النتائج 1 إلى 3 من 3
    الصورة الرمزية loly
    loly غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي كيف يتم السحب و الايداع في مصر

انا سمعت عن الفيزا و التحويل البنكي و الماستر كارد (هل الفيزا و الماستر كارد حاجة واحدة؟)
    ايه الفرق

هل لازم يكون عندي حساب دولاري في بنك القاهرة او العربي الافريقي لارسل او استقبل الاموال

و ايه الضرائب او نسب التحويل سواء على الفيزا او الماستركارد او التحويل البنكي سواء في الارسال او الاستقبال

و سمعت ان شركت wmm ممكن السحب بالفيزا او الماستر و هيبعتولي كرت اسحب من اي مكنة ، طيب ازاي اسحب دولارات من المكنات اللي في البنوك؟و مين هي البنوك دي ؟

يعني ياريت التفاصيل كلها لو سمحتم

الصورة الرمزية moh.gahmy
    moh.gahmy غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة loly مشاهدة المشاركة
    انا سمعت عن الفيزا و التحويل البنكي و الماستر كارد (هل الفيزا و الماستر كارد حاجة واحدة؟)
    ايه الفرق
    ** الفيزا والماستر بطاقات الكترونية لتمويل الحساب لا يوجد فرق بينهم

هل لازم يكون عندي حساب دولاري في بنك القاهرة او العربي الافريقي لارسل او استقبل الاموال

** لترسل اموال نعم لابد ان يكون موجود لكن لا يشترط يكون موجود لتستقبل بمجرد تحويل الاموال بيتم فتح الحساب الدولارى اتوماتيكيا

و ايه الضرائب او نسب التحويل سواء على الفيزا او الماستركارد او التحويل البنكي سواء في الارسال او الاستقبال

** تختلف النسبة من شركة لشركة ومن بنك لبنك فى التحويل تقريبا نسبة 2% من المبلغ بيتم استقطاعهم من مبلغ التحويل وفى السحب تقريبا يتراوح من 25 : 40 دولار

و سمعت ان شركت wmm ممكن السحب بالفيزا او الماستر و هيبعتولي كرت اسحب من اي مكنة ، طيب ازاي اسحب دولارات من المكنات اللي في البنوك؟و مين هي البنوك دي ؟
    ** تسحب من اى مكنه بالدولار باى دولة لكن فى مصر نظرا لقيود البنك المركزى الحالية بيتم التحويل مقابل سعر صرف البنك الى الجنيه المصري وبتسحب من اى ماكينه ATM
    يعني ياريت التفاصيل كلها لو سمحتم
    الاجابة بالاقتباس مسبقة بعلامة **

الصورة الرمزية loly
    loly غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا جزيلا اخي الكريم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17