صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 55
    الصورة الرمزية سمير محمد ارمان
    سمير محمد ارمان غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي اكسبيرت 4 * 1 الجديد 2011

السلام عليكم منتدى المتداول العربى
    وكل عام وانتم بخير
    اكسبيرت 4 * 1 هو اربع اكسبيرتات فى اكسبيرت واحد
    الشرح مع الاكسبيرت الاول
    اكسبيرت تقاطع الموفينج ويتكون من ( 2 ) خط موفينج سريع 200 ( الهاى + اللو ) و يتكون من ( 2 ) خط موفينج 20 سريع ( الهاى + اللو ) طريقة العمل عند تقاطع خط الموفينج 20 الهاى مع خط الموفينج 200 اللو يتم فتح صفقة ( بيع ) وعند تقاطع خط الموفينج 20 اللو مع خط 200 الهاى يتم فتح صفقة ( شراء ) ... اعدادات الاكسبيرت هى . حجم اللوط .. الستوب .. الحد من الربح ... التريلنج ستوب ... حجم عدد الصفقات ... التحكم فى اعداد ارقام الموفينج ... تشغيل او ايقاف شراء او بيع .. تشغيل او ايقاف الاكسبيرت الاول..... فاصل ونعود مع الاكسبيرت الثانى

الاكسبيرت الثانى يتكون من خط موفينج 26 اغلاق + خط موفينج 12 اغلاق طريقة العمل عند تقاطع خط الموفينج 12 مع خط الموفينج 26 من اسفل الى اعلى يتم فتح صفقة شراء ... وعند تقاطع خط الموفينج 12 مع خط الموفينج 26 من اعلى الى اسفل يتم فتح صفقة بيع .... اعدادات الاكسبيرت مثل الاكسبيرت الاول .... ممكن تغير ارقام الموفينج برحتك... انا جربت موفينج 30 مع موفينج 10 سريع على فريم النصف ساعة ... ولو فى افضل ممكن نجرب ونشوف.... فاصل ونعود مع الاكسبيرت الثالث

الاكسبيرت الثالث يتكون من مؤشر RSI ويتم التحكم فى اعدادات الموشر ..طريقة العمل عند تقاطع خط المؤشر مع خط 20 او 30 حسب مايتم وضعه فى الاعدادات يتم فتح صفقة شراء وعند تقااطع خط المؤشر مع خط 80 او 70 حسب مايتم وضعه فى الاعدادات يتم فتح صفقة بيع ... اعدادات الاكسبيرت الثالث مثل الاكسبيرت الاول والثانى.... انا جربت خط المؤشر RSI 14 مع تقاطع خط 70 يفتح صفقة بيع ... ومع تقاطع خط 30 يفتح صفقة شراء .. الفريم نصف ساعة... وبرحتك اختار اعداداتك ..... فاصل ونعود الى الاكسبيرت الرابع والاخير

الاكسبيرت الرابع وهو فتح صفقات معلقة طريقة العمل عند تشغيل الاكسبيرت يتم فتح صفقة معلقة شراء ستوب ,, وصفقة بيع ستوب عند تفعيل احد الصفقات يتم اغلاق الصفقة الاخر ... وهذه الطريقة تعمل مع كل شمعة والاحسن لها فريم الربع ساعة .. النصف ساعة ... او الساعة .. اعدادت الاكسبيرت مثل باقى الاكسبيرتات الثلاثة ماعدا اعداد التحكم فى عدد الصفقات ..... انا جربت المسافة20 نقطة لفتح الصفقات المعلقة من هاى الشمعة السابقة و اللو الشمعة السابقة .. على فريم النصف ساعة .. والافضل على سيرفر تريح دماغك ويشتغل 24 ساعة ....

يوجد ايضا فى الاكسبيرت خاصية اقفال على ربح وهى عند تشغيل الاكسبيرت يتم فتح صفقات يوجد منه خاسر او كسبان .. هذا الاعداد يتحكم فى قفل كل الصفقات الربحة والخاسره على ربح معين من النقاط يتم وضعه فى الاعدادات ... وهذا الاعداد تجده اول شئ من الاكسبيرت من اعلى وتستطيع التحكم فى الشغيل او الايقاف ... كل اكسبيرت تستطيع تشغيله او ايقافه كما تشاء الاكسبيرت بجد عامل زى شنطة ادوات موجود كل حاجة تستخدمه ... هذه هى فكرة الاكسبيرت الجديد .... وشكرا لكم وكل عام وانتم بخير واى سؤال انا تحت امركم............ الاكسبيرت فى المرفقات
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية a7med920
    a7med920 غير متواجد حالياً عضو نشيط

