صفحة 11 من 14 الأولىالأولى ... 567891011121314 الأخيرةالأخيرة
النتائج 151 إلى 165 من 204
    الصورة الرمزية ilhamfx
    ilhamfx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي الاكسبيرت ممتاز بس مشكلته في الرالي لازم نلقى حل متلا نعمل هيدج عند التعزيز 5 او نشتغل على سلة عملات واي صفقة عندها اربع تعزيز يتم اغلاق صفقاتها مع اي صفقة لزوج رابح حتى يتم نقص الخسارة وهكدا المهم نريد افكار حتى نخرج باكسبيرت قوي جداا

الصورة الرمزية Shady Moustafa
    Shady Moustafa غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Shady Moustafa مشاهدة المشاركة
    أهلا بيك أخى عامل أيه بس ليه أنت عاوز الأكسبرت يعكس الثفقات الكلام ده لو الأكسبرت فاشل بالعكس الأكسبرت أغلب ثفقاته بتروح للمكسب على طول فبالنسبالى أنا شايف أن الأكسبرت ده هو زى ما هو كويس بس محتاج أضافة خاصية
    stop loss وبكده حيبقى امن ولاكن ربحه حيقل شويه أو شويتين بس حنبقى بنكسب بمعدل يومى ثابت على درجه عاليه جدا من الأمان وساعتها ممكن نزود اللوت شويه وكمان الأكسبرت محتاج لخاصيه
    trailing stop و breakeven و movestopto وصدقونى صدفونى صدقونى بكده حيبقى أفضل أكسبرت حاليا لو أضافلوا الحجات دى بس مين يسمعنى ويضيف الخصائص دى للأسف أنا مبعرفش أبرمج وإن شاء الله حتعلم برمجة الأكسبرتات لأنى مقتنع أن الطريق إلى المليون فى الفوركس مش عن طريق أحترافيه المتاجره اليدويه بل عن طريق أحتراف برمجة الأكسبرتات وهو ده زمن الأكسبرتات بس للأسف اللى بيلاقى الكنز مش بيشاركوا مع اخوانه فمثلا من قرأ مخطوطه لجابر بن حيان ومعلميه عن حجر الفلاسفه ليحول المعادن الرخيصه للذهب ويرجعها إلى اصلها وهو الذهب اذا فهمها وعرف الطريقه جيدا لن يفشى بهذا السر والا سينتشر الذهب مع الناس كلها وستبطل المعامله بالذهب وستضيع قيمته ونفس الحكايه بالظبط فى الفوركس فلازم الواحد يتعلم بنفسه ولا يعتمد على أحد والكلام ده فى اغلب مجالات الحياه فلن يخبر أحد أحد على مكان كنز عثر عليه لذلك الكنز سيظل سرا دفين
    ?????

الصورة الرمزية ساري الليل
    ساري الليل غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:(`'•.¸(`'•.¸* أكسبيرت رائــــع *¸.•'´)¸.•'´ )

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة balahacho مشاهدة المشاركة
    الاخ الكريم ساري الليل
    طبعا مهما قلنا في حقك لايوفيك قدرك
    فأنت دؤب ومثابر في عالم الاكسبيرتات للوصول الي الكسبيرت مثالي
    فجزاك الله بكل خير علي هذا الجهد الرائع
    لي سؤال بسيط :: هل من الممكن ان يعمل الاكسبيرت علي الحسابات
    الصغيرة وكيف التعديل في الاعدادات ..هذا بصفتك اولا خبرة في الاكسبيرتات بصفة عامة
    وثانيا خبرة في الاكسبيرتات الروسية بصفة خاصة !!
    تمنياتي الطيبة لك ولنا في الوصول الي افضل اكسبيرت إن شاء الله
    علي فكرة انا شغال باك تيست علي فريم 15 دقيقة من 1/3/2012 حتي اليوم وعامل نتائج رائعة
    تحياتي اليك وبالتوفيق إن شاء الله
    اخوي العزيز اشكرك على هذه المجامله اللطيفه التى تدل على ذوقك الراقي
    فانا قليل الخبره وما اعمله لايعد خبره فهي فقط مجرد محاولات
    والله يوفقنا جميعا
    بالنسبه للحسابات الصغير ممكن العمل عليها ولكن بلوت لا يتعدى 10 سنت
    وانا ارفقت سابقا بانني بدات ب140 دولارا على 8 ازواج وبعشره سنت فقط ووصل الحساب الى 408 في ثلاثه ايام ولكن بسبب الطمع قمت بزيادة اللوت والنتيجه الخساره طبعا
    والان شغال بحساب مخصصه لهذا الاكسبيرت فيه قرابت 200 دولار برافعه 400 على اليوروا والكيبل وبلوت 10 سنت وشغال تمام
    وانا عامل الحطوه بين الصفقات لو حصل تعزيز 15 نقطه والهدف 10 نقاط وطبعا اللوت ثابت في جميع التعزيزات لان المضاعفات مثل ماهي مفيده وممكن تدمر الحساب في وقت قليل جدا
    لذالك انا مثبت اللوت في جميع صفقاتي
    ووضعت الاعدادات الى شغال بيها في مشاركه سابقه
    والله يوفقك

