صفحة 21 من 27 الأولىالأولى ... 1115161718192021222324252627 الأخيرةالأخيرة
النتائج 301 إلى 315 من 398
    الصورة الرمزية sbekawi
    sbekawi غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كل الاحترام للدكتور حماده ارجوا عدم الرد عليه لان مكانتك اكبر من هيك مواضيع

الصورة الرمزية Aquarius
    Aquarius غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا دكتور حماده خليك من الناس اللي تضيع الوقت من غير فايده وواثق الخطوه يمشي ملكاً … يعني شنو فيه أكثر من 600 نقطه ربح في اسبوعين ؟!!!! أنا عن نفسي دخلت بيع من 124.80 وطلعت منه 119.90 يعني صراحه لا تعليق… والنقطه 10 دولار يعني العقد بمية الف دولار …دكتور حماده الله يسهل أمرك ويوفقك إن شاءالله …دكتور رجاءاً توكل على الله وأكمل المشوار يا هِِزَبْر

الصورة الرمزية FADY-FOREX
    FADY-FOREX غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

بصراحة لاادري ماذا اقول او بماذا اعبر عن هذا الحوار الجاري بهذا الموضوع ..

اخواني الرجاء احترام انك في منتدى عملاق قدم الكثير والكثير للمبتدئين انظر لتاريخ تسجيلي في المنتدى ستعلم قيمة هذا المنتدى وكم من الناس قد تخرج منه وانا احدهم ..

همسة الى من يتهجم على صاحب الموضوع سامحني على كلمة تهجم لكن هذا الواضح من اسلوبك ..

اخي الكريم ..

عندما تجد شخص بنظرك انه يضر الناس لماذا لاتفعل انت شيئ ينفعهم ليس هناك بأحد جاهل او احد اعمى صاحب الموضوع لم يقل او يأمر بدخول هوا يضع تحليلاته للاعضاء لعل وعسى هناك مبتدئ ما في تحليل

في محاولته الاولى لتحيل يرى تحليله متوافق مع تحليل انسان يشهد له الاعضاء بلخبرة .. اما دخول فهوا حرية شخصية كلا منا له عقل يفكر به وتحليل يقتنع به فإذا لم تقتنع انت بتحليله فغيرك قد يقتنع

ولتعلم اخي ليس عيب ان يفشل ولا عيب ان يخسر فأبدع انسان قد مر علي بسوق الفوركس من اصل 10 صفقات يحقق 7 نجاح و 3 فشل فلايووجد هناك انسان لايخسر

همستي الاخيرة اخي اجعل موضوع د حمادة يمر بسلاسة فهناك اشخاص ينتظرون مثل هذه تحليلات انت لاتعجبك ببساطة لاتتابع قد نصحت وقلت وعبرت بما داخلك بنظري هذا كافي ..

اتمنى ان تتلقى كلامي بصدر رحب .. وشكرا

اخوكم فادي ابو عمرو .. فلسطين .. غزة

الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:لأصحاب النفس الطويل بيع اليورو ين لمدة 60 يوم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    ياخى بقولك انت غير مرغوب فية فى موضوعى وليس فى المنتدى واكتر من معرف من اللى انا عاملهم عشان امدح فى نفسى

اكتر من معرف قالك انت غير مرغوب فية

عشان الروم بتاعنا اللى بندير منة الحسابات والعصابة بتاعتنا مضايقة منك شوية عشان انت اخدت مننا الزباين

