صفحة 2 من 81 الأولىالأولى 123456781252 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 1204
    الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 10pips مشاهدة المشاركة
    طيب مزود الاشارة ماذا يستفيد من الزولو تريد ؟ .. ما هو المقابل لاشاراته
    المزود بياخد نص بيب و زولو نص بيب من قيمة العقد
    يعني لو انت دخلت شراء و التابع دخل معاك بعقد استاندرد فهيكون ربح 5 دولار مهما كانت النتيجة ربح او خسارة
    بس طبعا لو كانت النتيجة خسارة التابعين مش هيستمروا معاك
    و بالنسبة لاخوة اللي سألوا ازاي تعلي ترتيبك
    اولا الدروداون ( اكتر من 20 يبقى ملوش لازمة )
    نسبة النجاح (مش لازم تكون 100 % بالعكس لو خليتها 100 % هيكتبوا عليك تحذير لانك ممكن تغامر بفلوس الناس عشان تحافظ على النسبة دي - اكتر من 75 % ممتاز )
    الاستمرارية ( تتاجر على الاقل مرة في الاسبوع )
    متخليش اغلب الصفقات بربح اقل من 5 نقط لان في عندك اسبريد و انزلاق فالنتيجة هتكون - 1 او -2 بيب في حسابات التابعين و المزودين اللي بيعملوا كده اسمهم commision hunter و الناس بتبعد عنهم
    بلاش تفتح اكتر من 10 صفقات في نفس الوقت و الافضل ميتعدوش 5
    الحساب الحقيقي مهم جدا لان ده بيعلي ترتيبك جامد و كمان بيكسبك مصداقية قدام التابعين فبيشجعهم على اتباعك
    مش مهم تحقق نتائج مذهلة و لكن المهم تحافظ على تحقيق ربح حتى لو كان صغير
    العيب الوحيد انك في السحب هتنتظر قرابة الشهرين لغاية ما توصل الفلوس

الصورة الرمزية السديري
    السديري غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 10pips مشاهدة المشاركة
    طيب مزود الاشارة ماذا يستفيد من الزولو تريد ؟ .. ما هو المقابل لاشاراته
    ما الذي يفعله مزودو الإشارة والتابعين؟ وكيف يحصلون على عمولة؟

يقوم مزود الإشارة بفتح صفقات من حسابه، ويستطيع كافة العملاء الذين اختاروا هذا المزود من خلال إعدادات حساباتهم الخاصة أن يتلقون بيانات هذه الصفقات في حساباتهم إلا في حالة ألا يكون لديهم الهامش الكافي المتاح للاستخدام، أو أن يكون أقصى عدد مسموح به للصفقات المفتوحة منخفضًا. إن مزودي الإشارة يقدمون إشارات لكافة العملاء الذين كانوا قد اختاروهم. أما تابعو
    فيختارون عنوانًا إلكترونيًا (صفحة إنترنت) محددًا، يقومون من خلاله بالإعلان عن ZuluTrade واستقطاب العملاء نحو استخدام هذه الخدمة الجديدة. يحصل مزودو الإشارة على 0.5 نقطة عن كل حصة يتم تداولها من واقع الإشارات الخاصة به فقط؛ لذلك فكل ما يقوم به مزودو الإشارة هو التسجيل لدينا وإرسال الإشارات ثم الانتظار ريثما يقوم العملاء باستخدام إشاراتهم، محاولين أثناء ذلك تحقيق أداءً جيدًا ليتمكنوا من اجتذاب العملاء. أما تابعو
    فيحصلون على 0.4 نقطة عن كل حصة يتداولها العملاء الذي قاموا بالاشتراك من خلال موقعه الإلكتروني وذلك نظير أية إشارة؛ لذلك يقوم التابعون بالتسجيل لدينا ومباشرة الإعلان عنا من خلال موقعهم الإلكتروني لاستقطاب العملاء إلى ZuluTrade.

http://www.zulutrade.com/FAQ.aspx?Lang=ar

الصورة الرمزية ahmedphen0m
    ahmedphen0m غير متواجد حالياً أفضل ورشة عمل مضاعفات 2012

هو زولوتريد ده بيتعامل مع سوليوشن او رولدو ماركت؟ قصدي اي شركة محترمة يعني و تكون مضمونة؟

الصورة الرمزية صاحب هدف
    صاحب هدف غير متواجد حالياً موقوف

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

بارك الله بكم جميعا اخواني ماشاء الله يبدو ان هناك الكثير ممن يتعاملون مع الزولو

لكن الرجاء الإجابة على هذا السؤال حاليا
    هل يجب ان أفتح حساب تحت رعاية الزولو أم فقط يجب توقيع إستمارة للسماح للزولو بأخذ بيانات من حسابي ؟