أهلا بيك أخى عامل أيه بس ليه أنت عاوز الأكسبرت يعكس الثفقات الكلام ده لو الأكسبرت فاشل بالعكس الأكسبرت أغلب ثفقاته بتروح للمكسب على طول فبالنسبالى أنا شايف أن الأكسبرت ده هو زى ما هو كويس بس محتاج أضافة خاصية
    stop loss وبكده حيبقى امن ولاكن ربحه حيقل شويه أو شويتين بس حنبقى بنكسب بمعدل يومى ثابت على درجه عاليه جدا من الأمان وساعتها ممكن نزود اللوت شويه وكمان الأكسبرت محتاج لخاصيه
    trailing stop و breakeven و movestopto وصدقونى صدفونى صدقونى بكده حيبقى أفضل أكسبرت حاليا لو أضافلوا الحجات دى بس مين يسمعنى ويضيف الخصائص دى للأسف أنا مبعرفش أبرمج وإن شاء الله حتعلم برمجة الأكسبرتات لأنى مقتنع أن الطريق إلى المليون فى الفوركس مش عن طريق أحترافيه المتاجره اليدويه بل عن طريق أحتراف برمجة الأكسبرتات وهو ده زمن الأكسبرتات بس للأسف اللى بيلاقى الكنز مش بيشاركوا مع اخوانه فمثلا من قرأ مخطوطه لجابر بن حيان ومعلميه عن حجر الفلاسفه ليحول المعادن الرخيصه للذهب ويرجعها إلى اصلها وهو الذهب اذا فهمها وعرف الطريقه جيدا لن يفشى بهذا السر والا سينتشر الذهب مع الناس كلها وستبطل المعامله بالذهب وستضيع قيمته ونفس الحكايه بالظبط فى الفوركس فلازم الواحد يتعلم بنفسه ولا يعتمد على أحد والكلام ده فى اغلب مجالات الحياه فلن يخبر أحد أحد على مكان كنز عثر عليه لذلك الكنز سيظل سرا دفين
    اهلين اخوي العزيز
    في الواقع انا عاوز الاكسبيرت يعكس الصفقات لماذا ؟؟
    لان الكثير من الصفقات بيعكس فيها السعر ويعزز مره واثنين وممكن يوصل 10 تعزيزيات
    طيب ليه ما اكون مع هذا الاتجاه ياخد صفقه ويقفلها على مكسب ويفتح الثانيه طالما ان السعر مواصل نزول ويكسب كمان والثالثه والرابعه وهاكذا بدل ما يفتج ويعزز ويغلبنا معاه
    وبعدين الناس خايفه انه يحصل لرالي ويفضل الاكسبيت يعزز لغايه مايجيب المارجن
    طيب ليه انا ما اجرب اعكس الصفقات واخذ الرالي كله في صالحي
    وكل ما قفل صفقه كاسبه بيفتح غيرها في نفس الاتجاه
    وانا عاوز هذه الخاصيه اختياريه للى عاوزها
    واهو برضه نجرب ونشوف
    وممكن تكون الخصائص التى ذكرتها ايضا في نافذه الاكسبيرت ونجربها كمان مافيه مشكله ولكن تكون اختياريه للى عاوزها
    ولكن ياليت تقولي ايه تعني trailing stop و breakeven و movestopto وكيف يستفاد منها
    واسف جدا على تاخري في الرد
    والله يوفقكم جميعا
    آخر تعديل بواسطة ساري الليل ، 26-05-2012 الساعة 08:12 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ilhamfx مشاهدة المشاركة
    اخي الاكسبيرت ممتاز بس مشكلته في الرالي لازم نلقى حل متلا نعمل هيدج عند التعزيز 5 او نشتغل على سلة عملات واي صفقة عندها اربع تعزيز يتم اغلاق صفقاتها مع اي صفقة لزوج رابح حتى يتم نقص الخسارة وهكدا المهم نريد افكار حتى نخرج باكسبيرت قوي جداا
    بالتوفيق اخوي
    فعلا سلة العملات حلوه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ساري الليل مشاهدة المشاركة
    اهلين اخوي العزيز
    في الواقع انا عاوز الاكسبيرت يعكس الصفقات لماذا ؟؟
    لان الكثير من الصفقات بيعكس فيها السعر ويعزز مره واثنين وممكن يوصل 10 تعزيزيات
    طيب ليه ما اكون مع هذا الاتجاه ياخد صفقه ويقفلها على مكسب ويفتح الثانيه طالما ان السعر مواصل نزول ويكسب كمان والثالثه والرابعه وهاكذا بدل ما يفتج ويعزز ويغلبنا معاه
    وبعدين الناس خايفه انه يحصل لرالي ويفضل الاكسبيت يعزز لغايه مايجيب المارجن
    طيب ليه انا ما اجرب اعكس الصفقات واخذ الرالي كله في صالحي
    وكل ما قفل صفقه كاسبه بيفتح غيرها في نفس الاتجاه
    وانا عاوز هذه الخاصيه اختياريه للى عاوزها
    واهو برضه نجرب ونشوف
    وممكن تكون الخصائص التى ذكرتها ايضا في نافذه الاكسبيرت ونجربها كمان مافيه مشكله ولكن تكون اختياريه للى عاوزها
    ولكن ياليت تقولي ايه تعني trailing stop و breakeven و movestopto وكيف يستفاد منها
    واسف جدا على تاخري في الرد
    والله يوفقكم جميعا
    أهلا أخى
    بالنسبه للتعريفات
    breakeven : دى لو خلتها مثلا 5 يبقى بعد 5 نقاط ربح الأكسبرت حيعمل حاجه
    movestopto : دى هى الحاجه اللى حيعملها الاكسبرت ولو خلتها 5 برده يبقى كده الخاصيتين دول معمولين على 5 يبقى معناها ان لو وصل 5 نقاط ربح فى الثفقه يحرك الستوب لوس ل 5 نقاط ربح ويتم حجز 5 نقاط ربح وبكده ممكن تعمل التيك بروفت 10 ولو السعر وصل ل 5 نقاط ربح وعكس يبقا طلعنا بخمسه ولو كمل ربح حيوصل لل 10 نقاط التيك بروفت وبكده دى وسيله لزياده الربح والاستفاده القصوى من الربح
    وتريلينج ستوب دى مثلا فايدتها انك احيانا بتشترى وبعدين السعر يوصل مثلا ل 10 نقاط ربح فرحت قفلت الثفقه واستكفيت بالربح لاكن ممكن بعد كده السعر يواصل فى الارتفاع الشديد بدون تصحيح وبكده انت ضيعة على نفسك الربح ده لاكن لو كنت انت عامل التريلينج ستوب 10 كان كل ما السعر يطلع 10 نقاط حيتم زحزحة الستوب لوس لفوق ويحجزلك 10 نقاط اضافيه وهاكذا لغايه ما يعكس ويقفل على اقصى ربح ولو كان عكس بعد العشر نقاط كانت قفلت على 10 نقاط فقط وبكده انت ممكن تكسب 20 او 50 نقطه وفى الحاله دى ممكن تعمل التيك بروفت 0 لانه التريلينج ستوب هو اللى حيقفلك الثفقه على أقصى ربح ممكن
    اتمنى أكون شرحى كويس

