صفحة 25 من 27 الأولىالأولى ... 15192021222324252627 الأخيرةالأخيرة
النتائج 361 إلى 375 من 398
    الصورة الرمزية ihabtariq
    ihabtariq غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقرؤا توقيعي بارك الله بيكم

(اعتقد هذه المشاركة لا يوجد فيها مشكلة حتى تحذف)

الصورة الرمزية emzahran2012
    emzahran2012 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:لأصحاب النفس الطويل بيع اليورو ين لمدة 60 يوم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    ننتقل الى نظام الحركة 1-1 اى فاضل زمنى 180 شمعة مع مستوى السعر 180 درجة ونتابع

الملف المرفق 364864

لابد ان يحدث انعكاس عند الفاصل الزمنى عند التوقيت 14:49 الموضح فى الشارت ونراقب ماذا يحدث

وطبعا بهذة الطريقة ممكن ان نعمل عدة صفقات سكالبنج سواء بيع او شراء

فلنتابع
    والله دكتور ورئيس قسم كمان

الصورة الرمزية mohamed hamed
    mohamed hamed غير متواجد حالياً عضو نشيط

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة euro218.png‏  

الصورة الرمزية ihabtariq

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hamed مشاهدة المشاركة
    لفتة جميلة منك يا استاذ محمد حامد ولا تحرمنا من مراوحك اللطيفة وخاصة مع فصل الصيف هههههه

انا من المعجبين جدا بكيفية رسم المراوح عندك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ihabtariq مشاهدة المشاركة
    لفتة جميلة منك يا استاذ محمد حامد ولا تحرمنا من مراوحك اللطيفة وخاصة مع فصل الصيف هههههه

انا من المعجبين جدا بكيفية رسم المراوح عندك
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة euro219.png‏  

الصورة الرمزية تلميذ الايام
    تلميذ الايام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

اخى تلميذ الايام .. انت اعترفت أنك لا تعرفنى اذا كيف تقول"انا لا أعرفك ومن السفاهة ان اقيمك كمحلل ولا أتجرأ على ذلك" ؟

حسبنا الله و نعم الوكيل و حسبنا الله سيأتنا الله من فضله و ينصرنا على الظالمين و المنافقين!!

اخى الكريم مكتوب على الشارت اليومى باللغه العربيه كمان

اغلاق السعر تحت المنطقه الزرقاء بيع لحد ال 118.60 و اذا اغلق السعر تحت ال 118.60 اذا فالسعر هابط ... اما الخط الاخضر الفوق ده هدف التريند العام فقط ...

و اذا لاحظت ان السعر خبط الخط التريند على الاسبوعى ...

و هذه الصور لعلك لم تنظر اليه من الاول .. كأغلب الشباب ادخل يتفرج و يرمى كم كلمه بدون ميعرف هو بيتكلم عن ايه اساسا

الملف المرفق 364822

الملف المرفق 364823 ... اذا كيف تسول نفسك بأن تفترى عليا و تتهمنى بقول مالم اقل ؟
    فياريت مادام انت راجل بتقول كلمه حق .. قول بقا كلمه حق و اثبيت فين انا قولت اشترى و ان السعر عكس عليا 600 نقطه (للاسف القبلك لم يستيطعو اثبات اى حاجه و لكن كله داخل يمدح و يمجد فى حماده و تيجى تقولو اثبت ان شادى وحش .. يسكتو و كأنهم فى تعداد الاموات )

اتقى الله اخى الكريم ...

همسه :
    ارجو ان لا اكون اسأت الأدب او اخطأت بحقك ايضا اخي الكريم .

اهلا بك اخي shady2500
    اولا عزيزي ارجو ان تبتعد عن مفردات الضرب تحت الحزام...فالحمدلله لنا عقول تميز وتقرأ ما بين السطور ؛ وارجو عندما تكتب ان تكتب بتأني عشان بعض الاخطاء الاملائية تشطح في المعنى بعيد عما تريد .
    ثانيا انا لا اريد ان اقيمك كمحلل بشكل عام لاني لا اعرفك وانما اقيم مشاركتك المذكورة في الصفحة الثانية فقط .