نوع الخط وحجم الخط تعيس جدا في موقعهم لم أستطع القراءة والله المستعان

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة
    هو زولوتريد ده بيتعامل مع سوليوشن او رولدو ماركت؟ قصدي اي شركة محترمة يعني و تكون مضمونة؟
    هلا اخوي أحمد
    يبدو ان الزولو لم يترك شركة إلا ويتعامل معها
    تفضل
    https://www.zulutrade.com/SignUp_Live.aspx

الصورة الرمزية youssef12
    youssef12 غير متواجد حالياً موقوف

هل يمكن ان تكون مزود توصيات بحساب ديمو ام يتوجب حساب حقيقي لتكسب اموال .وكم عدد النقاط التي يجب تحقيقها بالشهر ليكون لك تابعين .وشكر[/I]

الصورة الرمزية Leonardo
    Leonardo غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة youssef12 مشاهدة المشاركة
    هل يمكن ان تكون مزود توصيات بحساب ديمو ام يتوجب حساب حقيقي لتكسب اموال .وكم عدد النقاط التي يجب تحقيقها بالشهر ليكون لك تابعين .وشكر[/I]
    نعم يمكن بحساب ديمو لكن ستكون اكثر جدية امام المشتركين لو كان لك حساب حقيقى ,, لا تعتمد كثيرا على موضوع تحقيق النقاط الكثيرة المهم فى التقييم او اما المشتركين ان يكون اداءك ثابت ليس متذبذب و ان يكون متوسط نقاطك حوالى 9 او 10 نقاط على اقل تقدير ,, لما تبدأ تاخد مراكز كويسة فى الترتيب هتلاقى لك تابعين و هيزيدوا كل ما اداءك بيستمر على نفس المنوال او للاحسن

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صاحب هدف مشاهدة المشاركة

بارك الله بكم جميعا اخواني ماشاء الله يبدو ان هناك الكثير ممن يتعاملون مع الزولو

لكن الرجاء الإجابة على هذا السؤال حاليا
    هل يجب ان أفتح حساب تحت رعاية الزولو أم فقط يجب توقيع إستمارة للسماح للزولو بأخذ بيانات من حسابي ؟

نوع الخط وحجم الخط تعيس جدا في موقعهم لم أستطع القراءة والله المستعان

هلا اخوي أحمد
    يبدو ان الزولو لم يترك شركة إلا ويتعامل معها
    تفضل
    https://www.zulutrade.com/SignUp_Live.aspx
    اولا انا عندي نفس سؤالك برده
    يعني انا حسابي تحت رعاية المنتدي فهل ينفع ادخل بيه مع الزولوتريدر؟ ان شاء الله الشباب يجاوبونا

و شكرا جزيلا ليك علي اجابتي و طالما معاهم شركات محترمة زي سوليوشن فكدا ممكن ادخل معاهم
    شكلك جبت رجلي فالموضوع يا معلم ههههههههههههه

و عندي سؤال

هي الارباح اللي هكسبها من الناس اللي بتابعني دي هستلمها ازاي؟ يعني هل بستلمها فس حسابي كل شهر ولا بتتبعتلي علي البنك مثلا ولا ايه؟

الصورة الرمزية youssef12

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo مشاهدة المشاركة
    نعم يمكن بحساب ديمو لكن ستكون اكثر جدية امام المشتركين لو كان لك حساب حقيقى ,, لا تعتمد كثيرا على موضوع تحقيق النقاط الكثيرة المهم فى التقييم او اما المشتركين ان يكون اداءك ثابت ليس متذبذب و ان يكون متوسط نقاطك حوالى 9 او 10 نقاط على اقل تقدير ,, لما تبدأ تاخد مراكز كويسة فى الترتيب هتلاقى لك تابعين و هيزيدوا كل ما اداءك بيستمر على نفس المنوال او للاحسن
    شكرا لك اخي على الرد .لكن انا لي الان حوالي شهر ونصف مسجل ونتائج صفقاتي روعة لكن لآوجد في اي تصنيف

الصورة الرمزية Leonardo

شكرا لك اخي على الرد .لكن انا لي الان حوالي شهر ونصف مسجل ونتائج صفقاتي روعة لكن لآوجد في اي تصنيف
    لازم تتم 31 صفقة حتى تظهر فى التصنيف و مدام انت شايف ان صفقاتك نتائجها كويسة يبقى اول ما تظهر فى التصنيفات هتلاقى نفسك فى مرز متقدم ان شاء الله و هيسهل عليك بعد كدا التقدم لمراكز اعلى

