صفحة 8 من 39 الأولىالأولى ... 23456789101112131418 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 106 إلى 120 من 584
    الصورة الرمزية tsaheel
    tsaheel غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ما شاء الله
    اساسا مافيش شراء قبل يوم 14-11 واى زوج تلاقية شم نفسة لفوق دوس على دماغة على طول وانت مغمض
    اين المحللين الاقتصاديين ليكتشفوا الاسرار في سبب الهبوط
    علما بان هذه الفترة لا توجد اخبار
    زادك الله من فضله وعلمه
    متابعين معاك دكتور حمادة

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة make it easy مشاهدة المشاركة
    تم الخروج بربح +25
    وعكس عمليه البيع للارتداد من خط الترند الصاعد الى شراء من 1.0410
    والهدف 1.0500
    والاستوب 1.0372
    اخى قولتلك لا شراء قبل يوم 14-11

لا تتحدى اتجاة السوق

عوضك الله وقول الحمد لله
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة

السبب هو دخولك يا استاذ حمادة بمليارات الدولارت لتحرك السعر في هذل التوقيت ههههههههههههههههههههههه
    بسم الله ما شاء الله
    فعلا دقة منقطعة النظير
    زادك الله من علمه و بارك لك في رزقه

ياعم احمد دانا غلبان مليارات اية بس دول كلهم 7 جنية ونص اللى دخلت بيهم لو اعرف كدة كنت دخلت ب14 جنية بس الحمد لله الطمع وحش كدة رضا

بارك الله فيك اخى الغالى
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tsaheel مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله

اين المحللين الاقتصاديين ليكتشفوا الاسرار في سبب الهبوط
    علما بان هذه الفترة لا توجد اخبار
    زادك الله من فضله وعلمه
    متابعين معاك دكتور حمادة
    انا عايز حد بس من المشككين فى هذا العلم اللى بنشوفهم على طول اول ما ينضرب استوب او يعكس علينا شوية نلاقيهم حاضرين ومنورين

نفسى الاقى واحد منهم بس يقول مبروك

يا الله لنا الله

الصورة الرمزية make it easy
    make it easy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة make it easy مشاهدة المشاركة
    تم الخروج بربح +25
    وعكس عمليه البيع للارتداد من خط الترند الصاعد الى شراء من 1.0410
    والهدف 1.0500
    والاستوب 1.0372
    ضرب استوب - 38
    الاجمالي - 12
    الحمد لله على كل حال

الصورة الرمزية make it easy
    make it easy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

لا تتحدى اتجاة السوق

عوضك الله وقول الحمد لله
    يا الله لنا الله
    الحمد لله على نعمه وفضله علينا
    وتحياتي لك ياملك التحليل

الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:بيع الكيبل بهدف 80 واستوب 40

لا تتحدى اتجاة السوق

عوضك الله وقول الحمد لله

ياعم احمد دانا غلبان مليارات اية بس دول كلهم 7 جنية ونص اللى دخلت بيهم لو اعرف كدة كنت دخلت ب14 جنية بس الحمد لله الطمع وحش كدة رضا

بارك الله فيك اخى الغالى

انا عايز حد بس من المشككين فى هذا العلم اللى بنشوفهم على طول اول ما ينضرب استوب او يعكس علينا شوية نلاقيهم حاضرين ومنورين

نفسى الاقى واحد منهم بس يقول مبروك

يا الله لنا الله
    بس كده !!؟
    ايه المطلوب ؟
    و على فكرة انا مبشككش و لا حاجه و لكنى اتحدث عن منطق سواء نظرى او عملى
    و سلام لى على بوما سوفت ...

و حقا لنا الله و ربنا يكون فى عون المبتدئين البيدخلو يعملو للطبخه ريحه

بالتوفيق لكم جميعا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    بس كده !!؟
    ايه المطلوب ؟
    و على فكرة انا مبشككش و لا حاجه و لكنى اتحدث عن منطق سواء نظرى او عملى
    و سلام لى على بوما سوفت ...

و حقا لنا الله و ربنا يكون فى عون المبتدئين البيدخلو يعملو للطبخه ريحه

بالتوفيق لكم جميعا

حبيب قلبى شادى
    حمد الله على السلامة

انا دلوقتى لا باتكلم على علم ولا على منطق

انا طالب منك تفسير بس بصفتك راجل قديم ومحتك فى السوق

تقدر تفسرلى ازاى واحد قدر يتوقع نتيجة الانتخابات الامريكية من الشارت؟

واحد تحدى ترند النيوزلاندى انة هيتكسر وقبل الاخبار جميع التوقعات كانت تشير الى ايجابة اخبار النيوزلاندى

على الرغم من ذلك يدخل بيع

وبالفعل ينهار النيوزلاندى فى الموعد المحدد

تقدر تفسرلى ازاى واحد مجنون يقول يوم خبر الفائدة وخبر البطالة ان السوق سيكون هادئ ومتذبذب؟

تقدر تقولى ان يوم خالى من اى اخبار ويجى واحد يقول ان الساعة كذا ستكون حركة قوية

ومحدد قبلها ان الاتجاة هابط؟

بس هى دى النتائج والشارتات امامك

دعك من المقدمات

اريد فقط تحليل للنتائج

لو رأيت هذا الكلام امامك هتقول على الشخص دة اية منجم؟ مشعوز؟ ساحر؟

مكنشى حد غلب كنا بالسحر والشعوذة حررنا فلسطين

وبعدين الحمد لله لم اضحك على مبتدئ ولا اى شخص

فالجميع يعلم انى لا ادير اى حسابات

بل اذهب على الخاص وحاول تبعت لى رسالة وشوف اية رد المتصفح عندك

وبالنسبة لبوما سوفت

فالسيستم موجود يا غالى ويباع ب500 دولار اى حد يقدر يشترية

ولو عايز ابعتلك نسخة منة معنديش مانع بس ابقى قابلنى لو فهمت منة حاجة بدون ان تقرأ موضوعة

