صفحة 134 من 283 الأولىالأولى ... 3484124128129130131132133134135136137138139140144184234 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,996 إلى 2,010 من 4232
    الصورة الرمزية HANI_XAU
    HANI_XAU غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo93 مشاهدة المشاركة
    صباح الفل يا شباب .....انا فعلا مع الاستاذ اللي قال نخلص كل الزمني في فترة اغلاق البورصة وبالتالي انا شخصيا بدئت في كتابة الدرس الجديد
    وعلشان كدا مش عايز النس اللي ليها ردود متاخرة تزعل مني
    انا اولا عندي شوية لخبطة كدا واحتمال سفرية النهاردا بالليل وعلشان كدا بحاول اكتب الدروس بحيث يبقي في دروس النهاس تذاكر منها
    ومع ذلك حتي لو سافرت فانا برضه هبقي متابع وهنزل الدروس من هناك باذن الله لكن اعتقد المتابعة هتكون اقل شوية وباذن الله مش هتاخر
    والحاجة التانية انا مش بعرف اعمل دروس وردود في نفس الووقت لانها غالبا بترسي علي اني اعيد الدرس مرة تانيه
    وواخر درس الخاص بفشل الشكل الهندسي انا اعدته 3 مرت تقريبا
    وبالتالي انا ان شاء الله هنزل الدرس الجديد النهاردا ولو عرفت اعمل درس بكرا اكيد هي مش هتردد ولو لا يبقي ان شاء الله بعد بكرا

صباح الخير يا باشا
    تسافر وترجع بالسلامه وشكرا علي كل ما تقدمه
    آخر تعديل بواسطة HANI_XAU ، 23-12-2017 الساعة 10:33 AM

الصورة الرمزية Harmonic2017
    Harmonic2017 غير متواجد حالياً موقوف

سلام عليكم الدرس حق الفشل الشكل الهندسي صعب ياميدو//

في مثل الحاله هذي
    لر عندنا مثلا زمن وحده سعر لكل وحده زمن..1:1
    ووصل الزوج للمحطه الاولي ثم انتهى الزمم ولم يصل لمحطته الثانيه??
    فهل يتوجب علي تغيير الزمن وجعله مثلا1:2?

الصورة الرمزية medo93
    medo93 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Harmonic2017 مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم الدرس حق الفشل الشكل الهندسي صعب ياميدو//

في مثل الحاله هذي
    لر عندنا مثلا زمن وحده سعر لكل وحده زمن..1:1
    ووصل الزوج للمحطه الاولي ثم انتهى الزمم ولم يصل لمحطته الثانيه??
    فهل يتوجب علي تغيير الزمن وجعله مثلا1:2?

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    ليه بس كدا دا حتي درس جميل وبسيط انا اساسا بحدد الزمن بتاعي من المحطة الاول
    فانا نفسي اعرف ازاي الزمن هينتهي وانا اساسا لسه لم احدد الزمن
    فمفيش تفسير غير اني محدد الزمن غلط
    يعني انا مثلا معايا شكل ثلاثي ومحدد الزمن 60 وبعد ال60 شمعه لقيت السعر لم يصل الي الزاوية 240 وبالتالي هقول ان الشكل فشل
    وكدا خلاص خلصت

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	6.png
المشاهدات:	63
الحجـــم:	32.2 كيلوبايت
الرقم:	482921

لكن الحقيقة ان اشكل سليم وان انا اللي غلطان لان اساسا ازمن الضبوط للشكل هو 120 شمعه وليس 60

الاســـم:	7.png
المشاهدات:	54
الحجـــم:	31.3 كيلوبايت
الرقم:	482922

وبالتالي صعب جدا ان اي حد يفهم موضوع فشل الشكل الهندسي بدون ما يكون عارف ازاي يظبط الشكل الهندسي والزمن الخاص بيه
    وعلشان كدا اتمني لو ترجع سريعا علي موضوع ضبط الزمن لانه هو اساس الموضوع دا وكل الممواضيع القادمة باذن الله
    زهنلاحظ ان اهم حاجة في القصة دي هو استخراج الشكل الهندسي السليم
    لان شكل خطا =زمن خطا =تقييم الوصول المبكر خطا =تقيم الفشل الزمني خطا = رسم مراوح خطا
    وعلشان كدا انا اخدت وقت كبير في شرح الاشكال لانهم الاساس والخطا فيهم بيعمل كل المشاكل اللي حضرتك شفتها وبتكون كل حاجة مبنية علي هذا الخطا

