صفحة 8 من 8 الأولىالأولى ... 2345678
النتائج 106 إلى 116 من 116
    الصورة الرمزية فوركسي حلبي
    فوركسي حلبي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انتو بتوجعوا راسكم ليش ادخلو يومي وحللو على اساس يومي واغلقو عقودكم يوميا ولن تخسروا ابدا والمجنون طلع على اساس تحليل فني ولم يطلع هكذا من دون سبب ارجعو للسعر عند 140.40 وضعو خط وانظرو الدعم المتشكل هناك اربعة شموع ذات الاربع ساعات واقفة هناك وهذا يعني أن السعر لم يعد يستطيع النزول اكثر من ذلك والخطأ من المحلل وليس من التحليل .

الصورة الرمزية corsair
    corsair غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركسي حلبي مشاهدة المشاركة
    انتو بتوجعوا راسكم ليش ادخلو يومي وحللو على اساس يومي واغلقو عقودكم يوميا ولن تخسروا ابدا والمجنون طلع على اساس تحليل فني ولم يطلع هكذا من دون سبب ارجعو للسعر عند 140.40 وضعو خط وانظرو الدعم المتشكل هناك اربعة شموع ذات الاربع ساعات واقفة هناك وهذا يعني أن السعر لم يعد يستطيع النزول اكثر من ذلك والخطأ من المحلل وليس من التحليل .
    والله لا بنوجع راسنا ولا حاجة بس الموضوع للنقاش ال عايز يشارك يتفضل وال مش عاوز هو حر واحنا بنرحب بجميع وجهات النظر

الصورة الرمزية corsair

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة turkm مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخي العزيز أنا لاأدعي أني خبير ولا أي شي كما أني لا أتابع زوج اليورو ين لكن بالنسبة للكيبل كان الصعود واضح جدا لكن الذي لم يكن واضحا سرعة تحقيق الاهداف

راجع هاتين المشاركتين في هذا الموضوع وأنا حذرت الاخوة من الصعود

https://forum.arabictrader.com/t1404...ml#post2626135

https://forum.arabictrader.com/t1404...ml#post2626369
    شكرا جزيلا وشوف اضطلع علي المشاركات

الصورة الرمزية ابراهيم4
    ابراهيم4 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله انا اقترح ان الجمعة ماحد يتداول فيها

الصورة الرمزية corsair

افتراضي رد:الي عباقرة الفوركس هل من مجيب ؟ للعباقرة فقط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو أثير مشاهدة المشاركة

اخي الكريم في البداية اهملت مشاركتي وهذا امر مقبول ولا ضير فيه

ولكن ارى هنا انك بدأت تقلل من الاخرين
    هل انا دخلت المنتدى وقلت اليوم انا توقعت هبوط الين ام اني اجبت على سؤالك
    انا لست شاعر وطريقتي افشل طريقة في التاريخ لمن لا يعرفها

امر اخر انا شرحت سبب الدخول هو منطقة دعم قوية ثم اننا لازلنا في ترند صاعد لازاوج الين وكان هناك توقع بالخبر

ارغب منك وحسب التحليل الفني الذي درسته وانواعه اسباب دخولك بيع من هذه المناطق

احترام الاخرين يجبرهم على احترامك والتقليل منهم يقلل من قيمة اي شخص

شكرا لك ووفقك الله
    لا والله انا ماهملتش مشاركتك بجد انا اسف انا بس مشفتهاش غير دلوقت دى اول حاجة تاني حاجة انا لا قلت انت وحش ولا طريقتك افشل طريقة ولا اي حاجة حاسبني علي ال يطلع من لساني مش ال تفهمة انت وشكرا