الصورة الرمزية Leonardo

اولا انا عندي نفس سؤالك برده
    يعني انا حسابي تحت رعاية المنتدي فهل ينفع ادخل بيه مع الزولوتريدر؟ ان شاء الله الشباب يجاوبونا

و شكرا جزيلا ليك علي اجابتي و طالما معاهم شركات محترمة زي سوليوشن فكدا ممكن ادخل معاهم
    شكلك جبت رجلي فالموضوع يا معلم ههههههههههههه
    و عندي سؤال

هي الارباح اللي هكسبها من الناس اللي بتابعني دي هستلمها ازاي؟ يعني هل بستلمها فس حسابي كل شهر ولا بتتبعتلي علي البنك مثلا ولا ايه؟
    زولو تريد بتبقبل الحسابات فى شركة سليوشن فرع بريطانيا فقط على الميتاتريدر ,, و المتداول كان عامل من كام سنة اتفاقية مع زولو لكن مبقتش موجودة خلاص دلوقتى , فا انت تقدر تربط حسابك لو عندك فكسول فرع بريطانيا ميتا غير كدا هتشوف اى شركة تانية او تفتح حساب ديمو فى اى شركة تبع زوولو تريد

بالنسبة للارباح بتعتك بتتجمع كل شهر و تنزل فى رصيد حسابك فى زولو تريد ,, الحساب بتاع المزود مش حساب للمتاجرة يعنى ,, و لما بتحب تحولهم على بنك بتاخد شهر برضو و دا العيب الوحيد فيها

الصورة الرمزية youssef12

لازم تتم 31 صفقة حتى تظهر فى التصنيف و مدام انت شايف ان صفقاتك نتائجها كويسة يبقى اول ما تظهر فى التصنيفات هتلاقى نفسك فى مرز متقدم ان شاء الله و هيسهل عليك بعد كدا التقدم لمراكز اعلى
    نعم تلك المشكلة .نسيت ان اذكر لك انني تجاوزت 40 صفقة .لكن عندما اعمل تاريخ صفقاتي اجد انها ناقصة يعني تم اقتطاع بعضها .وشيء اخر هل تاخذ نصف نقطة عن كل واحد دخل معايا ام ماذا .وشكرا لك اخي مقدما

الصورة الرمزية Leonardo

نعم تلك المشكلة .نسيت ان اذكر لك انني تجاوزت 40 صفقة .لكن عندما اعمل تاريخ صفقاتي اجد انها ناقصة يعني تم اقتطاع بعضها .وشيء اخر هل تاخذ نصف نقطة عن كل واحد دخل معايا ام ماذا .وشكرا لك اخي مقدما
    اعتقد انك داخل ب حساب ديمو ,, و هنا ملحوظة مهمة انك لما تكون داخل ب حساب ديمو لو فتحتس صفقتين او اكثر ورا بعض لازم يكون الفرق بين كل صفقة و صفقة 15 ثانية على الاقل غير كدا مش هتتحسب ليك ,,,, بالنسبة للنقط انت لو معاك مثلا تابع واحد و بيدخل عقد واحد النقطة ب 1 دولار هتاخد انت نصف نقطة الى هى نص دولار ,, قييس على كدا عدد الافراد و احجام العقود و هكذا ,, الخلاصة انك بتاخد نصف نقطة من قيمة كل عقد بتدخله و بيكون التابع لك دخله هو كمان .

الصورة الرمزية youssef12

اعتقد انك داخل ب حساب ديمو ,, و هنا ملحوظة مهمة انك لما تكون داخل ب حساب ديمو لو فتحتس صفقتين او اكثر ورا بعض لازم يكون الفرق بين كل صفقة و صفقة 15 ثانية على الاقل غير كدا مش هتتحسب ليك ,,,, بالنسبة للنقط انت لو معاك مثلا تابع واحد و بيدخل عقد واحد النقطة ب 1 دولار هتاخد انت نصف نقطة الى هى نص دولار ,, قييس على كدا عدد الافراد و احجام العقود و هكذا ,, الخلاصة انك بتاخد نصف نقطة من قيمة كل عقد بتدخله و بيكون التابع لك دخله هو كمان .
    نعم اخي انت جئت بمربط الفرس .فالصفقات كنت افتتحها بشكل متوالي يعني في نفس التوقيت .اذا حساب ديمو لاطائل منه ام ماذا

الصورة الرمزية صاحب هدف
    صاحب هدف غير متواجد حالياً موقوف

أخي ليوناردو جزاك الله كل خير
    أنا عندي حساب في شركة fxdd تحت رعاية أحد المنتديات
    ينفع أدي بيانات الحساب ده للزولو ولا لازم أفتح حساب جديد من اللينك بتاعهم ؟
    تحياتي

صفحة 2 من 81 الأولىالأولى 123456781252 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17