منتظر ردك على جميع النقاط التى اسردتها ولا تأخذ جزء وتترك جزء كما فعلت فى السابق

وتقبل تحياتى

الصورة الرمزية shady2500

حبيب قلبى شادى
    حمد الله على السلامة

انا دلوقتى لا باتكلم على علم ولا على منطق

انا طالب منك تفسير بس بصفتك راجل قديم ومحتك فى السوق

تقدر تفسرلى ازاى واحد قدر يتوقع نتيجة الانتخابات الامريكية من الشارت؟

واحد تحدى ترند النيوزلاندى انة هيتكسر وقبل الاخبار جميع التوقعات كانت تشير الى ايجابة اخبار النيوزلاندى

على الرغم من ذلك يدخل بيع

وبالفعل ينهار النيوزلاندى فى الموعد المحدد

تقدر تفسرلى ازاى واحد مجنون يقول يوم خبر الفائدة وخبر البطالة ان السوق سيكون هادئ ومتذبذب؟

تقدر تقولى ان يوم خالى من اى اخبار ويجى واحد يقول ان الساعة كذا ستكون حركة قوية

ومحدد قبلها ان الاتجاة هابط؟

بس هى دى النتائج والشارتات امامك

دعك من المقدمات

اريد فقط تحليل للنتائج

لو رأيت هذا الكلام امامك هتقول على الشخص دة اية منجم؟ مشعوز؟ ساحر؟

مكنشى حد غلب كنا بالسحر والشعوذة حررنا فلسطين

وبعدين الحمد لله لم اضحك على مبتدئ ولا اى شخص

فالجميع يعلم انى لا ادير اى حسابات

بل اذهب على الخاص وحاول تبعت لى رسالة وشوف اية رد المتصفح عندك

وبالنسبة لبوما سوفت

فالسيستم موجود يا غالى ويباع ب500 دولار اى حد يقدر يشترية

ولو عايز ابعتلك نسخة منة معنديش مانع بس ابقى قابلنى لو فهمت منة حاجة بدون ان تقرأ موضوعة

منتظر ردك على جميع النقاط التى اسردتها ولا تأخذ جزء وتترك جزء كما فعلت فى السابق

وتقبل تحياتى

بسم الله الرحمن الرحيم
    قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا
    صدق الله العظيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    الله يسلمك ياحاج حماده
    انت طلبت دلوقت من غير مقدمات انى اجوب على الاسئله ديه .. ماشى انت تأمر و لله الامر من قبل و من بعد !
    اولا بالنسبة للانتخابات السرفيس فى امريكا من قبل يوم الانتخاب كانت مايله للحاج اوباما
    http://elections.huffingtonpost.com/...omney-vs-obama
    يعنى من الاخر موضوع ملهوش اى علاقة بأى شارت و لا بأى عمله و النتجبة موجوده ايه على الويب سايت من شهر يناير 2012

السؤال التانى كان بخصوص النيوزلاندى .. و انا شوفة شارت و انت كنت حاطط عليه تريند و قولت ياترى هيكسر و لا لاء؟
    و طبعا من الشارت الكان موجود اولا انت داخل متأخر يعنى الحمدلله لو كنت بتاجر على هذا الزوج و الله لكنت دخلت من سعر 8279 بتوقيت القاهرة و طبعا انت كنت داخل من 8265... 14 نقطه مش قليلا بردك . و خد عندك كمان السعر ذات نفسه كان بداخل و تد صاعد مع العلم انى مبستخدمش لااوتاد و لا ترندات بس الحمدلله و ماشاء الله لى طريقتى لقريت السوق و لله الفضل على و على كثير من خلقه
    و على فكرة هقولك ان السوق ده فيه الرابح و الخاسر بس مين الهيربح و يكون ماشى فى خط صعودى ؟ !!

https://forum.arabictrader.com/t157028.html#post2535815

و الحمدلله الباوند وصل لحدود المنطقة و صاعد زاى الصاروخ بفضل الله تعالى
    و السوق مشى كما كان متوقع و لله الحمد بفارق ان فى الورشه دخلت بدرى بس عارف هعمل ايه لو عكس عليا السعر و عارف بفضل الله منين هيرتد اوهيكمل ..
    --------------------------
    ماشى نرجع للاسئله امبارح كان يوم الفائده و السعر متحركش ...
    مين قال ان السعر متحركش ؟
    السوق الحمدلله ساعت ظهور الخبر صعد حوالى 80 نقطه هل ال 80 نقطه قليله ؟
    كان زمان ايام الازمات 2008 و 2009السعر كان بيتحرك بكتير 500 نقطه كانت حاجة زاى 200 نقطه فى الوقت
    الحالى و كان بيتحرك بالطريقة ديه لان اسعار الفائده كانت بتتغير و لكن الان السعر الفائده كان متوقع انه ثابت و كمان ظهر زاى ماكان متوقع فكان شىء طبيعى و على فكرة اسواء انت او اى مبتدىء مش مصدق ممكن تروح تسأل اى واحد درس ال CFA
    و على فكرة الاسبوع بالكامل كان متذبذب هبوطى فلاجديد
    لان السنتمنت الى الان هى الهبوط بغض النظر عن بعض التصحيحات و لكن ان شاء الله سوف يبأدى الاتجاه المعاكس من اليوم بأذن الله
    اما بخصوص توقعك لليوم للساعه 8:25 كانت حركة عاديه الشمعه كله اتحركت حوالى 22 نقطه .فبالعقل كده امس انت بتقول عليه انه كان زاى مانت توقعت و كان متذبذب و الشمعه صعدة حوالى 50 نقطه شمعه لوحدها مش باقى الشموع معاها .. وتقولى ان الحركة كانت قوية زاى مانت توقعت عشان خاط ان الشمعه اتحركت 22 نقطه؟ فين القوه هنا

