صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 37
    الصورة الرمزية fxtime
    fxtime غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Exclamation نصب وتلاعب شركة XM حسبى الله ونعم الوكيل

السلام عليكم

اولاً اريد الموافقه على موضوعى وعدم التحيز من ادارة المنتدي لشركة XM وشكراً مقدماً

بما ان القسم ده برعاية XM ( النصابه )

انا عندى مشكله مع XM من اسبوع تقريباً

طبعاً الدعم الفنى زى ما انتو فاهمين ردود غريبه ومعظمهم مش فاهمين يعني ايه فوركس اساساً

المهم ايه اللى حصل مع XM انا فتحت اوردر بيع على الدهب عند سعر 1582 تقريباً ولكن الاوردر اتنفذ على 1576 والسعر قدامى على الشاشه 1582 هههههه

طيب روحت علطول دخلت على الدعم قلت لهم ياجماعه متهزروش في ايه قالولي زى ما انتو متوقعين بالظبط كدا حركة السعر عنيفه والاسبريد والبتنجان قلتلهم ياجماعه الاوردر بيع يعني بسعر العرض Bid وانا فتحت الاوردر والسعر على 1582 بس اتفتح الاوردر على سعر 1576 يجماعه عيب ميصحش كده قالولي نروح بقا للقسم المختص ونشوف القسم المختص رد عليا وقال انه حركة السعر عنيفه وفايروس كورنا والحوارات الحمضانه دى طيب تمام

طلبت ان يبعتو بتوقيت فتح الاوردر بظبط سعر مزود السيوله للدهب مع ذكر اسم مزود السيوله ( قالو ليا مش بنعلن عن المعلومات دى لانها عيب وحرام هههههه )

طيب انا زهقت منهم وعارف انهم خلاص سرقونى روحت عامل 4 شكاوي عليهم فى جميع الجهات الرقابيه وانشاء الله فى الموضوع ده هكتب لكم كل جديد بخصوص هذه الشكاوي وطلبي فى الشكوي ان هيكون هناك تعويض لسبب الغباء المتعمد من الدعم الفنى اثناء التحدث معى والتلاعب

انتبهوو من شركة XM او من اي شركة حد بيقول عنها نصابه لازم ياجماعه والله لان الشركات دى احنا بقينا لقمه طريه بالنسبه ليهم وعلى فكره لو حسابك فيه خسائر كتير ورجعت الشركه بتاعتك عشان تعرف اسباب الخساره والله العظيم هتلاقي بلاوي وهتعرف اد ايه انت بيتلعب بيك

و ياريت ياجماعه حد يدلنا عن شركه فوركس الدعم يكون فيها محترم وبيفهمو ويكون المارجن او الاستوب اوت 0% يعني الحساب يتمرجن اذا خلص كل الرصيد الموجود

وطبعاً بعد موقفت كل تعاملات معى XM فتحت حساب مع FXDD طلعت انيل بكتير ههههه قفلو ليا اوردر استوب اوت واساساً فى رصيد فى حسابي والمفروض ان الاستوب اوت عندهم 0% وانا معاهم الوقتى مع القسم المنيل بستين نيله القسم المختص اللى بيفهم فى كل حاجه هشوف ردهم عليا ايه

قرات مقالك
    المشكلة لديك انت اخي
    بحثت بين السطور عن مشكلة الشركة ولم اجد--تتحدث فقط عن شيئ محتمل الحدوث وهو الانزلاقات
    ماخص النصب--كلها نصابة

الصورة الرمزية fxtime

طيب مأخدتش بالك ان انا قلت ان السعر على المنصه 1582 والاوردر اتفتح على 1576 والسعر قدامى على المنصه 1582 ؟

طيب الانزلاق السعر مش المفروض يكون وقت فتح الاوردر على الاقل يكون سعر المنصه 1576 كنت هقول خلاص انزلاق سعرى اما الوضع كان مختلف

