صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 16 إلى 25 من 25
    الصورة الرمزية بلال سلامه
    بلال سلامه غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:من باع اليورو دولار... تنويه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Burn of The blood مشاهدة المشاركة

معلش طب ليه كلامك فيه بعض التناقض انت بتقول لا يوجد مايدعو لليورو للوصول الى 3300 قبل 2550 على الاقل طيب كويس هل 2550 محتاجه سنه علشان يوصلها ؟!!!!
    انا عايز حوار بالمنطق اما كلمه مرصود من فتره طويله او العين عليه من زمان طب ماهو انا ممكن اقولك 3300 المخابرات متفقه عليها وهتزورها وتعملها كبسه قريب علشان بقت شبهه الا اذا الرئيس للمخابرات قال نسبها ومش نقبض عليها ( استفدت من هذا المنطق !!!! )
    همسه : انا مش بائع ولا مشتري التحليل حاجه ولما طريقتي تديني نقطة دخول سواء بيع او شراء هدخل اما اني اجي اقول مش هيوصل الى 3000 الا بعد سنه بناء على تحليل مفيش حاجه مضمونه علشان كده كل حاجه خطوه خطوه احسن

هههههههه،، معلش أفهم انتا معصب ليه؟

ما تقول إلليي انتا عايزو حد حايشك يا راجل؟؟ ومنطق إيه اللي بتتكلم عليه، ممكن أرسملك خطين عالشارت شهري ولا اسبوعي وأقولك السعر رايح لتحت ويعجبك وتقول منطق برضو وممكن أحلل السوق مليون طريقة تقول رح يوصل لتحت أو حتى لفوق وأقنعك تماما..

عايز نحلل الشارت والاسعار تحليل أساسي ونقول كلام كتير ونربط كل خبر ونختار مناطق فوق ومناطق تحت وأقنعك تماما إنه صاعد لاهداف بعيدة جدا وبنفس الوقت هابط لأهداف بعيدة جدا من الأخبار والتحليل الأساسي أو من مراكز البائعين والمشترين؟ عايز إيه؟

بعدين مين قال مش حيوصل مرة تانية 3000 وبشكل مضمون؟ انا قلت اللي بايع من فوق المناطق يقدم الستوب وينسى الصفقة إذا كان حابب لأني شايف إنه هابط ولاحظ قلت ( يقدم الستوب) ..ولما يوصل 2550 بعمل تحديث للنظرة والأهداف وعلى فكرة 2550 كنا بنتكلم عليها لما كان السعر 3700 وبعض الاخوة في المنتدى موجودين معانا بعتو وسألو عالخاص وقلنالهم رايح لــ 2550 وأيامها كانو بيضحكو من الرقم ومستغربين وهما خبراء في المنتدى وشوي شوي أرقامهم بتنزل .

الصورة الرمزية Burn of The blood
    Burn of The blood غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة suenos مشاهدة المشاركة
    هههههههه،، معلش أفهم انتا معصب ليه؟

ما تقول إلليي انتا عايزو حد حايشك يا راجل؟؟ ومنطق إيه اللي بتتكلم عليه، ممكن أرسملك خطين عالشارت شهري ولا اسبوعي وأقولك السعر رايح لتحت ويعجبك وتقول منطق برضو وممكن أحلل السوق مليون طريقة تقول رح يوصل لتحت أو حتى لفوق وأقنعك تماما..

عايز نحلل الشارت والاسعار تحليل أساسي ونقول كلام كتير ونربط كل خبر ونختار مناطق فوق ومناطق تحت وأقنعك تماما إنه صاعد لاهداف بعيدة جدا وبنفس الوقت هابط لأهداف بعيدة جدا من الأخبار والتحليل الأساسي أو من مراكز البائعين والمشترين؟ عايز إيه؟

بعدين مين قال مش حيوصل مرة تانية 3000 وبشكل مضمون؟ انا قلت اللي بايع من فوق المناطق يقدم الستوب وينسى الصفقة إذا كان حابب لأني شايف إنه هابط ولاحظ قلت ( يقدم الستوب) ..ولما يوصل 2550 بعمل تحديث للنظرة والأهداف وعلى فكرة 2550 كنا بنتكلم عليها لما كان السعر 3700 وبعض الاخوة في المنتدى موجودين معانا بعتو وسألو عالخاص وقلنالهم رايح لــ 2550 وأيامها كانو بيضحكو من الرقم ومستغربين وهما خبراء في المنتدى وشوي شوي أرقامهم بتنزل .

