صفحة 39 من 54 الأولىالأولى ... 293334353637383940414243444549 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 571 إلى 585 من 807
    الصورة الرمزية mohammedgaber
    mohammedgaber غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex_index مشاهدة المشاركة
    كل المواصفات ذكرتها في المشاركة 271
    ردك مقتضب جدا علينا في هذه النقطة على الرغم انك بتقول عايز الخير لمتابعيك لكنك رافض دايما الفكرة دي ومش هتاخد منك وقت في محاولة برمجة المؤشر مع المختص عندنا لصالحك ولصالح متابعيك

الموضوع راجع ليك وبنشكرك اكيد ولكن كانت لدينا نظرة انك هتكمل جميلك للاخر مع متابعيك لاننا مش عايزين حاجة بالعكس كل هدفنا الجميع يستفيد

في النهاية كل عام وانت بخير ومبارك عليكم الشهر
    توقيع العضو
    Don't let a winning position turn into a losing one

الصورة الرمزية forex_index
    forex_index غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياجماعة طيب وليه مافيش حد منكم كمشرفين يقوم بالمهمة دي الكتاب موجود والحالات موجودة انا فعلا الوقت معايا ضيق جدا ؟
    وبالنسبة ليا انا قولت الشغل اليدوي افضل بمراحل من المؤشرات
    بالتالي برمجة المؤشر هاتاخد وقت ومجهود انا شوفته مع المبرمج الاول وقبل منه حوالي 4 مبرمجين فشلوا في ان المؤشر يكون بالصورة المطلوبة ومازلت اكرر ان الشغل اليدوي افضل بمراحل وفي عضو اتعلم الموضوع يدوي وشغال بدون مؤشر .
    فقط كل المطلوب من حضراتكم تحليل شارت الاندكس واستخراج الحالات بيع او شراء يدويا عن طريق الكتاب المرفق والدخول في حالة التوافق للطريقة نفسها المذكورة لان هو ده الاسااس الي فتحت بيه الورشة (تحليل الاندكسات عن طريق الفوليوم )
    انتوا كده حابين الاستسهال مش التعليم انا من رأي يجي مبرمج يتبرع بدون فتح مواضيع جديدة ويحاول يبرمج الحالات علي هيئة بارات وبعدها انتوا احكموا علي المؤشر الي يخرج من تحت ايده وبعد التجربة نقرر .

الصورة الرمزية hema007
    hema007 غير متواجد حالياً متداول متميز / مشرف سابق

ياجماعة طيب وليه مافيش حد منكم كمشرفين يقوم بالمهمة دي الكتاب موجود والحالات موجودة انا فعلا الوقت معايا ضيق جدا ؟
    بالتالي برمجة المؤشر هاتاخد وقت ومجهود انا شوفته مع المبرمج الاول وقبل منه حوالي 4 مبرمجين فشلوا في ان المؤشر يكون بالصورة المطلوبة ومازلت اكرر ان الشغل اليدوي افضل بمراحل وفي عضو اتعلم الموضوع يدوي وشغال بدون مؤشر .
    فقط كل المطلوب من حضراتكم تحليل شارت الاندكس واستخراج الحالات بيع او شراء يدويا عن طريق الكتاب المرفق والدخول في حالة التوافق للطريقة نفسها المذكورة لان هو ده الاسااس الي فتحت بيه الورشة (تحليل الاندكسات عن طريق الفوليوم )
    انتوا كده حابين الاستسهال مش التعليم انا من رأي يجي مبرمج يتبرع بدون فتح مواضيع جديدة ويحاول يبرمج الحالات علي هيئة بارات وبعدها انتوا احكموا علي المؤشر الي يخرج من تحت ايده وبعد التجربة نقرر .
    المؤشر علشان خاطر يساعد الناس في الأول و كمان علشان يكون بديل للمؤشر المدفوع

اللي عمال يتوقف كل شوية , كمان حاجة زي دي سهلة عليك جداً أنت بس أفتح موضوع

و حط الشروط واضحة و حط أمثلة و كمان ضع المؤشر اللي معاك في الموضوع و أطلب كل حاجة و أكتب التفاصيل

و بعدها هايتم عمل المؤشر بنفس ما طلبته و مش هاياخد منك وقت كتابة الرد بس أهم حاجة اكتب كل شيء

شايفة و كل تفاصيل المؤشر .