طيب مخدتش بالك ان انا قلت بيع يعني على سعر Bid وهو دا السعر اللى انت بتشوفو على المنصه قدامك

طيب لما يكون فى مشكلة مع الشركه وعميل يطلب الاسعار للعرض والطلب فى الوقت اللى حصل فيه المشكله الشركه ترد وتقول مش بنعلن على المعلومات دى؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxtime مشاهدة المشاركة
    طيب مأخدتش بالك ان انا قلت ان السعر على المنصه 1582 والاوردر اتفتح على 1576 والسعر قدامى على المنصه 1582 ؟

طيب الانزلاق السعر مش المفروض يكون وقت فتح الاوردر على الاقل يكون سعر المنصه 1576 كنت هقول خلاص انزلاق سعرى اما الوضع كان مختلف

طيب مخدتش بالك ان انا قلت بيع يعني على سعر Bid وهو دا السعر اللى انت بتشوفو على المنصه قدامك

طيب لما يكون فى مشكلة مع الشركه وعميل يطلب الاسعار للعرض والطلب فى الوقت اللى حصل فيه المشكله الشركه ترد وتقول مش بنعلن على المعلومات دى؟
    انزلاق
    لو عندك فيديو تثبت التهمة عليهم
    حسب القانون لايوجد دليل عيني مع التنبه ان سعر التشارت عندك كان معلق, وتتوهم
    ولكن بشكل عام انزلاق محتمل لعدم كفاية الأدلة
    وهي نصابة في كل احوالها

الصورة الرمزية zeraph20
    zeraph20 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا حصلي نفس الكلام ع الدهب كنت واخد بيع وفتحلي الامر تحت السعر الحالي ب 40 نقطة الكلام دا يوم 23 مارس باليل وقفلتها ع خسارة لانى مكنتش فاهم ازاي دا حصل خففت اللوت خالص ودخلت تانى عشان اجرب لقيت نفس النتيجة بس قلت اشوف من التليفون بنفس الحساب دا لقيت السعرفية غير سعر المنصة ع اللاب توب وهو السعر اللي اتاخدة منو الصفقة واللي اكدلي انى معاية حساب ف ic markets وعطانى نفس سعر الموبيل

انا عارف انى طولت بس دا اول مرة ان حساب يكون بسعرين مختلفين ع جهازين ف نفس اللحظة😂😂

وربنا يعوض عليك انا صرحتا مؤثرش فيالانى بكسب وعندي ادارة راس مال كويسة بس احنا ف المقام الاول اللي رضينا باشباه الشريكات وبالتوفيق

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلمان_العتيبي مشاهدة المشاركة
    انزلاق
    لو عندك فيديو تثبت التهمة عليهم
    حسب القانون لايوجد دليل عيني مع التنبه ان سعر التشارت عندك كان معلق, وتتوهم
    ولكن بشكل عام انزلاق محتمل لعدم كفاية الأدلة
    وهي نصابة في كل احوالها

لا طيب ما فى حل يفصل بيني وبين الشركه والله السعر من مزود السيوله فى الوقت ده كان كام يعطيني اسعار مزود السيوله اللى وصلتهم فى التوقيت ده اذا كانت 1576 اقول لهم شكراً اعتذر كان تهنيج كان اى حاجه اما مفيش سعر من مزود السيوله ومش بنعلن عنه يبقا الشركه كانت بتعطينا اسعار وهميه على المنصه مش موجوده اصلاً فا بالتالى ده تلاعب

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeraph20 مشاهدة المشاركة
    انا حصلي نفس الكلام ع الدهب كنت واخد بيع وفتحلي الامر تحت السعر الحالي ب 40 نقطة الكلام دا يوم 23 مارس باليل وقفلتها ع خسارة لانى مكنتش فاهم ازاي دا حصل خففت اللوت خالص ودخلت تانى عشان اجرب لقيت نفس النتيجة بس قلت اشوف من التليفون بنفس الحساب دا لقيت السعرفية غير سعر المنصة ع اللاب توب وهو السعر اللي اتاخدة منو الصفقة واللي اكدلي انى معاية حساب ف ic markets وعطانى نفس سعر الموبيل