يسعدنى ان اكون اول المشاركين فى الموضوع
    جارى التجربه وابداء الرأى
    بارك الله فيك

الصورة الرمزية foreeex
    foreeex غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير محمد ارمان مشاهدة المشاركة
    يوجد ايضا فى الاكسبيرت خاصية اقفال على ربح وهى عند تشغيل الاكسبيرت يتم فتح صفقات يوجد منه خاسر او كسبان .. هذا الاعداد يتحكم فى قفل كل الصفقات الربحة والخاسره على ربح معين من النقاط يتم وضعه فى الاعدادات ... وهذا الاعداد تجده اول شئ من الاكسبيرت من اعلى وتستطيع التحكم فى الشغيل او الايقاف ... كل اكسبيرت تستطيع تشغيله او ايقافه كما تشاء الاكسبيرت بجد عامل زى شنطة ادوات موجود كل حاجة تستخدمه ... هذه هى فكرة الاكسبيرت الجديد .... وشكرا لكم وكل عام وانتم بخير واى سؤال انا تحت امركم............ الاكسبيرت فى المرفقات
    ماهو افضل فريم وافضل الازواج للعمل عليه؟
    و عندنا نعمل باك تست
    هل نعمل بالاعدادات الافتراضية للاكسبرت ولا فى اعدادات معينة؟
    كمان ايه لازمة الاربع اكسبرتات مع بعض؟
    هل بيشتغلو مع بعض ولا كل واحد بيعمل اوامر لوحده ؟
    آخر تعديل بواسطة foreeex ، 30-04-2011 الساعة 03:39 AM

الصورة الرمزية Advisor
    Advisor  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

موضوع مميز و قوي
    الله يسعدك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foreeex مشاهدة المشاركة
    ماهو افضل فريم وافضل الازواج للعمل عليه؟
    و عندنا نعمل باك تست
    هل نعمل بالاعدادات الافتراضية للاكسبرت ولا فى اعدادات معينة؟
    كمان ايه لازمة الاربع اكسبرتات مع بعض؟
    هل بيشتغلو مع بعض ولا كل واحد بيعمل اوامر لوحده ؟
    السلام عليكم اخى الكريم
    ماهو افضل فريم وافضل الازواج للعمل عليه؟ سؤال ممتاز .. بس الاكسبيرت ليس واحد هو اربعه اكسبيرتات فى اكسبيرت واحد... مثال .... ممكن تشغل اكسبيرت وتغلق الاخرين .. وممكن تشغل الاكسبيرتات الاربع معا... المهم هو اختيار افضل اكسبيرت يعمل ... مثال يوضح .. انا عندى اربع اكسبيرتات .. 1 هو تقاطع خطين الموفينج 200 و 20 .... 2واكسبيرت تقاطع خط الموفينج 26 و 12 ... 3 واكسبيرت RSI ........... واكسبيرت الصفقات المعلقة... انا ممكن اشغل الاربعه معا وممكن اختار واحد او اثنين حسب اتجاه السوق لو السوق متذبذب الافضل هو اكسبيرت الصفقات المعلقة وتكون المسافة فتح الصفقات 20 نقطة .. ووممكن اشغل اكسبيرت RSI كمان فى التذبذب باعدادات 14 وتقاطع خط 70 و خط 30 ... الفريم المستخدم فريم الخمسة دقائق لاتصلح لكسبيرت الصفقات المعلقة وتصلح لتقاطع الموفينج.... الخلصه ... افضل الازواج . الباوند دولار ... اليورو دولار .. اليورو ين ... الفرنك والباوند ... الفريم الافضل هو النصف ساعة وهو يصلح لكل الاكسبيرتات الاربعه... والكل ممكن يجرب فى افضل اعدادات .. وشكرا لكم واى سؤال انا تحت امرك

الصورة الرمزية sa3id2008
    sa3id2008 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا ولكن هل هناك وقت معين للعمل به وارجو توضيح الفريم والعمله

