لما يتم الدخول والخروج جماعي على التوصيات بيتم ازاله مايسمى العامل النفسي وعند تحديد النسبه للدخول وموعد تحقيق النتائج يزال ايضا عامل الطمع الذي يسبب خساره الاغلبيه في هذا السوق واهم شيء التوصيات تكون باستوب لمنع التعلق ايام بالسوق كل قائد استراتيجيه يتبرع ولو 4 او 5 تبرعو يكون ممتاز وكل قائد له فريق ولو من 3 اعضاء ينسق معاهم وهذا الفريق يتابع في وضع جدول التوصيات ونتائجها الموضوع محتاج تنسيق واللي عنده فكره يقولها حتى نوصل للحل النهائي ان شاء الله اهم شيء الاصرار والعزيمه وعدم النظر للاحباطات فكم خسر الجميع من خسائر الا يكون هذا هدف لبدايه جديد والمتداول العربي ماراح يقصر في توفير جميع ماتحتاجونه فهذا المشروع اذا تحقق سيكون جلب كبير للاعضاء من كافة الاماكن اتمنى التوفيق وانا متبرع بان اكون عضو في اي فريق برجاء حصر الاعضاء المتبرعين وحصر الاعضاء اصحاب الاستراتيجيات وتكوين خطة يتم الاتفاق عليها
    الان كل من لديه خطه في التنسيق يقولها ان شاء الله ونتفق على افضلها
    اشكر لك اخي الكريم حماسك و حبك لاخوانك و لكن الموضوع اسهل من كدة بكتير مجرد الخبير هيخش يقول شراء او بيع للزوج الفلاني تارجت كذا و ستوب كذا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr-Trading مشاهدة المشاركة
    اعتقد ان هذا مستحيل لانك لن تلقى الدعم واي خبير لن يضع توصيته لانه اي خبير رغم خبرته لا يعرف الصفقة هل هي ناجحة ام لذى لن ترى هنا الا من هو واكل السوق و حابب مساعدة اخوانه في الله
    لماذا هذ التشاؤم اخي الكريم انت فهمتني غلط انا مش عايز الخبراء يعطوني صفقات تكون مضمونة 100% كسبانة لا طبعا هذا مستحيل

انا عايز الخبير يعطيني فقط افضل صفقة عنده و حتي لو ضربت ستوب مش مهم كفاية انه تعب معانا

صفحة 1 من 7 1234567 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17