أسأل نفسك كده ؟ انا بستخدم حركات الكواكب و دخلها و خروجها فى بيتوت الابراج و لا لاء ؟
    زاى البيستخدم فى التنجيم و لا لاء؟
    انا بستخدم علقة كوكب بكوكب اخر و لا لاء سواء Conjunction or any none sens
    و هكذا و هكذا حتى تقدر تصل بنتيجه عشان تقنع نفسك !!

ام بخصوص بوما سوفت اول شىء انا مش غبى انى اشترى حاجه ملهاش لازمه عندى اساسا و ثانى شىء انى مش اكثر غبأ عشان مفهمش كلام تافه زاى ده لو بنت او ولد فى كي جى 1 يقدر يفهمه و الحمدلله مر على ايام قرأت و تعلمت ماهو افضل من ذلك بكثير و الحمدلله رب العالمين
    شىء اخر بالنسبة للمبتدأين انا جبت سرتهم عشان اول حاجه انت و همتهم انك انت العامل موضوع الاله الحاسبه لحساب الزوايا و الكلام ده ... فحين ان فى احد الاشخاص مش فاكر اسمه بالكامل بس هو استرالى و اسمه ديفيد
    و كان عامل كورس اسمه the Ultimate Gann
    طبعا الراجل ده عمل الكورس فى اوخر السبعينيات
    يعنى مستحيل يكون سرقك و لا حاجه
    و كمان عندك فى سيستم بردك قديم كان للتريد ستيشن و لكن صحبه اختفو و بطلو يبعوه و ديه صورة ليه

فيأخى لا تحاول تستغل المبتدأين لانهم اقل علما منك و من ضمنهم انا و الله هو عالم الغيب و الشهادة القدوس الذى ليس مثله شىء و الحمدلله على مارزقنا من غير حول منا و لا قوة و اليه المصير!!
    يكفى هذا القدر و اتمنى لكم جميعا كل خير و اعتدلو يأولى الالباب
    و الله يوفقنا و اياكم الى كل خير

همسة : اذا كنت فاكر ان انا جيت كتبلك فى الموضوع بتاعك لانك خسرت ؟ اول مرة او تانى مرة فأنت غلط
    و لكن استفزتنى المشاركة و انت تتدعى بأن علمك متاخد على نهج الحبيب المصطفى صل الله عليه و سلم
    فأتقى الله يأخى ثم أتقى الشبهات و لا تغتر قال تعالى: إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ صدق الله العظيم
    ده احنا ياما خسرنا و لكن اهم شىء النتيجه فى الوقت حالى و الا كنا شوفنا وران بافت و جورد سورس و العالم العالى شكلتهم بيعملو بليون بالمائه شهرين مع انهم من الهيدج فاندس المحركه للسوقفالموضع لهو تحدى و لا اى شىء و لكن اهم شىء الصراحه و عدم ايهام الغير بما لايعقل فهذا سوق لا يأثر فيه سوى نفسيات التجار من تشتوت الى فرح او بؤس
    و مش عاوز حد يقول تحليل فلكى تانى عشان ده علم منفصل فعرف معنى كلمة فلك و معنى كلمة تنجيم و ان شاء الله هتقدر تميز الانت بتعمله ده تنجيم و لا فلك و الكلم لكل المهتمين بحركات الكواكب و الابراج و الاسبيكتس بتاعتها
    آخر تعديل بواسطة shady2500 ، 09-11-2012 الساعة 06:51 PM

الصورة الرمزية the-zero
    the-zero غير متواجد حالياً عضو نشيط

بصراحة يا إخوان هذا نوع من الجدل البيزنطي ..!!
    ما المشكلة إذا كان كل واحد بحمدالله يربح بطريقته ، وطالما كل الطرق تؤدي إلى روما الربح ..
    لستم هنا باالتأكيد لفرد العضلات ,, ونشكر الله انكم هنا لخدمة إخوانكم ..
    طالما الدكتور مقتنع ومؤمن بطريقته التي أثبتت قوتها فأين المشكلة ..؟؟
    لا الدكتور ولا غيره مجبر على إقناع أحد بقوة طريقته .. لأن النتائج خير برهان ..

رجاءاً دعونا نتفرغ للمتاجرة ونبتعد عن الجدل غير المجدي..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم
    قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا
    صدق الله العظيم

الله يسلمك ياحاج حماده
    انت طلبت دلوقت من غير مقدمات انى اجوب على الاسئله ديه .. ماشى انت تأمر و لله الامر من قبل و من بعد !
    اولا بالنسبة للانتخابات السرفيس فى امريكا من قبل يوم الانتخاب كانت مايله للحاج اوباما
    http://elections.huffingtonpost.com/...omney-vs-obama
    يعنى من الاخر موضوع ملهوش اى علاقة بأى شارت و لا بأى عمله و النتجبة موجوده ايه على الويب سايت من شهر يناير 2012