الصورة الرمزية corsair

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركسي حلبي مشاهدة المشاركة
    https://forum.arabictrader.com/t167196-6.html دا لينك لمشاركة الاستاذ وليد الحلو تمام في شوية كلام في مشاركتة ال هو اية بقي ( ونفس الموضوع كان على المحفظة الفنية الخاصة بميريل لنش التابعة ببنك أوف أمريكا باعت الدولار ين من 93.50 وضربوا ستوب النهاردة وشكلهم بقى وحش ولكن في النهاية هذه المحفظة بتحقق أرباح سنوية مميزة وما حدث لم يقلل في خبرتهم فهم يكسبون أكثر ما يخسرون ) نفس الموضوع دا انطرح قبل كدا يعني ناس كتير غيرى اتكلمت في الموضوع دا ودا دليل من الاستاذ وليد الحلو تاني حاجة بقي الكلام دا بيثبت وجهة نظرى ال هو الموضوع مجرد ضرب للاوامر وليس اكثر لان معقول تحليلي انا مثلا ولو كان صاعد حيكون احسن من تحليل ناس زى ال اتكلم عليهم الاستاذ وليد طبعا لاء اكيد انا مش احسن منهم بس انا كسبت وهما خسروا لية لان ببساطة رايي الشخصي يتفق مع مصلحة الناس المتحكمة بالسوق وليس الا وشكرا

الصورة الرمزية corsair

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم4 مشاهدة المشاركة
    الله انا اقترح ان الجمعة ماحد يتداول فيها
    بالعكس والله النهاردة يوم جميل اوى والحمد لله انا كسبت وربنا يعلم انا فاتح الموضوع دا عشان اخد راي الناس في وجهة نظرى ومين يتفق ومين يختلف معي ونوصل لحاجة نقدر نوصل بيها لحل بالمناسبة https://forum.arabictrader.com/t167258.html دا لينك لموضوعي كنت تنبات بصعود الباوند بالمناسبة كمان اليورو ين الي 127.752 قبل التصحيح والله اعلي واعلم وشكرا

الصورة الرمزية batttot
    batttot غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام علكم ورحمة الله وبركاته

ممكن سؤال الي كل اللي بينادي بالتحليل الفني والدعوم والمقاومات ............. ما المبرر الذي يجعل دوله عظمي مثل بريطانيا او امريكا او اليابان ان ببساطه تتحمل انهيار عملتها او صعوده القوي بما في هذا من تأثير علي اقتصاد الدوله بأكملها ما المبرر الذي يجعلها تترك هذه الامور تحدث لمجرد ان السعر كسر الترند ........ يا اصحاب العقول ...... الدول العظمي تسير مكبله وغير قادره علي التصرف لانه ببساطه السعر اختبر دعم وارتد منه ولذلك تجده صعد ............. هل هذا منطق هل هذا تفكير سليم ........ لن ازيد اي كلام اخر فقط ارجو رد موضوعي عيل هذا الطرح .....

الصورة الرمزية أبو أثير
    أبو أثير غير متواجد حالياً مـتداول مـميـز

افتراضي رد:الي عباقرة الفوركس هل من مجيب ؟ للعباقرة فقط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة
    لا والله انا ماهملتش مشاركتك بجد انا اسف انا بس مشفتهاش غير دلوقت دى اول حاجة تاني حاجة انا لا قلت انت وحش ولا طريقتك افشل طريقة ولا اي حاجة حاسبني علي ال يطلع من لساني مش ال تفهمة انت وشكرا

ياخي انت قلت كل اللي دخل قال اشعار في نفسه وطريقته ولم تحدد
    اخي الكريم انا لي الكثير من اعز الاصدقاء وهم من الجنسية المصرية واقدرهم واحترمهم جدا جدا
    واسال الله ان يحفظ مصر واهلها دائماً وابداً

ولولا تقديري لهم كان لي رد على جملة الخليجيين تفكيرهم محدود وبنفس ردك على بعض الاخوة اغبياء

نعود للموضوع انت بتقول هل هناك من توقع وكانت الردود من الاخوة انه حسب كذا وكذا توقع

انت بتزعل من ردودهم ليه هي مش اجابات على سؤالك نعم كنت اتوقع الارتداد وصحيح لم اتوقعه بهذا الشكل

لكني راقبت سلوك السعر ووجدت انه جيد وحتى لا يكون كلامي في الهوا تفضل وقول ماشاء الله تبارك الله