ثالثا: لقد قرأت مشاركتك التي علقت عليها في مشاركتي السابقة وليتني لم اقرأها مرة أخرى ؛لانه لو انك كتبتها في موضوع مستقل فانا اجزم بانك ستجده في الصفحة 200 من المنتدى!!! لماذا؟؟؟
    شاهد المرفق (مشاركة مبهمه وغامضه )جاء تفسيرها في الاقتباس ادناه لمشاركتك التي اعدت فيها تدوير مشاركتك الاولى.
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ماشاء الله و الحمدلله لمجرد اقتراب السعر من النقاط المشار لها على الشارت اليومى .. تم الصعود الصاروخى و بدون استخدامى اى حاجه شاذه و لا حاجه جديده .. مجرد تحليل عادى و بسيط فسأل للناس العماله تخترع كلام و تقول ان التحليل الفنى مبيأكلش عيش و مش عارف ..ياريت تقولولنا تعرفو ايه عن السوق ؟ و ياريت تفسارولى كيف بأستخدام دعم عادى قدرنا نتوقع هبوط ثم الصعود الذرى الذى حدث من ايام بأقترابه للدعم الاساسى الذى اذا كان كسر لهبط السعر الاف النقاط و ليس 1000 نقطه فقط. و بأذن الله السعر يكمل الصعود و المواصله للاهداف التى قد ذكرة من قبل فى يوم 8 مارس ...؟

الحمدلله و ماشاء الله - بعد أذن الحاج حماده .. توقعنا حركة السعر المفاجأه ة الغير مفاجأه و كما ذكرة سابقا بدون ادنا استخدام ادوات غريبه او حركات عجيبه و هكذا يتاجر المحترفين فأنظر كيف تتاجر انت أخى الكريم المشكك فى قوانين السوق التى بدونها لم و لن يتحرك السعر زاى مانت شايف على الشارت !!
    فياريت تاخدو وقتكم و تفسرو كيف بأستخدام التحليل الفنى توقعنا الحركتين الهبوط و لا يهم اذا كانت متأخر بس جابت هدفها و هبط فعلا ... و من ثم اقترابه لمنطقة الدعم الثانى و اختراقة لكل الاجواء العلويه على الشارت

فالحمدلله الذى انعم علينا بنعمه التى لا تعد و لا تحصى من غير حولا منا و لا قوة و اليه المصير !!
    و بالتوفيق

همسه هناك اخواه كثيرة كانو فى بدايه الموضوع ذكرة سناريو الصعود ايضا و ليس انا واحدى بس معظم المحترفين فى المنتدى و الذين قد يعصب عليا ذكر اسمئهم جميعا لكثرتهم و لله الحمد. و لكن مشاركتهم موجوده من اول الموضوع

و اتمنى للجميع كل التوفيق و السداد

إقرأ المضلل بالاحمر
    حقيقة انت لم تتوقع شيئا لا شراء ولا بيع كل ما في الامر انك نصحت المتداولين بالحذر ووضعت مستويين بعيدين جدا عن منطقة السعر ؛ لو ان احدا اخذ بنصيحتك لكان خارج السوق لا شاري ولا بائع ولم يستفد من الهبوط وكذلك الصعود الصاروخي .
    + اذا كنت متاكد ان السعر سيصل الى مستويات 118 لماذا لم تتفق مع الدكتور على الهبوط الى هذا المستوى فقط ؟!!!!
    + واذا كنت متوقع الصعود هل من المعقول ان ارى السعر يتراجع 700نقطة ؟!!!! اخشى ان تكون قيمة العقد لديك (سنت1)
    =========
    التحليل باساليب جان له آلياته وشروطه فليس هناك جزم 100% لكن هناك دقة عالية تتفوق على جميع مدارس التحليل وليس انتقاصا من المدارس الاخرى .
    واقصد بالية وشروط التحليل بطرق جان يدركها من تعلم هذه الطرق ؛ فلو كنت تتقن هذه الطرق لما انتقدت الدكتور حماده !!!! باختصار هذا الموضوع هو للمحللين باساليب جان وليس تعليمي ؛ واذا رغبت في تعلم الطريقه فالدكتور حماده جزاه الله خير ما قصر ؛ يوجد له في المنتدى والمنتديات الاخرى مواضيع تعليمية كثيرة ويوجد مواضيع اخرى لاعضاء محترفين في اساليب جان استطيع ذكر اسماء اصحاب المواضيع اذا رغبت .