السؤال التانى كان بخصوص النيوزلاندى .. و انا شوفة شارت و انت كنت حاطط عليه تريند و قولت ياترى هيكسر و لا لاء؟
    و طبعا من الشارت الكان موجود اولا انت داخل متأخر يعنى الحمدلله لو كنت بتاجر على هذا الزوج و الله لكنت دخلت من سعر 8279 بتوقيت القاهرة و طبعا انت كنت داخل من 8265... 14 نقطه مش قليلا بردك . و خد عندك كمان السعر ذات نفسه كان بداخل و تد صاعد مع العلم انى مبستخدمش لااوتاد و لا ترندات بس الحمدلله و ماشاء الله لى طريقتى لقريت السوق و لله الفضل على و على كثير من خلقه
    و على فكرة هقولك ان السوق ده فيه الرابح و الخاسر بس مين الهيربح و يكون ماشى فى خط صعودى ؟ !!

https://forum.arabictrader.com/t157028.html#post2535815

و الحمدلله الباوند وصل لحدود المنطقة و صاعد زاى الصاروخ بفضل الله تعالى
    و السوق مشى كما كان متوقع و لله الحمد بفارق ان فى الورشه دخلت بدرى بس عارف هعمل ايه لو عكس عليا السعر و عارف بفضل الله منين هيرتد اوهيكمل ..
    --------------------------
    ماشى نرجع للاسئله امبارح كان يوم الفائده و السعر متحركش ...
    مين قال ان السعر متحركش ؟
    السوق الحمدلله ساعت ظهور الخبر صعد حوالى 80 نقطه هل ال 80 نقطه قليله ؟
    كان زمان ايام الازمات 2008 و 2009السعر كان بيتحرك بكتير 500 نقطه كانت حاجة زاى 200 نقطه فى الوقت
    الحالى و كان بيتحرك بالطريقة ديه لان اسعار الفائده كانت بتتغير و لكن الان السعر الفائده كان متوقع انه ثابت و كمان ظهر زاى ماكان متوقع فكان شىء طبيعى و على فكرة اسواء انت او اى مبتدىء مش مصدق ممكن تروح تسأل اى واحد درس ال CFA
    و على فكرة الاسبوع بالكامل كان متذبذب هبوطى فلاجديد
    لان السنتمنت الى الان هى الهبوط بغض النظر عن بعض التصحيحات و لكن ان شاء الله سوف يبأدى الاتجاه المعاكس من اليوم بأذن الله
    اما بخصوص توقعك لليوم للساعه 8:25 كانت حركة عاديه الشمعه كله اتحركت حوالى 22 نقطه .فبالعقل كده امس انت بتقول عليه انه كان زاى مانت توقعت و كان متذبذب و الشمعه صعدة حوالى 50 نقطه شمعه لوحدها مش باقى الشموع معاها .. وتقولى ان الحركة كانت قوية زاى مانت توقعت عشان خاط ان الشمعه اتحركت 22 نقطه؟ فين القوه هنا

أسأل نفسك كده ؟ انا بستخدم حركات الكواكب و دخلها و خروجها فى بيتوت الابراج و لا لاء ؟
    انا بستخدم علقة كوكب بكوكب اخر و لا لاء سواء Conjunction or any none sens
    و هكذا و هكذا حتى تقدر تصل بنتيجه عشان تقنع نفسك !!

ام بخصوص بوما سوفت اول شىء انا مش غبى انى اشترى حاجه ملهاش لازمه عندى اساسا و ثانى شىء انى مش اكثر غبأ عشان مفهمش كلام تافه زاى ده لو بنت او ولد فى كي جى 1 يقدر يفهمه و الحمدلله مر على ايام قرأت و تعلمت ماهو افضل من ذلك بكثير و الحمدلله رب العالمين
    شىء اخر بالنسبة للمبتدأين انا جبت سرتهم عشان اول حاجه انت و همتهم انك انت العامل موضوع الاله الحاسبه لحساب الزوايا و الكلام ده ... فحين ان فى احد الاشخاص مش فاكر اسمه بالكامل بس هو استرالى و اسمه ديفيد
    و كان عامل كورس اسمه the Ultimate Gann
    طبعا الراجل ده عمل الكورس فى اوخر السبعينيات
    يعنى مستحيل يكون سرقك و لا حاجه
    و كمان عندك فى سيستم بردك قديم كان للتريد ستيشن و لكن صحبه اختفو و بطلو يبعوه و ديه صورة ليه

فيأخى لا تحاول تستغل المبتدأين لانهم اقل علما منك و من ضمنهم انا و الله هو عالم الغيب و الشهادة القدوس الذى ليس مثله شىء و الحمدلله على مارزقنا من غير حول منا و لا قوة و اليه المصير!!
    يكفى هذا القدر و اتمنى لكم جميعا كل خير و اعتدلو يأولى الالباب
    و الله يوفقنا و اياكم الى كل خير

همسة : اذا كنت فاكر ان انا جيت كتبلك فى الموضوع بتاعك لانك خسرت ؟ اول مرة او تانى مرة فأنت غلط
    و لكن استفزتنى المشاركة و انت تتدعى بأن علمك متاخد على نهج الحبيب المصطفى صل الله عليه و سلم
    فأتقى الله يأخى ثم أتقى الشبهات و لا تغتر قال تعالى: إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ صدق الله العظيم

فالموضع لهو تحدى و لا اى شىء و لكن اهم شىء الصراحه و عدم ايهام الغير بما لايعقل فهذا سوق لا يأثر فيه سوى نفسيات التجار من تشتوت الى فرح او بؤس
    و مش عاوز حد يقول تحليل فلكى تانى عشان ده علم منفصل فعرف معنى كلمة فلك و معنى كلمة تنجيم و ان شاء الله هتقدر تميز الانت بتعمله ده تنجيم و لا فلك و الكلم لكل المهتمين بحركات الكواكب و الابراج و الاسبيكتس بتاعتها
    بسم الله الرحمن الرحيم
    الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على سيدنا محمد الصادق الوعد الأمين، اللهم أخرجنا من ظلمات الجهل والوهم إلى أنوار المعرفة والعلم، ومن وحول الشهوات إلى جنات القربات