اليدوي أحسن طبعاً بس المؤشر دة هايبقى بديل المؤشر المدفوع و مفتوح + علشان يساعد الناس في الأول

لغاية لما يتقنوا فهم الفوليوم لأن الفوليوم مش سهل خاصة للي مش عنده أي خلفية عنة .

أعيد و أكرر الموضوع هدفة إفادة الناس و أعتقد دي حاجة بسيطة تقدر تعملها .

تحياتي .
    توقيع العضو
    محلل فني محترف بأسواق المال
    خبرة أكثر من 7 سنوات , مختص بمدرسة العرض و الطلب / وايكوف / VSA

لسة برضو ردك مقتضب ومش عارف السبب على الرغم ان كلامنا كله للمصلحة العامة وليس لنا اي مصلحة شخصية بل هو عرض للمساعدة

اما انك تطلب اننا نروح نفتح موضوع دة كدا استسهال منك انت مش مننا احنا ، لان ماحدش فينا على دراية كاملة باسلوب وطريقة المؤشر اكتر منك انت صاحب المؤشر وانت اللي عرضته ولو سمحت ما تذكرش انك جايبه من مبرمج ، لان انت اللي شغال بيه وانت اللي عرضته هنا للناس ، عشان كدا بنطلب منك تكمل المسيرة وتطلب برمجة نفس المؤشر ، وانت بتتواجد فترات كتير ما شاء الله ولو استثمرت منها جزء صغير كدا في متابعة برمجة المؤشر مع قسم البرمجة عندنا هتستفيد انت اولا وتفيد غيرك

انت بقى مش حابب كدا ما تحاولش تقول اننا احنا بنستسهل ، انا بتعامل مع الاندكسات وليا ورشة قديمة جدا هنا ومستمرة لحد دلوقتي في تحليل الاندكسات ومش بحتاج الفوليوم في تحليلي ، يعني ماليش اي غرض شخصي او استفادة شخصية من الموضوع بل الغرض هو افادة الورشة بتاعتك والاعضاء ، عشان تستمر في العطاء بدون اي تعجيز للناس اللي اتعودت على المؤشر اللي انت ارفقته وخليت الناس تشتغل بيه

ياريت ردك اللي جاي ما يكونش فيه عصبية زي ردك اللي فات ، لان الموضوع مش تحدي ولا خناقة انما هو نقاش ودي

تحياتي ليك كمان مرة
    توقيع العضو

الصورة الرمزية boo122002
    boo122002 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم اخي العزيز مؤشر ال volume bar لا يعمل جربته على منصتي MT4 ووضعتهم في خانة ال indicators وعندما اضيفهم لاي عملة لا ارى الالوان الزرقاء والحمراء ارجو المساعدة
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	volume.png
المشاهدات:	26
الحجـــم:	28.4 كيلوبايت
الرقم:	494516

الصورة الرمزية Forex2017
    Forex2017 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammedgaber مشاهدة المشاركة
    ردك مقتضب جدا علينا في هذه النقطة على الرغم انك بتقول عايز الخير لمتابعيك لكنك رافض دايما الفكرة دي ومش هتاخد منك وقت في محاولة برمجة المؤشر مع المختص عندنا لصالحك ولصالح متابعيك

الموضوع راجع ليك وبنشكرك اكيد ولكن كانت لدينا نظرة انك هتكمل جميلك للاخر مع متابعيك لاننا مش عايزين حاجة بالعكس كل هدفنا الجميع يستفيد

