ا لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواتى فى المنتدى انا عندي استراتيجيه عاوز احولها الى اكسبيرت هية فكرتها التعديل على اكسبيرت Zone_Recovery عاوز حد يبرمجها لكسبيرت اذا فيه احد في المنتدى بينفذها ويبرمجها اكسبيرت

مع شكري وتقديري للجميع
Zone_Recovery فكرة الاكسبيرت التعديل على اكسبيرت
فى اليوم الواحد ... فتح صفقة بيع بقيمة ( 0.1 )لوط ويكون الستوب لوس ( 50 )نقطة والتيك بروفت (50) نقطة . اذا هبط السعر وحقق التيك بروفت تقفل الصفقة ولا تفتح صفقات اخرى فى ذات اليوم ... واذا صعد السعر .... تفتح على بعد (30 ) نقطة ( امر شراء) ليس امر معلق انما( امر مباشر) بضعف اللوط ( 0.2) ويكون الستوب لوس والتيك بروفت بنفس سعر الستوب لوس والتيك بروفت فى (صفقة البيع) و ....اذا هبط السعر... 30 نقطة الى نقطة .... صفقة البيع الاولى ... نفتح( صفقة بيع) اخرى من نفس النقطة بظبط بضعف اللوط الاخير (0.4) واذا صعد مرة اخرى كذالك يفتح من نفس نقطة.... صفقة الشراء..... ( امر شراء ) بضعف الوت الاخير( 0.8) وهكذا وهكذا ..... مع العلم ان كل الصفقات تاخذ تيك بروفت واحد واستوب لوس واحد عند تحقق احدهما يقفل جميع الصفقات . ملحوظة .... انا عاوز حرية الاختيار فى تغير القيم هذة الاستراتيجية ( مثل) تكررها مرتين فى اليوم او 3 مرات فى اليوم و(((((التوقيت الذى يبدا فية هذة الاستراتيجيةانا الى اختارة ))))))