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ارد على كلامك كمدافع اولا

يبقى كانت نتيجة الانتخابات الامريكية كانت معروفة مسبقا

طيب لية حضرتك ما قولتهاش لينا وعرفت العالم كلة بدل ما يفضل سهران طول الليل عشان يعرف النتيجة؟ اذا انت كنت تعلم علما واخفيتة علينا

طيب لو كانت النتيجة معلومة مسبقا ما علاقة ذلك بان يرتفع اليورو الى حدود 12800 ثم يهبط الى حدود 12700 كما توقعت بفضل الله ثم يحدث نفس التوقع؟

بخصوص النيوزلاندى تقول انى داخل متأخر 18 نقطة ولم تذكر انى ربحت 65 نقطة فى خلال ساعتين بالرغم ان توقع الاخبار كلها فى صالح العملة وليست ضدها

بالنسبة لخبر الفائدة يبدو ان لديك شارت مختلف عن الشارتات التى لدينا

تفضل يا غالى الشارت بيتكلم

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	يورو دولار.jpg
المشاهدات:	58
الحجـــم:	81.3 كيلوبايت
الرقم:	346364

وبخصوص اليوم لو متابع مواضيعى تعرف قصدى اية

لما بقولك الساعة 8:25 ستكون حركة قوية معناها بداية اتجاة قوى يا غالى

كما توقعتها بفضل الله على الكيبل وكانت الساعة 3 فجرا الاسبوع الماضى

لا تنظر تحت قدميك

نيجى بقى للمهم

اقسم بالله العلى العظيم ويحاسبنى المولى عز وجل على هذا القسم

انى لم اقرأ ولم ارى يوم فى حياتى اى شئ عن هذا الكورس الذى تتكلم عنة وانة منقول فى موضوع الالة الحاسبة او الموضع التانى الذى تتكلم عنة

وانت ادعيت على الان

فاما ان تأتى بدليل واما ساختصمك امام الله عز وجل يوم لا ينفع مال ولا بنون

اظهر هذا الكورس الان وحدد لى بالظبط ماهو الجزء المنقول منة وانى خدعت اخوانى وادعيت انة لى

ولن اقول شئ سوى حسبى الله ونعم الوكيل لانك ظلمتنى واضعت حقى وتعبى ومجهودى لايصال معلومة لاخوانى وادعيت على بسرقة افكار الغير

فانا الذى تسرق منى افكارى وموضوعاتى ولا اهتم

ثم تتهمنى بمحاولة استغلال المبتدائين فكيف استغلهم اوضح لى بارك الله فيك

فبفضل الله لا احتاج شهرة ولا سمعة فلا اهتم بها

ولو عايز اوريك بعض الرسائل على الخاص التى تطلب ادارة حسابات ورسائل اخرى تطلب كورسات تعليمية بالالف الدولارات وجوابى عليها جميعا بالرفض

فكيف اذا استغل اخوانى المبتدايين؟ نفسى اعرفها دى

فبفضل الله على لم ابخل بمعلومة ولا بطريقة اعمل بها على اخوانى واضحة المعالم

فى حين انى لم ارى لك اى موضوع يشرح طريقة عمل بل تريد الناس ان تتابع لك بالسنين فى صفقات لا يعلموا عنها شئ (اللهم اجعلنا من الصابرين)

وينتظروا منك الاشارة بالدخول والخروج وتغيب عنهم بالايام ثم تعود بلا اى جديد

اية اخبار الاكسبرت الذى يحقق الملايين؟

ولماذا لم ترد لهفة اخوانك عندما طلبوا منك هذا الاكسبرت وقلت لهم انة سرى ومش عارف اية

ولماذا تركتة ؟بحجة ان الشركة نصابة؟ يا اخى دعوة اخ لك تساوى الدنيا وما عليها

نفسى الاقى لك موضوع كدة مشروح فية بالتفصيل طريقة العمل وكيف يتصرف الناس فى حالة عدم تواجدك وتنقل لهم نظرتك الثاقبة للسوق بدل من ان تحتفظ بها لنفسك

والناس بقى تحكم مين اللى عايز يستغل اخوانة ومين بيقدم علم مبنى على اساس

انت حكمت علية بمفهومك دون ان تقرأ فية حرف واحد

روح يا اخى الله يرضى عليك ااقرا موضوع( كشف الاسرار) ولا (المتاجرة السعرية الزمنية) ولا( مربع التسعة ) ولا (بيع او اشترى) وبعدين احكم

والله المستعان

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the-zero مشاهدة المشاركة
    بصراحة يا إخوان هذا نوع من الجدل البيزنطي ..!!
    ما المشكلة إذا كان كل واحد بحمدالله يربح بطريقته ، وطالما كل الطرق تؤدي إلى روما الربح ..
    لستم هنا باالتأكيد لفرد العضلات ,, ونشكر الله انكم هنا لخدمة إخوانكم ..
    طالما الدكتور مقتنع ومؤمن بطريقته التي أثبتت قوتها فأين المشكلة ..؟؟
    لا الدكتور ولا غيره مجبر على إقناع أحد بقوة طريقته .. لأن النتائج خير برهان ..