لم ارغب يوماً في وضع مثل هذه الصورة ولكن لكي تقتنع فقط

والحساب حقيقي ولله الحمد والمنه
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	11111.gif
المشاهدات:	90
الحجـــم:	4.0 كيلوبايت
الرقم:	364639

آخر تعديل بواسطة أبو أثير ، 05-04-2013 الساعة 06:48 PM

الصورة الرمزية corsair

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة batttot مشاهدة المشاركة
    السلام علكم ورحمة الله وبركاته

ممكن سؤال الي كل اللي بينادي بالتحليل الفني والدعوم والمقاومات ............. ما المبرر الذي يجعل دوله عظمي مثل بريطانيا او امريكا او اليابان ان ببساطه تتحمل انهيار عملتها او صعوده القوي بما في هذا من تأثير علي اقتصاد الدوله بأكملها ما المبرر الذي يجعلها تترك هذه الامور تحدث لمجرد ان السعر كسر الترند ........ يا اصحاب العقول ...... الدول العظمي تسير مكبله وغير قادره علي التصرف لانه ببساطه السعر اختبر دعم وارتد منه ولذلك تجده صعد ............. هل هذا منطق هل هذا تفكير سليم ........ لن ازيد اي كلام اخر فقط ارجو رد موضوعي عيل هذا الطرح .....
    ربنا يباركلك يا عااااااااااااااااااااااقل

الصورة الرمزية corsair

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو أثير مشاهدة المشاركة

ياخي انت قلت كل اللي دخل قال اشعار في نفسه وطريقته ولم تحدد
    اخي الكريم انا لي الكثير من اعز الاصدقاء وهم من الجنسية المصرية واقدرهم واحترمهم جدا جدا
    واسال الله ان يحفظ مصر واهلها دائماً وابداً

ولولا تقديري لهم كان لي رد على جملة الخليجيين تفكيرهم محدود وبنفس ردك على بعض الاخوة اغبياء

نعود للموضوع انت بتقول هل هناك من توقع وكانت الردود من الاخوة انه حسب كذا وكذا توقع

انت بتزعل من ردودهم ليه هي مش اجابات على سؤالك نعم كنت اتوقع الارتداد وصحيح لم اتوقعه بهذا الشكل

لكني راقبت سلوك السعر ووجدت انه جيد وحتى لا يكون كلامي في الهوا تفضل وقول ماشاء الله تبارك الله

لم ارغب يوماً في وضع مثل هذه الصورة ولكن لكي تقتنع فقط

والحساب حقيقي ولله الحمد والمنه
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	11111.gif
المشاهدات:	90
الحجـــم:	4.0 كيلوبايت
الرقم:	364639

طيب اولا ربنا يباركلك ومش حشوف الحساب تاني حاجة انا مزعلتش من ال رد وقالي ايوة توقعنا بس بصراحة مفيش غير 2 ال ردوا واحد قالي هرمونيك وطبعا نموذج الهرمونك دا مش مثالي وانا كتبتلة كدا تاني حاجة اخ فاضل قالي دى مشاركتي وانا حذرت وبصراحة انا لسة مشفتش مشاركتة نيجب بالنسبة ليك انت كلامك كدا بيقول انك توقعت يا عم ربنا يباركلك انا بقي عايزك انت في نقاش ولو اني متاكد انك مش حترد عليا بس ما علينا توقعت الصعود بناء علي اية ؟؟ انا قلت في بداية الموضوع انا مش عايز اكسب ولا طالب توصيات من حد انا عايز افهم ودا ال بكررهولك تاني يا خي انا لو حقول كدا لكل واحد حيلي حينقطع وزعلان عشان بقول علي الخليجيين تفكيرهم محدود ما علينا المهم ياريت سيادتك تقولي توقعت الصعود بناء علي اية ؟وشكرا مش عايز منك غير تقولي بطريقة كذا وبس مش عايز حضرتك تتكلم في اي حاجة تانية وشكرا

صفحة 8 من 8 الأولىالأولى ... 2345678

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17