حقيقة لا اريد ان اطيل النقاش حتى لا نفسد الموضوع على الدكتور ولا اريد ان اخسرك كزميل او اخسر اي عضو اخر .
    همسة:لاحظ الاسماء المشاركة في الموضوع بدون ذكر اسماء(محترفين دخلوا الموضوع والقوا التحية وكل قال رأية بالتأييد للصفقة او العكس بدون اي مشاكل)

على اية حال لك الحرية في الرد او الامتناع واذا رغبت في الرد شرط تناقشني في الشارت فقط ؛ نقاش علمي بعيدا عن مفرداتك المتشنجه والا سامتنع عن الرد .
    شكرا لك،،،،،،
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة E=Y.png‏  
    آخر تعديل بواسطة تلميذ الايام ، 08-04-2013 الساعة 09:57 PM
    توقيع العضو
    Student of days

الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تلميذ الايام مشاهدة المشاركة

اهلا بك اخي shady2500
    اولا عزيزي ارجو ان تبتعد عن مفردات الضرب تحت الحزام...فالحمدلله لنا عقول تميز وتقرأ ما بين السطور ؛ وارجو عندما تكتب ان تكتب بتأني عشان بعض الاخطاء الاملائية تشطح في المعنى بعيد عما تريد .
    ثانيا انا لا اريد ان اقيمك كمحلل بشكل عام لاني لا اعرفك وانما اقيم مشاركتك المذكورة في الصفحة الثانية فقط .

ثالثا: لقد قرأت مشاركتك التي علقت عليها في مشاركتي السابقة وليتني لم اقرأها مرة أخرى ؛لانه لو انك كتبتها في موضوع مستقل فانا اجزم بانك ستجده في الصفحة 200 من المنتدى!!! لماذا؟؟؟
    شاهد المرفق (مشاركة مبهمه وغامضه )جاء تفسيرها في الاقتباس ادناه لمشاركتك التي اعدت فيها تدوير مشاركتك الاولى.

إقرأ المضلل بالاحمر
    حقيقة انت لم تتوقع شيئا لا شراء ولا بيع كل ما في الامر انك نصحت المتداولين بالحذر ووضعت مستويين بعيدين جدا عن منطقة السعر ؛ لو ان احدا اخذ بنصيحتك لكان خارج السوق لا شاري ولا بائع ولم يستفد من الهبوط وكذلك الصعود الصاروخي .
    + اذا كنت متاكد ان السعر سيصل الى مستويات 118 لماذا لم تتفق مع الدكتور على الهبوط الى هذا المستوى فقط ؟!!!!
    + واذا كنت متوقع الصعود هل من المعقول ان ارى السعر يتراجع 700نقطة ؟!!!! اخشى ان تكون قيمة العقد لديك (سنت1)
    =========
    التحليل باساليب جان له آلياته وشروطه فليس هناك جزم 100% لكن هناك دقة عالية تتفوق على جميع مدارس التحليل وليس انتقاصا من المدارس الاخرى .
    واقصد بالية وشروط التحليل بطرق جان يدركها من تعلم هذه الطرق ؛ فلو كنت تتقن هذه الطرق لما انتقدت الدكتور حماده !!!! باختصار هذا الموضوع هو للمحللين باساليب جان وليس تعليمي ؛ واذا رغبت في تعلم الطريقه فالدكتور حماده جزاه الله خير ما قصر ؛ يوجد له في المنتدى والمنتديات الاخرى مواضيع تعليمية كثيرة ويوجد مواضيع اخرى لاعضاء محترفين في اساليب جان استطيع ذكر اسماء اصحاب المواضيع اذا رغبت .