ولو قصدك على الاقدمية فى المنتدى معلش سورى

فية مثل كنا بنقولة فى الجيش

ما قديم الا ال----------------ولا بلاش احسن

ارتحت ياعم بندير حسابات وبنعمل معرفات وعاملين عصابة

ااقولك احنا البلاك بلوك

واللى عندة دم احسن من اللى عندة قرية سياحية

عزيزى حماده و كل واحد عنده ذرة فهم قراء كل المشاركات
    يعنى بلاش تحاول تاخد كلام على نفسك لاستجلاب عواطف الشباب ...
    انت قولت احنا بندير حسابات و قولت لك شاطر انك اعترفت .. هل ده معناه انى قولت انك بتدير حاجه ؟ بل انت الذى قال ذلك على نفسك و المش مصدق المشاركات كلها موجود قرا على الاقل لنفسك ...
    قصص الروم كانت موجها لبعض الاعضاء و انا مش عاوز اذكر أسمائهم و يكفى انهم عارفين نفسهم ... فبلاش تاخد الكلام على نفسك لأستجلاب عواطف و تعمل نفسك الشب المسكين !!
    عندما ذكرة جملة الناس العامله كذا معرف ... سؤال بسيط هلى انا قولت انت ؟ بلا قولت ناس و هذه بالنسبه لبعض الناس اصحاب المصالح تدخل بكذا معرف من أجل اشياء لا يعلمها الا الله ...

فهذه ليسة المره الاول التى دائما تحاول ان تتهرب من الموضوع الاساسى حتى تظهر للناس بأنك المظلوم .. و الموضوع كان بكل بساطه انى راديت على مشاركه خاصه ليا انا .. يعنى لا عملت اقتباس لمشاركتك و لا مشاركة اى عضو ...
    فأنت ياحماده و الشباب العمال تزتهزق "كفانا الله شركم و سوء عملكم" و كل واحد عنده كلمه بيرميها و خلاص .. اتقو الله فيما تقولون و ياريت كل واحد يقرا المشاركاتى فى هذا الموضوع ... فالموضوع تمدد على الفاضى و اصبح كالعاده واخد نظام بدل مأعترف انى غلط مثلا , لا انا حلو و بطل و لكن مظلوم ...
    بالنسبه بأنى مش مرغوب فى موضوعك فأنا فاهم بس انت المفهمتش ردى .. و انا كان اقصد ان ده منتدا عام بتفتح فيه مواضيع يبقا توقع اى حد يدخل و يشارك .. مش عاجبك مثلا روح افتح منتدا لوحدك و خد معاك محبينك ..

فبلاش تحاول احسن تظهر بأنك المظلوم ... و اعترف ان هذا السوق و ليس له كبير و انا قولتلك حتى انا مش كبير السوق و لا اى شىء حتى وارن بافت اغنى متاجر فى العالم .. انا مجرد متاجر او محلل ممكن اصيب و ممكن اخطأ و لكن تكبرك و تعاليك لم يتركوك بالاعتراف ....

بالنسبه للناس التقولى روح اعمل حاجه تنفع بيه غيرك مادام انت شايف ان الموضوع مفيهوش النفع .. الحمدلله رب العالمين و الله الاعلى و الاعلم بما افعلو مأنتم فاعلون .. فبلاش ظلم و التكلم فيما لا تعلم مع احترمى للجميع بس من باب اولى اقرا ثم حدد ...

ده حتى النبى صل الله عليه و سلم عندم ارسل الله له جبرائيل عليه السلام كانت اول ايه "أقرأ"

و كفايه كده بقا و كل واحد حر و انا عن نفسى حر بأنى اكتب فى اى موضوع زاى اى شخص !!

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته !!

الصورة الرمزية batttot
    batttot غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اعتقد ان هذه كلمة حق يجب ان تقال

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههه

هزعل على ايه مثلا يعنى ؟

هنشوف اهو من ردودك

ان كنت انا شخص غير مرغوب مثلما انت تدعى فالحمدلله انا هنا فى المنتدا من قبل اشتركاك

تمام حلو خالص يبقي انت اما خسران ومن فتره طويله جدا و لسه بتدور علي اي قشايه علي النت او انك تكون محترف جدا و بتابع في صمت ......... لو كنت خسران يبقي اسمحللي اقولك اسكت احسن وحاول تتعلم حاجه ممكن تكسبك بدل ما تغلط في اشخاص لا يتحقون الخطأ ولو كنت كسبان يبقي تقدر تقوللي فين افادتك للاخرين والي اي مدي ساعدتهم ...... واذا لم تكن لك اي فائده علي المنتديات اذن انت شخص لا يحب مساعدة الاخرين يأخذ ولا يعطي وهو صدقني اسوأ من الخساره نفسها ........... والبينه علي من ادعي

فيه ياريت مادام انت حلو اوى روح افتح لك منتدا اخر وقعد شوف مين المرغوب و مين غير المرغوب ... و لا خايف من حاجه ؟