اعتقد كده السعر مستناش سنه ولا حاجه ده كلها كام يوم وضرب 3000 وكمان لم يحقق اصلا هدف 2550 وبدون لاسعر مرصود ولا مخابرات ولا اي حاجه وبالمناسبه لما يصل السعر الى 2550 متقولش اهو وصلها لان وقتها مش هتكون حلوه لان فعلا هيهبط ان شاء الله لكن كل شيء باوانه اما ادخل واقول مش هيوصل 3000 لمدة سنه وبعدها اقول 2550 الاول وده فرمان صادر من الامم المتحده وهدف مرتقب يبقى هنا الكلام
    تقبل تحياتي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Burn of The blood مشاهدة المشاركة

اعتقد كده السعر مستناش سنه ولا حاجه ده كلها كام يوم وضرب 3000 وكمان لم يحقق اصلا هدف 2550 وبدون لاسعر مرصود ولا مخابرات ولا اي حاجه وبالمناسبه لما يصل السعر الى 2550 متقولش اهو وصلها لان وقتها مش هتكون حلوه لان فعلا هيهبط ان شاء الله لكن كل شيء باوانه اما ادخل واقول مش هيوصل 3000 لمدة سنه وبعدها اقول 2550 الاول وده فرمان صادر من الامم المتحده وهدف مرتقب يبقى هنا الكلام
    تقبل تحياتي
    يا صباح الخير،،

أفهم انت زعلان ليه بس؟؟ وانت ما قرأت آخر مشاركة ليه؟ والاشخاص المحترمين اللي عاملينلك لايك عاملين لايك على ايه؟

وحتى تشوف مرة تانية: اقتباس من المشاركة الأخيرة ،،

بعدين مين قال مش حيوصل مرة تانية 3000 وبشكل مضمون؟ انا قلت اللي بايع من فوق المناطق يقدم الستوب وينسى الصفقة إذا كان حابب لأني شايف إنه هابط ولاحظ قلت ( يقدم الستوب)
    وهذا رد على أحد الأخوة يسأل عن منطقة 2880 وأخبرته،،

حتى الآن اي منطقة تحت 2969 متاح الوصول إليها مرة أخرى

لكن إذا حبيت تجرب حظك وتستمر بالصفقة وتنساها سنة..ممكن
    وهذا رد على أحد الأخوة أقول فيه

كثير من التحليلات تدعم الشراء وكثير من التحليلات تدعم البيع أيضا.. وأنا أدعم البيع فقط

وهذا مجرد رأي قد يصيب وقد يخطئ.
    يعني مفيش حد متأكد من سيناريو 100% يقولك قدم الستوب، أتمنى تكون قرأت المشاركة وفهمت،

أنا مش عارف نبرة العدائية والكلام الصاخب والفارغ معناه إيه؟ ولا هي فرد عضلات وخلاص؟ إذا كنت عاوز تفرد عضلات افرد عضلات على حسابك الحقيقي وحقق أرباح باستغلال الموجات القصيرة والطويلة الصاعدة والهابطة باستمرار ولا تتفلسف على الآخرين. ولا تتحدث عن 2550 والوصول إليها من عدمه فقد تحدثنا عنها عندما انتهى اتجاه صاعد وبعض الأخوة الذين سألوا على الخاص أجبناهم بهذا الرقم من وقت طويل جدا.

أرجو أن لا ترد على هذه المشاركة، بما يدعو لتحويل الأمر إلى سجال فارغ لا معنى له ولا يلزمني في شيء،

لكن كل ما أتمناه أن نرتقي بأساليب حديثنا وحوارنا مع الآخرين لما يليق بأخلاقنا، وأن نبتعد عن هذه النبرة العدائية والسيئة في مخاطبة الآخرين.