رجاءاً دعونا نتفرغ للمتاجرة ونبتعد عن الجدل غير المجدي..
    انت اللى جيت برجليك ياعم خالد للموضوع

وجب عليك شهادة الحق الان وعن طريقة استغلالى لاخوانى المبتدأين

الصورة الرمزية prince_ahmed
    prince_ahmed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شهادة حق فى حق الدكتور حماده بصراحه الراجل ده قدملنا الكتير وعمره ما بخل علينا بحاجه وعمره ما اخفى معلومه وعمره ما استغل اى شخص وعمره ما تلاعب بالناس بالعكس من اول ماشوفت مواضيعه وهو واضح وصريح ياريت نعطى كل زى حق حقه ونبخسش تعب ناس ومجهود ناس
    اتمنى من الاستاذ ايلى بيقولى ان الدكتور حماده بيتلاعب بعقل المبتدئين انه يظهر للنور ويظهر طريقته امام الجميع حتى يتبين لنا الحقائق واذا لم يكن على قدر المواجهه فليصمت
    هذه شهادة حق اشهد بها امام الله وامامكم

الصورة الرمزية tsaheel
    tsaheel غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا دكتور حمادة
    كما قال المثل
    لا ترمى الا الاشجار المثمرة
    ولكل مشكك في طريقة عملك يمكنه الاطلاع على موضوع كشف الاسرار
    وانك لم تدخر وقت ولا جهد ولا معلومه لايصالها للاخوة في المنتدى
    وهذه شهادة حق انني استفت الكثير من خلال موضوع كشف الاسرار
    والشكر لك دكتورنا الفاضل وكثر الله من امثالك
    وارجو ان لا يكون هذا الانتقاد سبب في اتخاذك اي قرار لا نتوقعه
    آخر تعديل بواسطة tsaheel ، 09-11-2012 الساعة 08:04 PM سبب آخر: خطا مطبعي

الصورة الرمزية the-zero
    the-zero غير متواجد حالياً عضو نشيط

انت اللى جيت برجليك ياعم خالد للموضوع

وجب عليك شهادة الحق الان وعن طريقة استغلالى لاخوانى المبتدأين
    والله أستغرب من يتجاهل مئات النقاط التي تحققهاا الطريقة ويتفرغ للحديث عن أشياء بعيدة عن صلب المتاجرة..
    كلنا دخل هذا السوق للربح فما المشكلة إن ربحت بإستخدام الفيبو أو القنوات وربح آخر بطريقة رقمية وربح ثالث بطريقة فلكية ...!!!

الصورة الرمزية raffe
    raffe غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    في البداية أريد أن أقول اني ترددت كثيرا قبل كتابة هذا الرد
    الحقيقة أنا قرات رد الأستاذ شادي قبل أن يرد الدكتر حمادة وفكرت بالرد لكنني تريثت
    و بما ان الساكت عن الحق هو شيطان أخرس كتبت هذا الرد
    انا هنا لا اجامل أحدا و ليس لي مصلحة شخصية مع أح و لكن قول الحق واجب
    ان الدكتور حمادة أستاذ كبير و مهم جدا والدليل أن كل النقاط التي تحدث بها أصاب بها و كان محقا بكل كلمة قالها
    و أنا مع احترامي الشديد للأستاذ شادي أطلب منه أن يراجع أرقامه التي ذكرها في رده و الحقيقة أن يوم أمس لم يكن هناك أي تحرك يذكر بالسوق و لم يتحرك الباوند أو اليورو 80 نقطة كما ذكر الأستاذ شادي و أما اليوم بالرغم من عدم وجود أخبار في الصباح فان السوق أخذ اتجاه هابط قوي كما ذكر الدكتور حمادة
    أما بالنسبة للنيوزلندي 15 نقطة تأخر في دخول الصفقة مقابل هدف 65 نقطة فانه أمر عظيم ثم نحن كبشر لانستطيع الدخول دائما من أفضل نقطة لأسباب عديدة
    في النهاية انا لم أكتب مشاركتي هذه لأزيد الامور احتدام بين الرجلين انما من باب الانصاف و الحق و شكرا جزيلا

الصورة الرمزية shady2500

بسم الله الرحمن الرحيم
    الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على سيدنا محمد الصادق الوعد الأمين، اللهم أخرجنا من ظلمات الجهل والوهم إلى أنوار المعرفة والعلم، ومن وحول الشهوات إلى جنات القربات

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ارد على كلامك كمدافع اولا

يبقى كانت نتيجة الانتخابات الامريكية كانت معروفة مسبقا

طيب لية حضرتك ما قولتهاش لينا وعرفت العالم كلة بدل ما يفضل سهران طول الليل عشان يعرف النتيجة؟ اذا انت كنت تعلم علما واخفيتة علينا

طيب لو كانت النتيجة معلومة مسبقا ما علاقة ذلك بان يرتفع اليورو الى حدود 12800 ثم يهبط الى حدود 12700 كما توقعت بفضل الله ثم يحدث نفس التوقع؟

بخصوص النيوزلاندى تقول انى داخل متأخر 18 نقطة ولم تذكر انى ربحت 65 نقطة فى خلال ساعتين بالرغم ان توقع الاخبار كلها فى صالح العملة وليست ضدها

بالنسبة لخبر الفائدة يبدو ان لديك شارت مختلف عن الشارتات التى لدينا

تفضل يا غالى الشارت بيتكلم

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	يورو دولار.jpg
المشاهدات:	58
الحجـــم:	81.3 كيلوبايت
الرقم:	346364