سبحان الله .... تطالبه علنا ان يترك المنتدي ويفتح واحد تاني ..... طيب يا سيدي الفاضل ليه انت بقي مفتحتش منتدي تاني مدام انت اقدم منه في السوق يعني مخضرم قديم وتعرف اسماء لامعه ... يعني شخص ذو خبره ...... ليه بقي مفتحتش منتدي ووريتنا فيه مين المرغوب من عدمه ...؟؟؟؟ ولو كنت فعلا فتحت يبقي وجودك هنا ملهوش غير معني واحد ان منتداك فاضي وجاي تاخد اعضاء من المنتديات التانيه يعني المحصله واحده ثم ان انت كده بتطالب كل واحد يفتح موضوع ويقول تحليل في عمله ما اي كانت انه يفتح منتدي اخر ويقعد فيه ؟؟؟؟؟ بصراحه وجهة نظر غير سليمه بالمره وتوصف بالسخافه .

فأنا من الاول جيت حذرت من البيع ثم كنت بعلق على مشاركتى ايه المزعلك ؟ ثم انت ابتديت ثم مثل مانت شايف برد عليك اهو عادى انت بقا زعلان ليه ؟ فكل واحد يقولك اليريبك و مش عارف ياريت تعرفو الموضوع الاول و هتعرف ايه اليريبك انت و الاخ حماده

طيب يا سيدي حذرت من البيع ........ طيب ما هو طبيعي واحد يقتنع بالبيع والاخر بالشراء مش ده سوق علي حسب رأيك ؟؟؟ ثم يا من تدعي خبره في المتاجره ...... فقه مثل هذه هدفها 1000 نقطه لها اسلوب مختلف في ادارة الصفقه يمعني انه من الاصول الدخول عليها بعقد ابتدائي والبدء في التعزيز من نقاط جيده فتجد في المحصله بعد مرور 200 نقطه فقط انت تفتح صفقات اخري من صافي الارباح مش من الرصيد وعند 50% من قيمتها اي نصف الهدف يمكن ان تغلق كل العقود وتنتظر الدخول من مناطق ارتدار افضل وطبعا الكلام عن ادارة الصفقات الطويله يطول و هذا ليس مجاله مطلقا اي انني اقولها لك هذه الصفقه رابحه جدا اما انك لا تعرف كيف تدير الصفقات من هذا النوع فذلك عيبك وليس عيب التوصيه لانها في النهاية حتي وان ارتد السعر تكون مضاعف منها الحساب في خلال ال 500 نقطه اللي تحركها السعر .

اهدى ياحاج ربنا يهدينا و يشفينا ... و ياريت كل واحد داخل يجمل يرايح دماغه مانتم مش علشان على اتصال ببعضكم من خلف الكواليس و روم لادارة حسابات و مش عارف ايه .. تدخلو تقعدو تجملو و كل واحد و الله اعلم عمل معرفين تلاته لنفسه عشان يرد بيهم و يجامل و يمدح روح اعملك حاجه نافعه فى دنيتك قبل اخرتك ودع المنتدى يسير مثلما كان يسير من كم سنه و يتقدم و يرتقى !!