الصورة الرمزية Burn of The blood
    Burn of The blood غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا صباح الخير،،

أفهم انت زعلان ليه بس؟؟ وانت ما قرأت آخر مشاركة ليه؟ والاشخاص المحترمين اللي عاملينلك لايك عاملين لايك على ايه؟

وحتى تشوف مرة تانية: اقتباس من المشاركة الأخيرة ،،

وهذا رد على أحد الأخوة يسأل عن منطقة 2880 وأخبرته،،

وهذا رد على أحد الأخوة أقول فيه

يعني مفيش حد متأكد من سيناريو 100% يقولك قدم الستوب، أتمنى تكون قرأت المشاركة وفهمت،

أنا مش عارف نبرة العدائية والكلام الصاخب والفارغ معناه إيه؟ ولا هي فرد عضلات وخلاص؟ إذا كنت عاوز تفرد عضلات افرد عضلات على حسابك الحقيقي وحقق أرباح باستغلال الموجات القصيرة والطويلة الصاعدة والهابطة باستمرار ولا تتفلسف على الآخرين. ولا تتحدث عن 2550 والوصول إليها من عدمه فقد تحدثنا عنها عندما انتهى اتجاه صاعد وبعض الأخوة الذين سألوا على الخاص أجبناهم بهذا الرقم من وقت طويل جدا.

أرجو أن لا ترد على هذه المشاركة، بما يدعو لتحويل الأمر إلى سجال فارغ لا معنى له ولا يلزمني في شيء،

لكن كل ما أتمناه أن نرتقي بأساليب حديثنا وحوارنا مع الآخرين لما يليق بأخلاقنا، وأن نبتعد عن هذه النبرة العدائية والسيئة في مخاطبة الآخرين.
    مفيش نبره عدائيه النبره العدائيه والسيئه واضحه في مخاطبتك اما بخصوص فرد عضلات او الفلسفه فاني مترفع عن ده انا مش جيت فتحت موضوع وقولت سنه وسنتين وكأن السوق يتحرك تحت امري وعموما الناس بتحكم برضوا ودي اخر مشاركه ليا في موضوعك

الصورة الرمزية Mohd F
    Mohd F غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم،،

من باع اليورو دولار من مناطق 3040 او مستوى 3000 مثلا

أنصحه أن يضع الستوب على نقطة الدخول وينسى الصفقة لمدة عام على الأقل.

السلام عليكم،،

ممكن تفسير خصوصا بعد ان وصل السعر الى 13201 بعد 20 يوم وليس بعد سنه وايضا وصل الى 13038 بعد عشره ايام

تحياتى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohd F مشاهدة المشاركة

السلام عليكم،،

ممكن تفسير خصوصا بعد ان وصل السعر الى 13201 بعد 20 يوم وليس بعد سنه وايضا وصل الى 13038 بعد عشره ايام

تحياتى
    وعليكم السلام،،

أهلا أخي الكريم،

كان لدي بيانات ومعطيات تشير إلى استمرار الهبوط لذا قلت بتقديم الستوب لمن باع من تلك المناطق وقلت في إحدى المشاركات أن أي منطقة تحت 2970 متاحة، ولكن بلمس هذه المنطقة تغيرت المعطيات لدي على المدى القصير.

وإذا أردت بوصف آخر، يمكن اعتبار هذا التوقع قد فشل.

الصورة الرمزية فوركس افندي
    فوركس افندي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا مش عارف ليه كل ما واحد عنده توقع أو رؤية يقوم فاتح موضوع ............................ هو يعني عشان المواضيع ببلاش

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركس افندي مشاهدة المشاركة
    انا مش عارف ليه كل ما واحد عنده توقع أو رؤية يقوم فاتح موضوع ............................ هو يعني عشان المواضيع ببلاش
    حسب كلامك ما حد يفتح ولا موضوع بما إنه كل تحليل هو عبارة عن توقع واحتمال وبلا ما يكون في منتدى أصلا وتحليلات وآراء؟

شو رأيك؟

الصورة الرمزية فوركس افندي
    فوركس افندي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حسب كلامك ما حد يفتح ولا موضوع بما إنه كل تحليل هو عبارة عن توقع واحتمال وبلا ما يكون في منتدى أصلا وتحليلات وآراء؟

شو رأيك؟
    عزيزي........ من يحلل وهو احتمالات كما تفضلت عليه ان يضع جميع السيناريوهات امام القارىء ...... انما يجزم ويحدد ويضع استوب وفي الاخير يقول الله واعلم ..... فهذا هو ...................

الصورة الرمزية Mohd F
    Mohd F غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وعليكم السلام،،

أهلا أخي الكريم،

كان لدي بيانات ومعطيات تشير إلى استمرار الهبوط لذا قلت بتقديم الستوب لمن باع من تلك المناطق وقلت في إحدى المشاركات أن أي منطقة تحت 2970 متاحة، ولكن بلمس هذه المنطقة تغيرت المعطيات لدي على المدى القصير.

وإذا أردت بوصف آخر، يمكن اعتبار هذا التوقع قد فشل.
    اشكرك

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17