في النهاية كل عام وانت بخير ومبارك عليكم الشهر
    اخي الحبيب لاتعب نفسك لن يقوم بعمل شيئ لانه المؤشر اساسا واضع فيه ايميل ياهو وهذا الايميل هو بنفس اسم الحساب myfx
    https://www.myfxbook.com/members/man...3-2015/2335878
    كان عنوان الايميل يظهر على الشارت هو نفسه اسم الحساب بالرابط بالاعلى
    واضح اساسا انها لنفس الشخص
    عندما تقول له ماهي طريقة عمل المؤشر يقولك هو فوليوم وفي كورسات بالنت روح درسها
    طيب هو عندما قام بطلب المؤشر من المبرمج المزعوم هل قال له روح ادرس فوليوم ؟
    اساسا المبرمج مايكتب ولا كود الا اذا وضحت له كل تفاصيل وبشكل دقيق يعني 1+1 = 2
    بشوف استاذ محمد وباقي الاخوه يطلبون منه توضيح وهو فقط يرد بشكل سطحي
    والعلم عند الله انه هو مبرمج هذا المؤشر وهذا الموضوع ماهو الا طريقه للتسويق
    قلتها قبل هالمره بالموضوع ونحذف ردي برجع قولها ثاني مره هذا الموضوع تسويق للمؤشر فقط
    الافضل نلتفت لمواضيع ثانيه تفيد افضل من الجدال غير المنتهي
    بما انه المؤشر توقف.. نقول للرجال يعطيك العافيه و يتم حذف المؤشر من جميع المشاركات بالموضوع واغلاق الموضوع
    اذا صاحب الموضوع حب يتكلم عن تحليل فوليوم بشكل يدوي ممكن يفتح موضوع ثاني ويكتب فيه مايشاء
    افضل مايتم سحب كل شخص يدخل لهذا الموضوع بالاخير يطلع مجرد خدعه .!

لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
    من فضلكم لي عودة في الصباح حتي يكون الرد. قاطع وانا للعلم ماعنديش اي مانع في برمجة مؤشر بديل
    ولم اعترض في كل المشاركات الماضية بل بالعكس ابديت التعاون العملي بارفاق الحالات ملخصة وابديت حسن النية الي فسرها الاخ الي بيتكلم فوق من وجهة نظره بكل سوء نية ..والمؤشر مش هايضرني بل بالعكس هايفيد كثير ويسهل الامور علي ناس كثير
    آخر تعديل بواسطة forex_index ، 21-05-2018 الساعة 03:38 AM

لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
    من فضلكم لي عودة في الصباح حتي يكون الرد. قاطع وانا للعلم ماعنديش اي مانع في برمجة مؤشر بديل
    ولم اعترض في كل المشاركات الماضية بل بالعكس ابديت حسن النية الي فسرها الاخ الي بيتكلم فوق من وجهة نظره بكل سوء نية ..والمؤشر مش هايضرني بل بالعكس هايفيد كثير ويسهل الامور علي ناس كثير
    الله ينور عليك ، في انتظارك بكرة ان شاء الله للبداية في صنع المؤشر في قسم البرمجة هنا طالما انك ابديت الموافقة ومافيش عندك مانع
    توقيع العضو

الصورة الرمزية methaq
    methaq غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

نحاول نتعلم من بعض
    انا شايف ان الفوليوم على اندكس الدولار بدأ يضعف وممكن خلال ساعة نشوف بقية العملات مرتفعة امام الدولار وعن نفسي دخلت شراء على الباوند دولار ومحقق لحد الان نقطتين بالاخضر

شراء الباوند نيزولاندي
    1.9441
    Tp 1.9461
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 41.png‏  

شراء الباوند نيزولاندي
    1.9441
    Tp 1.9461
    ضرب الهدف بعد 9 دقائق تقريبا
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Untitled.png‏  

الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

شراء اليورو دولار
    شراء اليورو كندي

الصورة الرمزية EmadKarali
    EmadKarali غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب ماهي اسباب الدخول

الصورة الرمزية hema007
    hema007 غير متواجد حالياً متداول متميز / مشرف سابق

ضرب الهدف بعد 9 دقائق تقريبا
    مبروك يا أخي .

تفضل هذا القسم تفتح بة الموضوع

أنا عارف أنك عارف أي قسم بس أحببت أذكرك بالموضوع

https://forum.arabictrader.com/f31.html
    توقيع العضو
    محلل فني محترف بأسواق المال
    خبرة أكثر من 7 سنوات , مختص بمدرسة العرض و الطلب / وايكوف / VSA

الصورة الرمزية Ahmed Almokhtar
    Ahmed Almokhtar غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

منتظرين برمجة المؤشر أو تحويل الموضوع لدراسة نماذج الفوليوم و الإندكسات , و شكرا لك على جهودك

صفحة 39 من 54 الأولىالأولى ... 293334353637383940414243444549 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17