حقيقة لا اريد ان اطيل النقاش حتى لا نفسد الموضوع على الدكتور ولا اريد ان اخسرك كزميل او اخسر اي عضو اخر .
    همسة:لاحظ الاسماء المشاركة في الموضوع بدون ذكر اسماء(محترفين دخلوا الموضوع والقوا التحية وكل قال رأية بالتأييد للصفقة او العكس بدون اي مشاكل)

على اية حال لك الحرية في الرد او الامتناع واذا رغبت في الرد شرط تناقشني في الشارت فقط ؛ نقاش علمي بعيدا عن مفرداتك المتشنجه والا سامتنع عن الرد .
    شكرا لك،،،،،،
    اهلا اخى الكريم

طبعا انا كلمتك بنفس طريقتك فبلاش تحاول تكبر الموضوع فأنا عملتك بالمثل و ليس اكثر ...

طبعا انا هعلق على الصورة التى انت اخدتها من تعلقاتى ...
    اول شىء قولت انا هوضح مناطق الخروج للناس الاشتريت .. سؤال بديهى الشراء كان من امتا ؟
    كان بالتحديد واضح وضوح الشمس فى مابين الفترة شهرة اكتور و نوفمبر ...

فأنا سألتك "اين قولت الشراء ؟ " انا قولتالناس الكانت شارية هل قولت الناس الاشتريت دلوقت ؟ لا هل قولت الناس الاشتريت امبارح و لا من السعر الفلانى ؟ طبعا لا ...و لكن قولت الشراء و انا حديدة أيضا المناطق التى سوف يخرج منها الناس أى كان شكلهم ألوانهم و اسمائهم .... ديه كانت اول نقطه

النفقطه الثنيه اخى الكريم ... هو انى كنت متفق مع حماده فى شىء واحد فقط هو ان لو السعر اغلق تحت المنطقه الزرقاء فسوف يهبط الى 118.60 .. فمن المفترض ان التاجر الفطن يعنى ذكى .. يشوف المنطقه ديه و يحاول يشوف اى اشارة بيع تحتها او بثباته فوقها هتدور على اى نموذج للشراء و ظهر النموذج فعلا على شارت الساعه وتد هابط و كمان دبل بوتوم .. فأين المشكله اخى الكريم ؟ و بعدين انا لى الحق انى اعلق على تحليلى فعادى جدا
    انا لم اتفق مع حماده فى شىء واحد هو ان السعر هينزل 1000 نقطه و خلال 60 يوم فلا يوجد شىء نجزم عليه ده سوق و ملهوش كبير و اليفتكر نفسه متحكم فى السوق او دقيق اوى اعذرنى اقولك ده شغل مبتدئيين او Day Dreamers
    و اسف على اللفظ بس ديه الحقيقه ...
    و انظر اين ذهب السعر عند الهبوط و ماذا حدث و ماذا يحدث بفضل الله تعالى

لنفترض انى مقولتش حاجه يبقا على الاقل كان تحليلى كويس و بمجرد كم دعم و خط تريند عادى .. لا انا محتاج نجمه اسرائيل "الاخ يقولك هيا البتظiهر بعد مبرسم .. يعنى بتظهر بالمصادفه على كل الشارتات .. سبحان الله" و لا انا محتاج اقمار و النجوم و لا اى شىء الا عقل ثم ادوات التحليل المعروفه ....
    فركز على الشارتين الانا كنت وضعتهم و حاول تقرا الكلام تانى يأخى ... و صدقنى الحمدلله و الشكر لله واحده ..لست بحاجه بأى طرق جان و لا اى شىء .. و كلها مجرد دعودن مقاومات و لكن بطريقة رقميه فزيها زاى اى تحللي عادى مش حاجه خطيره و لكنها اضل و الله اعلى و اعلم ..

