صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123
النتائج 31 إلى 32 من 32
    الصورة الرمزية Jmeel
    Jmeel غير متواجد حالياً عضو نشيط

اخي فريد كويس كلام حاتم يوضح شي يمكن انا ماعرفتش اأقوله بتلاقي المؤشر الأخير كان احمر وفجأة بتلاقي مجموعة شموع تغيرت لون أزرق وهنا الفرصة الصحيحة انا اليوم اشتغلت عليها حساب ديمو وكان الدخول شراء اول ما يتغير مؤشر الأربع ساعات وياخذ نفس لون المؤشرين مع شموع الهايكن والمشكلة ماعرفتش متى الخروج الصحيح لأني خرجت بتلاتين نقطة بس اليورو سحب نزول مئات النقاط ولو استنيت كان عكس مش عارف احدد متى استنى ومتى اخرج عايزين نشوف فلتر ولا مؤشر مساعد للخروج الصحيح

الصورة الرمزية faridns
    faridns غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jmeel مشاهدة المشاركة
    اخي فريد كويس كلام حاتم يوضح شي يمكن انا ماعرفتش اأقوله بتلاقي المؤشر الأخير كان احمر وفجأة بتلاقي مجموعة شموع تغيرت لون أزرق وهنا الفرصة الصحيحة انا اليوم اشتغلت عليها حساب ديمو وكان الدخول شراء اول ما يتغير مؤشر الأربع ساعات وياخذ نفس لون المؤشرين مع شموع الهايكن والمشكلة ماعرفتش متى الخروج الصحيح لأني خرجت بتلاتين نقطة بس اليورو سحب نزول مئات النقاط ولو استنيت كان عكس مش عارف احدد متى استنى ومتى اخرج عايزين نشوف فلتر ولا مؤشر مساعد للخروج الصحيح
    بالفعل يا جميل المؤشر الاخير طلع فاشل جدا و اللي بيبيعوا الاستراتيجية كان بيضحكوا ع الناس و مش موضحين ان انة بيقلب مع اختلاف شمعة الاربع ساعات

لكن ع العموم انا دلوقتي بحاول ابط طريقة دخول تعتمد ايضا ع المؤشر بتحديد بعض الشموع في المؤشر الاخير او الدخول مع الشمعة السابقة و ليست الحالية حتي لا يتم التغيير و تضيع الفرص

ع العموم نفكر مع بعض و نشكر حاتم انة وضحلنا النقطة دية
    آخر تعديل بواسطة faridns ، 07-05-2011 الساعة 11:13 AM

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17