لكن ماذا لو كانت اسواق المال كلها مبنية على المخاطرة .. اقرب الى الصدمة العصبية للنفس
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 20
  1. #1
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي لكن ماذا لو كانت اسواق المال كلها مبنية على المخاطرة .. اقرب الى الصدمة العصبية للنفس

    - انهيار كلي نفسي .. انتهيت كليا .. لاتعرف اين انت ومن انت .. اضعت كل شئ امامك .. لم يتبقى الا خيال ظلك ؟ وشاشة سوداء .. تحاول تقلب وتفلت يمين شمال تحت فوق
    لاشئ .. لاشئ .. احقا .. نعم لاشئ .. لاطريق يؤدي الى شئ ولا شئ يؤدي الى طريق
    - كنت تحلل صح وتشوف السعر صح .. فجاة دوامة ابتلعتك .. رحت فيها .. تمرجنت عقليا ونفسيا وماديا .. وصحيا .. الم تشبع بعد .. الم تقتنع بعد .. ماذا تريد .. هل هذا كل شئ ..
    لماذا وصلت الى هذا النقطة .. تحديدا .. الست تقول انك محلل جيد للسعر . اين انت .. هكذا كل شئ انتهي .. انت فاشل حقا .. يافاشل .. هل تعتقد ان كل شئ سيتوقف
    لكن انت تبرمجت هكذا .. عرفت هذة الاسواق هكذا .. دخلت صفقات هكذا .. خاطرت كثيرا .. والان تقول لي انا عاوز اتبرمج من جديد .. احقا هذا هو انت .. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    --------------------
    من انت وماذا تريد ؟

  2. #2
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    حسنا .. لم اقصد اي احد بتاتا هنا .. كنت اقصد نفسي .. روحي الاخرى ههههههه
    لااحد يفهم غلط ..
    احسن ان الموضوع انحدف هنا .. حتكلم براحة شوية هههههههه .. عن صراعات النفس الداخلية للمتاجر .. ؟
    يتبع لاحقا .

  3. #3
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    ظلك .. كل شئ ينبع من شئ بداخلك .. الن تستلم .. عن هذا .. واين هي الحقيقة .. هل تصدق خرافات واوهام سراب .؟
    لماذا تهرول الى طريق لاتعرف الى اين نهايتة ؟. لماذا ؟ هل يحتاج هذا نقاش ؟
    التحدي .. هل هذا هو طريقك ..
    هل تتحدى مجهول ؟ الاتعرف ان المجهول هو شئ غير محسوس .. لماذا ؟ لماذا .. كل هذا ؟
    اندفاع شديد الى لاشئ .. نعم لاشئ ..
    الم تبعثر كل الاوراق ؟ ولاورقة بيضاء امامك ؟ كلها اصبحت مشخبطة ملخبطة ..
    هل ستكتب من جديد .. ولكن لماذا ؟

  4. #4
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    عاوز تكسب فلوس بالهبل ..
    انت فاكر يعنى دي شطارة منك .. ايوة .. بتقول كدة لاانك بتشوف ان الفلوس ممكن تاتي بطريقة مش متوقعة يعنى ؟ طيب والناس دول حيسموحلك يعنى .
    نسيت يعنى انك عملت الوفات بس بالهواء بحساب وهمي . طيب انا عملتها ودبلت ملاليم الى الوفات . بس .. انت بتقول بس اهو . . يعنى طارت اخر شئ
    طيب اييية استفدت بعد كل هذا .. فلوسك طارت . وتبخرت .. وعاوز برضة تكمل هبل الفلوس دي ..
    طيب ليية .. هو انت ناوي تنام في الشارع اليومين دول ولا اييية
    لييية عاوز ترجع تاني .. انت جربت شئ جديد .. ولا كلة مستهلك .. الافضل لك ان تنهي كل شئ لمصلحتك والله ..
    لا انا عاوز اكمل .. يابنى انا نصحتك .. تكمل اييييييية تاني ؟
    -----------------
    يكمل لاحقا