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HANI_XAU مشاهدة المشاركة

صباح الخير يا باشا
    تسافر وترجع بالسلامه وشكرا علي كل ما تقدمه
    ربنا يبارك فيك استاذ هاني وان شاء الله هكون متابع اول باول واخيرا لا شكر علي واجب

الصورة الرمزية medo93

تكملة للمشاركة السابقة الخاصة بفشل الشكل الهندسي
    ممكن اقول اني اقدر اتنبا بموضوع الفشل دا من خلال حاجة بسيطة وهي
    انا هقولها كدا ببساطة وبعدها نطبق عليها

انا مثلا هسافر بالعربية بتاعتي والمفروض ان المسافة بتاعتي هي 400 كيلو وفي حالة ان السرعه اللي انا ماشي بيها هي 100 كم\س
    يقي كدا المفروض الرحلة بتاعتي تستغرق 4 ساعات
    ويبقي كدا انا متوقع ااني اوصل لمنتصف المسافة بعد ساعتين وبالتالي لم انا فعلا بعد ساعتين لقيت نفسي عن الكيلو 200 يبقي انا كدا تمام جدا وفي السليم وهكمل باقي الرحلة ان شاء اله واوصل في المعاد المظبوط
    ولكن لو دا محصلش وبعد ساعتين لقت نفسي لسه عند الكيلو 100 ففي الحالة دي انا امامي 3 خيارات

1-ازود السرعة بتاعتي علشان اوصل في معادي (تسارع سعري )
    2-اكلم الجماعة اللي معايا واقولهم اني هتاخر شوية (تاخير زمني )
    3 اني الغي المشوار بتاعي وارجع بيتي مرة تانيه (فشل الشكل الهندسي )

وبالتالي تطبيقا علي هذا المثال انا لما يكون عندي شكل هندسي وعارف الزمن المظبوط بتاعه
    فمن ضمن المؤشرات المهمة اللي لازم خد بالي منها هو ان السعر يوصل منتصف المسافة قبل منتصف الوقت
    يعني في الشكل اللي في الصورة القادمة

انا معايا شكل خماسي والزمن 72 وبالتالي انا عارف ان هدفه القادم 144
    وبالتالي لما الاقي السعر وصل الزاوية 108 اللي هي منتصف المسافة بين الزاوية 72 والزاوية 144قبل منتصف الوقت بتاعه كدا انا بقيت مطمن ان الدنيا تمام ولشكل ماشي زي الفل

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	166
الحجـــم:	29.1 كيلوبايت
الرقم:	482911

انما لما الاقي ان السعر لم يصل لي منتصف المسافة قبل منتصف الوقت يبقي كدا ابدا اعمل حساب الانعكاس وقبل حتي ما السعر يعمل فشل زمني ولا يخترق القناة والشرط اللي تكلمنا عنها المرة اللي فاتت

يعني في الصورة القادمة هنكمل رحلة الشكل الخماسي وهو الحمدلله وصل الزاوية 144 وبالتالي اصبح هدفه القاادم هو الزاوية 216
    ولو نظرت للزوايا الفرعية هلاقي ان الزاوية 180 هي منتصف المسافة بين الزاوية 144 والزاوية 216
    ولكن اللي حصل ان السعر لم يستطيع وصول هذه الزاوية قبل منتصف الوقت
    ودي الصورة اللي بتكلم عنها

الاســـم:	2.png
المشاهدات:	132
الحجـــم:	40.5 كيلوبايت
الرقم:	482912

السؤال هنا :هل معني كدا ان الشكل فشل ؟

لا طبعا محدش قال كدا
    وانا قلت في الاحتمالات من شوية اني ممكن ازود سرعتي علشان اوصل في المعاد بتاعي
    ولكن دي بتكود مجرد اشارة انا لاااازم اخد بالي منها علشان لو الشكل كمل طريقه يبقي خير وبركه ولو الشكل فعلا لم يصل الي الهدف واخترق القناة والزاوية يبقي انا كنت عامل حسابي من الاول

