النتائج 1 إلى 10 من 10
    الصورة الرمزية walidleeda
    walidleeda غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي شوفوا نتايجي على الديمو + محتاج نصيحة قبل فتح حساب حقيقي

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ...
    اولا بحب اشكر جدا في المنتدى العظيم دة و في كل الاعضاء .. بجد استفدت من كل موضوع قراته سواء كان موضوع نجاح و تفاؤل او موضوع احباط و حزن .. و لو اني بدايق جداااا من الاحباط بس ما علينا ...
    المهم انا بدأت من اسبوعين الأداء العملي للفوركس بشيء من الالتزام و باستراتيجية معينة عجبتني و قررت ان اجربها خصوصا انها سهلة و حبيتها ... اشتغلت بيها و عملت نتائج ممتااازة كما في الصور ... بغض النظر عن الخسارة دي لانها صفقات كنت بجربها " قولت لما اشوف هيحصل ايه لو عملتها " لكن في المجمل لما التزمت بالطريقة حققت معايا ارباح ع الديمو طبعا زي ما انتو شايفين

طبعا دول اكتر من حساب ديمو ... و في حسابات تانية برضو نتائجها كويسة ....

.. يتبقى ليا فقط وضع خطة متاجرة تناسبني بالاضافة لشيء مهم و هو " الاستوب " مش عارف احدد استوب معين لان الصفقة بفتحها بتبقى بخسارة بتوصل لحد مثلا 100 او 150 نقطة و ساعات اكتر او اقل لكن في النهاية بتقفل على ربح ...
    المهم سؤالين عايز اجابتهم :-
    1- ازاي احدد استوب في ضوء زي ما قلت سابقا ؟
    2- نصحني احد الاصدقاء بشركة alpari uk و صديق اخر نصحني ب exness و انا اميل لاكسنس بعد قرائتي لمميزاتها و كلام الناس عنها في منتديات كثيرة .... ما رايكم ؟ و ما هي افضل شركة افتح معاها حساب حقيقي ؟

رجاء : لو حد هيرد برد محبط او يقولي اتعلم الاول و متفتحش حقيقي و الحجات دي .. ياريت بلاش يرد احسن .. انا طبيعي ما زلت بتعلم و لي طريقتي الخاصة اللي بتعلم من خلالها ... و شكرا مقدما

معلش الصور معرفتش ارفعها زي ما بترفعوها ... عشان تشوفوها بالحجم الطبيعي واضحة افتحوها في نافذة جديدة لوحدها

الصورة الرمزية amro10
    amro10 غير متواجد حالياً عضو نشيط

نتائج ممتزة و مبشرة
    نصيحتى لك أدوات التحليل كثيرة و يجب ان تتعلمها كلها و تدمج بينها و هذا ابداعك الشخصى اما نصيحتى الشخصية و هو ما يخص إدارة رأس المال
    يجب ان تحدد الاستوب قبل دخول اى صفقة و الاستوب عادة تحدده بناء على الدعم و المقاومة بالاضافة الى الفريم المستخدم كلما زاد الفريم كلما زاد الاستوب و الهدف بالتأكيد
    و بالنسبة لحجم العقد أو اللوت يجب أن يكون ثابث فى جميع صفقاتك بمعنى لو رصيدك 1000 دولار ممكن تفتح عقد النقطة فيه ب نصف دولار و بعد كدة تبدأ تزود حجم العقد لما الرصيد يضاعف و يبقى 2000 و هكذا.
    توقيع العضو
    الحمدلله
    https://fbs90.blogspot.com

الف شكرررر ... ماذا عن السؤال عن الشركتين ؟؟

الصورة الرمزية كهرمان
    كهرمان غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidleeda مشاهدة المشاركة
    الف شكرررر ... ماذا عن السؤال عن الشركتين ؟؟
    اكسنس ممتازه وانصحك فيها ..
    بس انتبه للبونصه !!!

دمتم بحفظ الله ورعايته ..

الصورة الرمزية forecaster
    forecaster غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ما شاء الله جميل جدا اسال الله لك التوفيق ونصيحتي لك ان تفكر في وقف الخساره لا قدر الله قبل الهدف وان يكون هدفك دائما ضعف الوقف .. بالتوفيق

شكرا ليكم يا جماعة ... هل من نصائح او تعليقات أخرى خصوصا على شركة اكسنس ؟ قرأت انها بيكون فيها مشاكل على المنصة ؟

الصورة الرمزية alameen911
    alameen911 غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخي الحبيب أنت بدأت العملية بطريقة ممتازة ولكن هنا نقطة لا بد أن أذكرك بها أنه لا بد من التحكم بادارة راس المال بالحساب الحقيقي وأن تبدأ خفيف وتركز على زوجين أو ثلاثة والباقي على الله وهو ولي التوفيق

اما بالنسبة للشركات فأنا لا أستطيع أن أفتيك في شركة لم أفتح بها حساب من الشركتين التي ذكرتهما ولكن من أنا دائماً أنصح بالشركات القوية المضمونة بحيث يكون لها اسهم وسمعة جيدة وعن نفسي عليك بجين كابيتال (فوركس دوت كوم)

والله يعلم أنها ليست دعاية لها ولكن من باب التجربة .. والأمر بالآخر يعود لك شخصياً والمهم الابتعاد عن الشركات المضروبة ...

تحياتي وتمنياتي لك بالتوفيق والنجاح ان شاء الله

أخوكم / أبو عبدالله ((صقر1))

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته .... شكرا أخي العزيز على نصائحك الغالية ... ممكن مميزات و عيوب الشركة التي ذكرتها ؟ و ي حبذا لو ترفق لي اللينك الخاص بها ؟

الصورة الرمزية alameen911
    alameen911 غير متواجد حالياً عضو نشيط

أنا بصراحة من واقع تجربة لم اجد بها عيوب وميزاتها عادية مثل غيرها ولكن المصداقية والضمان بعد الله ورابطهم

www.forex.com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17