انا عارف انى طولت بس دا اول مرة ان حساب يكون بسعرين مختلفين ع جهازين ف نفس اللحظة����

وربنا يعوض عليك انا صرحتا مؤثرش فيالانى بكسب وعندي ادارة راس مال كويسة بس احنا ف المقام الاول اللي رضينا باشباه الشريكات وبالتوفيق

تمام ياغالى اذا انا اتضررت من الموضوع ده يبقا لازم الشركه تثبت للعميل انه اسعار مزود السيوله ايه بالظبط او ده يتحسب عليها استغلال الازمه فى صالحها وضد عملائها مع التعمد

الصورة الرمزية اياد احمد
    اياد احمد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السيناريوهات الوحيده الذي ممكن ان تحصل في هذه الحالة
    1- هو ان يكون السعر امامك والرسم البياني بناء على سعر ASK وليس سعر BID
    لا اعرف اي منصه تستعمل الشركة لكن بعض المنصات يكون فيها خيار لعرض الرسوم البيانية حسب ASK او BID

2- ان يكون لديك PING عالي جدا مع سيرفر الشركة, اي بينج فوق الــ120 تحصل هذه الحالات
    كم البينج عندك ؟
    تستخرجه من هنا
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	unknown.png
المشاهدات:	338
الحجـــم:	21.2 كيلوبايت
الرقم:	522025

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اياد احمد مشاهدة المشاركة
    السيناريوهات الوحيده الذي ممكن ان تحصل في هذه الحالة
    1- هو ان يكون السعر امامك والرسم البياني بناء على سعر ASK وليس سعر BID
    لا اعرف اي منصه تستعمل الشركة لكن بعض المنصات يكون فيها خيار لعرض الرسوم البيانية حسب ASK او BID

2- ان يكون لديك PING عالي جدا مع سيرفر الشركة, اي بينج فوق الــ120 تحصل هذه الحالات
    كم البينج عندك ؟
    تستخرجه من هنا

الاســـم:	unknown.png
المشاهدات:	338
الحجـــم:	21.2 كيلوبايت
الرقم:	522025

جميع المنصات على الوضع الافتراضي السعر اللي بيكون على المنصه هو سعر Bid والبنج مش مشكله الوقتى حتى لو كان البنج هو المشكله وان فى مشكله فى النت او المنصه مهنجه مع ان دا مكنش موجود خالص ولكن انا بقول فى اسواء الظروف

فى النهايه لما العميل يطلب التحقق من السعر بعيداً عن سعر المنصه هطلب سعر مزود السيوله اللى عرض الاسعار دى فى الوقت المحدد المفروض لو شركه محترمه وركز فى محترمه دى يبقا هتقدم المعلومات دى للعميل لأثبات ان السعر دا كان فعلاً من مزود سيوله ومش سعر وهمي وتثبت بقا ان كان فى مشاكل فى النت والبنج والكلام ده كله

الموضوع بسيطه قدم للعميل اثبات ان دى اسعار وصلتنا من مزود السيوله فعلاً فى توقيت فتح الصفقه بالظبط

الصورة الرمزية أحمد_الصالح
    أحمد_الصالح غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxtime مشاهدة المشاركة
    جميع المنصات على الوضع الافتراضي السعر اللي بيكون على المنصه هو سعر Bid والبنج مش مشكله الوقتى حتى لو كان البنج هو المشكله وان فى مشكله فى النت او المنصه مهنجه مع ان دا مكنش موجود خالص ولكن انا بقول فى اسواء الظروف