طيب هنا بقي اسمحللي اقولك ان ده تهجم شخصي علي ....... انا لا ادخل بمعرفين لكي اقول اي شيء هو فقط معرفي هذا اما ادعاء وجود روم ادارة حسابات وكواليس وكلام من ده يبقي الافضل تعرف ان مش الدكتور حماده اللي بيأجر ناس بفلوس علشان يدخلو يكتبو في مواضيع المنتدي لانه معندوش منتدي اصلا ...... انت بقي كده اسمحللي اقولك ما الذي ينفي انك واخد فلوس من اي مصدر لكي تدخل هنا وتقول هذا الكلام ؟؟؟؟؟؟ ما المنفعه التي تعود علي شخص مثلك من اغلاق هذا الموضوع ........ لو افترضنا انك من الناس اللي شغاله في روم ادارة حسابات وكواليس ومنتديات تاني و الجو ده ........ يبقي اكيد هاتزعل جدا لو العملاء غادروا من عندك بسبب اي موضوع اخر علي النت ولذلك يجب ان تغلق هذه المواضيع ولا يوجد مانع من مهاجمتها بأعنف الطرق حتي تنتهي وتبقي انت في توصياتك المغلفه وتستمر في جني اموال الاخرين بدل من جني الاموال من السوق ......... هذه هي المصلحه او المنفعهالتي تبرر فعلك هذا اما لو كنت فرد عادي مجرد عضو اذن ما المبرر لهذا الرفض والتهام المسئ للاشخاص فلو انت كنت شخص عادي عضو مثل باقي الاعضاء لماذا لا تتقبل رأي الدكتور حماده علي انه نوع جديد من التحليل لك ان تقبله ولك ان ترفضه فلو مثلا انا وضعت شارت به موفينج وقنوات وقلت السعر هابط فل مارجن ...... هل تحاسبني مثل هذا ..... ثم ان التوصيه اساسا لسه مضربتش استوب يبقي بقي انت عايز ايه ؟؟؟ ......... ثم انت شايف ان المنتدي بيسير وبيرتقي بتكرار المواضيع وكلها نفس الكلام ؟؟؟؟ كلها تحليل فني او كلها اليوت او كلها اساسي.... ولا المفروض انها تذدهر وترتقي بأختلاف المحتوي وتنوعه مهما كان...... انت كده من كلامك افهم انك عايز تخللي المتداول العربي منتدي نمطي بايخ كل اللي فيه مكرر علشان تستفيد انت بقي من اهدافك الخفيه التي لا يعلمها الا الله .

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته !!

و بالتوفيق ان شاء الله

اعتقد بكده اكون رديت علي مداخلتك اللي شوفت فيها تهجم شخصي علي كعضو في المنتدي يمكن ان يعبر عن رأيه كما تعبر انت عنه وارجو ان يسمح لي الدكتور حماده بهذه المداخله ......... و للعضو الكريم المهاجم ردي هذا اتفضل ورد عليه بالمنطق والدليل كما تقول والا فلتصمت نهائيا .........

الصورة الرمزية batttot

لو افترضنا جدلا ان الدكتور حماده اخترع علم جديد للتحليل في اسواق المال يبقي ايه المشكله مهو اما تسمعله ويعجبك او تسيبه حتي لو ضرب استوبات يبقي خلاص انت مش عاجبك وسيبه في حاله ولا هو حلو تتباع الدورات بألاف الجنيهات ولو تتقال علي النت تبقي غلط وشيء سيء لا يجب فهمه .......... ثمانت بتطال بالدكتور حماده يقول انه غلطان وانه كان بيكابر مع السوق ,,,,,,, هذه رأي شخصي منك وقناعه شخصيه ففي الوقت الذي تراه انت مخطيء قد لا يراه الاخرين كذلك ومدام السوق كبير زي منتا بتقول فهو كبير علي الكل علي وعليك وعلي الدكتور حماده الكل يخطيء ويصيب ايه المشكله بقي انت عايز ايه تاني

الصورة الرمزية batttot

بالنسبه لحجة ده منتدي عام وانا اكتب اللي انا عايزه طيب ايه المبرر للاسلوب ده في الحوار ........ ولا هوا اي حد يدخل ينتقض اي حد بمنتهي القسوه والحجه ده منتدي عام ...... يعني انا مثلا مش بيعجبني خالص التحليل الفني ولا بعترف بيه يبقي ادخل في كل المواضيع بتاعت التحليل الفني واقول ده غلط والمفروض تتركو التحليل الفني وخلافه ........ هل هذا منطق هل هذا مبرر لفعلي هذا ....... ثم اين حرية التعبير الفكري .... اذا لم يعجبك الموضوع او تفكيره اتركه ام انهانت تعودتعلي القمع الفكري والجميع اما يفكرون مثلك او يكونون خاطئين يستحقون العقاب ......؟؟؟؟؟؟؟؟ وكررها الدكتور حماده .... انت عايز ايه من الموضوع ؟؟ ليه عايزه يتقفل ........؟؟؟ ولو عايز الدكنور حماده يقول انه مخطئ في تحليله هل انت من متابعي هذه المدرسه في التحليل حتي تقول انه اخطأ ........ هل انت تقبل هذا النوع من التحليل حتي تضع نفسك حكما علي من يخطيء ويصيب فيه .............. وحتي لو كنت تتاجر بناء علي هذا النوع من التحليل هل هو شرط لكل من يعمل بهذا النوع ان لا يخطء في التحليل ابدا مهما بلغت درجة اتقانه ؟؟؟؟؟؟؟ هذا لو كانت الصفقه ضربت استوب من الاساس لكنها مازالت لم تضرب استوب ........ فما المشكله اليس الواجب في التوصيات ان كل واحد يتحمل مخاطرتها علي عاتقه ...... و لا هو حلو ان الناس تتحمل مخاطرة توصيات التحليل الفني ولو اتحملت مخاطرة اي نوع اخر من التحليل يبقي حرام وغلط و لازم اعتذار ..............