وبخصوص اليوم لو متابع مواضيعى تعرف قصدى اية

لما بقولك الساعة 8:25 ستكون حركة قوية معناها بداية اتجاة قوى يا غالى

كما توقعتها بفضل الله على الكيبل وكانت الساعة 3 فجرا الاسبوع الماضى

لا تنظر تحت قدميك

نيجى بقى للمهم

اقسم بالله العلى العظيم ويحاسبنى المولى عز وجل على هذا القسم

انى لم اقرأ ولم ارى يوم فى حياتى اى شئ عن هذا الكورس الذى تتكلم عنة وانة منقول فى موضوع الالة الحاسبة او الموضع التانى الذى تتكلم عنة

وانت ادعيت على الان

فاما ان تأتى بدليل واما ساختصمك امام الله عز وجل يوم لا ينفع مال ولا بنون

اظهر هذا الكورس الان وحدد لى بالظبط ماهو الجزء المنقول منة وانى خدعت اخوانى وادعيت انة لى

ولن اقول شئ سوى حسبى الله ونعم الوكيل لانك ظلمتنى واضعت حقى وتعبى ومجهودى لايصال معلومة لاخوانى وادعيت على بسرقة افكار الغير

فانا الذى تسرق منى افكارى وموضوعاتى ولا اهتم

ثم تتهمنى بمحاولة استغلال المبتدائين فكيف استغلهم اوضح لى بارك الله فيك

فبفضل الله لا احتاج شهرة ولا سمعة فلا اهتم بها

ولو عايز اوريك بعض الرسائل على الخاص التى تطلب ادارة حسابات ورسائل اخرى تطلب كورسات تعليمية بالالف الدولارات وجوابى عليها جميعا بالرفض

فكيف اذا استغل اخوانى المبتدايين؟ نفسى اعرفها دى

فبفضل الله على لم ابخل بمعلومة ولا بطريقة اعمل بها على اخوانى واضحة المعالم

فى حين انى لم ارى لك اى موضوع يشرح طريقة عمل بل تريد الناس ان تتابع لك بالسنين فى صفقات لا يعلموا عنها شئ (اللهم اجعلنا من الصابرين)

وينتظروا منك الاشارة بالدخول والخروج وتغيب عنهم بالايام ثم تعود بلا اى جديد

اية اخبار الاكسبرت الذى يحقق الملايين؟

ولماذا لم ترد لهفة اخوانك عندما طلبوا منك هذا الاكسبرت وقلت لهم انة سرى ومش عارف اية

ولماذا تركتة ؟بحجة ان الشركة نصابة؟ يا اخى دعوة اخ لك تساوى الدنيا وما عليها

نفسى الاقى لك موضوع كدة مشروح فية بالتفصيل طريقة العمل وكيف يتصرف الناس فى حالة عدم تواجدك وتنقل لهم نظرتك الثاقبة للسوق بدل من ان تحتفظ بها لنفسك

انت حكمت علية بمفهومك دون ان تقرأ فية حرف واحد

روح يا اخى الله يرضى عليك ااقرا موضوع( كشف الاسرار) ولا (المتاجرة السعرية الزمنية) ولا( مربع التسعة ) ولا (بيع او اشترى) وبعدين احكم