فى النهايه لما العميل يطلب التحقق من السعر بعيداً عن سعر المنصه هطلب سعر مزود السيوله اللى عرض الاسعار دى فى الوقت المحدد المفروض لو شركه محترمه وركز فى محترمه دى يبقا هتقدم المعلومات دى للعميل لأثبات ان السعر دا كان فعلاً من مزود سيوله ومش سعر وهمي وتثبت بقا ان كان فى مشاكل فى النت والبنج والكلام ده كله

الموضوع بسيطه قدم للعميل اثبات ان دى اسعار وصلتنا من مزود السيوله فعلاً فى توقيت فتح الصفقه بالظبط
    مين قلك انه اكس ام عندهم مزود سيولة اصلا؟

عموما ست نقاط مش هم الا اذا شغال فل مارجن
    ولو تضررت ماليا من هالشيء فبتستاهل ي غالي عشان ما بتقرأ، ابقى اقرأ كويس وشوف تقييم الشركة واراء التجار فيها قبل ما تشتغل ولما نحكي تقييم واراء تجار اكيد مش ماندو اف اكس ولا مولينكس موضب الفوريكس

تحياتي واتمنى يكون درس كويس لك علشان مش ببلاش
    توقيع العضو
    لا شيء يُذكر ..~

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد_الصالح مشاهدة المشاركة
    مين قلك انه اكس ام عندهم مزود سيولة اصلا؟

عموما ست نقاط مش هم الا اذا شغال فل مارجن
    ولو تضررت ماليا من هالشيء فبتستاهل ي غالي عشان ما بتقرأ، ابقى اقرأ كويس وشوف تقييم الشركة واراء التجار فيها قبل ما تشتغل ولما نحكي تقييم واراء تجار اكيد مش ماندو اف اكس ولا مولينكس موضب الفوريكس

تحياتي واتمنى يكون درس كويس لك علشان مش ببلاش

مش 6 نقاط دا 60 نقطه دا غير اصلاً الاسبيريد فى الوقت ده كان 30 - 40 نقطه طبعاً اتضررت ههههه بس عجبتنى ماندو اف اكس ولا مولنكس هههههه

المشكله ان عندنا فى الوطن العربي كل الوكلاء بيقدمولنا الشركات دى انها شركات نزيهه بس لما بنقع فى مشكله بتلاقي الوكيل عامل نفسه ميت المهم البديل عايزين البديل لان الشركات دى بتمص دمنا بالبطئ

الصورة الرمزية mmavtv
    mmavtv غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ما هي افضل الشركات في الوقت الحالي

الصورة الرمزية fxtime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmavtv مشاهدة المشاركة
    ما هي افضل الشركات في الوقت الحالي
    نفس السؤال انا سألته بس للأسف كل الشركات تعبانه واى شركه هتلاقي لها بنر او اعلان اعتبرها نصابه حتى لو تقيمها ممتاز

عايزين شركه محترمه بتحترم المتداول العربي زى ما بتحترم المتداول الغربي

طيب انتو تعرفو ان ممنوع اي مواطن اوروبي يكون حسابه فيه رافعه ماليه تقريباً اكثر من 1:30 او 1:35 دى قاونين ملتزمين بيها لان الجهات الرقابيه الزمت معظم الشركات او كلهم تقريباً بكدا الا احنا العرب رافعه ماليه 1:1000000000000000 مفيش مانع ودى طبعاً مش وحشه ان استعمل رافعه ماليه كبيره بس شوفو الفرق بين تعامل الشركات دى مع العرب والغرب والقاونين والتزامهم مع الغرب يخافو يعملو ايه حاجه مع حد خارج الوطن العربي اما احنا مسخرين لينا دعم عربي شغال بالسخره يرد بغباء ويراوغ ويلف ويدور علينا

الصورة الرمزية fxtime

ادارة المنتدي طلبت منى ارفاق الدليل لعدم مسح الموضوع لان هذه شروط المنتدي

ودا دليل فتح الاوردر على سعر 1576 اطلب من المنتدي الكريم طلب نفس الطلب من XM اريد دليل انه كان فى هذا التوقيت للدهب 2020.03.24 10:17:56.631 سعر 1576 وليس 1582