انتهي .

الصورة الرمزية @@ريال@@
    @@ريال@@ غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياأخ شادي الرجاء ترك الموضوع لانك بصراحة ازعجت الجميع

الصورة الرمزية تلميذ الايام
    تلميذ الايام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحيه طيبة للأخ الدكتور حماده والاخ shady2500 وجميع المشاركين والمتابعين

اخبارك يا دكتور ان شاء الله انك بخير وصحه وعافية . وارجو ان تسمح لي بالرد على الاخ shady2500

اخي الكريم shady2500 انا لا أعرفك ومن السفاهة ان اقيمك كمحلل ولا أتجرأ على ذلك لكن ساتحدث عن مداخلاتك و تحليلك في هذا الموضوع .
    فيما يخص مداخلاتك فلم تكن موضوعيا اخي الكريم وكنت بعيدا عن العدالة في حق هذا الرجل ، كما انك لم تكن موفقا في انتقائك لمفرداتك خصوصا انك تحاور او تجادل ان صح التعبير دكتور يمتلك شعبية جارفة على مستوى المنتديات العربية ؛ هذه الشعبية لم يحصل عليها بصفقة ناجحه او بدرس مكرر....ابدا. فالرجل احد ابرز محترفي طرق وليم جان ويقوم بتعليم الاعضاء مجانا ونسبة الصفقات الناجحة لديه عالية جدا كما انه اكتشف طرق متاجرة رائعة وتم عمل مؤشرات لهذه الطرق والمؤشرات معروفه وبعضها تم سرقتها من قبل منتديات ومواقع اجنبية . وهذا جزء بسيط من انجازات الرجل . وفيما يظهر لي بان هذا المعلومات غائبة عنك . اما من يعرف هذه المعلومات فمن الواجب ان يدافع عن الدكتور فما بالك باعضاء له فضل بعد الله عليهم . والدكتور حماده احد اهم الاشخاص الذين تعلمت منهم طرق وليم جان ومن حقه علينا ان ندافع عنه اذا كان مظلوم فلا تلقي باللوم علي او على غيري.
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    اخى الكريم يرجا الحذر و لا داعى بأن نسبق الاحداث و يجب ان نتبع السعر و ليس ان نجعل السعريتابع لنا .. فنحن لا نحصل قطرة فى بحر هذا السوق !
    و الشارت ابلغ من الكلام !!
    ولا اريد ان يتهمنى احد بانى جئت لغرض ما و لكن النصيحه للجميع و كل واحد حر فتاجر مثلما ترى السعر و ليس ان تتاجر مثلما تهوا النفس!!

شارت الاسبوعى

الملف المرفق 361334

شارت اليومى

الملف المرفق 361335

وأسأل الله ان وفقنا و أياكم جميعا !!

اخي العزيز الاقتباس اعلاه لمشاركتك في الصفحة الثانية من الموضوع بتاريخ 8-3-2013 ؛ الا تلاحظ بانك نصحت الاخوه بالتريث....الخ بمعنى انك ترجح الشراء وكان السعر 125.53 وهبط السعر 600 نقطة(رقم كبير بصراحة) يعني عكس عليك السعر 600 نقطه .ولم يتداخل معك احد لينال منك فكلنا نخطئ ونصيب والتوفيق من رب العالمين دائما اما الدكتور حماده فكسب ال600 نقطه ومن ضرب الوقف عنده فقد خسر 250 نقطه فقط مع العلم انه يفترض ممن دخل الصفقة ان يضع ستوب على مكسب .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