  5. #5
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    طيب لية كدة
    هو انت متاكد من السعر بتاعك .. هو انت اللى شاري وبايع بنفس الوقت .. دة سوق لا لة اول ولا اخر .. انت بتعمل كدة ليية
    يعنى 5 عمليات على حسابك تكون خلاص بح بح روح اجمع تاني . وعاشر .. انت عارف انك فقط تحلل شئ يمكن يكون ضدك .. يمشى ضدك
    هل تراهن على المجهول .. ؟؟
    يعنى المستوى تبعك حيظل واقف كدة ومش يعنى حيتم مسحة وفرمة .. واستوبك طار ؟
    خطر وعرفناة .. لكن مخاطرة على الحساب دي لن تحتملها .. دي فلوس يابنى . حتطير بحركة غبية منك .. اسمع الكلام ..
    ايوة انا عارف انها يمكن تطير .. بس .. بتقول بس .. ايوة بقول بس ..
    يخرب بيت اليوم اللى دخلت فية السوق .. انت يعنى مش حتقدر حتى تبيع ولا تشتري وتدخل دوامة صراع كدة على طول واحلق ذقنى ..
    طيب اما نشوف .. انا ولا انت

    يتبع لاحقا ..

  6. #6
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    انت كنت فين ..
    تعبت ودخت معاك . انت كنت فين . ولية غبت كل ذي الفترة عنى .. انا لم اغب عنك .. انت اصلا اللى مش شايفنى امامك طول الوقت ..
    هة كيف انا لم اشوفك .. ايوة انا امامك يوميا .. انت بتشوف بعيون غيرك مش بعيونك .. انت بتحس مش بحواسك ... انت لاتستخدم عقلك . فيكف يمكن ان تراني ؟
    اهاة ؟
    طيب ماتجي نتفق على شئ . انا وياك ..
    ياعمي انت اللى يتفق معاك احسن لة لايتفق .. انت لسة لاتملك اي شئ من نفسك .. كيف يعنى لااملك اي من نفسى .. ايوة انت لازلت في اول المشوار
    طيب .. يبدو انك صعب المراس .. ومش ممكن نتحد سويا ..
    ههههه اسمع ابقولك شئ . . وخلنى بحالى
    هل مازلت تحلم ؟
    هل تريد الحقيقة .. خلنى بحالي احسن . الواحد يوم يشوفك يتذكر انة لسة عايش بهذة الدنيا .
    خلنى بحالى .. وخلنى لااشوفك امامي .. مرة اخرى
    يتبع .. لاحقا
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 07-11-2019 الساعة 08:33 PM

  7. #7
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    هل يجب ان ادفع الثمن ...
    انت عاوز تصاحب المارجن كول على طول كدة وتبقى عندة يعنى بقية حياتك .. ومين قالك الكلام دة ..
    مين قالي .. يعنى انت بتضحك على نفسك برضة ولابتضحك على مرة اخرى . . بابنى سيبك من الصاحب دة . انا بحذرك دة حيوديك سكة اللى مايرجع الابدية
    انا بس عاوز منة اشياء وبعدها يغور في اي حتة . . يعني انت لسة بتثق فية برضة . يعنى ماتشوف الناس ايش عمل فيهم من قبل . انت اييية مابتفهمش ولا اييية
    ايوة انا مش بفهم ... زي ماقلت . وانا اللى غلطان يوم احكي لك كل شئ ..
    طيب انا عاوز مصلحتك . انت صعبان على والله .
    لو انت عاوز مصلحتى سيبنى بحالى .. معة .. والله يكتب الخير بيننا ..
    والله احلق ذقنى لو شفت منة خير .. هههههه
    يتبع لاحقا ..
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 10-11-2019 الساعة 10:44 AM