طب ليه يا شباب انا بقول ان السعر لو موصلش منتصف الزاوية قبل منتصف الوقت يبقي ممكن الشكل يتغير ؟

الاجابة

ان معني السعر لم يصل الي منتصف الزاوية قبل منتصف الوقت انه ماشي في نطاق عرضي (تذبذب)

طب وايه المشكلة في كدا ؟

المشكلة مش في التذبذب في حد ذاته لكن لو نظرنا للموضوع بنظرة اوسع هنلاقي ان التذبذب دا ممكن يكون عمل فشل زمني في الشكل الهابط علي الفريم الاقل يعني لو افترضنا ان الشكل الخماسي دا كان علي فريم ال 4 ساعات
    وفي شكل ثلاثي هابط علي فريم الساعه هلاقي ان التذبذب اللي حصل علي فريم ال4 ساعات كان سبب في فشل الشكل الثلاثي علي فريم الساعه
    ولو السعر كمل تذبذب علي فريم ال 4 ساعات برضه الشكل الخماسي هيفشل هو كمان وكدا تبقي الاشكال الهابطة فشلت زمنيا
    وننتظر تكون الاشكال الجديدة

ماذا بعد فشل الشكل الهندسي ؟

سؤال مهم جدا وناس كتير بتقف بعد انتهاء الشكل الهندسي
    والحقيقة الموضوع بسيط جدا
    اولا وقبل اي حاجة انا هذكر حضراتكم بمعلومة انا قلتها قبل كدا ودي بالملاحظة الشخصية يعني انا مش جايبها من اي مكان وهي ان لما الشكل الهندسي ينتهي السعر غالبا بيرجع لاقل نقطة او اعلي قاع تكون قبل انتهاء الشكل الهندسي
    يعني لو الشكل الخماسي اللي معانا دا فشل بالفعل
    عند الزاوية216 غااااااالبا السعر بيرجع مرة تانيه لزيارة الزوية 216 ودا اللي بنسمية القاع الثنائي وممكن يصعر ويرجع مرة تانيه علشا يبقي قاع ثلاثي ونفس الكلام لقمة الثائية والثلاثية

الاســـم:	3.png
المشاهدات:	104
الحجـــم:	30.8 كيلوبايت
الرقم:	482915

طب هل دا قانون يعني الشكل لما يفشل لازم يرجع يزور اخر نقطة هبوط او صعود وصل ليها ؟
    لا برضه مش قانون ولكن انا بقول علي الحلات اللي بقابلها في الشارت وممكن حضراتكم تعدلو عليها زي ما تحبو ولو اي حد وصل لملاحظة مهمة يا ريت يقولنا عليها
    وممكن ناخد مع بعض بعض النماذج من الشارت علي الكلام اللي بنتكلم عنها

دي صوة للبوند وركزو معايا في الوان الاسهم علشان محدش يتوه
    اولا انا شايف السعر كسر الحد العلوي للقناة الصاعدة وكمان كسر الزواية اللي تحتها السهم الابيض
    منطقي جدا ان اي حد يفكر ان الشكل انتهي والموضوع خلاص خلص
    ولكن و افتكرنا مع بعض الحاجات اللي اتكلمنا عنها

1- السعر وصل الي منتصف المسافة قبل منتصف الوقت ودي اشارة لاستكمال الطريق
    السهم الاصفر
    2 -اساسا السعر لسه معاه وقت يصعد فيه والفاصل الزمني الخاص بالنطاق الزمن لسه مجاش السهم الاخضر
    وبالتالي السعر عمل تسارع حركة وشمعتين ليموزين وصلوه قريبا من المكان بتاعه وبالفعل قدر يوصل مكانه بالضطعند السهم الاحمر
    ودي الصورة اللي بنتكلم عنها

الاســـم:	4.png
المشاهدات:	204
الحجـــم:	36.7 كيلوبايت
الرقم:	482918

ولكن لو انا عملت نفسي ناصح ولقيت السعر كسر القناة وقلت الشكل فشل فتحت عقود بيع كنت هلاقي الشكل اخدني بعقودي وصعد بيا ولا في دماغهوطبعا محدش يقدر يقول هو غلطان وعرفنا ليه وعلشان كدا بيقولو اللي يفهم يستريح وادينا شفنا السعر ماشي زي ما بقول بالظبط والمام حضرتك بالحلات دي هي اللي هتخليك حتي يوم ما تغلط تبقي عارف فين الغلط