الصورة الرمزية foreeex
    foreeex غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير محمد ارمان مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم اخى الكريم
    ماهو افضل فريم وافضل الازواج للعمل عليه؟ سؤال ممتاز .. بس الاكسبيرت ليس واحد هو اربعه اكسبيرتات فى اكسبيرت واحد... مثال .... ممكن تشغل اكسبيرت وتغلق الاخرين .. وممكن تشغل الاكسبيرتات الاربع معا... المهم هو اختيار افضل اكسبيرت يعمل ... مثال يوضح .. انا عندى اربع اكسبيرتات .. 1 هو تقاطع خطين الموفينج 200 و 20 .... 2واكسبيرت تقاطع خط الموفينج 26 و 12 ... 3 واكسبيرت RSI ........... واكسبيرت الصفقات المعلقة... انا ممكن اشغل الاربعه معا وممكن اختار واحد او اثنين حسب اتجاه السوق لو السوق متذبذب الافضل هو اكسبيرت الصفقات المعلقة وتكون المسافة فتح الصفقات 20 نقطة .. ووممكن اشغل اكسبيرت RSI كمان فى التذبذب باعدادات 14 وتقاطع خط 70 و خط 30 ... الفريم المستخدم فريم الخمسة دقائق لاتصلح لكسبيرت الصفقات المعلقة وتصلح لتقاطع الموفينج.... الخلصه ... افضل الازواج . الباوند دولار ... اليورو دولار .. اليورو ين ... الفرنك والباوند ... الفريم الافضل هو النصف ساعة وهو يصلح لكل الاكسبيرتات الاربعه... والكل ممكن يجرب فى افضل اعدادات .. وشكرا لكم واى سؤال انا تحت امرك
    اه يعنى هو اربع اكسبرتات فى اكسبرت واحد
    بدل ما يكون كل واحد لوحده يعنى
    هو فكرة حلوة
    لكن المهم انا عملت باك تست و شغلت الاربع اكسبرتات
    لكن للاسف انا معرفش احسن الاعدادات ايه
    انا عملت باك تست للاكسبرت رقم 4 بتاع الاوامر المعلقة على بعد 15 نقطة وفعلا طلع ممتاز
    بس ارباح قليلة لكن مش مهم طلع ممتاز بجد عاليورو دولار
    لكن انت بتقول احسن فريم لكل الاكسبرتات هو النص ساعة و اكسبرت الاوامر المعلقة على بعد 20 نقطة
    تمام جدا

بالنسبة لافضل اعدادات لباقى الاكسبرتات بتاعة الموفنج و الار اس اى؟
    مش مهم اعدادات المؤشر
    لكن المهم اعدادات التيك بروفيت و الاستوب لوز ايه؟

لان فعلا استخدام الموفنج اهم حاجة ليه هو تحديد الاستوب لان ممكن يضرب الاستوب ويطلع يجيب الهدف
    فعاوز افضل اعدادات ليك فى الاكسبرتات التلاتة بتاعة الموفنج و الار اسى اى فى التيك بروفت والاستوب لوز ايه؟

الصورة الرمزية BRUFEN
    BRUFEN غير متواجد حالياً عضو نشيط

الله يعطيك العافيه
    انا رفعت الإكسبرت ولكن للأسف
    ما راح يعمل أبداً الواضح لابد إشتراك

السلام عليكم... بخصوص اكسبيرت رقم 4 صفقات معلقة .. افضل اعدادات انا جربته .. 20 نقطة المسافة.. والحد من الربح 20 نقطة او 30 نقطة والتريلنج استوب 16 نقطة... الستوب لوز انا لا استخدمه... بخصوص اكسبيرت رقم 2 .. افضل وقت هو الخمس دقائق او النصف ساعة والحد من الربح 20 نقطة ... ولو شركة الوساطة تقبل التريلنج ستوب افضل اعدادات 16 ... وبخصوص الستوب انا عن نفسى لا اعمل بيه وبرحتك تعمل استوب او لا.... اكسبيرت 4* 1 عامل زى شنطة ادوات تختار الاكسبيرت الزى يعمل مع اتجاه السوق و مش شرط تعمل كل الاكسبيرتات معا ... فى حاجة تانية فى الاكسبيرت مش عارف عرفته ولا لا .. وهو تحديد فى الاعدادات شراء او بيع ... مثال لو السوق اليوم مع اليورو اقفل البيع واشغل الشراء لما ياتى اوردر تقاطع لا يعمل ان كان انت اغلاقت البيع ولا يفتح غير شراء عند التقاطع وهذا موفيد للهروب من التذبذب.....

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BRUFEN مشاهدة المشاركة
    الله يعطيك العافيه
    انا رفعت الإكسبرت ولكن للأسف
    ما راح يعمل أبداً الواضح لابد إشتراك
    السلام عليكم اخى الكريم الاكسبيرت ليس بشتراك هو فرى.. جرب تانى ان شاء الله يعمل

الصورة الرمزية alhlw
    alhlw غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بارك الله فيك
    توقيع العضو
    { وَإِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ }
    https://www.youtube.com/watch?v=SJadbs0MRKc

صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17