أهلا أخى
    بالنسبه للتعريفات
    breakeven : دى لو خلتها مثلا 5 يبقى بعد 5 نقاط ربح الأكسبرت حيعمل حاجه
    movestopto : دى هى الحاجه اللى حيعملها الاكسبرت ولو خلتها 5 برده يبقى كده الخاصيتين دول معمولين على 5 يبقى معناها ان لو وصل 5 نقاط ربح فى الثفقه يحرك الستوب لوس ل 5 نقاط ربح ويتم حجز 5 نقاط ربح وبكده ممكن تعمل التيك بروفت 10 ولو السعر وصل ل 5 نقاط ربح وعكس يبقا طلعنا بخمسه ولو كمل ربح حيوصل لل 10 نقاط التيك بروفت وبكده دى وسيله لزياده الربح والاستفاده القصوى من الربح
    وتريلينج ستوب دى مثلا فايدتها انك احيانا بتشترى وبعدين السعر يوصل مثلا ل 10 نقاط ربح فرحت قفلت الثفقه واستكفيت بالربح لاكن ممكن بعد كده السعر يواصل فى الارتفاع الشديد بدون تصحيح وبكده انت ضيعة على نفسك الربح ده لاكن لو كنت انت عامل التريلينج ستوب 10 كان كل ما السعر يطلع 10 نقاط حيتم زحزحة الستوب لوس لفوق ويحجزلك 10 نقاط اضافيه وهاكذا لغايه ما يعكس ويقفل على اقصى ربح ولو كان عكس بعد العشر نقاط كانت قفلت على 10 نقاط فقط وبكده انت ممكن تكسب 20 او 50 نقطه وفى الحاله دى ممكن تعمل التيك بروفت 0 لانه التريلينج ستوب هو اللى حيقفلك الثفقه على أقصى ربح ممكن
    اتمنى أكون شرحى كويس