مرحبا بك اخى شادى

صدقنى انا احرص على اموال اخوانى اكثر من اموالى

ولا يمكن ان اعلن عن صفقة وافتح لها موضوع خاص على حسب الهوى

بل هى دراسة مستفيضة من عدة اوجه وبنجتهد والباقى على الله

تقبل تحياتى
    تمام ..
    لعلى مخطأ فى نظرتى او لعلك انت المخطأ فى النظرة الخاص بك ..فهذا سوق فيه الرابح و الخاسر و الارزاق بيد الله تعالى!!
    الله يوفقك و يوفق جميع المسلمين
    مداخلة جميلة ومنطقية منك . لو توقفت عند هذه المشاركة لكان افضل لك وللجميع .
    ارجو ان لا اكون اسأت الأدب او اخطأت بحقك اخي الكريم .
    ملاحظة: التعامل مع الصفقات طويلة المدى باساليب جان يختلف عن التعامل معها بطرق التحليل الاخرى بمعنى ان من بقي بالصفقة حتى الان على الرغم من انه كان كسبان 600 نقطه فعليه ان يعيد النظر ويرتب افكاره من جديد.لانه يفترض ان يخرج بمكسب 300 نقطه في اسوأ الاحوال .
    تقبلوا تحياتي،،،،،
    توقيع العضو
    Student of days

الصورة الرمزية hussenwaleed
    hussenwaleed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مع الاسف في ناس بتغير من النجاح .. وبتحارب الناجحين ... ومداخلاتهم فقط للتشويش على الموضوع ... يا اخي الكريم ليش بتزعلو لما تشوفو الناس بتربح ومبسوطه .. النا سنين بنخسر في الفوركس واحنا بنسمع التحليلات الكلاسيكيه والفنيه .. لما بدينا نتبع طريقة الاستاذ حمادة بدينا فعلا نفهم السوق ماشي ازاي وبدينا نحقق ارباح .. يا استاذ حمادة الله يبارك فيك لاترد عليهم ولاتسمع منهم

الصورة الرمزية alsafir
    alsafir غير متواجد حالياً عضو نشيط

أخبارك دكتور حماده وأخبارك أخوي شادي

من يبي أفزع معه

بالتوفيق بإذن الله

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    توقيع العضو

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تلميذ الايام مشاهدة المشاركة
    تحيه طيبة للأخ الدكتور حماده والاخ shady2500 وجميع المشاركين والمتابعين

اخبارك يا دكتور ان شاء الله انك بخير وصحه وعافية . وارجو ان تسمح لي بالرد على الاخ shady2500

اخي الكريم shady2500 انا لا أعرفك ومن السفاهة ان اقيمك كمحلل ولا أتجرأ على ذلك لكن ساتحدث عن مداخلاتك و تحليلك في هذا الموضوع .
    فيما يخص مداخلاتك فلم تكن موضوعيا اخي الكريم وكنت بعيدا عن العدالة في حق هذا الرجل ، كما انك لم تكن موفقا في انتقائك لمفرداتك خصوصا انك تحاور او تجادل ان صح التعبير دكتور يمتلك شعبية جارفة على مستوى المنتديات العربية ؛ هذه الشعبية لم يحصل عليها بصفقة ناجحه او بدرس مكرر....ابدا. فالرجل احد ابرز محترفي طرق وليم جان ويقوم بتعليم الاعضاء مجانا ونسبة الصفقات الناجحة لديه عالية جدا كما انه اكتشف طرق متاجرة رائعة وتم عمل مؤشرات لهذه الطرق والمؤشرات معروفه وبعضها تم سرقتها من قبل منتديات ومواقع اجنبية . وهذا جزء بسيط من انجازات الرجل . وفيما يظهر لي بان هذا المعلومات غائبة عنك . اما من يعرف هذه المعلومات فمن الواجب ان يدافع عن الدكتور فما بالك باعضاء له فضل بعد الله عليهم . والدكتور حماده احد اهم الاشخاص الذين تعلمت منهم طرق وليم جان ومن حقه علينا ان ندافع عنه اذا كان مظلوم فلا تلقي باللوم علي او على غيري.