والله المستعان

ربنا يهديك ياحاج حماده
    انت شايف اللينك الانا وضعته ؟ هل الموضع ده بتاعى و لا بتاع حد اعرفه ؟ ده مجرد سيرفيس بتحدث عن طريق الانترنت او من خلال التلفون و تم تحديد ان معظم الناس بتفضل اوباما
    يبقا انا غلطان علشان الحاج صح ؟. ده مجرد اثبات ان النتيجه موجود من زمان من خلال السرفيس .. تعرف معنى الكلمه ديه و لا افتحالك موضوع ليها عشان اشرحهالك؟
    و بعدين الكان عاوز يشوف كان يستخدم عقله و يدور على الحوارات ديه و هيا كانت موجوده بس الحمدلله على نعمة العقل و الدين!
    ------------------------
    بخصوص الباوند الموضوع كله
    انا بتكلم على الشمعه ذات نفسها ساعة حدوث الخبر و كمان الشمعه الانت كنت بتقول عليها 8:25 ...
    انا بتكلم على شمعه و ارجع فوق و اقرا تانى و ركز الله يهديك
    حاجه تانيه انت قولت السوق هيتحرك بقوة او بتذبذ هل قولت السوق طالع او نازل او نبيع من هنا او نشترى من هنا ...؟
    -----------------
    بالنسبة لليورو فأرتفاعه كان مجرد شىء عادى ايه هو عشان اوباما كسب يبقا اليورو هيرتفع او ينزل عشان خاطر عيون اوباما؟ انت بتحسسنى ان اوباما هو الكان بيتاجر ساعتها ايه عم حمادة ده سوق ياباشا !!
    ---------------------
    اما بالنسبة للنيوزلاندى مبروك عليك الربح ... حلو كده؟
    و لا عاوزنى افتحالك موضع و اهلل بأسمك و بالصفقات النجحه و اتنسا كل الصفقات الفشله و قصص الاعتزال و مش عارف ايه و عشان تدارى نفسك ... لا اصل انا بشتغل بالاسهم .. طيب ياعم مبروك !!
    ---------------------------
    اه نيجى بقا للمهم زاى مانت قولت ..
    هل انا قولت انك سرقت حاجه من الراجل بتاع الكورس؟
    لا طبعا
    هل اتهتمك ؟
    لا
    و لكنى اوضحت ان كلامك ده موجود فعلا فى كورسات قديمه و الهيدور هيلاقى مش صح و لا ايه ؟
    و الكورس اسمه the Ultimate Gann
    و الاخت رانيا المشرفة هنا كانت رفعه هو عشان حاجه كبير تقدر تتدور عليه و تشوف الراجل بيعمل و بالاله الحاسبه و الزوايا كمان ياعم
    كان مجرد توضح بأن العلم ليس منسوب لحضرتك ياسيد حماده فالعلم موجود بس مين اليدور عليه .. فالناس اتوهمت انك صانع العلم ده و انا حبيت اعرف الناس و هكذا كان توهيمهم بأنك صاحب العلم .. لانى صراحه اشوفك اصبحت مغرور و تتباها بكل خير تفعله و تحاول تغطى على فشل حصل .. و هذا خطر - فالمرء مرائة اخيه !!
    و هذا و من الله اعلم بمأقصد!!
    --------------------
    بالنسبة للورشة بتاعتى
    انا لم ارغم احد على ان يتبعنى او يتركها و لكنى احببت ان اعرض الفكره و انفع الناس بطريقتى الخاصه ..
    فأنت تستهزاء بمواضوعى و تتدعى الخلق وتقول انى ادعوت عليك بأنك سرقت كذا و كذا ؟ ..فحقا نحن الصابرين نصبر على البلاء قبل الخير
    و لله الحمد و ماشاء الله الى الان نرى شعاع من النور فى الموضوع ومحقق مكاسب ماشاء الله كويسه و معتدله بدون اى مبالغه و امام الناس و انا مش بغصب على اى حد لا يكتب او اى شىء و لكنى فوضة امرى الى الله فمن اردا ان يبتع فأهلا و سهلا .. و على الاقل انا واضع الشروط و معرف الناس الهيتم مش مجرد داخل فل مرجن و كلام الحضرتك عارفه بقا ...
    ده انت اخطر من وارن بافت و جورج سورس و من دان زنجر ... ياخوفى على مذنجر منك
    مزحه !!
    و بعدين انا برجع للناس بعد ايام لان مفيش اى تغير الناس عارف القوانين و لو فى اى تغير بقول .. لانى مش من النوع البيحب يهلل فى الموضيع عشان الناس تدخل او عشان ارفع الموضوع لى الصفحه الاولى او حتى اجيب واحد اقوله اكتب شوية و لا حاجه ...فالحمدلله على كل حال
    ---------------------------------------------
    بخصوص الاكسبيرت
    الحمدلله انك فاكره
    بس انت فاكر انت كنت عامل ازاى ؟و طريقة مهجمتك كانت ازاى ؟
    و كأن مفيش حد فى السوق ده بيعمل فلوس غيرك انت و كم واحد بس .. و شكرا على ارسالك بعض الاشخاص ليا عشان يطمنو على الاكسبيرت و يقولولك ...
    و لكن و الله عملت ارباح ماشاء الله تمام و سحبت حتى انت ذات نفسك مكنتش مصدق النتيجه و قعدة تخرتع و تتدعى على بأنى نصاب و انى مش عارف ايه و انى ايه ... و لما كنت احب ارد عليك للاسف الادارة الكريم كانت تقوم بالمسح لمشاركتى مع انه لم يكون فيه سب و لا اى حاجه و لكن اثبات حق و لكن رحمة الله اوسع و لعدل الله خير من اى شىء
    و الناس العندهم خبره مع السكالبينج الحاد و البروكرات و الاسكبيرتات عارفين ده كويس ..
    مفيش اى بروكر هيسيبك تعمل فلوس كتيرة فيوم او اتنين و بأكسبيرت و اكرر تانى اكسبيرت ..
    و انت لو كنت متابع موضوع الاسكبيرت تبع الاخ وضاح العطار كنت شوفت و انا نبهتهم ومحدش سمع الكلام الكل كانو فكرانى كداب و لله الحمد صدقة و ربنا اثبتلهم الحقيقة ...
    و للعلم انا لم اعطيه لاى شخص لانى عارف لا فى حد هيعرف يشغله او يعمل بيه حاجه و بعد كده الناس تقولك ده شادى ضحك علينا و الكلام ده
    و لازلت لن اعطيه لاحد فالحمدلله هناك ناس كانت هتشريه بمبلغ فوق ال 10 الاف و تم الرفض حتى ان صاحب اكسبيرت miliondollarpips
    جانى على السكايبى و قالى انه عاوز يعمل صفقة معايا و لكنى رفضت و على فكرة مش هو صاحب الاسكبيرت هو مجرد سيلز بيعمل بيع للاكسبيرتات
    و الشركة فعلا تلعبت معايا بالحساب و هو انه كانت تضع اسعار انا لم ارى مثله فى اى بروكر فى وقت المتاجر بالاكسبيرت ... فلا تتدعى و تتهم الناس بالتدعى عليك يأخى !
    ---------------------------------------------
    بالنسبة لكلمك هنا

اظن الناس شايفة امامها الحساب و انا قولتلهم يتبعو الحساب سواء بناسخ او اى شىء هم احرار .. فأين استغلالى للناس ؟ هل طلب من احد ان يلقبنى بشىء ؟ هل طلبت من احد اى شىء ؟
    لا و الحمدلله

و بالنسبه لمواضيعك فانا لا اريد انا اقرأ مالا ينفعنى و لا يغنينى
    و لكنى اتيت هنا بالموضع ده لانى سمعت بأنك تتحدث عن انك واخد علمك من منظور السنه النبويه المطهره و ليس اكثر.
    و الحمدلله اثبتلك و للجميع بأن الكلام ليس له اى علاقة بالحبيب المصطفى .
    و اختلط عليكم علم الفلك و التنجيم
    فكفى استهزاء يأخوانى و اتقو الله !!

وبالتوفيق للجميع ان شاء الله!!

صفحة 8 من 39 الأولىالأولى ... 23456789101112131418 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17