نشوف الصورة التانيه
    اليورو دولار فريم 4 ساعات
    السعر كان ماشي علي شكل ثلاثي زي الفل وعند السهم الاصفر لقيت السعر لم يصل الي منتصف المسافة قبل منتصف الوقت ودي اشارة لفشل الشكل الهندسي ولكن لسه الشكل سليم و100 %
    عند السهم الاخضر لقيت السعر اخترق القناة الهابطة وقف شموع كتير فوقها
    السؤال هنا هل معني كدا الشكل فشل ؟
    اتوقع في حد ناصح هيقول لا لسه الشكل لم يفشل علشان لازم السعر كمان يغلق اعلي الزاوية 60
    وهقوله يا ناصح حتي لو السعر اغلق اعلي الزاوية 60 برضه مش هقدر احكم غير بعد الفاصل الزمني اللي هو يوم 1 ديسمبر يعني السعر لسه معاه وقت ممكن يعمل شموع هابطة زي ما حصل مع البوند في الصورة اللي فاتت

الاســـم:	5.png
المشاهدات:	155
الحجـــم:	38.8 كيلوبايت
الرقم:	482920

وبالتالي عند السهم الاحمر انا تاكدت ان الشكل الهابط دا كدا انتهي والوقت خلص والقناة والزاوية تم اختراقهم ولكن الشاهد اني كنت عامل حسابي من اول السهم الاخضر وان السعر لم يستطيع الوصول الي منتصف الطريق قبل منتصف الوقت بتاعه

وكدا نقول ان الفرق بين الصورتين اليورو والبوند ان البوند السعر وصل منتصف الطريق قبل منتصف الوقت وعلشان كدا كمل طريقه
    انما اليورو السعر لم يستطيع ان يصل الي منتصف الطريق قبل منتصف الوقت وعلشان كدا الشكل فشل

وندخل علي الصورة الثالثة
    وهي ايضا خاصة بالبوند دولار

الاســـم:	8.png
المشاهدات:	156
الحجـــم:	41.5 كيلوبايت
الرقم:	482924

واكيد دلوقتي حضراتكم عارفين تحللو المشهد كويس جد
    عدم القدرة علي الوصول الي منتصف المسافة قبل منتصف الوقت - اختراق الحد العلوي للقناة الصاعدة - انتهاء الزمن المتبقي
    واختراق اقرب زاوية
    لكن الجديد في الصورة دي ان السعر بالفعل رجع مرةة تانيه لزيارة اقل قاع عمله الشكل قبل ما ينتهي وهو عند السهم الازرق الاول والثاني
    وهنلاحظ كمان ان كل المنطقة اللي داخل المستطيل الاخضر هي بدون شكل هندسي علي هذا الفريم
    هي معني كدا اني هترك الزوج دا بدون اي متاجرة ؟
    وطبعا هقول حضرتك معاك 3 خيارات

1- تنزل للفريمات الاقل وتحاول تستخرج الاشكال دي علي الفريمات الاقل يعني دا فريم 4 ساعات ولو حضرتك نزلت لفريم الربع ساعه هتلاقي اشكال كتير صاعدة وهابطة ونتاجر عليها عادي جدا
    2 اني انزل النجمة بتاعتي علي المنطقة دي وهتعمل معايا احلي شغل لانها اساسا بتعشق التذبذب بس دا لسه لما ندرس النجمة ان شاء الله
    3- ان فعلا اسيب الزوج دا وابحث عن شكل واضح واكيد هلاقي كتير ان شاء الله

كدا فشل الشكل الهندسي انتهي علي خير واعرفنا امتي بيفشل وايه الشروط بالظبط وكمان ازاي نتوقع لفشل قبل ما يحصل
    وكمان ايه ممكن يحصل بعد انتهاء الشكل الهندسي
    والمشاركة القادمة باذن الله هيكون فيها احترام الفواصل الزمنية وطريقة رسم المراوح