  8. #8
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    هل كان لزاما عليك ان تدخل هذا المجال ..
    اتصدقنى القول .. لماذا انت هنا .. لماذا اخترت هذا الطريق الذي نهايتة منحدر خطير ..
    وانا ايش عرفنى بان النهاية ستكون طريق مطبات ومنحدرات . . طيب انت ماتشوف امامك اللوحات الارشادية ولا برضة حقولي عيونك ماشافت شئ ؟
    بصراحة شفت ايوة .. بس لم تكن واضحة اللوحات دي .. يعنى حنكذب على بعض تاني .. انت يعنى ناوي تحرق دمي برضة كالعادة ؟
    طيب وانا مالي انا .. انا مشيت وساقنى القدر الى هذا الطريق .. لاانة طريق سريع جداااااااااا . . ويمكن اصل بة الى مدينة اخرى بسرعة ؟
    اسمع انت حتفقع مرارتي .. من النقاشات العقيمة معك .. توبة لو تناقشت معك مرة اخرى .
    طيب لية بس . يعنى تسيبنى برضة كدة بوسط الطريق . طيب وعشرة العمر دي نسيتها برضة .
    ياعمي روح . اتركنى انت لايمكن تتغير ابدا .. ستضل هكذا . ابد الدهر
    طيب بس لاتجي عندي لو تعديت الطريق المتعرج دة ووصلت الى المدينة الاخرى .
    اتحداك توصل هههههه
    يتبع لاحقا ..

  9. #9
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    انهيار نظام التشغيل ..
    انت وين رحت اليوم . نصف اليوم غايب ..
    اسكت انا وقعت بورطة كبيرة . . ازاى .. اييية اللى حصل ..
    النظام تبعى توقف عن العمل . وفجاة لااستطيع ان ادخل على نظام التشغيل . طيب ولييية انت عملت ايية علشان يحصل دة .
    ولاشئ .. كنت فقط كالعادة بسوي روتين يومي . وفجاة حصلت صدمة كهربائية للجهاز هههههه .. يخرب بيتك كيف حصل ..
    انطفت الكهرباء فجاة .. وعندما اردت تشغيل الجهاز من جديد . .. لاحس ولاخبر النظام ولع .. انا خفت صراحة . وليية هو انت مخبئ اييية تاني عنى .
    ياعمي كل شغلى طوال السنيين دي على النظام دة .. لما يروح انا اروح بعدة .
    الحمدلله انة اشتغل لوحدة كدة .. كيف ايش سويت لة
    ولاحاجة .. رحت اتنفس هواء جامد وجلست بالحديقة ورجعت شغلت الجهاز .. اشتغل النظام تاني ولاكنة حصل حاجة . .
    انت جامد . جامد اوووي . ههههههههه
    يعنى عاوز تقنعنى ان الكهرباء . . كانت السبب في توقف النظام .. وهي السبب في اعادتة للحياة مرة اخرى . والله ياخويا انت عليك بلاوي ههههههه
    والله انا فرحان اوييي كنت حقضي يوم كامل علشان ارجع كل حاجة زي ماكانت .. بس توبة تاني من صعقة الكهرباء الفجائية ..
    عموما اهلا بيك تاني ... شكر ليك
    يتبع لاحقا ..
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 11-11-2019 الساعة 01:57 PM

  10. #10
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    النظام الصحي للمتداول ...
    انا سمعت انة لديك نظام صحي عجيب .. ممكن تحكيلى عنة شوية .
    بس دة لن يعجبك . انا اعرفك جدا انت بتاع لحمة واكل دسم جداااا .. طيب خلينى اشوف اولا وبعدها اقرر اسمع كلامك ولا لا ..
    شوف ياخويا .. اولا المثل بيقول الجسم الصحيح في العقل السليم . استنى انت ايية اللى بتهببة دة . ايييية دة جسم وعقل انت اتهبلت ولا ايية تاني هههههه
    يعنى مش عايزني اكمل .. براحتك
    لالا كمل كمل .. بس بشوية عليا . . طيب اسمع الكلام والله انا جربت والحمدلله صحتى زي الفل والريحان والياسمين .. هههههههه .. طيب يلة هات بسرعة
    اولا .. ابدا نهارك كدة الساعة 3 فجرا . اييية لازم يعنى . ايوة لازم . طيب . اغتسل بماء شبة بارد ليس بارد جدا .. يعنى بارد معتدل . حتحس براحة والله طوال النهار
    طيب . انا حياتي كلها سهر في سهر ومش بنام بدري . . انا مليش دعوة بحياتك دي .. برمجها وخلصنى .. روح نام بدري .. لاتسهر .. نام الساعة 10 خلاص قفل كل شئ .. اتخمد ياخويا .. انت مش عاوز تكون بصحة كويسة مثلي .. نفد اللى اقولة لك بالحرف الواحد .. طيب يابشا .. وامرى لله

    يتبع .. لاحقا .
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 11-11-2019 الساعة 03:16 PM