اى حد عنده اى استفسار بناء اتفضلو غير ذلك فالسكوت من دهب !!

اهلا اخى الكريم

طبعا انا كلمتك بنفس طريقتك فبلاش تحاول تكبر الموضوع فأنا عملتك بالمثل و ليس اكثر ...

طبعا انا هعلق على الصورة التى انت اخدتها من تعلقاتى ...
    اول شىء قولت انا هوضح مناطق الخروج للناس الاشتريت .. سؤال بديهى الشراء كان من امتا ؟
    كان بالتحديد واضح وضوح الشمس فى مابين الفترة شهرة اكتور و نوفمبر ...

فأنا سألتك "اين قولت الشراء ؟ " انا قولتالناس الكانت شارية هل قولت الناس الاشتريت دلوقت ؟ لا هل قولت الناس الاشتريت امبارح و لا من السعر الفلانى ؟ طبعا لا ...و لكن قولت الشراء و انا حديدة أيضا المناطق التى سوف يخرج منها الناس أى كان شكلهم ألوانهم و اسمائهم .... ديه كانت اول نقطه

النفقطه الثنيه اخى الكريم ... هو انى كنت متفق مع حماده فى شىء واحد فقط هو ان لو السعر اغلق تحت المنطقه الزرقاء فسوف يهبط الى 118.60 .. فمن المفترض ان التاجر الفطن يعنى ذكى .. يشوف المنطقه ديه و يحاول يشوف اى اشارة بيع تحتها او بثباته فوقها هتدور على اى نموذج للشراء و ظهر النموذج فعلا على شارت الساعه وتد هابط و كمان دبل بوتوم .. فأين المشكله اخى الكريم ؟ و بعدين انا لى الحق انى اعلق على تحليلى فعادى جدا
    انا لم اتفق مع حماده فى شىء واحد هو ان السعر هينزل 1000 نقطه و خلال 60 يوم فلا يوجد شىء نجزم عليه ده سوق و ملهوش كبير و اليفتكر نفسه متحكم فى السوق او دقيق اوى اعذرنى اقولك ده شغل مبتدئيين او Day Dreamers
    و اسف على اللفظ بس ديه الحقيقه ...
    و انظر اين ذهب السعر عند الهبوط و ماذا حدث و ماذا يحدث بفضل الله تعالى

لنفترض انى مقولتش حاجه يبقا على الاقل كان تحليلى كويس و بمجرد كم دعم و خط تريند عادى .. لا انا محتاج نجمه اسرائيل "الاخ يقولك هيا البتظiهر بعد مبرسم .. يعنى بتظهر بالمصادفه على كل الشارتات .. سبحان الله" و لا انا محتاج اقمار و النجوم و لا اى شىء الا عقل ثم ادوات التحليل المعروفه ....
    فركز على الشارتين الانا كنت وضعتهم و حاول تقرا الكلام تانى يأخى ... و صدقنى الحمدلله و الشكر لله واحده ..لست بحاجه بأى طرق جان و لا اى شىء .. و كلها مجرد دعودن مقاومات و لكن بطريقة رقميه فزيها زاى اى تحللي عادى مش حاجه خطيره و لكنها اضل و الله اعلى و اعلم ..

اى حد عنده اى استفسار بناء اتفضلو غير ذلك فالسكوت من دهب !!