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nazar.mohamed مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم صباح الخير
    اخ محمد
    ارجو منك تصحيح هذه الاشكال
    للمجنون على فريم الساعة
    وتوضح لنا اي منهم هو الصحيح
    وتبين لنا الخطاء
    بغض النظر عن القمة
    او القاع صحيح او خطاء
    الملف المرفق 482890
    الملف المرفق 482891
    الملف المرفق 482892
    الملف المرفق 482893
    وعليكم السلام ورحم الله وبركاته مرحبا بك اخي نزار انا عارف ان المشاركة كانت من فترة وانا بعتذر عن هذا التاخير ولكن ربنا والله اعلم بالظروف الخاصة بكل واحد فينا
    وبالنسبة للمجنون انا شخصيا كنت عامل ليه التحليل دا الاسبوع الماضي وهو شكل ثلاثي ودي وصورة التحليل

الاســـم:	GBPJPYH11.png
الحجـــم:	59.8 كيلوبايت
الرقم:	482925

ولكن الحقيقة انا شخصيا لم ادخل علي هذا التحليل لان في مشكلة اتمني لو تعرف تستخرجها من خلال الصورة اللي فاتت وتعرف انا ليه مدخلتش بيع بناء علي هذا التحليل ومش هتعرف تعمل كدا غير لو قريت اخر مشاركة وفهمتها كويس

الصورة الرمزية ابو يحيى
    ابو يحيى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

جزاك الله خيرا ..اخى ابو ياسر..شرحت فاوضحت ..ربنا يكرمك
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbuYaser4X مشاهدة المشاركة
    نطبق قاعدة السبيس هنا مع المؤشرات لكن ليس لدينا فاصلة عشرية (كما هو الحال في اسعار الفوركس) فبدل ان نضرب في 1000 نضرب الرقم في 0.001 لنحصل على الرقم المطلوب حسب القاعدة

فمثلا الرقم 14725 كقمة او قاع
    الشارت الشهري السبيس 2 رقم فيصبح الرقم 14 (14725 * 0.001)
    الشارت الاسبوعي السبيس 3 أرقام فيصبح الرقم 147 (14725 * 0.01)
    الشارت اليومي السبيس 4أ رقام فيصبح الرقم 1472 (14725 * 0.1)
    شارت الساعة وال30د السبيس 5 رقم فيصبح الرقم 14725 (14725 * 1)
    شارت ال15د و5د السبيس 6 أرقام فيصبح الرقم 147250 (نزيد صفر الى اليمين) (14725 * 10)
    شارت الدقيقة السبيس 7 أرقام فيصبح الرقم 1472500 (نزيد صفرين الى اليمين) (14725 * 100)

أما تسريع الدورة وتبطيئها فيعتمد على حركة السعر فاذا كانت سريعة بحيث يتحرك السعر الى الزاوية 360 في 10 شموع فهنا نستخدم سبيس الفاصل الاعلى لاستيعاب الحركة
    والعكس في حال كانت الحركة بطيئة بحيث يصل الى الزاوية 90 في 300 شمعة مثلا فنقوم باستخدام السبيس للفاصل الاصغر حتى تتضح الحركة وهذا من المرونة المطلوبة للتعامل مع الشارت.

الصورة الرمزية ordernex1
    ordernex1 غير متواجد حالياً موقوف

اين انت ياكريندايزر الدولار ين هابط

الاخ صاحب الموضوع هل بامكانك تحليل الدولار ين بهذه الطريقه التى تشرحها ؟

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ordernex1 مشاهدة المشاركة
    اكيد لا طبعا
    لكن ممكن اقول انه بيسير علي شكل سداسي صاعد ووصل المحطة التانية وان الشراء طبقا لهذا التحليل محفوف ببعض المخاطر
    ودا بسبب ان الشكل اساسا غير مكتمل وبالتالي فهو للصعود طالما يتداول اعلي حدود هذه القناة وهدفه التالي الزوايا 120-150واخيرا 180 عند سعر 114.14اما موضووع البيع فهو مرفوض تماما حتي انتهاء الاطار الزمني وكسر القناة الصاعدة ساعتها ممكن نفكر في الموضوع دا