اخي العزيز الاقتباس اعلاه لمشاركتك في الصفحة الثانية من الموضوع بتاريخ 8-3-2013 ؛ الا تلاحظ بانك نصحت الاخوه بالتريث....الخ بمعنى انك ترجح الشراء وكان السعر 125.53 وهبط السعر 600 نقطة(رقم كبير بصراحة) يعني عكس عليك السعر 600 نقطه .ولم يتداخل معك احد لينال منك فكلنا نخطئ ونصيب والتوفيق من رب العالمين دائما اما الدكتور حماده فكسب ال600 نقطه ومن ضرب الوقف عنده فقد خسر 250 نقطه فقط مع العلم انه يفترض ممن دخل الصفقة ان يضع ستوب على مكسب .

مداخلة جميلة ومنطقية منك . لو توقفت عند هذه المشاركة لكان افضل لك وللجميع .
    ارجو ان لا اكون اسأت الأدب او اخطأت بحقك اخي الكريم .
    ملاحظة: التعامل مع الصفقات طويلة المدى باساليب جان يختلف عن التعامل معها بطرق التحليل الاخرى بمعنى ان من بقي بالصفقة حتى الان على الرغم من انه كان كسبان 600 نقطه فعليه ان يعيد النظر ويرتب افكاره من جديد.لانه يفترض ان يخرج بمكسب 300 نقطه في اسوأ الاحوال .
    تقبلوا تحياتي،،،،،

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

اخى تلميذ الايام .. انت اعترفت أنك لا تعرفنى اذا كيف تقول"انا لا أعرفك ومن السفاهة ان اقيمك كمحلل ولا أتجرأ على ذلك" ؟

حسبنا الله و نعم الوكيل و حسبنا الله سيأتنا الله من فضله و ينصرنا على الظالمين و المنافقين!!

اخى الكريم مكتوب على الشارت اليومى باللغه العربيه كمان

اغلاق السعر تحت المنطقه الزرقاء بيع لحد ال 118.60 و اذا اغلق السعر تحت ال 118.60 اذا فالسعر هابط ... اما الخط الاخضر الفوق ده هدف التريند العام فقط ...

و اذا لاحظت ان السعر خبط الخط التريند على الاسبوعى ...

و هذه الصور لعلك لم تنظر اليه من الاول .. كأغلب الشباب ادخل يتفرج و يرمى كم كلمه بدون ميعرف هو بيتكلم عن ايه اساسا

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	eurjpy  daily.gif
المشاهدات:	124
الحجـــم:	32.8 كيلوبايت
الرقم:	364822

الاســـم:	eurjpy  weekly.gif
المشاهدات:	78
الحجـــم:	28.8 كيلوبايت
الرقم:	364823 ... اذا كيف تسول نفسك بأن تفترى عليا و تتهمنى بقول مالم اقل ؟
    فياريت مادام انت راجل بتقول كلمه حق .. قول بقا كلمه حق و اثبيت فين انا قولت اشترى و ان السعر عكس عليا 600 نقطه (للاسف القبلك لم يستيطعو اثبات اى حاجه و لكن كله داخل يمدح و يمجد فى حماده و تيجى تقولو اثبت ان شادى وحش .. يسكتو و كأنهم فى تعداد الاموات )

اتقى الله اخى الكريم ...

همسه :
    ارجو ان لا اكون اسأت الأدب او اخطأت بحقك ايضا اخي الكريم .

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alsafir مشاهدة المشاركة

أخبارك دكتور حماده وأخبارك أخوي شادي

من يبي أفزع معه

بالتوفيق بإذن الله

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته اخى السفير

الحمدلله بخير وفضل من الله عز وجل ...
    انت كيف حالك و فين هالغيبه ياعمنا ؟ طمنا عنك يأخى

انا عاوز افزع شويه و فزع و لا يهمك ياخى !!

بارك الله لك اخى السفير و اكثر الله من امثالك !!

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الصورة الرمزية ابوإيلاف
    ابوإيلاف غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    صلوا علي النبي ياجماعة ولاتخلوا للشيطان عليكم مدخل

الصورة الرمزية ابوإيلاف
    ابوإيلاف غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

النقطة التي اشار اليها الدكتور حمادة في الفيديو نسأل الله التوفيق

الاســـم:	ييييييييييييي.jpg