في الواقع
    كلامك جميل
    طيب هل التريلينج ستوب نكفي ع الاثنين الباقين او هم يكفوا عن التريلينج ستوب
    ونتمنى ان يساعدنا اخونا مستر دولار في وضعهم ووضع خاصية عكس الصفقات
    على شرط ان تكون كلها اختياريه لم اراد استخدامها

في الواقع
    كلامك جميل
    طيب هل التريلينج ستوب نكفي ع الاثنين الباقين او هم يكفوا عن التريلينج ستوب
    ونتمنى ان يساعدنا اخونا مستر دولار في وضعهم ووضع خاصية عكس الصفقات
    على شرط ان تكون كلها اختياريه لم اراد استخدامها
    كلهم مهمين وطبعا اللى بتبقى سايبها على صفر بتبقى مش متفعله
    وياريت اى مبرمج يضيفهم للاكسبرت
    Stop Loss
    Breakeven
    MoveStopTo
    Trailing Stop

كلهم مهمين وطبعا اللى بتبقى سايبها على صفر بتبقى مش متفعله
    وياريت اى مبرمج يضيفهم للاكسبرت
    Stop Loss
    Breakeven
    MoveStopTo
    Trailing Stop
    في انتظار مشرفنا الغالي ليساعدنا
    مع عكس الصفقات ايضا

الصورة الرمزية Dr-GEnius
    Dr-GEnius غير متواجد حالياً موقوف

في انتظار مشرفنا الغالي ليساعدنا
    مع عكس الصفقات ايضا
    ياغالى حوار عكس صفقات كدا انت هتخرب الاكسبيرت لانة متبرمج صح بس عيبة الحاجات ال الاخ شادي وضحها

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr-GEnius مشاهدة المشاركة
    ياغالى حوار عكس صفقات كدا انت هتخرب الاكسبيرت لانة متبرمج صح بس عيبة الحاجات ال الاخ شادي وضحها
    اخوي الغالي عكس الصفقات هذا اختياري
    الى عاوزه يشغله او يلغيه
    وايش المانع اننا نجربه
    احنا جربنا مئات الحاجات مش هنخسر جاجه لم نجربه

والأكسبرت محتاج خاصيه كمان مهمه جدا وهى
    TotalStopLoss
    مثلا لو عملنها 300 يبقى معناها يقفل جميع الثفقات المفتوحه يما توصل لخساره عائمه 300 نقطه لو احنا عملناها 300 وطبعا ال 300 قابله للتغير من الاعدادات
    اخوي الغالي عكس الصفقات هذا اختياري
    الى عاوزه يشغله او يلغيه
    وايش المانع اننا نجربه
    احنا جربنا مئات الحاجات مش هنخسر جاجه لم نجربه
    بس عكس الثفقات ده لو الأكسبرت فاشل وبعدين أظن حتبقى صعبه جدا لو حيتم عكس ثفقات لأكسبرت مضاعفات
    آخر تعديل بواسطة Shady Moustafa ، 28-05-2012 الساعة 06:18 PM