هل المنتدي سوف تقوم بطلب هذا الطلب من شركة XM

الاســـم:	دليل فتح الاوردر.png
المشاهدات:	35
الحجـــم:	42.5 كيلوبايت
الرقم:	522074

الاســـم:	دليل 2.png
المشاهدات:	24
الحجـــم:	29.0 كيلوبايت
الرقم:	522075

الاســـم:	دليل 3.png
المشاهدات:	15
الحجـــم:	16.2 كيلوبايت
الرقم:	522076

الاســـم:	اخر رد منهم.png
المشاهدات:	17
الحجـــم:	15.5 كيلوبايت
الرقم:	522077

ردو عليا ان حركة السوق قويه وتم التنبيه بذالك وكل ده ولكن انا مش مشكلتى الوقتى دا كله مشكلتى ان انا السعر كان قدامي حاجه واتنفذ على حاجه تانيه وما زال السعر قدامى على الشاشه بعد تنفيذ الاوردر 1582 والفاصل هنا بيني وبينهم انهم يقدم كشف بسعر مزود السيوله فى الوقت ده بالظبط كان كام

واخر رد منهم من 3 ايام ومفيش حد عبرني لحد اليوم

انتظر تدخل ادارة المنتدي وطلب اثبات من شركة XM ان كان هناك فعلاً هذا السعر من مزود السيوله فى التوقيت المحدد

مع العلم تعمدت التواصل مع الدعم باللغة الانجليزيه فى البدايه مع ان اللغه الانجليزي عندى فى الضياع ولكن تم تحويلي للدعم العربي لان انا عارف الدعم العربي وعارف المرواغه بتاعتهم اللى مش بتخلص وهندخل فى الكوبي والبست لقوانين تنفيذ الاوردرارت والانزلاقات السعريه والبتنجانيه وحورات تعبانه
    آخر تعديل بواسطة fxtime ، 02-04-2020 الساعة 02:10 AM

الصورة الرمزية fxtime

اليوم تم تعويضي فى شركة FXDD للمشكله اللى ذكرتها فى الموضوع ان خرجونى على استوب اوت ولكن عندهم فى موقهم ان الاستوب اوت 0%

وطبعاً ضيعو عليا ربح ضعف راس مالي 4 مرات او اكثر بس فى النهايه رجعولى مبلغ الايداع فقط لان المشكله ان على موقعهم مكتوب الاستوب اوت 0% ولكن فى الحقيقه بيقولو ان الاستوب اوت عندهم 50%

ودا مش معناه ان الشركه محترمه وخدو بالكم من اى شركة حتى لو فى مجال الفوركس من 1800 كلهم عايزين فلوسك من الاخر واحنا بردو معاهم عشان عايزين فلوسهم هههههه

الاســـم:	fxddb.png
المشاهدات:	28
الحجـــم:	15.9 كيلوبايت
الرقم:	522130

ومازلت منتظر من ادارة المنتدي ان تتدخل فى حل المشكله مع XM وزى ما كان ليا حق واخدته من FXDD طبعاً انا مش بطل ولكن دا حقي لان تداولت بناءً على معلومات مكتوبه على موقعهم وفى النهايه عملو الجلاشه معايا ولو انا مخدتش بالي كانت صفقه وماتت خلاص مفيش حد هيجي يقولى دا كان عندنا خطأ

بس XM بقا جلدهم تخين يعني عادى احنا نصابين قشطه معندناش مشكله العملاء بردو بيجو يتداولو عندنا فى مفيش مشاكل ومش بنحل مشاكل وهو كدا لو عجبك قشطه مش عجبك بردو قشطه دا نظام XM
    آخر تعديل بواسطة fxtime ، 03-04-2020 الساعة 02:11 AM

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

الاوسمة لهذا الموضوع

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17