  11. #11
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    GAME OVER

  12. #12
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    خبرتك امام السوق ..
    بيقولوا انك خبير والسوق بيسمع كلامك كل مرة .. لا مش صح انا بس بضحك على السوق .
    يعنى خبير ويضحك على السوق . حنرجع تاني وحتعيدها كل مرة لي . انا مش بقول الكلام دة كل مرة لك .
    لا انت بتكرر نفس الكلام والموال كل مرة . يروح حسابك داون ولا يروح حسابك الى الاسفل تقوم تعمل نفس الحركات الغبية تلك .. انت لاتتعلم ابدا
    انا مش حق اشئ تعليم .. طيب . لية يعنى ناوي تحرق فلوسك زي كل مرة . لا انا حلعب لعبة مع السوق .. انت اكيد اتهبلت ههههههههه
    لعبة اييية وبتاع اييية ياراجل .. روح ياعم بلاش الشغل دة . قال حضحك على السوق قال . اللى يسمعك بيقول انك ماسك مصباع علاء الدين هههههههه
    انتة اقعد وشوف انا كيف اضحك على السوق وراقبنى بس . .. انا مش فاضيلك انا ورايا بزنس اكثر منك .. روح ياعم قال ايية ابضحك على السوق
    طيب . بس لاتحاول تسحب منى دولارات عندما تشوفنى عند ماكينة سحب الفلوس البنكية . هههههههه

    يتبع لاحقا ...
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 14-11-2019 الساعة 06:08 PM

  13. #13
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    الثقة الخاصة بالنفس ...
    لدي فضول عميق عن هذة الميزة التى لديك .. الن تحدثنى عنها حتى ولو قليلا . . وماذا سيفيدك هذا ؟
    فقط اريد ان اعرف لماذا عند اخر رمق لك في اي شئ .. فجاة تنهض مثل البركان ههههههه وسامحنى حتى مثلا الثور الهائج احيانا . عندما يرى اللون الاحمر لايرى اي شئ امامة الا الانتقام .. هو انتة اييية .. اييية السر فيك قلي يمكن نستفيد منك .. ولا حاجة دة كلة ممكن تقول تشغيل كافة الاجهزة بتاع النظام العام العصبي والكهربائي .. الذي يقول انة فية شئ غلط .. اقوم انا اتبرمج من جديد بكود برمجي جديد . واعيد اقلاع النظام اكون كدة شخص اخر هههههه
    يخرب بيتك . هو انت جيناتك دي كيف تشتغل . يعنى الواحد لما يفقد كل شئ خلاص يوقف خالص .. بس انت العكس . يعنى بتكون اقوى واقوى في مرحلة ما من الفشل المحقق . . يمكن كلامك صحيح .. بس اتعرف شئ .. من مميزات الناجح هو كشف العيوب وحتى وهو في اخر لحظات الفشل .. ياعمي انت فاشل طول عمرك .. هههه دة كان في السابق . لاسابق ولا لاحق انت مكانك سر .. لن تتغير ولن يتغير اي شئ .. يعنى انت عاوز تفهم منى شئ ولا عاوز تبهدلنى زي كل مرة ... بصراحة انا احسدك على امور كثيرة لديك .. اهااااا اذا وصلنا درجة الحسد . يبقى سيبنى لحالي .. انا لااحب الحساد ههههههه

    يتبع لاحقا ..