الصورة الرمزية Dr-GEnius
    Dr-GEnius غير متواجد حالياً موقوف

والأكسبرت محتاج خاصيه كمان مهمه جدا وهى
    TotalStopLoss
    مثلا لو عملنها 300 يبقى معناها يقفل جميع الثفقات المفتوحه يما توصل لخساره عائمه 300 نقطه لو احنا عملناها 300 وطبعا ال 300 قابله للتغير من الاعدادات

بس عكس الثفقات ده لو الأكسبرت فاشل وبعدين أظن حتبقى صعبه جدا لو حيتم عكس ثفقات لأكسبرت مضاعفات
    ههههههههههههه يعني اقرا الفاتحة عالحساب وبعدين صح على راي الاخ ساري الليل مافيش مانع نجرب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr-GEnius مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههه يعني اقرا الفاتحة عالحساب وبعدين صح على راي الاخ ساري الليل مافيش مانع نجرب
    هههههه لا الأكسبرت ثفقاته كلها 0.1 دولار و 300 نقطه فى 0.1 يعنى 30 دولار و الأكسبرت بيكسب فى اليوم من 0.1 دولار لوت 8 دولار كل يوم وعن طريق الستراتيجى تيستر بعض أضافة الخصائص دى حنعرف الاعدادات الأفضل ال 300 ممكن تبقى 200 وكمان الخصائص اللى انا قولت عليها فى الاول حتزود الربح

افتراضي رد:(`'•.¸(`'•.¸* أكسبيرت رائــــع *¸.•'´)¸.•'´ )

:: أنا حعمل تجميع للحجات اللى المفروض تتضاف فى الأكسبرت مع تعريف عنه فى الرد ده عشان مستر دولار حبعتله يقراء الرد ده ويبقى متجمع فيه الكلام كله ::
    السلام عليكم أخى
    ::::::::::::::::::::::::::::::::

أنا كنت محتاجك تعدل شويه تعديلات برمجيه فى أكسبرت جميل ونتايجه ممتازه بس هو محتاج شوية أعدادات تضاف له وهو أكسبرت اسمه
    ShockBar v1.1
    وهو أكسبرت مضاعفات روسى
    وهو أفضل أكسبرت مضاعفات قابلته لانه لا يضاعف اللوت زى ما انت شايف فى الصوره
    وده رابط تحميل الأكسبرت
    http://www.mediafire.com/?tfmxsp366yqjt3t
    ودى نتايجه معايا فى يوم واحد

وعن طريق هذا الأكسبرت أستطعت بلوت 0.1 دولار تحويل 100 دولار إلى 180 دولار فى أسبوعين فقط وأقصى درو داون حصلى كان 30 دولار ولاكن الحساب اتمرجن بعد كده لأن الأكسبرت ينقصه بعض الخصائص
    فياريت تضيف الخصائص دى فى الأكسبرت وإن شاء الله حيبقى أكسبرت جميل
    BreakEven
    MoveStopTo
    TrailingStop
    وأخيرا
    TotalStopLoss
    ودى مثلا لو عملناها 200 يبقى معناها الأكسبرت يقوم بغلق جميع الثفقات المفتوحه لو اجمالى الخساره العائمه بتاعتهم 200 نقطه وطبعا ال 200 نقطه قابله للتعديل من خصائص الأكسبرت بس ياريت تعملها بالنقاط مش بالدولار ومش بالنسبه المئويه
    والخصائص دى يما تضاف فى الأكسبرت ربحه حيقل شويه بس حيبقى الربح بيزيد كل يوم وحيبقى المتاجره عليه أكثر امان
    وشكرا ليك وأسف على الأزعاج

الصورة الرمزية الغلبان
    الغلبان غير متواجد حالياً مـتداول مـميـز

الأكسبرت رائع فقط الابتعاد عن أوقات معينة في الاسبوع ... فهو بخير ان شاء الله

صفحة 11 من 14 الأولىالأولى ... 567891011121314 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17