الاســـم:	USDJPYH1.png
المشاهدات:	86
الحجـــم:	58.2 كيلوبايت
الرقم:	482929

الصورة الرمزية ordernex1
    ordernex1 غير متواجد حالياً موقوف

اكيد لا طبعا
    لكن ممكن اقول انه بيسير علي شكل سداسي صاعد ووصل المحطة التانية وان الشراء طبقا لهذا التحليل محفوف ببعض المخاطر
    ودا بسبب ان الشكل اساسا غير مكتمل وبالتالي فهو للصعود طالما يتداول اعلي حدود هذه القناة وهدفه التالي الزوايا 120-150واخيرا 180 عند سعر 114.14اما موضووع البيع فهو مرفوض تماما حتي انتهاء الاطار الزمني وكسر القناة الصاعدة ساعتها ممكن نفكر في الموضوع دا

الاســـم:	USDJPYH1.png
المشاهدات:	86
الحجـــم:	58.2 كيلوبايت
الرقم:	482929
    مشكور

الصورة الرمزية MOHAMEDIBRAHIM1
    MOHAMEDIBRAHIM1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الاســـم:	Untitled8.png
المشاهدات:	104
الحجـــم:	131.8 كيلوبايت
الرقم:	482935
    السلام عليكم
    ممكن رايك فى الرسمة ديه لسهم فى البورصة المصرية هل صحيح ام لا و هل ممكن يلحق السهم سعريا و زمنيا لانه متاخر
    شكرا لوقتك استاذ محمد

الصورة الرمزية rezighoussam
    rezighoussam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

و الله كلمة شكر قليلة في حقك اخي ميدو مقارنة بالمجهاداتك و شرحك السلس و مفهوم قمة الروعة الله يبارك فيك و يجعله في ميزان حسناتك تحية لكامل الاعضاء على تفاعلهم انا متابع جديد معكم للموضوع سوف تكون لي مشاركات معكم في لمستقبل القريب الله يوفقك استاذ ميدو اتمنى ان احظى بالتصحيح لمشاركاتي لاني جد متحمس اكرر شكري لك و لكافة الاعضاء على تفاعلهم ......

الصورة الرمزية yshawky100
    yshawky100 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وعليكم السلام ورحم الله وبركاته مرحبا بك اخي نزار انا عارف ان المشاركة كانت من فترة وانا بعتذر عن هذا التاخير ولكن ربنا والله اعلم بالظروف الخاصة بكل واحد فينا
    وبالنسبة للمجنون انا شخصيا كنت عامل ليه التحليل دا الاسبوع الماضي وهو شكل ثلاثي ودي وصورة التحليل

الاســـم:	GBPJPYH11.png
الحجـــم:	59.8 كيلوبايت
الرقم:	482925

ولكن الحقيقة انا شخصيا لم ادخل علي هذا التحليل لان في مشكلة اتمني لو تعرف تستخرجها من خلال الصورة اللي فاتت وتعرف انا ليه مدخلتش بيع بناء علي هذا التحليل ومش هتعرف تعمل كدا غير لو قريت اخر مشاركة وفهمتها كويس
    لان الزوج لم يصل الى منتصف الزاوية فى منتصف الوقت ؟

الصورة الرمزية saadrm
    saadrm غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ordernex1 مشاهدة المشاركة
    اين انت ياكريندايزر الدولار ين هابط

الله يكون في عونك مثلك كمثل الغرقان الذي يبحث عن طوق نجاة.. ولكن انت اخطأت مرتين اولا عندما اقسمت على نجاح صفقتك وثانيا عندما نصحتك مرتين بالخروج ولم تخرج
    وبالمناسبة حتى لو عاد اليك السعر فانت خسران بكل الاحوال لان صفقتك عدى عليها اسبوعان من الانتظار وحرق الاعصاب فهذه بحد ذاتها خسارة بالنسبة للمتداول كلنا نعرف ماذا يعني ان تصبر على صفقة اسبوعان او اكثر .. الله يكون في عونك على قساوة هذا الدرس.. بالتوفيق

الصورة الرمزية داي ترايدر
    داي ترايدر غير متواجد حالياً عضو نشيط

الأستاذ محمد داءما كنت أهرب من مواضيع الزوايا السعرية لأن المشاركات تطول و الشرح لا يكتمل و لكن شرحك
    مختلف و مبسط و أتمنى لو يكون فيه مختصر لشرح الطريقة في الصفحة الأولى عند انتهائك من الطرح
    و تقبل تحياتي جزاك الله خير
    توقيع العضو
    أستغفر الله العظيم
    http://forum.arabictrader.com/t231842.html

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17