  14. #14
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    كتم الاسرار ...
    بقولك اييية . هو انتة كيف اسرارك تنكشف بسرعة رهيبة . .هو انت غبى للدرجة دي تسمح لااحد يعرف اسرارك .
    ايش من اسرار وهباب هو انتة كل يوم تطب بمصيبة عليا .. ايوة ايوة اعمل فيها اهبل وعبيط وكانك ماتسمع ولاتشوف ان اخبارك كلها بقت في كل حتة .
    ياعمي . وانتا تصدق برضة الكلام دة عنى . كيف لااصدق وانا اعرفك عز المعرفة واخاف عليك . تخاف على اضحك على واحد تاني غيرى هههه قال اخاف عليك قال . . بس انت تعرف احنا في تشابك بكل شئ دلوقت .. كل العالم اصبح بيت واحد هههههه .. فيعنى اي احد حيعرف اي معلومة عنى ببساطة شديدة ...
    ايوة بس انا بقولك ان اسرارك الخاصة وحتى اسرار شغلك بقت معروفة لمن هب ودب .. ممممم طيب وعاوزني اعمل اييية اسيب النت يعنى افصل كل الوايرلس
    طيب وكيف انا حشتغل يعنى . طيب هو لازم يعنى تبقى اونلاين . مابلاش دي يعنى . لة كل فلوسى اونلاين .
    بصراحة من الاخر كدة .. وخلص الكلام . وقف كل شئ واهرب . . اهرب فين هو انت مين اللى خوفك كدة . انت اصبحت جبان فجاة على غير العادة
    وهو اصلا اللى يمشئ معاك لازم يدفع الثمن غاليا . ياعمي خلها على الله الرزق على الله .
    طيب حنشوف اخرتها معاك . بس حاول تكتم شوية عن اسرارك . لو عاوزني اكمل معاك .
    طيب ياسيدى . ححاول . .. بتقول بحاول . مش انت حاولت كل مرة . وفشلت . لا دي المرة مختلف .
    اسمع انا لن امشئ معاك المرة دي . احنا معانا اسرار وبيننا اسرار شغل . وانا كدة لن اثق فيك اكثر من كدة اعذرني . طيب لييية كدة .
    انا ماليش دعوة , كفاية كدة . حنفك شراكة ., انت من طريق وانا من طريق ,
    انا اصلا عارف . انك حتعمل كدة فى . كنت حاسس بكدة من الاول . علشان كدة افشيت بعض اسرار الشغل بيننا .. اهااا تعترف يعنى ؟. ايوة خلاص اعترف وخلصنى . روح ياعم مابلاش منها الشراكة دي ووجع الدماغ دة .
    طيب ياحبيبي . كمل الهبل بتاعك . وكمل كشف كل اسرارك . . وقابلنى لو نجحت لوحدك .

    يتبع لاحقا ...
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 17-11-2019 الساعة 06:50 PM

  15. #15
    تاريخ التسجيل
    Mar 2016
    الإقامة
    اليابان
    المشاركات
    718

    افتراضي

    النهاية الحتمية للطريق ...
    انا سمعت نكتة على اول الصبح .. نكت ايية من صباحية ربنا .. ماتصلي على رسول الله كدة وتقوم تغسل وشك .. وتاخد لك فنجان قهوة سادة عربي
    بقولك انا سمعت نكتة . وطلعت مش نكتة . . طيب قول . انا سامعك . انت تعرف الطريق اللى اتعمل العام الفائت .. الطريق السريع اللى دائما نروح فية ..
    ايوة اعرفة .. ياعمي خلاص فية واحد مقاول مش عاجبة الطريق .. لاانة اتضح انة فية خلل في المواصفات والمقاييس . . لالا بالراحة عليا كدة . انت بتقول ايية
    بقول اللى الناس شافتة وسمعتة . هو انا بقول كلام من عندي يعنى .. طيب وحنعمل ايية احنا .. احنا الطريق دة بقى صاحب لينا .. منقدرش نتركة كدة .
    ياما رحنا ورجعنا الى بيتنا بسرعة .. حنعمل ايية . طيب مين هم دول اللى عملوا محضر الفحوصات دي .. كيييف تاكدوا انة طريق ممكن يفجر عجلات اطارات السيارات ... اسكت ياعم . الموضوع طلع كبير اوووي .. باينها شركات مقاولات كبيرة .. تدمر كل الطرق السريعة كل سنة وبتقولك خلل برضة في الهبل ؟؟
    طيب وانا مالي انا . انا عاوز طريقى . انا ماليش دعوة . طيب عندك طرق اخرى . هو حد ماسكك يعنى . ايوة بس انا اتبرمجت خلاص وحتى عجلات سيارتى ماشافت اي شئ من هذا الطريق .. اسمع احنا لازلنا في اول الصباح . مبلاش تنكت الهبل بتاعك . ورانا شغل .. روح من اي طريق تاني وخلصنى .

    يتبع لاحقا ...
    آخر تعديل بواسطة GAME_OVER ، 20-11-2019 الساعة 09:27 AM