اهلا بك اخي الكريم shady2500
    شكرا لسعة صدرك ؛ وما صار الا الخير ان شاء الله والله يهدي النفوس ويتلطف جو الموضوع .
    فرصه سعيدة وان شاء الله التقي بك بمواضيع اخرى وبنقاشات هادفه وهادئة نستفيد منها في متاجرتنا ولتعم الفائدة للجميع .
    تقبل فائق تحياتي وتقدير
    توقيع العضو
    Student of days

الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تلميذ الايام مشاهدة المشاركة

اهلا بك اخي الكريم shady2500
    شكرا لسعة صدرك ؛ وما صار الا الخير ان شاء الله والله يهدي النفوس ويتلطف جو الموضوع .
    فرصه سعيدة وان شاء الله التقي بك بمواضيع اخرى وبنقاشات هادفه وهادئة نستفيد منها في متاجرتنا ولتعم الفائدة للجميع .
    تقبل فائق تحياتي وتقدير

بارك الله لك اخى الكريم و اعذرنى ان كنت حاد بعض الشىء فى اخر حديث معاك ....
    و الله يهدينا و يغنينا من فضله !
    و انا سعيد بحديثى معاك الا انى اتعصبت شوى عشان اكون صريح معاك
    و السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

بارك الله لك اخى الكريم و اعذرنى ان كنت حاد بعض الشىء فى اخر حديث معاك ....
    و الله يهدينا و يغنينا من فضله !
    و انا سعيد بحديثى معاك الا انى اتعصبت شوى عشان اكون صريح معاك
    و السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

ولا يهمك اخي شادي فديت روحك انا مش زعلان منك ابدا لكن يهمني انك انت ما تكون زعلان من احد والاهم ان محدش يزعل الدكتور حماده عشان هو غالي علينا جميعا لما لمسناه من كرم اخلاقه وكرم عطائة للجميع.
    دمت موفقااخي الكريم
    آخر تعديل بواسطة تلميذ الايام ، 08-04-2013 الساعة 11:34 PM
    توقيع العضو
    Student of days

الصورة الرمزية ابوإيلاف
    ابوإيلاف غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله اعلم هل يفعلها نراقب

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	ارارارارار.jpg
المشاهدات:	127
الحجـــم:	158.5 كيلوبايت
الرقم:	365111

الصورة الرمزية mohamed emam
    mohamed emam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوإيلاف مشاهدة المشاركة
    الله اعلم هل يفعلها نراقب

الاســـم:	ارارارارار.jpg
المشاهدات:	127
الحجـــم:	158.5 كيلوبايت
الرقم:	365111

الصورة الرمزية nonomoon
    nonomoon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

استاذ / حماده
    سلام الله عليكم ورحمته وبركاته
    انا شوفت الفيديو اللى حضرتك محلل فيه اليورو / ين
    بس اسمحلى اخالفك الرأى

طبعا اخلفك ولا اعدل عليك فحضرتك استاذى

وتعلمت منك بفضل الله

ولكنى ارى ان 180 شمعه تداول للوصول للزاويه 360 كثير قوى

وده وجهت نظرى للزوج
    ومنتظر ملاحظاتك حضرتك القيمه
    وجزاك الله عنا خيرا
    الحركه اللى راسمها 1x3

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	100
الحجـــم:	40.4 كيلوبايت
الرقم:	365119

اليورو دولار بالوضع المنيل ده رايح لــ 1.0900 يا اكسلانس وبالتالى هيسحب معاه

اليورو ين لأسفل سافلين ومن الواضح ان الزحلقة هتبدأ قريب جدااااااااا

النت سيىء جدا بحاول انزل شارت بقالى ساعة وهو يقولى لا

اجيب عربية نص نقل واجى اخد الياميش امتى ؟؟

الصورة الرمزية ihabtariq

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hamed مشاهدة المشاركة
    اليورو دولار بالوضع المنيل ده رايح لــ 1.0900 يا اكسلانس وبالتالى هيسحب معاه

اليورو ين لأسفل سافلين ومن الواضح ان الزحلقة هتبدأ قريب جدااااااااا

النت سيىء جدا بحاول انزل شارت بقالى ساعة وهو يقولى لا

اجيب عربية نص نقل واجى اخد الياميش امتى ؟؟
    استاذ محمد الرقم بالاحمر صحيح ام غلطة مطبعيه

صفحة 25 من 27 الأولىالأولى ... 15192021222324252627 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17